Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen DS4 C4 1.6 HDI DV6C - Nierówna praca na wolnych obrotach i zimnym silnik

10 Wrz 2019 09:14 885 7
  • Poziom 9  
    Dzień dobry,
    Mam problem z nierówną pracą zimnego silnika po np. nocnym postoju. Nie jest to niewiadomo jakie szarpanie czy mocne dławienie się silnika, ale niepokoi mnie i chciałbym poprawić kulturę pracy mojej jednostki. Objawia się ona takim regularnym dziwnym dźwiękiem, czasami silnik ugnie się na poduszkach. Obroty nieznacznie falują - spadają może o ok 50-100 obr/min. Po dodaniu gazu praca normuje się, lecz gdy puszczę pedał silnik na chwilę prawie gaśnie (lekko dławi się) i znów wraca do zaburzonej pracy.
    Do tej pory wykonałem adaptację wtryskiwaczy 1 i 2 ze względu na wyższą od innych dawkę paliwa w szczególności na wtrysku 2. Miało to związek z błędem P0266 Cylinder 2 Przestawienie wtryskiwacza poza tolerancją. Zostało już wykonanych około 10 uczeń tych dwóch wtrysków, jednak wciąż drugi wtryskiwacz nieznacznie daje większą dawkę.

    Po dłuższym postoju (ostatnio mechanikowałem przy podniesionym przodzie auta) miałem błędy:
    P0087 Ciśnienie zmierzone w kolektorze wtrysku niższe od zadanego
    B1811 96 Usterka pompy domieszkowania oleju napędowego
    Po pod pompowaniu pompką (przyciskiem) na filtrze paliwa i dłuższym kręceniu odpalił. Po wykasowaniu błędów nie wracają.

    Miałem jeszcze błąd w ESP: C1391 Usterka - brak potwierdzenia momentu obrotowego silnika. Jednak ten po wykasowaniu też nie wraca.

    Dodam, że poprzedni właściciel zapowietrzył układ paliwowy i wyciągał wtryski. Nie wiem czy to może mieć wpływ. Spalin w komorze silnika nie czuć - podkładki pod wtryskami powinny być ok (ale raczej ich nie wymieniał). FAP zapełniony w ok 75%.

    Proszę o pomoc, sugestie, wskazówki.
    Problem dotyczy dokładnie silnika 1.6 HDI DV6C o mocy 82kW (112KM) w aucie z końcówki 2011 roku.
  • Poziom 2  
    Witam kolego musisz sprawdzić świece żarowe a przy okazji ciśnienie na cylindrach . Na drugim wtryskiwacz podlewa dlatego masz zapełniony fap.
  • Poziom 9  
    Dziękuję za odpowiedź. Świeczki miałem w planach sprawdzać. Kupiłem w tym celu klucz dynamo, ale chyba najpierw spróbuję sprawdzić oporność świec bez ich wykręcania (jeśli się uda). Do ciśnienia i kompresji to muszę zaopatrzyć się w odpowiednie narzędzia, więc szybko tego nie zrobię.
    Zrobiłem kilka screenów parametrów pracy wtryskiwaczy.
    Poniżej korekcja 1 i 2 wtrysku zaraz po odpaleniu po nocnym postoju.
    Citroen DS4 C4 1.6 HDI DV6C - Nierówna praca na wolnych obrotach i zimnym silnik

    Chwilę później po ok. 1 min (bez dodawania gazu) drugi wtryskiwacz się uspokoił - korekcja poniżej 1.

    Poniżej screeny z dłuższej pracy zimnego silnika, a na końcu lekkie dodawanie gazu.
    Citroen DS4 C4 1.6 HDI DV6C - Nierówna praca na wolnych obrotach i zimnym silnik
    Wykres delikatnego falowania obrotów silnika, szczególnie na początku pracy.
    Citroen DS4 C4 1.6 HDI DV6C - Nierówna praca na wolnych obrotach i zimnym silnik
  • Poziom 9  
    Proszę jeszcze o ocenę czy:
    1. Ładowanie powinno oscylować pomiędzy 14.8 a 15.2v? Ładowanie spada przy dławieniu, przygasaniu silnika. Citroen DS4 C4 1.6 HDI DV6C - Nierówna praca na wolnych obrotach i zimnym silnik
    Po krótkiej pracy silnika napięcie akumulatora wynowi 13V później całkiem szybko spada do 12.2V i dalej bardzo wolno zbliża się do ok. 12v
    2. Parametry przepustnicy powinny być równe 0 w trakcie postoju auta zarówno na wolnych obrotach jak i po dodaniu gazu?
    Citroen DS4 C4 1.6 HDI DV6C - Nierówna praca na wolnych obrotach i zimnym silnik

    Dodano po 2 [godziny] 9 [minuty]:

    Proszę jeszcze o ocenę czy:
    1. Ładowanie powinno oscylować pomiędzy 14.8 a 15.2v? Ładowanie spada przy dławieniu, przygasaniu silnika. Citroen DS4 C4 1.6 HDI DV6C - Nierówna praca na wolnych obrotach i zimnym silnik
    Po krótkiej pracy silnika napięcie akumulatora wynowi 13V później całkiem szybko spada do 12.2V i dalej bardzo wolno zbliża się do ok. 12v
    2. Parametry przepustnicy powinny być równe 0 w trakcie postoju auta zarówno na wolnych obrotach jak i po dodaniu gazu?
    Citroen DS4 C4 1.6 HDI DV6C - Nierówna praca na wolnych obrotach i zimnym silnik
  • Poziom 9  
    Wykonałem dzisiaj test przelewowy na zimnym silniku i wolnych obrotach. Za pierwszym razem wyszło niemal po równo we wszystkich miarkach, po ok 4-5min było ok 35ml. Za drugim razem test trwał ok 4min, wtrysk nr 1 oddał ok. 30 ml i przelał nieznacznie więcej o ok.2-3ml w stosunku do wtrysku nr 4, a w stosunku do wtrysku 2 i 3 o ok.1-2ml.
    Sprawdziłem od razu świece żarowe pod kątem oporności. 1, 2 i 3 miały po 0,8ohma. Czwartego nie sprawdzałem, bo miałem złe dojście. Wydaje się, że są ok.
    W PSA cylindry liczymy od skrzyni biegów, tak?
    Czy w trakcie testu przelewowego powinny iść do góry bąble powietrza?
  • Poziom 9  
    Świece żarowe sprawdź na początek

    Dodano po 41 [minuty]:

    Jak masz kompa sprawdz co pakazuja czujniki temp powietrza zasysanego temp silnika przepływomierz ogólny pomiar parametrów live może coś przekłamuje.
  • Poziom 9  
    Na chwilę obecną jedynym parametrem, który mnie zastanawia jest sygnalizacja położenia przepustnicy powietrza. Jej wartość to 0% zarówno na wolnych obrotach jak i po dodaniu gazu.
    Citroen DS4 C4 1.6 HDI DV6C - Nierówna praca na wolnych obrotach i zimnym silnik
    Tak jak pisałem świece sprawdziłem tylko pod kątem oporności. Wynik jest blisku 1oma (ok. 0,9-0,8 ohma). Co już daje sygnał, że świeca jest sprawna.
    Proszę o jakiekolwiek już wskazówki na co zwrócilibyście uwagę przy takim problemie.
    Silnik po odpaleniu na zimno chwilami dławi się i prawie gaśnie(aż ugina się na poduszkach), a później chce wyrównać obroty i daje większą dawkę paliwa co skutkuje lekkim wzrostem obrotów. Nie jest to regularne i ciężko mi określić, w którym momencie to się dzieje... Dziwne, że po odpuszczeniu gazu silnik również się lekko dławi po osiągnięciu wolnych obrotów.
    Czy to może być wina zapowietrzonego układu paliwowego?
  • Poziom 14  
    hi
    sprawdź egr - podciśnienia i zawór sterujący, wymontuj i wyczyść (egr) ,szczelność dolotu,odma,
    - parametry silnika na live, na zimnym i ciepłym silniku co się zmienia ?
    -przepustnice zobacz na live czy po dodani gazu i odpuszczeni pedału jest reakcja
    pozdrawiam kris
    ps filtr paliwa