Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Megane2 1.5dci 78kW, K9K 2006r - Zawyżony prąd ładowania w ECU 15,2V

12 Wrz 2019 11:01 93 3
  • Poziom 10  
    Witam!
    Proszę o poradę.
    W samochodzie Megane II 1.5 dci 2006r komputer wyrzuca komunikat (po ok 8, 10 minutach od rozruchu) o niewłaściwym prądzie ładowania akumulatora.
    Alternator- to BOSCH 0124525082, który został w profesjonalnym warsztacie oddany do naprawy. Wymienili w nim tuleje z pierścieniami, łożyska, i szczotki wraz z całym mostkiem prostowniczym (monolit nierozbieralny- jeden układ). Mostek prostowniczy wraz ze szczotkami to oryginalny BOSCH.
    Przyczyną naprawy był spadający prąd ładowania akumulatora. Po rozruch był na poziomie 14,4V potem po kilku minutach spadał do poziomu 12,2V i wtedy komputer wyrzucał błąd ładowania (mierzone na zaciskach akumulatora z włączonymi światłami).
    Obecnie po naprawie nadal wyrzuca po kilku minutach błąd ładowania aku. Tym razem akumulator przed rozruchem ma napięcie 12,7V, a po uruchomieniu silnika napięcie wzrasta do 14,48- 14,52V mierząc multimetrem na zaciskach akumulatora i taki poziom ładowania cały czas się utrzymuje (włączenie świateł nie zmienia stanu pomiaru, nawiew i grzanie tylnej szyby powoduje spadek ładowania do 14,45V).
    Co dziwne, po podłączeniu interfejsu diagnostycznego komputer pokładowy wskazuje napięcie 15,2V - czyli mocno zawyżone.
    Wskazania multimetru są raczej poprawne więc nie wiem skąd ta rozbieżność. Styki na akumulatorze zostały przeczyszczone i wysmarowane smarem miedziowym, tak samo przy alternatorze i przewodzie masowym, który przykręcony jest do skrzyni przekładniowej silnika.
    Czy ktoś z was się orientuje co może być przyczyną zawyżonego napięcia w ECU?

    Po skanowaniu komputerem programem MaxiECU wyrzuca błędy:
    DF007- permanentny - Połączenie alternatora UPC układ otwarty.
    DF034- permanentny - Alternaor niespójność
    Megane2 1.5dci 78kW, K9K 2006r - Zawyżony prąd ładowania w ECU 15,2V
    Megane2 1.5dci 78kW, K9K 2006r - Zawyżony prąd ładowania w ECU 15,2V Megane2 1.5dci 78kW, K9K 2006r - Zawyżony prąd ładowania w ECU 15,2V
  • Poziom 36  
    Zweryfikuj problem Clip-em. Potem sprawdzenie kabla UPC do alternatora i samego UPC.
  • Poziom 27  
    Miałem podobny przypadek w Mitsubishi , i okazało się że alternator musi dostawać napięcie odniesienia z modułu rozdziału zasilania (taka skrzynka z bezpiecznikami) i tam był uszkodzony cienki przewodzik który podawał napięcie zwrotne do alternatora . Alternator wtedy kompensuje straty na oporności przewodów i połączeń. Jak nie widział tego napięcia to próbował go ciągle podnosić
  • Poziom 10  
    Do alternatora podłączony jest tylko jeden cienki biały kabelek, przez wtyczkę mającą 2 piny (Pin L i pin bodajże FR, L- jest wpięty w kabel) . Czy w takim razie po wypięciu tej wtyczki z alternatora na samym przewodzie powinno być napięcie?
    Idąc po przewodzie powinienem dojść do opisywanej przez Ciebie skrzynki (skrzynka z bezpiecznikami jest koło akumulatora, może tam go odnajdę)?

    Dodam, że wypięcie wtyczki na altku nie powoduje utraty pomiaru napięcia w ECU.

    Ok już wiem gdzie szukać.
    Koło akumulatora jest skrzynka z bezpiecznikami UPC. W niej znajduje się wtyczka z gniazdem o nazwie PEM (12PIN). Tam powinien znajdować się przewód m.in.:
    - sygnał ładowania z alternatora - to mnie interesuje...
    - sygnał wzbudzenia alternatora - w moim przypadku jest jeden przewód więc funkcje te obsługiwane są jedną ścieżką, lub altek wzbudza się bez dodatkowego przewodu.