Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

E46 320D M47N 150KM 2004R - Rozrusznik świst/gwizd po regeneracji

08 Wrz 2019 17:13 174 13
  • Poziom 5  
    Witam Panowie oddałem do regeneracji rozrusznik valeo wymienione szczotki,tuleje

    po podłączeniu do auta jest taki dzwięk jak już auto zagada

    https://www.youtube.com/watch?v=RGPCRhB20wg

    słychać pod koniec filmiku.Jeden kolega mówił,że to słychać wirnik jak już bendix się chowa.Kupiłem drugi rozrusznik i przełozyłem z niego winirk do mojego dla próby i to samo jest

    Nie wiem czy to ma znaczenie ale tam gdzie wchodzi rozrusznik gdzie styka się bednix z kołem zamachowym/wieńcem to był smar i ja tam wytarłem na dwóch trzech trybach było ciutkę smaru.Typ od rozruszników mówił,ze nie może być bo się będzie ślizgać więc wytarłem
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    Kolega bardzo dobrze mówił, to gwiżdże hamulec wirnika. Kompletnie nie ma się czym przejmować.
  • Poziom 5  
    czyli,żeby pozbyć się tego to co należało by wymienić? stojan? kolejny wirnik? czy bendix? :)
  • Poziom 5  
    tylko,że w rozruszniku valeo chyba czegoś takiego nie ma

    Dodano po 13 [minuty]:

    E46 320D M47N 150KM 2004R - Rozrusznik świst/gwizd po regeneracji

    tak wygląda rozrusznik na częsci valeo nie ma tutaj hamulca zdjęcie przykładowe z neta

    Dodano po 34 [minuty]:

    nie było tego przed regeneracją.A mam drugi rozebrany rozrusznik i nie widze też żadnego hamulca tylko wszystko to co w pierwszym,który mam w samochodzie.To jaki element jest za to odpowiedzialny..
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    Hamowanie wynika z zasady działania takiego silnika i jego konstrukcji. W tym konkretnym przypadku rolę hamulca pełni wnętrze komutatora, jest tam specjalna podkładka, a wirnik pozbawiony prądu jest dociskany do tej podkładki i abarot, podczas pracy siła pola magnetycznego wyciąga wirnik do przodu. Spójrz na tylny dekiel i zobacz ułożyskowanie, a będziesz wiedział o co chodzi.
  • Poziom 5  
    kolego prosiłbym Cię o pomoc bo sma nie wiem :( czyli co z tego zdjecia co pokazałem musiałbym wymienić? pomożesz?
  • Poziom 29  
    Moim zdaniem to nowe szczotki tak gwiżdżą na rozbieganym po rozruchu komutatorze.
    Jak się dotrą to zdecydowanie ucichnie.
  • Poziom 40  
    abart64 napisał:
    Moim zdaniem to nowe szczotki tak gwiżdżą na rozbieganym po rozruchu komutatorze.
    Jak się dotrą to zdecydowanie ucichnie.


    Czyli każdy samochód w salonie powinien mieć taką przypadłość. Przestań z tym "dotrze się", to jest wymówka marnych mechaników gdy nie mogą sobie dać rady z problemem.

    Po pierwsze wszystkie części muszą być umyte i wysuszone.
    Po drugie wałek musi być nasmarowany białym smarem.
    Pozbyć się luzu na tulejkach i nie ma leszcza aby coś gwizdało.
    Przesmaruj rzadkim olejkiem rdzeń automatu.

    Zobacz też czy masz kuleczkę z łożyska na swoim miejscu.
  • Poziom 5  
    kolego ale tulejki ponoć nowe typ dał.Ja wysmarowałem przekładanię planetarną czyli plastikową + tryby +dałem smaru tutaj na wirnik jak wchodzi w przekładanię+dałem smaru na tuleje i lipa dalej było to samo

    chyba zrobię tak.Kupię drugi rozrusznik do niego przelożę mój stojan+szczotkotrzymacz bo mam nowe szczotki.A w tym co przyjdzie zostaną stare tulejki które nasmaruje+ bendix z przekładanią planetarną zostawie z tego co przyjdzie i moze w końcu nastanie cisza.Bo to nie jest łatwa robota demontująć rozrusznik w e46 trzeba kupę rzeczy porozpinać.Poświecę się ostatni raz i zrobie jak napisałem.Bo typ mówił tak:dał nowe szczotki,automat naprawiał wymienił w nim śruby i coś tam bo styki były wypalone+nowe tuleje

    i tyle i co zawiniło nie wiem ale wiem,że przed regeneracją tego nie było

    a jaja są takie: typ w poradniku w internecie napisał,że w tulei siedzi kuleczka łożyskowa ja w swoim rozruszniku tego nie miałem.. a mam o tych samych numerach więc myslę ok typ zgubił jak regenerował.Zamówiłęm drugi rozrusznik używany za 30zł taki sam patrze a tam też kuleczki nie ma więć sobie myślę no to jak.. no i teraz zamówiłem jeszcze jeden za 30zł zobczę czy będzie kuleczka czy nie
  • Poziom 40  
    Na tym zdjęciu jest kuleczka, ale ona spełnia inną rolę.
    Posmaruj wałek główny, widełki i olejkiem rdzeń automatu. Tulejek się nie smaruje gdyż są wykonane ze specjalnego materiału tzw. samosmarowne. Ja do naprawy używam zawsze nowych części, a Ty widzę jedziesz na starociach więc efekty mogą być różne.
    Tą kuleczką się nie przejmuj, nie wszystkie miały.
  • Poziom 5  
    właśnie dlaczego nie wszystkie miały i jedne mają a drugie nie tą kluleczkę mimo,że mają te same numery rozruszniki?

    chodzi Ci o rdzeń automatu czyli posmarować mam tutaj jak strzałka czarna np smarem łożyskowym a tutaj jak czerwona w środku tam olejkiem? E46 320D M47N 150KM 2004R - Rozrusznik świst/gwizd po regeneracji

    kolego ale jak na starociach typ wymienił ponoć dwie tuleje w obudowach,szczotki + automat naprawiał bo były styki wypalone .Ja nasmarowałem zębatkę plastikową+tryby smarem do łożysk+ tuleje delikatnie smarem i złozyłem wszystko

    efekt taki jak był
  • Poziom 40  
    Wałek główny to wałek po którym przesuwa się bendix, tam idzie biały smar. Sprawdź jeszcze czy przypadkiem nie masz zatartego sprzęgła jednokierunkowego.
  • Poziom 5  
    wałka gdzie bendix się przesuwa nie smarowałem.No nic zobacze jeszcze to :)