Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ładowanie Akumulatorów z sieci AC po ich rozładowaniu

12 Wrz 2019 10:42 249 22
  • Poziom 8  
    Witam zainteresowanych i expertow.
    Mam małą instalacje 1 kW
    Mam PTW po panelach i aku 300Ah 12V
    ... Problem brzmi następująco...
    Jak niedopuscic by aku się rozladowywalo poniżej 11V albo 10.5 V. .
    Jestem laikiem choć przy podłączeniu samych paneli dużo się nauczyłem ale tego już nie ogarniam.
    .... W zasadzie zależałoby mi aby akumulator został ładowany z sieci ac gdy będzie rozladowany poborem z niego mocy a słoneczko nie będzie jeszcze na tyle silne by go zaczęło ładować.
    ... Proszę o pomoc w tej kwestii.
  • Poziom 33  
    Podłącz odpowiedni zasilacz do aku 11 V i nie spadnie poniżej. Gdy słonko zaświeci podładuje aku powyżej 11 V.
  • Poziom 23  
    prose napisał:
    Podłącz odpowiedni zasilacz do aku 11 V i nie spadnie poniżej. Gdy słonko zaświeci podładuje aku powyżej 11 V.

Ja to nazywam taki on-grid, ja mam dokładnie tak zrobione tylko że na 24V, na zasilaczu mam ustawione 22,5V i każdy wat z paneli powoduje spadek poboru prądu z zasilacza. Na tej instalacji chodzą mi w domu wszystkie urządzenia na 12V,24V i 230V (oczywiście przez przetwornice) a są to urządzenia bardzo istotne... internet, ruter, switche, wifi (kilka), osobista chmura itd w sumie ok 120W NON stoper.Też mam podłączone 1kW paneli i przez 3 miesiące z sieci poboru ZERO, gdzie np. w styczniu co niema słońca licznik wskazuje 101kwh ....

dzięki temu więcej wypycham na on-gridzie i mam zabezpieczone przed utratą prądu, bez przełączania się bo zasilacz jest podłączone równolegle, a nie jak off-grid przez przekaźnik
  • Poziom 33  
    Tylko najlepiej zastosować impulsowy mały pobór z sieci a stanie spoczynku.
  • Poziom 8