Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Trafic 2,0 DCI 2013 - Podłączenie uniwersalnego tempomatu AP800

vipszybki 13 Sep 2019 07:24 849 9
  • #1
    vipszybki
    Level 9  
    Potrzebuje podpowiedzi gdzie się podłączyć z przewodem pod sygnał prędkości montując uniwersalny tempomat model AP800 w aucie Renault Trafic 2,0 DCI 2013 rok. Urządzenie przełożyłem ze starszego modelu z 2007 roku gdzie sygnał był wzięty z zestawu wskaźników, ale w tym nowszym do zestawu wskaźników idzie już wszystko cyfrowo. Znalazłem info, że najlepiej się podłączyć pod sygnał z czujnika prędkości ABS koła LT, który znajdę w wiązce pod progiem drzwi kierowcy.
    Dostałem się tam, ale jest tam 8 skrętek przewodów (sugerując się tym, że przewody od czujnika ABS to skrętka 2 przewodów). Sprawdziłem kolory przewodów przy kole od czujnika ABS, ale kolory przewodów przy czujniku ASB przy kole nie odpowiadają tym kolorom w wiązce w progu.

    Może ktoś posiada jakieś schematy ABSu do takiego auta, lub montował takie urządzenie ??? Proszę o pomoc !!!

    W razie potrzeby mój e-mail: vipszybki @ o2.pl
  • #2
    gałgan1
    Level 14  
    Kolory przewodu przy czujniku nie będą odpowiadać tym w wiązce w progu ponieważ po "drodze" jest jeszcze złącze i tam musisz sprawdzić kolor przewodów które idą do kabiny
  • #3
    pp_pablo
    Level 26  
    vipszybki wrote:
    Sprawdziłem kolory przewodów przy kole od czujnika ABS, ale kolory przewodów przy czujniku ASB przy kole nie odpowiadają tym kolorom w wiązce w progu.


    Możesz sprawdzić miernikiem
  • #4
    vipszybki
    Level 9  
    Problem załatwiony. Podpiąłem się do przewodu sygnałowego od czujnika ABS pod samochodem na odcinku od czujnika ABS w kole do pompy ABS. Dalej od pompy ABS sygnał już idzie cyfrowo i nie ma przewodu pod który się podłączyć w modelach po 2011 roku !!!

    Ważne również jest, aby podpiąć się pod odpowiedni przewód- "powrotny", ponieważ przy podłączeniu pod ten drugi tempomat działał, ale nieprawidłowo- po chwili od załączenia samoczynnie się rozłączał lub auto cały czas przyśpieszało po załączeniu tempomatu.

    Dodatkowo trzeba wykonać procedurę kalibracji urządzenia. Jak coś to posiadam taką.
  • #5
    mcjezioro
    Level 14  
    Witam
    Sporo czau minęło, ale proszę o jakieś informacje na temat tego tempomatu.
    Ta procedura, jakieś wskazówki przy podłączeniu itd.
  • #6
    vipszybki
    Level 9  
    Instrukcja Montażu AP500
    Poniżej przedstawiamy instrukcję do montażu tempomatu AP500 (mechaniczne sterowanie
    przepustnicą):
    1. Zamontowad manetkę w obudowie kierownicy. Po zamontowaniu manetki umieścid
    przewody w obudowie złączki zgodnie z kolorami umieszczonymi na tej obudowie. Należy
    pamiętad, że zabronione jest sterowanie manetką po przez wkładanie ręki pomiędzy
    ramionami kierownicy !
    2. Wybrad miejsce montażu centralki wewnątrz pojazdu – patrz rys. 6.1 (instrukcja montażu
    angielska)
    3. Zamontowad siłownik elektryczny wewnątrz komory silnika. Patrz rysunek 4.1. Siłownik
    powinien byd umiejscowiony w odległości co najmniej 30 cm od kolektora wydechowego,
    alternatora i układu zapłonowego. I w takim miejscu aby było możliwe poprowadzenie linki z
    o promieniu załamania większym od 30 cm.
    4. Podłączyd linkę do sterowania przepustnicy a komorze silnika – patrz rysunki 5.2 do 5.7. W
    niektórych przypadkach nie ma możliwości podłączenia w komorze silnika wtedy należy
    podłączyd linkę bezpośrednio do pedału gazu – patrz rys. 5.8.
    Fabrycznie ustawiony skok linki silnika elektrycznego to 38 mm. Istnieje możliwośd zmiany tej
    wartości do 45 mm. Linka musi byd zamocowana w taki sposób aby skok linki silnika
    tempomat w swoim maksymalnym otwarciu przepustnicy nie otwierał jej w pełni a jedynie
    w około 80 %. Patrz rys. 5.1.
    5. Przeprowadzid 4 przewody (Zielono-czerwony, różowo-czerwony, czarny i niebiesko￾czerwony) od centralki do sterowania silnika elektrycznego, włożyd przewody do 4 pinowej
    obudowy zgodnie z kolorami oznaczonymi na obudowie złączki.
    6. Podłączyd przewód niebieski do sygnału prędkości. Zmierzyd woltomierzem zmiany
    napięcia (przy różnym położeniu przepustnicy) przed podłączeniem przewodu. Zmiany
    powinny się zawierad w przedziale pomiędzy 1,5 a 24 V. W praktyce są 4 podstawowe
    miejsca gdzie można znaleźd sygnał prędkości, są to: komputer, prędkościomierz, czujnik
    prędkości w skrzyni biegów lub złącze ISO za radiem.
    7. Podłączyd przewód żółty do sygnałów obrotomierza. W praktyce jest to W+ terminal
    alternatora, komputer, minus na cewce zapłonowej lub przewód sterujący obrotomierzem.
    Jeśli nie jest możliwe znalezienie sygnału obrotów to przewód żółty należy zaizolowad a
    przewód fioletowy podłączyd do pedału sprzęgła w taki sposób aby pojawiała się masa po
    wciśnięciu sprzęgła.

    2
    8. Podłączyd analogowo sygnał z pedału hamulca. Przewody brązowy podłączyd do zasilania
    czujnika światła STOP (+12V) a przewód biało brązowy podłączyd do wyjścia sygnału +12v z
    czujnika światła STOP. To znaczy na przewodzie biało-brązowym powinno pojawiad się + 12V
    kiedy naciśniemy pedał hamulca. Kiedy pedał hamulca nie jest używany to na tym
    przewodzie powinna byd masa.
    9. Podłączyd +12 V po zapłonie – przewód pomaraoczowy (najczęściej skrzynka
    bezpieczników)
    10. Podłączyd masę – przewód zielony
    11. Przeprowadzid kalibrację.
    a) zapalid silnik
    b) włączyd tempomat)
    c) nacisnąd pedał hamulca i trzymad wciśnięty
    d) wcisnąd ZATWIERDZENIE (SET) cztery razy
    e) zwolnid pedał hamulca
    g) nacisnąd pedał hamulca i trzymad wciśnięty
    h) nacisnąd POWRÓT *RES+ jeden raz
    i) zwolnid pedał hamulca
    j) jechad z prędkością 70 km/h
    k) wcisnąd ZATWIERDZENIE (SET) jeśli chcemy aby informacja o prędkości pochodziła z
    przewodu niebieskiego
    lub
    wcisnąd POWRÓT (RES) jeśli chcemy aby informacja o prędkości pochodziła z przewodu
    żółtego.
    *pojawi się pojedynczy dźwięk+ jechad kilkadziesiąt metrów obserwując czy urządzenie
    trzyma zadaną prędkośd
    l) wcisnąd pedał hamulca (na chwilę)
    l) zatrzymad się w bezpiecznym miejscu (nie gasid silnika)
    m) nacisnąd pedał hamulca i trzymad wciśnięty
    n) cztery razy nacisnąd ZATWIERDZENIE (SET) *pojawi się jeden długi sygnał+
    12. Sprawdzid poprawnośd działania urządzenia
    13. Cieszyd się urządzeniem.
  • #7
    mcjezioro
    Level 14  
    Mam rozumieć że procedura kalibracji jest taka sama dla AP800?
    A jeśli możesz, to przyliż podłączenie AP800.
    Chciałbym coś takiego kupić (używka), ale widziałem w manualu, że oprócz centralki, powinna być w zestawie jakaś dodatkowa puszka podpinana pod pedał gazu, a tym zestawie tego niema.
    Głownie chciałbym się dowiedzieć co to za puszka jest i czy jest potrzebna.
  • #8
    vipszybki
    Level 9  
    Nie wiem, jak z montażem ap800, nie jestem w tej dziedzinie specjalista, poprostu miałem taki model pod ręką i go zamontowałem, powyższą instrukcje zdobyłem od dystrybutora tego urządzenia i wg. niej sam zamontowałem. Z tego co pamiętam AP 500 jest analogowy i można go podłączy do wszystkiego. W przypadku ap 800 i w górę one przesyłają sygnał już cyfrowo po can-ie dlatego ma tą "puszkę" i montaż jest wiele prostszy bo jest plug&play czyli wszystkie kostki są przygotowane pod dany model auta, tylko wpinasz, kalibrujesz (nie wiem procedura jest ta sama) I ma działać.
  • #9
    pp_pablo
    Level 26  
    mcjezioro wrote:

    Głownie chciałbym się dowiedzieć co to za puszka jest i czy jest potrzebna.


    Poczytaj sobie Link
  • #10
    mcjezioro
    Level 14  
    vipszybki wrote:
    Nie wiem, jak z montażem ap800, nie jestem w tej dziedzinie specjalista, poprostu miałem taki model pod ręką i go zamontowałem, powyższą instrukcje zdobyłem od dystrybutora tego urządzenia i wg. niej sam zamontowałem. Z tego co pamiętam AP 500 jest analogowy i można go podłączy do wszystkiego. W przypadku ap 800 i w górę one przesyłają sygnał już cyfrowo po can-ie dlatego ma tą "puszkę" i montaż jest wiele prostszy bo jest plug&play czyli wszystkie kostki są przygotowane pod dany model auta, tylko wpinasz, kalibrujesz (nie wiem procedura jest ta sama) I ma działać.

    Wybacz, ale kompletnie nie rozumiem. Przecież od początku piszesz o AP800, a teraz że nie wiesz jak z tym jest.
    Ta puszka, to nie can, tylko jakiś "interfejs", do podłączenia pedału. Tak to wygląda wg instrukcji montażu, którą można łatwo znaleźć.
    Ale ogólnie zamieszanie w tymi urządzeniami jest spore. Z tego co wykopałem w sieci, to są dwa rodzaje AP800: z pojedynczym złączem i z tym interfejsem w zestawie, i drugi - z dwoma złączami, bez interfejsu i w tym chyba jest właśnie can. Ten zestaw wygląda zresztą jak AP900. No chyba że w sieci są jakieś błedy, albo źle powstawiane fotki, czy coś. Ale to nawet na stronie producenta musiałyby być takie błędy, bo tam między innymi szukałem.