Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kawasaki kmx 125 2003r.- światła przygasają po dodaniu gazu, nie wkręca się na o

ziom779 13 Sep 2019 20:12 1644 2
  • #1
    ziom779
    Level 10  
    Motocykl stal na deszczu. Gdy się nim przejechalłem zgasł, jakby nie miał mocy. Udało się go odpalić po czym zaczął przerywać w stylu odcinania zapłonu w okolicach 8 tys. obrotów. Odcięcia zapłonu trwały do pół sekundy, zmniejszały się wówczas obroty o ok 1000rpm i szarpanie ruszały w górę. Problem się nasilił po przejechaniu 10km - teraz w okolicach już 6000rpm wskazówka obrotomierza zatrzymuje się i brzmi to jakby miał blokadę na module.

    Gdy byłem w domu zdjąłem akumulator. Zauważyłem wtedy, że światła świecą jaśniej na obrotach jałowych, a po dodaniu gazu przygasają (bez akumulatora).
    Wymieniłem już regulator, moduł, świecę, fajkę, przewód wysokiego napięcia - nie ma poprawy. Pomierzyłem stator - nie ma przebicia do masy, posiada deklarowaną rezystancję na zwojach ładowania i zapłonu oraz właściwe napięcie przy pracy. Pickup coil - rezystancja ok. Wszystko mierzone na wypiętym regulatorze.
    Odpiąłem także wszystkie kostki (3) w lampie: od świateł, przełączników, stacyjki oraz czujnik poziomu oleju w dozowniku. Bez poprawy. Jedyny wpływ, to brak możliwości wyłączenia silnika kill switchem/stacyjką.

    Obecnie nawet na obrotach jałowych ma niższe obroty niż był sprawny.
    Cewka ma mieć rezystancję na uzwojeniu pierwotnym 0,1-0,2 Ohm - ma 0,3 Ohm.

    W czym może być problem? Jutro jeszcze raz pomierze stator oraz napięcie ładowania akumulatora.

    Zamieszczam schemat elektryki, serwisówkę i proszę o pomoc.
  • #2
    ziom779
    Level 10  
    Napięcie 3 cewek statora przy 4000rpm - 58V AC. Wg. serwisówki ma być nie mniej niż 31V.

    Ładowanie akumulatora:
    1) bez świateł, obroty jałowe - 14,3V DC
    2) bez świateł, obroty 5000 - 12V DC
    3) włączone światła, obroty jałowe - 12V DC
    4) włączone swiatła, obroty 5000 - spada stopniowo wraz z obrotami do 4V DC

    Kabel wychodzący do kostki od statora, przejście do masy:
    1) biały w strone statora nie ma - lecz dalej ten sam biały, już od kostki statora - czarno-biały - ma przejście do masy

    Kabel do kostki regulatora, przejście do masy:
    1) brązowy - przejście
    2) biały - przejście
    Sam regulator na pinach nie daje żadnego przejścia do masy.

    Proszę o pomoc.

    Dodano po 9 [godziny] 26 [minuty]:

    Biały przewod, który idzie od regulatora i przechodzi do akumulatora przez bezpiecznik wędruje dalej do stacyjki. Jest na nim 12V domyślnie. Czy to normalne, że po włączeniu stacyjki jest na tym przewodzie zwarcie do masy? Chyba w tym tkwi problem?
  • #3
    ziom779
    Level 10  
    Kabel brązowy, który podaje 12V od stacyjki - zwarcie do masy. Chciałbym wiedzieć, czy rozcinać wiązkę.