Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daelim S2 125 - prawdopodobnie zatarty ale nie jestem pewien

09 Wrz 2019 08:25 138 9
  • Poziom 3  
    Dzień Dobry wszystkim. Od jakiegoś czasu mam problem ze swoim Daelimem S2 125. Skuter kupiłem jakieś 3 lata temu. Skuter był na chodzie, wszystko działało. Pewnego razu jechałem do sklepu i niby wszystko ale po wyjściu ze sklepu, skuter ciężko odpalił. Wróciłem do domu niby wszystko ok. Było czuć spadek mocy ale jechał. Następnego dnia chciałem uruchomić skuter i się nie udało. Rozrusznik kręcił ale nie chce odpalić. Zawiozłem w/w sprzęt niby do fachowca. Spuścił olej do miseczki i okazało się że są małe drobinki metalu. Skuter stał u tego Pana jakieś 2 lata. Wreszcie nie tracąc czasu przywiozłem go domu sugerując się Pana opinią że jest zatarty silnik. Po rozebraniu głowicy cylindra wszystko na zdjęciach nie wiem czy to są objawy zatarcia. Korbowód swobodnie chodzi.
    Daelim S2 125 - prawdopodobnie zatarty ale nie jestem pewien Daelim S2 125 - prawdopodobnie zatarty ale nie jestem pewien Daelim S2 125 - prawdopodobnie zatarty ale nie jestem pewien Daelim S2 125 - prawdopodobnie zatarty ale nie jestem pewien Daelim S2 125 - prawdopodobnie zatarty ale nie jestem pewien
  • Poziom 3  
    hevet2 napisał:
    Silnik był zatarty. Tylko ciekawe czemu chinole najczęściej zacierają się z braku oleju.
    no wlasnie nie wiem moze bez oleju jezdzil
  • Poziom 38  
    Niestety na zdjęciach nie można określić, że jest zatarty. Po dwóch latach wszystko wzięła korozja. Moim zdaniem na tym tłoku i cylindrze powinien odpalać. Należało w pierwszej kolejności sprawdzić luzy zaworów, jeżeli w silniku brakowało kompresji. Źródła opiłków będzie ciężko odszukać bez rozebrania silnika. To nie jest chińczyk, choć konstrukcja dołu silnika jest zbliżona do chińczyka. Jeśli zamierzasz tym pojeździć to warto zrobić dobry remont, bez zakładania części od chińczyka.
    Jedno ważne pytanie. Silnik na gaźniku czy wtrysku?
  • Poziom 3  
    Silnik jest na gazniku zauwazylem ze nie ma kompresji. Ale tez ze jak kreci to jest slaba iskra i prawdopodobnie nie doplywa paliwo bo swieca jest sucha. Skuter jezdzil od odatawilem go na noc i na nastepny dzien juz nie odpalil
  • Poziom 25  
    BANANvanDYK napisał:
    Niestety na zdjęciach nie można określić, że jest zatarty. Po dwóch latach wszystko wzięła korozja. Moim zdaniem na tym tłoku i cylindrze powinien odpalać. Należało w pierwszej kolejności sprawdzić luzy zaworów, jeżeli w silniku brakowało kompresji. Źródła opiłków będzie ciężko odszukać bez rozebrania silnika. To nie jest chińczyk, choć konstrukcja dołu silnika jest zbliżona do chińczyka. Jeśli zamierzasz tym pojeździć to warto zrobić dobry remont, bez zakładania części od chińczyka.
    Jedno ważne pytanie. Silnik na gaźniku czy wtrysku?

    Popatrz na zdjęcia ewidentne ślady zatarcia (zaznaczyłem).
  • Poziom 3  
    No właśnie też to zauważyłem. Też mi się wydaje że tak nie powinno być tylko ładnie bez żadnych pionowych wrzerow.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A co ze słaba iskra i nie dochodzącym paliwem. Przez to może nie być kompresji??
  • Poziom 38  
    Ślady przytarć w tych miejscach sugerują odkształcenie gładzi cylindra w miejscach szpilek - wada cylindra lub zbyt mocne dokręcenie głowicy. Natomiast ślady wycierania płaszcza tłoka na stronie pracującej to częsty widok w skuterach 4T, uważam że wina leży bardziej po stronie gównianego stopu aluminium z którego są wykonywane te tłoki.
  • Poziom 3  
    Aha wszystko jasne tylko tłok do dostanie tylko koreanbikes na zamówienie
  • Poziom 25  
    Części należałoby umyć potem zrobić zdjęcia do oceny. Ten silnik był przytarty a teoria, że to od dokręcania głowicy nie zgadzam się z nią (robię to od 40 lat i jeszcze nie widziałem zniekształcenia cylindra od dokręcania szpilek M6. Płaszcz tłoka owszem wyciera się ale mniej więcej równo nie pomijając jego środka tutaj jest to ewidentnie uszkodzenie "awaryjne"). Na cylindrze na pewno są takie same zniszczenia a zawory w głowicy też nie wyglądają najlepiej. Wymiana w tym przypadku samego tłoka to leczenie s.... pudrem. Ale to tylko moje zdanie...