Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra J 1.4T - kontrolka silnika zostaje przed uruchomieniem

09 Wrz 2019 19:03 231 15
  • Poziom 8  
    Witam
    Mam sprawę. To jest temat podobny do poniższego w linku, ale z tego względu, że są różnice (również w modelu samochodu), postanowiłem że założę nowy wątek.

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=16347043

    Mam Opla Astrę, kupioną niecałe 3 tygodnie temu w komisie, rocznik 2013. Przed uruchomieniem silnika, jak wiadomo, zapalają się wszystkie kontrolki i gasną... W moim samochodzie poza jedną: kontrolką silnika. Po uruchomieniu, ponownie wszystkie kontrolki się świecią, ale już gasną wszystkie, wraz z kontrolką silnika. Mam pytanie, czy to jest normalne zachowanie? Niestety, nie mogę sobie dokładnie przypomnieć, czy wcześniej też tak to wyglądało, ale mam wrażenie, że kontrolka silnika gasła także w pierwszym przypadku. Pomijamy kontrolki typu niezapięty pas i ręczny hamulec, bo to oczywista oczywistość.
    Kolejna rzecz, że średnie zużycie paliwa dziwnie mi rośnie, bo w momencie odbioru było 7.1 l / 100 km, a teraz już osiągnęło ponad 12 l (tak, wiem - niedawno kupiłem i w ogóle, ale mimo wszystko powinno mieścić się w rozsądnych granicach. A mój styl jazdy nie należy do nie wiadomo jakich). Dodatkowo czytałem, że jak z silnikiem nie wszystko jest ok, to faktycznie spalanie może być większe.

    Także pytanie jest takie, czy mam się bać kontrolki i jeżeli tak, to jak to naprawić?

    Jeśli coś popierniczyłem, to proszę pisać.

    Pozdrawiam
  • Poziom 43  
    Nagraj te kontrolki jak włączasz zapłon a potem odpalasz. Powinna się jeszcze świecić na zapłonie kontrolka ładowania. Kontrolka oleju też się swieciła w starszych Oplach po zapłonie, nie wiem jak w Twoim. Ponowne (po rozruchu) zaswiecenie się kontrolki ABS i systemów pokrewnych ASR lub ESP świadczy zwykle o rozladowanym lub zużytym aku. Kontrolka silnika w większości samochodów nie gaśnie na zapłonie - co nie znaczy jednoznacznie że jest kombinowane - w motocyklach Yamahy albo Hondy z wtryskiem - nie pamiętam - tak właśnie działała kontrolka silnika. Ale sprawdził bym to.
  • Poziom 43  
    CHECK może gasnąć po zapłonie, może też dopiero po uruchomieniu silnika, zależy to od producenta oprogramowania sterownika, ważne jest, żeby zgasł i nie świecił podczas pracy silnika-wtedy jest ok.
  • Poziom 24  
    Jest okej chyba że będzie się świecił po rozruchu to wtedy diagnoza , a tak wszystko ok..
  • Poziom 24  
    W Astra J A14XER gasna kontrolki silnika, oleju i ladowania po odpaleniu silnika.
  • Poziom 43  
    Zapalają się ponownie bo masz włączony test zegarów. Zastanawia mnie jednak dlaczego kontrolki na zapłonie gasną niemal jednocześnie. Czyżby mostkowane?
  • Poziom 8  
    Niestety, ze względu na mój początkujący poziom, nie rozumiem o co chodzi z mostkowaniem (podejrzewam literówkę w twoim poście). W Google coś niby jest, ale ja i tak nie potrafię do końca załapać. Mogłbyś mniej więcej wytłumaczyć? I czy to może mieć związek z tym, że mi sporo paliwa bierze?
  • Poziom 43  
    Nieuczciwi handlarze podłączają kilka kontrolek pod jeden układ albo robią układ, który z opóźnieniem je gasi. Ale spokojnie - u znajomego w Insigni gasną tak samo więc pewnie Opel tak ma.
    Nie ma to nic wspólnego ze spalaniem, trzeba szukać.
  • Poziom 24  
    Tam wszystko idzie po CANie tak jest i koniec nawet jak nie ma ładowania to kontrolka zaświeca się po chwili od uruchomienia ...ten typ tak ma. Masz wszystko OK .
  • Poziom 8  
    Ok, dzięki wszystkim za pomoc :) Temat zamknięty.
  • Moderator Samochody
    Co do spalania - to jest Twoje pierwsze auto z doładowanym silnikiem? Ustaw sobie na wyświetlaczu chwilowe spalanie i popatrz jak się zmienia w zależności od sposobu operowania pedałem przyspieszenia. Zdziwisz się jak minimalny ruch pedałem przyspieszenia podczas jazdy ze stałą prędkością może wpłynąć na spalanie. Jeździsz na odcinkach poniżej 10 km? W mieście? Wyjedź na trasę, zrób z 50 km po drodze krajowej, bez korków i sygnalizacji świetlnej... wtedy można porozmawiać o spalaniu.
  • Poziom 8  
    Tak, pierwsze auto z takim silnikiem.
    Z reguły w mieście, jest poniżej 10 km. Co do pedału to faktycznie często pokazywało mi na wyświetlaczu Shifta (później na zasadzie sprawdzania w praktyce się dowiedziałem, że chodzi o zwolnienie pedału gazu). Na początku często mi się pojawiał, ale ostatnio to prawie w ogóle (od momentu doładowania paliwa). Co do wyjazdu poza miasto, to już to sprawdzałem.
    Btw dzięki za posta :)
  • Moderator Samochody
    Shift to sugerowany moment zmiany biegu (w górę lub w dół). Zwykle w okolicy 1600-1800 obr/min w górę i poniżej 1300 obr/min w dół, ale zależy od stylu jazdy i nachylenia drogi. Ale przynajmniej na początku warto pojeździć obserwując wskazania chwilowego spalania. Przyspieszasz w miarę dynamicznie (ale bez szaleństw), a po rozpędzeniu się do pożądanej prędkości delikatnie odpuszczasz pedał gazu. To odpuszczenie ma duży wpływ na spalanie. Jeśli będziesz się rozpędzał bardzo powoli, jedynie dotykając pedał gazu i w pewnym momencie samochód przestanie już przyspieszać, to spalanie będzie wysokie, ale minimalny ruch pedałem gazu i już spadnie o 1,5-2 l/100km. W trasie powyżej 2000 obr/min / 100km/h spalanie wzrasta radykalnie.
  • Poziom 43  
    woytas73 napisał:
    do momentu kiedy nie odpali świecić się muszą jeszcze ładowanie i olej.

    Nie ta epoka.