Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R420 usunięcie EGR z pliku SOPS.

09 Wrz 2019 21:40 177 15
  • Poziom 9  
    Witam. Jest może ktoś w stanie mi pomóc w temacie??
    Mam scanie R420 z 2006r i potrzebuję usunąć EGR z samochodu czyli:
    - zaślepić EGR (zrobione)
    - Usunąć z pliku SOPS EGR żeby nie wyskakiwał błąd od emisji spalin
    - Usunąć z pliku SOPS zawór EGR, gdyż jest on uszkodzony elektrycznie i wyskakuje błąd uszkodzonego zaworu.
  • Poziom 22  
    A nie lepiej po prostu naprawić?
  • Poziom 30  
    Samo wyprogramowanie EGR z SOPS nic Ci nie da trzeba jeszcze przerobić mapę silnika chodzi o czujnik przepływu masy powietrza.
  • Poziom 9  
    Koszt naprawy to ok 2000 pln gdzie ja osobiście nie jestem zwolennikiem "jedzenia własnego główna" gdyż nie jest to zdrowe dla silnika a ekologia w naszym kraju odbiega znacząco od normy gdzie na ulicach można jeszcze spotkać STEYRa , KAMAZa czy inne ciekawe prehistoryczne wynalazki ...
  • Poziom 14  
    Masz swieta racje tylko te relikty minionej epoki maja viatol na euro 1 albo 0 a ty w scani euro 4 i tu jest spora roznica a tak poza tematem wiekszosc ludzi uruchamia systemy zeby dzialaly a nie emulatory zaklada itp bo juz na przegladzie ciezko sie robi i na drodze tez sprawdzaja
  • Poziom 9  
    Adblue jak najbardziej jest wskazane ale egr po co potrzebny ?? Lepiej dołożyć dawkowanie mocznika na postoju i efekt jest podobny tylko zdrowszy dla silnika. Adblue jak najbardziej jestem w stanie ominąć bez ingerencji emulatorów itp tylko czysty program co jest nie do wykrycia przez serwis a tym bardziej krokodyli ;) Tylko po co skoro koszty adblue nie są tragiczne lecz problematyczne jeśli chodzi o ograniczenie mocy. Dlatego też lepiej wyprogramować NOXy i system nadal będzie pracował swoim życiem :)
  • Poziom 30  
    Wojtek1225 napisał:
    Dlatego też lepiej wyprogramować NOXy i system nadal będzie pracował swoim życiem

    Zgadza się.Pierwsze dafy E5 wychodziły pełnoprawnie bez NOXów tylko z czujnikami temperatur.
  • Poziom 14  
    Wlasnie dzieki egr chlodnicy spalin i katalizatorze scania hpi euro 3 spelnia norme euro 4

    Dodano po 1 [minuty]:

    A propo co jest do wykrycia podczas kontroli to okaze sie co powie kierowca podczas kontroli albo kiedy bedzie konczyl wspolprace nie koniecznie w dobrym humorze
  • Poziom 14  
    Kontrole kontrolami wystarczy ze jakis niedoceniony kierowca zglosi gdzie potrzeba i juz pozamiatane znam takie przypadki z autopsji
  • Poziom 22  
    Dwa lata temu u nas nikt o wykryciu emulatora nie słyszał. Teraz regularnie przywracam zemulowane systemy do życia. Czemu?
  • Poziom 14  
    Ja ci powiem czemu bo mialem nie raz kontrole itd i przewaznie po 2 lub 3 samochody na raz zatrzymuja itd i kiedy jednego przesluchuja nastepny czeka na wynik sledztwa albo na swoja spowiedz i oczywiscie slyszy sie wszystko co mowi kolega po fachu i sa tacy ludzie ze babie na lozku takich rzeczy nie opowiada co mowi inspektorowi wszystko powiedza z najmniejszymi szczegulami ze on to magnesa nie ale pozostale chlopaki z firmy to tak itp...zenada a na koncu mandat i zdziwienie panie inspektorze przeciez powiedzialem wszystko ze szef adblue nie tankuje a inspektor ...dla pana wadziciela 2 patyki a wlasciciel postepowanie i tak to sie konczy ... troche sie rozpisalem
  • Poziom 22  
    Co do Austrii.25 do 28 .06.2018 Pilotażowy pomiar emisji NOX w ruchu na autostradach w Tyrolu. A12 i A13. Skontrolowano 215 LKW z czego 31 polskich. 27% miało przekroczony poziom emisji nox wskazujący na manipulacje przy systemie scr. Średnio pomiar trwa 3 minuty. Jest ładnie udokumentowany, łącznie z mapką GPS, gdzie jest na zielono zaznaczona emisja w normie a na czerwono, gdzie jest przekroczona.
    Auta z przekroczoną emisją na parking jako niesprawne.
    Co będzie dalej?
  • Poziom 9  
    System Adblue uruchamia się dopiero po osiągnięciu temperatury pracy czyli jak katalizator osiągnie temperaturę pracy tj 200/250 stopni gdzie w normalnych warynkach nie jest możliwe. A jeśli ktokolwiek chce żyłować mój samochód na postoju to proszę pierwsze podpisać oświadczenie że ponosi odpowiedzialność za ewentualne usterki spowodowane takimi czynnościami. Wątpię że ktoś to podpisze a wysoka emisja spalin na postoju wynika nie z usterek układu oczyszczania spalin tylko układem zasilania paliwem czyli wtryskiwacze a przede wszystkim (co powinno być najbardziej kontrolowane) sama jakość paliwa a w Polsce bardzo odbiega od normy.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Wojtek1225 napisał:
    A jeśli ktokolwiek chce żyłować mój samochód na postoju to proszę pierwsze podpisać oświadczenie że ponosi odpowiedzialność za ewentualne usterki spowodowane takimi czynnościami.


    Teraz to dowaliłeś do pieca :D

    A co do samej dyskusji to nie ma ona najmniejszego sensu. Takie modyfikacje, o których tutaj piszesz są nielegalne i nie wolno tego robić. Napraw układ EGR czyli przywróć go do pełnej sprawności i po problemie. Nie próbuj na nowo koła wynaleźć.

    Co do Steyrów, Kamazów itp. to ten przykład jest w ogóle wyjęty z tyłka. Przepisy mówią wyraźnie jakie wymagania ma spełniać pojazd z danego roku produkcji i o danej normie Euro i jeśli kupiłeś pojazd Euro4 i chcesz nim jeździć to ma on spełniać normę Euro4 i koniec. Nie ma odstępstw od tej reguły. I jak już ktoś wcześniej wspomniał opłaty za pojazd spełniający normę E4 są zdecydowanie niższe niż te dla pojazdów E0 czy E1. Poza tym są miasta (niekoniecznie w PL) gdzie nie wolno wjeżdżać pojazdami poniżej jakiejś tam normy (np Berlin) i wspomniane Steyr, Kamazy czy Tatry na pewno tam nie wjadą. A jeśli wjadą to taki wjazd na pewno będzie ich właściciela odpowiednio kosztować. W formie mandatu oczywiście.