Dzień dobry,
Mam problem z nierówną pracą zimnego silnika po np. nocnym postoju. Nie jest to niewiadomo jakie szarpanie czy mocne dławienie się silnika, ale niepokoi mnie i chciałbym poprawić kulturę pracy mojej jednostki. Objawia się ona takim regularnym dziwnym dźwiękiem, czasami silnik ugnie się na poduszkach. Obroty nieznacznie falują - spadają może o ok 50-100 obr/min. Po dodaniu gazu praca normuje się, lecz gdy puszczę pedał silnik na chwilę prawie gaśnie (lekko dławi się) i znów wraca do zaburzonej pracy.
Do tej pory wykonałem adaptację wtryskiwaczy 1 i 2 ze względu na wyższą od innych dawkę paliwa w szczególności na wtrysku 2. Miało to związek z błędem P0266 Cylinder 2 Przestawienie wtryskiwacza poza tolerancją. Zostało już wykonanych około 10 uczeń tych dwóch wtrysków, jednak wciąż drugi wtryskiwacz nieznacznie daje większą dawkę.
Po dłuższym postoju (ostatnio mechanikowałem przy podniesionym przodzie auta) miałem błędy:
P0087 Ciśnienie zmierzone w kolektorze wtrysku niższe od zadanego
B1811 96 Usterka pompy domieszkowania oleju napędowego
Po pod pompowaniu pompką (przyciskiem) na filtrze paliwa i dłuższym kręceniu odpalił. Po wykasowaniu błędów nie wracają.
Miałem jeszcze błąd w ESP: C1391 Usterka - brak potwierdzenia momentu obrotowego silnika. Jednak ten po wykasowaniu też nie wraca.
Dodam, że poprzedni właściciel zapowietrzył układ paliwowy i wyciągał wtryski. Nie wiem czy to może mieć wpływ. Spalin w komorze silnika nie czuć - podkładki pod wtryskami powinny być ok (ale raczej ich nie wymieniał). FAP zapełniony w ok 75%.
Proszę o pomoc, sugestie, wskazówki.
Problem dotyczy dokładnie silnika 1.6 HDI DV6C o mocy 82kW (112KM) w aucie z końcówki 2011 roku.
Mam problem z nierówną pracą zimnego silnika po np. nocnym postoju. Nie jest to niewiadomo jakie szarpanie czy mocne dławienie się silnika, ale niepokoi mnie i chciałbym poprawić kulturę pracy mojej jednostki. Objawia się ona takim regularnym dziwnym dźwiękiem, czasami silnik ugnie się na poduszkach. Obroty nieznacznie falują - spadają może o ok 50-100 obr/min. Po dodaniu gazu praca normuje się, lecz gdy puszczę pedał silnik na chwilę prawie gaśnie (lekko dławi się) i znów wraca do zaburzonej pracy.
Do tej pory wykonałem adaptację wtryskiwaczy 1 i 2 ze względu na wyższą od innych dawkę paliwa w szczególności na wtrysku 2. Miało to związek z błędem P0266 Cylinder 2 Przestawienie wtryskiwacza poza tolerancją. Zostało już wykonanych około 10 uczeń tych dwóch wtrysków, jednak wciąż drugi wtryskiwacz nieznacznie daje większą dawkę.
Po dłuższym postoju (ostatnio mechanikowałem przy podniesionym przodzie auta) miałem błędy:
P0087 Ciśnienie zmierzone w kolektorze wtrysku niższe od zadanego
B1811 96 Usterka pompy domieszkowania oleju napędowego
Po pod pompowaniu pompką (przyciskiem) na filtrze paliwa i dłuższym kręceniu odpalił. Po wykasowaniu błędów nie wracają.
Miałem jeszcze błąd w ESP: C1391 Usterka - brak potwierdzenia momentu obrotowego silnika. Jednak ten po wykasowaniu też nie wraca.
Dodam, że poprzedni właściciel zapowietrzył układ paliwowy i wyciągał wtryski. Nie wiem czy to może mieć wpływ. Spalin w komorze silnika nie czuć - podkładki pod wtryskami powinny być ok (ale raczej ich nie wymieniał). FAP zapełniony w ok 75%.
Proszę o pomoc, sugestie, wskazówki.
Problem dotyczy dokładnie silnika 1.6 HDI DV6C o mocy 82kW (112KM) w aucie z końcówki 2011 roku.