Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lakierowana próbka ma inny odcień

11 Wrz 2019 13:38 591 12
  • Poziom 5  
    Witam mam problem z lakierem a mianowicie po wykonaniu próbki odcień się nie zgadza. Chciał bym polakierować błotnik w skodzie octavi 1 z 2004r która posiada kod lakieru 9151 (błękitną perłą ).Próbki które wykonywałem mają odcień szarawy w porównaniu do oryginalnego lakieru wspomnianej skody. Kombinowałem z ciśnieniami pod pistoletem bez efektów oraz próbowałem położyć bazę w trzech warstwach, niestety nic to nie dało. Zmieniłem mięszalnię z marnym efektem (odcień nieznacznie się zmienił. Próbki zostały wykonane pistoletem fobo sprint HP z duszą 1.3 . Nie mam już pojęcia co robię nie tak, z góry dziękuję za odpowieć
  • Poziom 37  
    Witam,
    a kolega uwzglednil ze na jednym elemencie lakier ma pare godzin a na drugim 15lat ? barwnik ulegl zmianom chemicznym pod wplywem np. promieni UV. Dodatkowo moze byc np. zmatowienie zewnetrznej warstwy lakieru bezbarwnego (jezeli jest).
    Pozdrawiam
  • Poziom 5  
    Próbki robiłem 4dni temu a co do matowego lakieru jest w dobrym stanie. Prosił bym o wyrozumiałość nie mam zbyt dużego doświadczenia z lakiernictwem
  • Poziom 15  
    Leon556, koledze viayner chodziło o to, że Twój cztery dni „stary” lakier nigdy nie będzie się zgadzał z piętnastoletnim lakierem na autku, mimo że mają ten sam numer.
    Trzeba zrobić korektę na "starość", widziałem nawet mierniki które potrafią taką korektę pokazać.
  • Poziom 29  
    Dobra mieszalnia farb samochodowych mają takie mierniki...
  • Poziom 5  
    W pierwszej mięszalni baza była dobierana po kodzie lakieru natomiast w drugiej gościowi dałem tylko wlew i na jego podstawie dobierał. Rozumiem że jeśli w pierwszej mięszalni dobrano kolor po kodzie lakieru odcień może być nie co inny ze względu na to tak jak mówicie, oryginalny lakier się ze stażał. Ale w drugiej baza została dopasowana pod stary lakier więc myślę że różnica powinna być niewielka
  • Poziom 43  
    Lakiery robione są partiami i kolejne partie lekko się różnią. Nigdy nie są takie same. A druga sprawa to już poruszana wyżej tamten lakier jest już wypłowiały i jego odcień się zmienił. Trzeba teraz dobrać kolor do samochodu. Co więcej dziś ten kolor będzie dobry, ale za dwa lata już inaczej się zestarzeje i będzie różnica w odcieniu. Więc oprócz błotnika powinieneś pomalować drzwi i je wycieniować tak by rozłożyć odcień.
  • Poziom 29  
    Mam nadzieję że bazę przykryłeś bezbarwnym i dopiero porównywałeś?
  • Poziom 5  
    Baza położona w dwóch warstwach i na to tyle samo warstw klaru. Jedną próbkę zrobiłem w trzech warstwach bazy oraz dwie warstwy klaru
  • Poziom 23  
    :) , nie znam się na malowaniu, ale mam kolegę blacharza i nie raz klął, i zemścił bo musiał przemalowywać element. Pomimo dobrania koloru na "maszynie" - twierdzi że nawet ułożenie pistoletu podczas kładzenia farby ma wielką różnicę :)
  • Poziom 24  
    Mój znajomy lakiernik pokazał mi taką próbkę . Kawałek blachy 50 x 50 cm podzielona na cztery części i polakierowane tym samym kolorem lakieru ale różnymi technikami . Ciśnieniem polietrz ,odległość pistoletu od materiału i nie pamiętam czym jeszcze .Każda próbka miała widoczną różnicę , aż nie mogłem uwierzyć .
  • Poziom 37  
    Witam,
    ale to jest jak najbardziej logiczne, moze taki obrazowy przyklad:
    - lakier czy farba to zawiesina barwnika, pigmentu itd w rozpuszczalniku
    - barwnik to mikroczasteczka o pewnym ksztalcie, dla uproszczenia wezmy plytke
    - zmieniajac warunki lakierowania/malowania zmieniasz/wymuszasz orientacje tych plytek
    - plytki o roznej orientacji beda inaczej absorbowac/odbijac swiatlo = inny kolor
    - dobra farba bedzie starala sie byc jak najbardziej jednoloita ale zawsze beda minimalne roznice.
    Pozdrawiam
  • Poziom 35  
    1. Pistolet i dobór ciśnienia i dobór "miotły" do niego, i malowanie warstw do połysku (powiedzmy oprócz pierwszej)
    2. Stopień rozcieńczenia bazy odpowiednim rozcieńczalnikiem
    3. Czasem baza wymaga konkretnego koloru podłoża np. zrobionego tzw. unibazą
    4. Oczywiście kąt natrysku
    5. Dobarwienie koloru z nr do wypolerowanej próbki z auta najlepiej z tej samej części
    Należy uwzględnić że ktoś wcześniej też mógł cieniować.