Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kamera DS-2CD2083G0-I + rejestrator DS-7608NI-K2 - zacinki w podglądzie, itp.

13 Wrz 2019 16:52 621 24
  • Poziom 8  
    Jakiś czas temu zakupiłem sobie kamerę IP PoE i rejestrator firmy HikVision, aby monitorować przestrzeń przed domem i wszystko byłoby pięknie, gdyby nie problem, który nie daje mi spokoju. Opis znajdziecie poniżej.

    Sprzęt, o którym mówię to:
    1x Kamera HikVision DS-2CD2083G0-I Firmware: V5.5.51 build 180314
    1x Rejestrator HikVision DS-7608NI-K2 Firmware: V3.4.101 build 180904 z dyskiem WD PURPLE 1TB WD10PURZ SATA III 64MB

    Rejestrator, kamera i komputer, z którego korzystam, podłączone są skrętkami kategorii 5e do routera IDU-200 z Plusa (porty 100Mb/s). Kamera zasilanie dostaje przez specjalny zasilacz PoE. W komputerze siedzi i7-2600K + GTX1080Ti + 32GB RAM.

    Moje pytanie brzmi: czy przy podglądzie obrazu z kamery (live view) z sieci lokalnej (np. z tego komputera podłączonego do routera, przy użyciu Internet Explorera i wtyczki WebComponents) powinienem móc otrzymać płynny obraz w rozdzielczości 4K bez zacinek?

    Aktualnie nie jestem w stanie czegoś takiego osiągnąć bo obraz co chwilę przerywa. Czasami, gdy przejeżdża jakiś samochód, to widać go w jednej klatce, a później obraz zacina się na kilka sekund, po czym odcina się, gdy samochód już przejedzie. Tak samo gdybym machał ręką przed kamerą, to machnięcia nie byłyby widoczne jako płynne poruszanie ręką, tylko szarpane.
    Filmiki poglądowe (nie moje, ale ten sam problem, tylko, że u mnie zacinki są dużo dłuższe bo nawet kilkusekundowe):


    Link


    Link


    Jeszcze lepsze odzwierciedlenie problemu jest na wideo z tego linku: Link

    Czy takie zachowanie kamery jest normalne? Szlag mnie trafia jak oglądam taki zacinający się obraz z tego podglądu. Na nagraniu z rejestratora te zacinki są mniej widoczne i pojawiają się tylko od czasu do czasu i trwają może max. 2 sekundy, chociaż i to wydaje mi się niedopuszczalne. Za to z podglądu na żywo wcale nie da się korzystać. Gdybym łączył się z sieci zewnętrznej, to byłoby to zrozumiałe, ale z wewnętrznej? Co tutaj może być problemem?
  • OptexOptex
  • Specjalista - CCTV i Alarmy Stacjonarne
    Podłącz kabel od kamery bezpośrednio do komputera i sprawdź działanie.
    Zobacz w Menedżerze zadań czy transfer jest ciągły czy zanika.
  • OptexOptex
  • Poziom 8  
    Podłączyłem kamerę bezpośrednio do komputera (przez zasilacz PoE bo inaczej nie miałaby zasilania) i nadałem karcie sieciowej w swoim komputerze adres IP z tej samej sieci, którą zasugerował adres IP kamery - chyba tak to się robi? Proszę o poprawkę, jeśli coś pomyliłem.

    W każdym razie kwestia wygląda tak, że przy przejściu na adres kamery przeglądarka strasznie muli i wyświetla panel logowania dopiero po kilku minutach, a po wpisaniu danych logowania kolejna strona już wcale nie chce się załadować, więc o jakimkolwiek podglądzie nawet nie było mowy. Nie wiem dlaczego tak się dzieje.
  • Poziom 39  
    Sprawdzałeś czy jak zmienisz na 20 kl/s dla rozdzielczości 5Mpx lub 25 kl/s dla 4Mpx to też masz taki sam efekt ?
    I czy na innych przeglądarkach masz tak samo ?
    Ewentualnie sprawdź na jednym z programów :
    pogląd obrazu:
    VMS (program iVMS 4200, iVMS 5200)
    i jaki format kompresji masz wybrany: H.265+/H.265/H.264+/H.264/MPEG4
  • Poziom 8  
    Przeglądarki różne sprawdzałem (Chrome, Edge, IE) - na wszystkich to samo. Zmniejszania rozdzielczości jeszcze nie sprawdzałem, ale jaki w tym sens skoro kamera według producenta powinna nagrywać w 8MP i 15fps bez problemu? Format kompresji mam wybrany H.264. Kiedyś próbowałem iVMS 4200, ale było tak samo jak przez przeglądarkę.

    Niżej podaję ustawienia kamery jakie aktualnie mam wklepane:
    Kamera DS-2CD2083G0-I + rejestrator DS-7608NI-K2 - zacinki w podglądzie, itp.
  • specjalista-kamery przemysłowe
    Chodzi tylko o sam podgląd z tego komputera?

    Jak wyglądają pingi do tej kamery(z paczką np 10000)? Jakie masz ustawienia w harmonogramie nagrywania(ile klatek, jaka reszta ustawień)? Kamera obsługuje do 12,5klatki na sekundę...
    Jak wyglądają nagrania po ściągnięciu i odtworzeniu ich np na telewizorze 4K?

    Kamera DS-2CD2083G0-I + rejestrator DS-7608NI-K2 - zacinki w podglądzie, itp.
  • Poziom 39  
    MATORAX napisał:
    8MP i 15fps bez problemu?

    prędkość i rozdzielczość przetwarzania:
    12,5 kl/s dla 3840×2160 (8Mpx)
    Masz tam do wyboru 12.5 kl/s ?
  • Poziom 8  
    dawidedziu napisał:
    Chodzi tylko o sam podgląd z tego komputera?
    Jak wyglądają pingi do tej kamery(z paczką np 10000)? Jakie masz ustawienia w harmonogramie nagrywania(ile klatek, jaka reszta ustawień)? Kamera obsługuje do 12,5klatki na sekundę...
    Jak wyglądają nagrania po ściągnięciu i odtworzeniu ich np na telewizorze 4K?


    Pingi z taką paczką utrzymują się od 3ms do 14ms.

    W zakładce ustawień harmonogramu w kamerze mam tylko takie rzeczy:
    Kamera DS-2CD2083G0-I + rejestrator DS-7608NI-K2 - zacinki w podglądzie, itp. Kamera DS-2CD2083G0-I + rejestrator DS-7608NI-K2 - zacinki w podglądzie, itp.

    Jakie 12,5 kl/s? Ja mam ustawione na NTSC 15 kl/s.
    50Hz: 12.5 kl/s @ 3840×2160 (8 Mpx)
    60Hz: 15 kl/s @ 3840×2160 (8 Mpx)

    Chodzi zarówno o podgląd z tego komputera (jak i innych komputerów, które do sieci podłączę), ale także o nagrane już wideo - tam też się pojawiają zacinki, ale już nie tak wielkie jak przy podglądzie.

    Odpaliłem przed chwilą iVMS 4200 i aktualnie wygląda to lepiej niż przez przeglądarkę, ale dlaczego tak się dzieje, że na przeglądarce tak tnie?
    Dodatkowo muszę mieć ustawioną "Wydajność odtwarzania" na "Najkrótsze opóźnienie" bo inaczej przez przeglądarkę mam pokaz slajdów.
    Kamera DS-2CD2083G0-I + rejestrator DS-7608NI-K2 - zacinki w podglądzie, itp.
  • specjalista-kamery przemysłowe
    Zmień rozdzielczość tej kamerze na FullHD, sprawdź efekty. I systematycznie zmieniaj ustawienia na wyższe. Pinguj także ją nadal.
  • Poziom 8  
    dawidedziu napisał:
    Zmień rozdzielczość tej kamerze na FullHD, sprawdź efekty. I systematycznie zmieniaj ustawienia na wyższe. Pinguj także ją nadal.


    Tak zrobię, ale nie wiem czemu to by miało służyć, skoro nie mógłbym używać tej najwyższej rozdzielczości.

    Jak zmieniam na FullHD, to zacinek nie ma, ale co z tego, skoro nie mogę korzystać z pełnych możliwości kamery?

    Ciekawostka jest taka, że jak przestawię protokół z TCP na HTTP, to obraz w przeglądarce staje się płynny.

    W rejestratorze ustawienia harmonogramu są następujące:

    Kamera DS-2CD2083G0-I + rejestrator DS-7608NI-K2 - zacinki w podglądzie, itp. Kamera DS-2CD2083G0-I + rejestrator DS-7608NI-K2 - zacinki w podglądzie, itp.

    PS: Czy to normalne, że przy zmianie rozdzielczości w dół, automatycznie maleje obszar widzenia kamery? Może głupie pytanie, ale jestem zielony w tych sprawach.
  • specjalista-kamery przemysłowe
    MATORAX napisał:
    Czy to normalne, że przy zmianie rozdzielczości w dół, automatycznie maleje obszar widzenia kamery? Może głupie pytanie, ale jestem zielony w tych sprawach.


    Tak, prawda to.
  • Specjalista - CCTV i Alarmy Stacjonarne
    MATORAX napisał:
    Podłączyłem kamerę bezpośrednio do komputera (przez zasilacz PoE bo inaczej nie miałaby zasilania) i nadałem karcie sieciowej w swoim komputerze adres IP z tej samej sieci, którą zasugerował adres IP kamery - chyba tak to się robi? Proszę o poprawkę, jeśli coś pomyliłem.

    W każdym razie kwestia wygląda tak, że przy przejściu na adres kamery przeglądarka strasznie muli i wyświetla panel logowania dopiero po kilku minutach, a po wpisaniu danych logowania kolejna strona już wcale nie chce się załadować, więc o jakimkolwiek podglądzie nawet nie było mowy. Nie wiem dlaczego tak się dzieje.


    Przy połączeniu bezpośrednim, kamera i komputer muszą mieć IP wpisane na stałe (nie z DHCP). Adresy IP z tej samej podsieci i najlepiej takie same maski.
  • Poziom 8  
    gkwiatkowski napisał:
    Przy połączeniu bezpośrednim, kamera i komputer muszą mieć IP wpisane na stałe (nie z DHCP). Adresy IP z tej samej podsieci i najlepiej takie same maski.

    Tak właśnie to wszystko skonfigurowałem. Przykład poniżej:

    Kamera - IP Statyczne: 192.168.0.4, maska: 255.255.255.0
    Komputer - IP Statyczne: 192.168.0.2 - maska: 255.255.255.0

    Przy takiej konfiguracji mogłem się połączyć z kamerą (wejść na panel pod adresem 192.168.0.4), ale wszystko ładowało się strasznie wolno. Na sam panel logowania musiałem czekać parę minut, a po próbie zalogowania mogłem czekać w nieskończoność na podgląd z kamery bo praktycznie nic się nie wyświetlało na stronie. Szkoda, że nie sprawdziłem pingów. Może mam jakiś wadliwy egzemplarz?
  • Specjalista - CCTV i Alarmy Stacjonarne
    MATORAX napisał:
    gkwiatkowski napisał:
    Przy połączeniu bezpośrednim, kamera i komputer muszą mieć IP wpisane na stałe (nie z DHCP). Adresy IP z tej samej podsieci i najlepiej takie same maski.

    Tak właśnie to wszystko skonfigurowałem. Przykład poniżej:

    Kamera - IP Statyczne: 192.168.0.4, maska: 255.255.255.0
    Komputer - IP Statyczne: 192.168.0.2 - maska: 255.255.255.0

    Przy takiej konfiguracji mogłem się połączyć z kamerą (wejść na panel pod adresem 192.168.0.4), ale wszystko ładowało się strasznie wolno. Na sam panel logowania musiałem czekać parę minut, a po próbie zalogowania mogłem czekać w nieskończoność na podgląd z kamery bo praktycznie nic się nie wyświetlało na stronie. Szkoda, że nie sprawdziłem pingów. Może mam jakiś wadliwy egzemplarz?


    Adresy IP dobre, więc połączenie bezpośrednie powinno działać nie gorzej niż przez router. Może problem jest z kablem?
  • specjalista-kamery przemysłowe
    Albo robisz coś źle, albo masz coś ze sprzętem. Montuję systemy IP na co dzień(4k dawni nie miałem okazji), i nic takiego się u mnie nie dzieje. Wczoraj przerzucałem 46 kamer IP(od 2Mpix do 4Mpix) na 3 rejestratory IP. Na 2 lokalnych żadnych problemów z podglądem itp, natomiast na trzecim część kamer jest na radiu(za niedługo już będzie światłowód) i tutaj przycina obraz i to dość mocno - ale powód jest znany(zapchane łącze).

    Pingując masz podgląd na komunikację, i jednocześnie eliminujesz ewentualne problemy(czy to np wina kamery, czy komputera).

    W wolnej chwili odpal pinga z paczką tj
    ping 192.168.0.4 -t -l 10000

    (Przejdzie paczka max ~65000).

    Na połączeniu po skrętce(laptop-kamera), nawet na kilkudziesięciu metrach kabla, powinieneś mieć pingi(10000) na poziomie kilku-kilkunastu milisekund.
  • Poziom 8  
    gkwiatkowski napisał:
    Adresy IP dobre, więc połączenie bezpośrednie powinno działać nie gorzej niż przez router. Może problem jest z kablem?

    Coś z kablem mogłoby być bo kabel kupiłem tani (długość ~20m), ale skoro przy połączeniu bezpośrednim mam takie problemy, to dlaczego na tym samym kablu przy połączeniu przez router te problemy (wolne działanie interfejsu kamery i brak podglądu) nie występują? Strasznie to dziwaczne. Kiedyś na jakimś forum widziałem, że ktoś miał powyginane piny w gnieździe sieciowym kamery, ale aktualnie nie mam jak sprawdzić ani tego ani kabla, bo kamera jest już zamontowana i na szybko nie dam rady tego zdjąć.

    dawidedziu napisał:
    Albo robisz coś źle, albo masz coś ze sprzętem. Montuję systemy IP na co dzień(4k dawni nie miałem okazji), i nic takiego się u mnie nie dzieje.

    Na połączeniu po skrętce(laptop-kamera), nawet na kilkudziesięciu metrach kabla, powinieneś mieć pingi(10000) na poziomie kilku-kilkunastu milisekund.

    Tylko nie wiem co bym mógł źle robić - serio nie wiem. Od początku myślałem, że mam coś ze sprzętem, ale nie wiem jak to potwierdzić. Temat założyłem ze względu na to, że to moja pierwsza kamera i nie miałem pojęcia co się dzieje. Muszę jeszcze raz podłączyć się bezpośrednio do kamery i sprawdzić te pingi, bo skoro interfejs kamery tak muli, to i pingi powinny być wtedy wysokie.
  • specjalista-kamery przemysłowe
    MATORAX napisał:
    Muszę jeszcze raz podłączyć się bezpośrednio do kamery i sprawdzić te pingi, bo skoro interfejs kamery tak muli, to i pingi powinny być wtedy wysokie.

    Oczywiście zmieniaj rozdzielczości podczas stałego pingowania, po zmianie rozdzielczości kamera może się ponownie uruchomić(kilkadziesiąt sekund to zajmuje).
    Pisz na bieżąco co z tego wyniknie, bo strasznie mnie to ciekawi😁
  • Poziom 39  
    Aby wykluczyć problem z kablem zawsze możesz kamerę tymczasowo odczepić i na krótkim kablu sprawdzić zarobionym fabrycznie najlepiej.
  • Poziom 8  
    Przed chwilą znów podłączyłem się bezpośrednio do kamery - tak jak wcześniej. Po podłączeniu zleciłem komendę ping 192.168.0.4 -t -l 10000. Następnie próbowałem się dostać do panelu administracyjnego kamery pod adresem 192.168.0.4. Panel wyświetlił się po upływie kilku minut, więc wpisałem dane logowania i przeszedłem dalej. Niestety na początku przeglądarka pokazała taki widok:
    Kamera DS-2CD2083G0-I + rejestrator DS-7608NI-K2 - zacinki w podglądzie, itp.
    Poczekałem następne kilka minut (może z 6) i wreszcie pokazał mi się podgląd na kamerę. Problem z zacinaniem występował nadal - patrzcie film z załącznika albo tu:


    Komenda ping działała sobie w tle podczas tych operacji. Jej wyniki były następujące:
    Code:
    Ping statistics for 192.168.0.4:
    
        Packets: Sent = 741, Received = 729, Lost = 12 (1% loss),
    Approximate round trip times in milli-seconds:
        Minimum = 2ms, Maximum = 3ms, Average = 2ms

    Za to, gdy podłączyłem z powrotem kamerę do routera i połączyłem się laptopem z routerem przy pomocy wifi, to po zleceniu tej samej komendy ping na kilkanaście sekund otrzymałem to:
    Code:
    Ping statistics for 192.168.0.4:
    
        Packets: Sent = 29, Received = 15, Lost = 14 (48% loss),
    Approximate round trip times in milli-seconds:
        Minimum = 5ms, Maximum = 9ms, Average = 5ms
  • specjalista-kamery przemysłowe
    Czasy pingów po kablu wyglądają na całkiem normalne, te po WiFi tak właściwie również ok(wiadomo, że WiFi jest lekko problematyczne), ale ogólnie wszystko wygląda na prawidłowe.

    Domyślam się, że te utracone to w trakcie próby odtworzenia podglądu? W ogóle nie powinno być przerw w tych pingach.


    Jak wyglądają te same pingi kiedy nie łączysz się z kamerą? Po prostu ją podepnij i pinguj(z podpiętym rejestratorem jak i jego pominięciem).
  • Poziom 39  
    MATORAX napisał:
    (48% loss),

    Gubi pakiety.
    Jak długi masz ten kabel łączący kamerę.

    MATORAX napisał:
    Kamera zasilanie dostaje przez specjalny zasilacz PoE

    Zasilacz był z kamerą czy kupiłeś osobno ?

    Sprawdź zachowanie kamery w systemie 50Hz
    I takie ustawienia ustaw.

    Kamera DS-2CD2083G0-I + rejestrator DS-7608NI-K2 - zacinki w podglądzie, itp.

    MATORAX napisał:
    100Mb/s

    100Mb/s to 12.5 MBps (MegaBajty / sek.)
    Twoje Bitrate 16384 Kbps (Kilobity / sek.) czyli 2 MBps (MegaBajty / sek.) I niby tnie a sprawdź na domyślnym 10240 Kbps czyli 1.25 MBps (MegaBajty / sek.).

    Wychodzi tak jak byś miał tylko 10Mb/s Full Duplex przez co gubi ci pakiety.


    U kolesia na tych ustawieniach działa płynnie.

    Link


    Kamera DS-2CD2083G0-I + rejestrator DS-7608NI-K2 - zacinki w podglądzie, itp.
  • Poziom 8  
    dawidedziu napisał:
    Domyślam się, że te utracone to w trakcie próby odtworzenia podglądu? W ogóle nie powinno być przerw w tych pingach.

    Jak wyglądają te same pingi kiedy nie łączysz się z kamerą? Po prostu ją podepnij i pinguj(z podpiętym rejestratorem jak i jego pominięciem).

    Teraz, gdy kamera jest podłączona do routera i rejestratora, to gubi bardzo dużo pakietów nawet bez próby włączania podglądu. Czasy pingów są w porządku, ale wiele pakietów jest gubionych. Przy połączeniu bezpośrednim kamera gubiła pakiety raczej tylko przy próbie podglądu na żywo.
    gradek83 napisał:
    Gubi pakiety.
    Jak długi masz ten kabel łączący kamerę.

    Kabel ma długość około 20m - wspominałem o tym wyżej.
    gradek83 napisał:
    Zasilacz był z kamerą czy kupiłeś osobno?

    Kupiłem osobno, ale powinien pasować. Zasilacz Ubiquiti U-POE-AF 48V 802.3af kupiony tutaj: Link do zasilacza
    Poza tym do niedawna kamera miała zasilanie ze switcha PoE firmy TP-Link i jej zachowanie było identyczne.
    gradek83 napisał:
    Sprawdź zachowanie kamery w systemie 50Hz
    I takie ustawienia ustaw.

    Sprawdziłem te ustawienia i jest trochę lepiej - pakietów już prawie nie gubi i zacinki są wyraźnie mniejsze. Za to mam mniej klatek na sekundę i obraz gorszej jakości. Dlaczego kamera, która ma możliwość wyższych ustawień jakościowych nie daje sobie z nimi rady? Przecież powinna robić to, co producent deklaruje w specyfikacji i umożliwia do ustawienia w panelu konfiguracyjnym. Dla mnie to głupie, że muszę zjeżdżać z ustawieniami w dół, żeby kamera działała "jako-tako". Tym bardziej, że jest tylko jedna w całej sieci i nic więcej nie blokuje jej transferu. Co by było, gdybym miał tych kamer więcej? Wtedy tylko pokaz slajdów by mi pozostał. Co może być przyczyną tego, że nie mogę wykorzystać pełnych możliwości tej kamery? Wiem, że może to głupie pytanie, ale czy spotkał się ktoś z was z czymś takim? Przecież powinienem móc w panelu kamery ustawić wszystkie ustawienia jakościowe na maksymalne i wszystko powinno działać płynnie. Chyba producent nie chwaliłby się możliwościami kamery, gdyby nie dało się z nich korzystać, nieprawdaż?
    gradek83 napisał:
    Wychodzi tak jak byś miał tylko 10Mb/s Full Duplex przez co gubi ci pakiety.

    Porty w routerze mają prędkość 100Mb/s, więc tyle teoretycznie powinno być. Ustawienia sieci w kamerze to 1000Mb/s Full Duplex (na rejestratorze wybrane tak samo). Poza tym, nawet na połączeniu bezpośrednim do kamery obraz się tnie, więc to raczej nie wina routera.
  • Specjalista - CCTV i Alarmy Stacjonarne
    Objawy pasują mi na problem z siecią LAN. Uszkodzony kabel, wtyczki, karta LAN w komputerze lub kamerze. Nie można wykluczyć też, że trafiłeś na fabrycznie uszkodzoną kamerę.
    Spróbuj ustawić prędkość na Auto w kamerze i komputerze.
  • Poziom 39  
    Jak się da ręcznie ustawić w kamerze rejestratorze to ustaw prędkości pod router 100Mb/s i sprawdź czy się coś poprawiło. Kabel masz 5e czyli jeśli dwie pary to zasilanie PoE to z tego masz tylko 100Mb/s o ile te nowe zasilacze PoE tego jakoś nie obchodzą ale w tym przypadku na max ustawieniach tych twoich masz transfer 2 MBps. Wąskie gardło robi switch w router ale i tak masz spory zapas. Jak zmiany prędkości nic nie dadzą to sprawdź na innym kablu połączenie kamery.
  • Poziom 11  
    Witam . Podepnę się pod temat bo mam też problem z taką samą kamerą .Chodzi o kamerę z prawej strony . Jest to obraz na żywo. W nagraniu materiał leci w normalnym tempie trwa 10 sekund następuje zerwanie . Brakuje około 15 sekund i pojawia się z powrotem z wyzwoleniem detekcji ruchu.