Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kawasaki kmx 125 2003r.- światła przygasają po dodaniu gazu, nie wkręca się na o

ziom779 13 Sep 2019 20:12 1290 2
IGE-XAO
  • #1
    ziom779
    Level 9  
    Motocykl stal na deszczu. Gdy się nim przejechalłem zgasł, jakby nie miał mocy. Udało się go odpalić po czym zaczął przerywać w stylu odcinania zapłonu w okolicach 8 tys. obrotów. Odcięcia zapłonu trwały do pół sekundy, zmniejszały się wówczas obroty o ok 1000rpm i szarpanie ruszały w górę. Problem się nasilił po przejechaniu 10km - teraz w okolicach już 6000rpm wskazówka obrotomierza zatrzymuje się i brzmi to jakby miał blokadę na module.

    Gdy byłem w domu zdjąłem akumulator. Zauważyłem wtedy, że światła świecą jaśniej na obrotach jałowych, a po dodaniu gazu przygasają (bez akumulatora).
    Wymieniłem już regulator, moduł, świecę, fajkę, przewód wysokiego napięcia - nie ma poprawy. Pomierzyłem stator - nie ma przebicia do masy, posiada deklarowaną rezystancję na zwojach ładowania i zapłonu oraz właściwe napięcie przy pracy. Pickup coil - rezystancja ok. Wszystko mierzone na wypiętym regulatorze.
    Odpiąłem także wszystkie kostki (3) w lampie: od świateł, przełączników, stacyjki oraz czujnik poziomu oleju w dozowniku. Bez poprawy. Jedyny wpływ, to brak możliwości wyłączenia silnika kill switchem/stacyjką.

    Obecnie nawet na obrotach jałowych ma niższe obroty niż był sprawny.
    Cewka ma mieć rezystancję na uzwojeniu pierwotnym 0,1-0,2 Ohm - ma 0,3 Ohm.

    W czym może być problem? Jutro jeszcze raz pomierze stator oraz napięcie ładowania akumulatora.

    Zamieszczam schemat elektryki, serwisówkę i proszę o pomoc.
  • IGE-XAO
  • #2
    ziom779
    Level 9  
    Napięcie 3 cewek statora przy 4000rpm - 58V AC. Wg. serwisówki ma być nie mniej niż 31V.

    Ładowanie akumulatora:
    1) bez świateł, obroty jałowe - 14,3V DC
    2) bez świateł, obroty 5000 - 12V DC
    3) włączone światła, obroty jałowe - 12V DC
    4) włączone swiatła, obroty 5000 - spada stopniowo wraz z obrotami do 4V DC

    Kabel wychodzący do kostki od statora, przejście do masy:
    1) biały w strone statora nie ma - lecz dalej ten sam biały, już od kostki statora - czarno-biały - ma przejście do masy

    Kabel do kostki regulatora, przejście do masy:
    1) brązowy - przejście
    2) biały - przejście
    Sam regulator na pinach nie daje żadnego przejścia do masy.

    Proszę o pomoc.

    Dodano po 9 [godziny] 26 [minuty]:

    Biały przewod, który idzie od regulatora i przechodzi do akumulatora przez bezpiecznik wędruje dalej do stacyjki. Jest na nim 12V domyślnie. Czy to normalne, że po włączeniu stacyjki jest na tym przewodzie zwarcie do masy? Chyba w tym tkwi problem?