Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Micra K12 - błędy P0340 oraz P0011, samochód czasami gaśnie i nierówno pr

11 Wrz 2019 23:41 357 8
  • Poziom 28  
    Wertowałem problem i zastanawiam się czy czeka mnie wymiana rozrządu czy nie.. Samochód to Nissan Micra K12, r. 2003, silnik 1.2. Świeci się żółty CHECK. Objawy takie, że czasami się trochę dusi (albo ociężale reaguje na pedał gazu), albo potrafi zwyczajnie zgasnąć. Zauważyłem też, że gdy na luzie dodam gazu, to wskazówka obrotomierza nie schodzi płynnie, tylko trochę skacząco do pozycji obrotów spoczynkowych (aczkolwiek może po prostu ten obrotomierz tak ma).
    Po restarcie zapłonu i kilku próbach odpalenia pali i jedzie dalej. Nie odczuwam spadku mocy gdy jeździ normalnie. Dzieje się to wszystko raczej na zimnym silniku, ale ostatnio zgasł również na ciepłym gdy jechałem np. 70/h. Odnoszę wrażenie, że spalanie jest spore.

    Po podpięciu pod diagnoskop wykazało dwa błędy:
    - P0340 - "CMP SEN/CIRC-B1", czyli chodzi o czujnik położenia wałka rozrządu (CAMSHAFT POSITION SENSOR- Bank 1)
    - P0011 - "INT/V TIM CONT-B1", usterka nastawnika wałka rozrządu (wiązka zwarta/otwarta, złe ustawienie faz rozrządu, zatkany zawór elektromagnetyczny itp przyczyny..)

    Błędy zostały skasowane. Na razie nie powróciły, ale obawiam się, że jednak powrócą...

    P0011 z tłumaczenia "INTAKE VALVE TIMING CONTROL - Bank 1" wychodzi, że jest błąd "sterowania zaworu wlotowego rozrządu"

    Obczaiłem, że P0011 występuje "gdy występuje znaczna różnica między zadanym kątem przesunięcia wałka, a rzeczywistym przesunięciem odczytanym przez czujnik"

    Nie jestem mechanikiem, ale jestem elektronikiem i część rzeczy sprawdzę sam tylko potrzebuję nieco wsparcia. Mam miernik oscyloskop i niezbędną aparaturę do diagnozy układów elektronicznych. Pierwsze co zrobię to posprawdzam przejścia na złączach/kablach (zwarcia, rozwarcia lub podejrzane rezystancje)

    1) Czy ktoś podpowie jak sprawdzić czujnik położenia wałka? Z tego co oglądam są tam 3 piny. Dwa z nich pewnie muszą mieć podane napięcie, a 3-ci to sygnał dla ECU...? Czy taki czujnik to zatopiona cewka, a sygnałem dla ECU jest zakłócenie jej pola magnetycznego?

    2) Jak dostać się do tego nastawnika rozrządu i czy to skomplikowana sprawa? Czytałem, że jest to zawór elektromagn. (intake valve to w ogóle "zawór ssący") i on może być zabrudzony z tego co czytam.

    3) Czy jeśli odłączę wtyk od tego czujnika na pracującym silniku, a silnik nadal będzie działał to oznaka usterki?

    4) Czy czujnik położenia wałka jest jeden? Co oznacza w kodach błędów Bank 1 oraz Bank 2 bo z tym się spotkałem też..?

    5) Czy jeśli w najgorszym wypadku łańcuch rozrządu jest rozciągnięty to nie powinien głośno chodzić silnik przynajmniej rano tuż po odpaleniu zanim układ napełni się olejem? Silnik chodzi cicho i ogólnie nic niepokojącego nie słyszę nawet po odkręceniu wlewu oleju.

    HELP!:)
  • Poziom 40  
    Miałem podobnie w mitsubischi i jakimś tam japońcu. W tych przypadkach kończyło się na wymianie rozrządu (wyciągnięty zbytnio łańcuch). W mitsubischi 1,3 jak dobrze pamiętam to nawet silnik nie odpalił.
    Kia /Hyunday ma fajną opcję na testerze (Gscan 2), pokazuje w mm wydłużenie łańcucha, max to 6 mm dla silnika 1,4. Syn ma rio z przebiegiem 150 tys. i tester pokazuje rozciągnięcie do 0,2 mm, czyli tak jak pisali - łańcuch powinien starczyć na cały żywot silnika.
  • Poziom 28  
    Podpowie ktoś gdzie jest czujnik położenia wałka? W/g obrazka poniżej (zaczerpnięte z internetu) to nr 4.

    Nissan Micra K12 - błędy P0340 oraz P0011, samochód czasami gaśnie i nierówno pr

    I jak dostać się do wariatora żeby go wyczyścić?

    Czytałem, że w kilku przypadkach kończyło się na wymianie rozrządu, ale czytałem też o przypadku, że ktoś powymieniał czujniki (miał dokładnie te same błędy), nastawniki, przpustnicę, a finalnie pomogła....wymiana skrzynki bezpieczników!
  • Poziom 28  
    Błędy po 3 dniach powróciły, gdy auto ponownie zgasło. Skończyło się na wymianie rozrządu. Teraz jest wszystko ok. Napinacz wysunięty był do granic. Samochód nawet więcej mocy mam wrażenie dostał, a to pewnie przez "znormalizowanie" timingów na nowym łańcuchu rozrządu. Ciekaw jestem na ile starczy nowy rozrząd.. Nie przewiduję tym autem więcej niż 10-15tys rocznie raczej, więc jak 4 lata wytrzyma to będę zadowolony. Ciekaw też jestem czy spalanie się poprawi, bo było wcześniej spore: 9l w cyklu podmiejskim czyli auto w większości poza miastem.
  • Poziom 25  
    Wszystko zależy od jakości użytych części (Tsubaki, Dokuji?), marki i jakości oleju oraz jego interwału zmian (max. 10-12 tkm). Negatywny wpływ mogą mieć warunki eksploatacji (krótkie odcinki /miasto) oraz nawyki samego właściciela (jazda na zbyt niskich obrotach silnika na poszczególnych biegach) czy zbyt niski stan oleju.
    Wymiana rozrządu nie będzie miała wpływu na wielkość spalania (a jeśli już to b. niewielki), ale wymiana świec i filtra powietrza oraz sprawdzenie kondycji cewek zapłonowych (ewent. wymiana) - jak najbardziej. Ponadto sprawdź pracę przepływomierza powietrza przy różnych obrotach silnika - jał./2500rpm/pow. 4000 rpm (bez obciążenia). Eksploatacja tego samochodu (jazda miejska czy poza miasto), wskazuje, że silnik w większości trasy jest niedogrzany, stąd większe spalanie (ale i tak duże).
  • Poziom 28  
    Przy okazji jeszcze a propos spalania. Co oznacza niebieska kontrolka temperatury? Raz się ona świeci raz nie. Niezależnie czy samochód jedzie od pół godziny czy dopiero jest odpalony. Teorii na ten temat istnieje już kilka:
    - świadczy o nierozgrzaniu jeszcze silnika i podobno gaśnie powyżej 55 stopni
    - świadczy o niskiej temperaturze na zewnątrz
    -świadczy o niskim poziomie płynu chłodniczego
    - walnięty może być termostat lub czujnik temp. płynu (tylko czy w chłodnicy czy w silniku?zdaje mi się, że w większości aut są 2 czujniki).
  • Poziom 25  
    Świadczy o nierozgrzanym płynie chłodzącym (tym samym niedogrzanym silniku), jeśli pali się cały czas - może świadczyć o usterce termostatu lub czujnika temperatury. Gorzej jak zapali się na czerwono = brak płynu, przegrzanie silnika, czujnik, itp.. W młodszych rocznikowo K12 w ogóle z niebieskiej zrezygnowano.
    W Twoim przypadku, usterka termostatu (cały czas otwarty) lub czujnika, też może mieć wpływ na wielkość spalania (ECU otrzymuje z czujnika (dwupinowego) błędne informacje o temperaturze płynu i silnik pracuje na bogatej mieszance).
  • Poziom 28  
    Płynu chłodniczego jest na zimnym silniku 1mm ponad MAX. Na rozgrzanym poziom MAX przekracza o 5mm. Dziś ta kontrolka zgasła po dosyć długim czasie od odpalenia.
  • Poziom 25  
    Sprawdź (nawet najprostszym np. ELM-em) jaką temperaturę płynu widzi sterownik silnika na zimnym i rozgrzanym do temperatury pracy (włączy się wiatrak) silniku.