Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] KIA - Żarówki STOP P21/5W - jaki zamiennik LED?

10 Wrz 2019 12:06 435 12
  • Poziom 26  
    Witam

    Niedawno wymieniałem włącznik świateł stop - "wypalony" , zapewne poprzez stosunkowo spory pobór prądu. Przy okazji pomyślałem sobie, że może by zmniejszyć obciążenie i przedłużyć trwałość styków wymieniając tradycyjne żarówki na LEDowe. Jednak jakie wybrać, gdyż jest tego na rynku od groma? Pierwsze z brzegu wyszukiwanie na Alledrogo:
    https://allegro.pl/kategoria/akcesoria-samoch...atch=baseline-cl-dict41-eyesa-bp-aut-1-2-0903
    Jeśli warto, jestem skłonny zapłacić trochę więcej, powiedzmy do 100zł/kmpl. Widzę, są różne, "markowe" -np. Philipsy, filament, itp. Które byście polecili?
    Pozdrawiam.
  • Poziom 23  
    Wybierz takie, do których homologowane są twoje lampy w samochodzie.
  • Poziom 23  
    Dlatego rozwiązanie jest jedno. Zostawić zwykłe żarówki i nie kombinować.
  • Poziom 43  
    Stanley_P napisał:
    włącznik świateł stop - "wypalony"
    Stanley_P napisał:
    pomyślałem sobie
    zostaw oryginalne żarówki i nie wymyślaj kolego teorii. Zużył sie i tyle.
  • Poziom 26  
    andrzej20001 napisał:
    Stanley_P napisał:
    włącznik świateł stop - "wypalony"
    Stanley_P napisał:
    pomyślałem sobie
    zostaw oryginalne żarówki i nie wymyślaj kolego teorii.

    Teorii nie muszę wymyślać, kolego. Zrobili to już dawno temu światlejsi ode mnie ;-) I=P/U, czyli 42W/12V=3,5A. Akurat przy wymianie włącznika zmierzyłem faktyczny pobór prądu i wyniósł ok. 4,5A (ten 1A więcej niż wynikający z obliczeń zapewne pobiera listwa trzeciego światła "stopu"). Dodatkowo czasem zakładam na hak bagażnik rowerowy z oświetleniem, więc pobór jest wtedy jeszcze wyższy.
    Cytat:
    Zużył sie i tyle.

    Faktycznie się zużył, cóż za celne spostrzeżenie. Z ciekawości nawet rozebrałem - styki wewnątrz czarne, elastyczne blaszki aż fioletowe. Ciekawe w wyniku czego? ;-) (pewnie napiszesz, że za często hamowałem ;-) )

    Natomiast co do homologacji macie rację - chcąc być w zgodzie z przepisami, stety czy niestety trzeba w tym przypadku dalej stosować prądożerne żarówki tradycyjne .
  • Poziom 11  
    Zamontuj se dodatkowy przekaźnik sterowany włącznikiem stopu i po kłopocie
  • Poziom 43  
    Miałem to napisać ,generalnie pierwszy raz widzę takie teorie nt. czujnika stop. No ale demokracja jest ...
  • Poziom 23  
    Stanley_P napisał:
    Natomiast co do homologacji macie rację - chcąc być w zgodzie z przepisami, stety czy niestety trzeba w tym przypadku dalej stosować prądożerne żarówki tradycyjne .

    A w zamienniku LEDowym rezystor, żeby oszukać sprawdzanie żarówek i całą energooszczędność o kant dupy rozbić. Ot taka wielka oszczędność.
  • Poziom 43  
    Dokładnie tak jest. I tak źre prąd.
  • Poziom 30  
    Jak ktoś ci w tył wjedzie to będzie miał bardzo wygodną wymówkę, a ty nawet nie będziesz miał jak się bronić przed sądem .2 żarówki 21W + 3 światło stopu (też początkowo na żarówkach) auta od 30 lat mają a jakoś problemy z włacznikami są incydentalne, no chyba że KIA w fabryce składają na najtańszych zamiennikach ..
  • Poziom 26  
    luzik e34 napisał:
    Zamontuj se dodatkowy przekaźnik sterowany włącznikiem stopu i po kłopocie

    Jest to jakieś rozwiązanie, chociaż wolałbym w tym przypadku "se" nie ingerować w oryginalny układ elektryczny.
    andrzej20001 napisał:
    Miałem to napisać ,generalnie pierwszy raz widzę takie teorie nt. czujnika stop.

    Naprawdę nigdy nie widziałeś styków wyłączników, przekaźników, itp. wypalonych, wygrzanych wskutek działania przepływu prądu elektrycznego? To rzeczywiście chyba zajmujesz się tylko teoriami. Szkoda, że nie zrobiłem fotek, ale jak bardzo chcesz, mogę rozebrać jeszcze raz i podesłać na PW (jeszcze nie wyrzuciłem). Włącznik poza tym mechanicznie wyglądał na sprawny.
    Piotrek#G napisał:
    A w zamienniku LEDowym rezystor, żeby oszukać sprawdzanie żarówek i całą energooszczędność o kant dupy rozbić. Ot taka wielka oszczędność.
    andrzej20001 napisał:
    Dokładnie tak jest. I tak źre prąd.

    Ooo, widzę na Elektrodzie działają już kółka jasnowidzów. Akurat w moim modelu elektronika nie wykrywa spalenia żarówek, więc LED bez rezystora zadziała, a zdaje się takie są też dostępne w sprzedaży (abstrahując od legalności takiej instalacji).
    0__0 napisał:
    ak ktoś ci w tył wjedzie to będzie miał bardzo wygodną wymówkę, a ty nawet nie będziesz miał jak się bronić przed sądem .

    Fakt, jest to jakiś argument, nie przeczę. Aczkolwiek przy takim założeniu (sąd, dogłębna analiza instalacji przez biegłego, etc.), ingerencja w układ świateł stop poprzez wyżej proponowane wstawienie przekaźnika też chyba może zadziałać na niekorzyść...
    Cytat:
    2 żarówki 21W + 3 światło stopu (też początkowo na żarówkach) auta od 30 lat mają a jakoś problemy z włącznikami są incydentalne, no chyba że KIA w fabryce składają na najtańszych zamiennikach ..

    Tego nie wiem. Być może księgowy maczał swoje palce, może źle zaprojektowana konstrukcja, może kiepskie materiały. Usterka bywała już nie raz omawiana na forach, choć może nie jakoś nagminnie.

    Tak czy siak, z mojej strony temat uważam za wyczerpany. Zostaję przy oryginalnych żarówkach, ale tylko z powodów, że tak napiszę: formalno-prawnych. Pozdrawiam i zamykam.
  • Poziom 26  
    luzik e34 napisał:
    Zamontuj se dodatkowy przekaźnik sterowany włącznikiem stopu i po kłopocie

    Jest to jakieś rozwiązanie, chociaż wolałbym w tym przypadku "se" nie ingerować w oryginalny układ elektryczny.
    andrzej20001 napisał:
    Miałem to napisać ,generalnie pierwszy raz widzę takie teorie nt. czujnika stop.

    Naprawdę nigdy nie widziałeś styków wyłączników, przekaźników, itp. wypalonych, wygrzanych wskutek działania przepływu prądu elektrycznego? To rzeczywiście chyba zajmujesz się tylko teoriami. Szkoda, że nie zrobiłem fotek, ale jak bardzo chcesz, mogę rozebrać jeszcze raz i podesłać na PW (jeszcze nie wyrzuciłem). Włącznik poza tym mechanicznie wyglądał na sprawny.
    Piotrek#G napisał:
    A w zamienniku LEDowym rezystor, żeby oszukać sprawdzanie żarówek i całą energooszczędność o kant dupy rozbić. Ot taka wielka oszczędność.
    andrzej20001 napisał:
    Dokładnie tak jest. I tak źre prąd.

    Ooo, widzę na Elektrodzie działają już kółka jasnowidzów. Akurat w moim modelu elektronika nie wykrywa spalenia żarówek, więc LED bez rezystora zadziała, a zdaje się takie są też dostępne w sprzedaży (abstrahując od legalności takiej instalacji).
    0__0 napisał:
    ak ktoś ci w tył wjedzie to będzie miał bardzo wygodną wymówkę, a ty nawet nie będziesz miał jak się bronić przed sądem .

    Fakt, jest to jakiś argument, nie przeczę. Aczkolwiek przy takim założeniu (sąd, dogłębna analiza instalacji przez biegłego, etc.), ingerencja w układ świateł stop poprzez wyżej proponowane wstawienie przekaźnika też chyba może zadziałać na niekorzyść...
    Cytat:
    2 żarówki 21W + 3 światło stopu (też początkowo na żarówkach) auta od 30 lat mają a jakoś problemy z włącznikami są incydentalne, no chyba że KIA w fabryce składają na najtańszych zamiennikach ..

    Tego nie wiem. Być może księgowy maczał swoje palce, może źle zaprojektowana konstrukcja, może kiepskie materiały. Usterka bywała już nie raz omawiana na forach, choć może nie jakoś nagminnie.

    Tak czy siak, z mojej strony temat uważam za wyczerpany. Zostaję przy oryginalnych żarówkach, ale tylko z powodów, że tak napiszę: formalno-prawnych. Pozdrawiam i zamykam.

    Dodano po 1 [minuty]:

    temat zamknięty