Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Dysk SSD Goodram CX 400-ciągłe awarie

12 Sep 2019 23:39 6852 27
  • #1
    User removed account
    Level 1  
  • #2
    gradek83
    Level 41  
    Kilka dni temu miałem do naprawy komputer objawy typu System WIN 10 ładował się wieczność po zrobieniu backupa na inny dysk ssd wszystko niby zaczęło działać ok ale coś mnie tknęło aby sprawdzić w HD Tune test prędkości wadliwemu dyskowi. Wychodził niby oki ale czas dostępu te żółte kropeczki zamiast być rozłożone mniej więcej w jednej linii były rozwalone po całym ekranie. Dodatkowo komputer jak się uruchamiał to takie skwierczenie dochodziło z okolicy procesora. Ostatecznie okazało się że po wymianie zasilacza i tasiemki SATA która też okazała się wadliwa i oczywiście wymianie dysku wszystko wróciło do normy. A przynajmniej tyle mogłem w tej kwestii zrobić. U mnie był dysk SSD Goodram CX 300 120gb
    Jakub Urban wrote:
    Goodram podobno robi dyski bardzo złej jakości-czy to jest prawda, czy może ja jakiś błąd popełniłem.

    Często te dyski zamawiam i sam sprzedawca mówi że praktycznie nikt nie reklamuje ich ale np ostatnio znajomemu padły dwa dyski ADATA pracujące w RAID. Osobiście stawiał bym na dyski INTEL ale cenowo są dosyć drogie dla tego alternatywą przynajmniej dla mnie są dyski SSD Crucial.
  • #3
    2konrafal1993
    Level 36  
    Weź multimetr w dłoń i zmierz wszystkie napięcia w spoczynku i pod obciążeniem. Norma zakłada 5% dla każdego z napięć z resztą bez problemu znajdziesz tabelki z normami napięć ATX.
  • #4
    User removed account
    Level 1  
  • #6
    User removed account
    Level 1  
  • #7
    gradek83
    Level 41  
    Jakub Urban wrote:
    Zmierzyłem napięcia na molexie
    5,2V
    12,3V

    Tam jeszcze powinieneś mieć napięcie 3.3V na pomarańczowym przewodzie.
    Oczywiście problem nie musi być po stronie zasilacza jeśli już dwa dyski ci w krótkim czasie przestały płynnie działać to albo masz pecha i trafiasz na wadliwe egzemplarze albo faktycznie coś jest na rzeczy.
    Sprawdź ten dysk programem jak kolega pidar ci pisze. GOODRAM Optimum SSD Tool
    A i jak masz to podmień tasiemkę SATA tak na testy.
  • #8
    User removed account
    Level 1  
  • #9
    gradek83
    Level 41  
    Jakub Urban wrote:
    Samsung 860 EVO kosztuje 600zł przy tej samej pojemnośc

    379zł w komputroniku. a Goodram 239 zł a intel 480GB 459 zł i niby też TLC . Musiał by człowiek nie robić nic tylko czytać testy dysków SSD i wtedy wybierać ale jak kogoś nie stać to wybiera to co najtańsze bo i tak ma na to 3 lata gwarancji. Tylko gwarancja nie obejmuje niestety odzyskiwanie danych więc po co przepłacać najlepiej robić systematycznie kopie zapasowe. GOOD RAM niby polski dla tego taki tani ale nigdy nie wnikałem czy to faktycznie polski produkt... Tak czy inaczej zawsze możesz wybrać Samsunga albo Intela lub multum innych firm które będą dawać ci gwarancje ale tylko na dysk nie na już wspomnianą utratę danych.
  • #10
    pidar
    Mass storage specialist
    gradek83 wrote:
    Sprawdź ten dysk programem jak kolega pidar ci pisze. GOODRAM Optimum SSD Tool

    :D :?:
    To nie ten program co wcześniej wskazałem. :|

    Jakub Urban wrote:
    Dysk dostanę nowy w przyszłym tygodniu ale odczytywałem S.M.A.R.T. wieloma programami i było OK.
    Tylko pytanie dlaczego tylko ten dysk pada i to zaraz po zamontowaniu?

    Jak dostaniesz taki dysk i go ponownie zamontujesz, to od razu też daj zrzut z SSD-Z do przeanalizowania.
    http://aezay.dk/aezay/ssdz/
  • #11
    gradek83
    Level 41  
    pidar wrote:
    To nie ten program co wcześniej wskazałem

    Podaj linka jeśli to nie problem przyda mi się w razie WU.
  • #12
    pidar
    Mass storage specialist
    gradek83 wrote:
    Podaj linka jeśli to nie problem przyda mi się w razie WU.

    A proszę bardzo. :D
    https://www.goodram.com/kategorie/konsumenckie/
    Dysk SSD Goodram CX 400-ciągłe awarieDysk SSD Goodram CX 400-ciągłe awarie

    A wersję instalacyjną, uaktualnioną dodaję w załączniku:
  • #13
    User removed account
    Level 1  
  • #14
    pidar
    Mass storage specialist
    Ponarzekałeś, pobiadoliłeś :D -> to teraz pokaż ile dysków jest (było) na "pokładzie". Popatrz w DriveLetterView.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=16113356#16113356
  • #15
    User removed account
    Level 1  
  • #16
    gradek83
    Level 41  
    Szybko się poddajesz i praktycznie zostawiasz problem nie rozwiązany teraz odpuścisz a za jakiś czas będziesz zakładał temat z innym uszkodzeniem pamiętaj nic nigdy nie psuje się samo z siebie zawsze jest jakaś przyczyna. Co do dysku jeśli nie chcesz przepłacać a gwarancja i tak jak widać Cię nie satysfakcjonuje to poluj na dyski 2.5 WD Black wyjmowane z nowych laptopów i sprzedawane jako nowe ale bez gwarancji 500GB. Solidna seria black i cenowo w granicach 75-100zl. Nowe na 5letniej gwarancji chodzą od 250zl tak więc się opłaca nawet mieć dwa w lustrzanym raid. Model WD5000LPLX A i sprawdzaj czy zdjęcie przedstawia realny przedmiot sprzedawany i wybieraj te z datą produkcji najnowszą 2018 + . Czasem trafiają się okazje i ktoś sprzedaje z 5letnią gwarancją po 100zł. Gwarancje sprawdzasz na stronie producenta po S/N.

    Jeśli chodzi o gry to jednak SSD jest lepszy no ale jak się zraziłeś to decyzję zostawiam Tobie.
  • #17
    User removed account
    Level 1  
  • #18
    Łukasz_W

    HDD and data recovery specialist
    Jakub Urban wrote:
    Witam!
    Tasiemka SATA jest nowa, ja starych, porwanych kabli nie trzymam-szkoda miejsca.
    Zresztą co ma 3,3V do dysków 2,5"? Przecież to chodzi na 5V i służy jako dyski USB?

    Zignorowałeś zdaje się informacje podane wcześniej przez kolegów.
    Linia 3.3 może i nie bierze udziału w zasilaniu dysków, jednak zasila pozostałe komponenty.
    Pomiary linii powinieneś wykonywać pod obciążeniem, zrobiłeś tak?
    Z czarnej czy nie z czarnej, wszelkie anomalie powinny być weryfikowane między innymi sprawdzeniem poszczególnych podzespołów.
  • #19
    User removed account
    Level 1  
  • #20
    gradek83
    Level 41  
    Jakub Urban wrote:
    Zasilacz to był SilentiumPC-czy to jest"czarna lista"?

    Jakub Urban wrote:
    SilentiumPC Vero M2 Bronze
    Ilu watowy 500 czy 600 ?
    Producent daje 3 lata gwarancji na zasilacz tak więc zawsze możesz z gwarancji skorzystać.

    Sama twoja karta graficzna pod obciążeniem może pobierać z 260W dolicz do tego resztę podzespołów i trochę się tego nazbiera tak więc jeśli obecny zasilacz nie dawał rady to może lepiej zmienić na 750W . To że zasilacz był głośny podczas grania zwłaszcza w upały jakie mieliśmy to normalne.
    http://www.benchmark.pl/aktualnosci/silentium...2-m2-ekonomiczne-zasilacze-500-600w-cena.html

    Wydajność zasilacza względem certyfikatu 80 PLUS
    https://www.thomas-krenn.com/pl/wiki/Certyfikat_80_plus
  • #21
    RADU23
    Moderator of Computers service
    Jakub Urban wrote:
    Mam problem z dyskami SSD Goodram CX 400.

    Ja wręcz przeciwnie. Używam ze 7 sztuk tych dysków, działają po kilkanaście godzin dziennie i wszystko z nimi w jak najlepszym porządku. SMART monitorowany na bieżąco- bez zastrzeżeń.
  • #22
    User removed account
    Level 1  
  • #23
    pidar
    Mass storage specialist
    Jakub Urban wrote:
    Jutro kurier przywiezie mi nowy SSD, zamontuję i zobaczę co i jak.

    To od razu sprawdź czy nie trzeba zrobić update FW.

    I jeszcze jedno, jak będziesz przenosić obrazy gier na tego SSD-a, proponuję je wcześniej poddać defragmentacji.
    https://www.ccleaner.com/defraggler/download/portable
  • #24
    RADU23
    Moderator of Computers service
    pidar wrote:
    I jeszcze jedno, jak będziesz przenosić obrazy gier na tego SSD-a, proponuję je wcześniej poddać defragmentacji.

    Tylko nie poddawaj SSD defragmentacji. Nie jest ona zalecana dla tych dysków.
  • #25
    User removed account
    Level 1  
  • #26
    gradek83
    Level 41  
    Cieszy nas to że temat się rozwiązał teraz już kolega może go zamknąć i niech spoczywa w spokoju.
  • #27
    User removed account
    Level 1  
  • #28
    User removed account
    Level 1