Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Akumulator do silnika 250W 24V - jaka wybrac baterie do hulajnogi

kamil88teza 14 Sep 2019 10:03 5838 27
Testo
  • #1
    kamil88teza
    Level 3  
    Witam

    Jestem poczatkujacy i mam pytanie jaka wybrac baterie do tego zesttawu?
    (chcialbym zbudowac hulajnoge elektryczna)

    1) Czy bateria typu Turnigy 5000mAh 5S 30C bedzie w porzadku ?
    Akumulator do silnika 250W 24V - jaka wybrac baterie do hulajnogi

    2) Czy taki zestaw zbudowany przeze mnie bedzie dzialal i beda z niego jakies satysfakcjonujace parametry ?
    (predkosc, zasieg)

    3) w zakupionym silniku jest jakas biala zlaczka. Do czego ona moze sluzyc ?

    pozdrawiam serdecznie
    Kamil

    Akumulator do silnika 250W 24V - jaka wybrac baterie do hulajnogi
    Akumulator do silnika 250W 24V - jaka wybrac baterie do hulajnogi
    Akumulator do silnika 250W 24V - jaka wybrac baterie do hulajnogi
  • Testo
  • Helpful post
    #2
    Zbigniew 400
    Level 38  
    Jakie wymiary baterii ?
    Kto sprzedaje ?
    Czy ma Bms ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jaki koszt ?
  • Testo
  • Helpful post
    #3
    web69
    Level 32  
    Biała złączka przy silniku, to halotrony, bateria 5S ma za niskie napięcie aby uzyskać przyzwoite osiągi na tym silniku. Hulajnogi 24V najczęściej mają baterie 7S2P, np Motus City XD6, albo Goclever City Rider 5. Nowa bateria kosztuje ok. 250-300zł
  • #4
    kamil88teza
    Level 3  
    Witam
    Dziekuje za podpowiedzi,
    czyli rozumiem ze powinno byc BMS

    Znalazlem tylko dwie baterie:
    Liitokala 24 V 4000 10A 7S2P 18650 29,4 V 4ah lithium-ionen bms
    Akumulator do silnika 250W 24V - jaka wybrac baterie do hulajnogi

    oraz jak kupowac to juz lepsza ?
    Liitokala 24 v 10ah lithium-ionen akku 7s bms 10000 mAh 18650
    Akumulator do silnika 250W 24V - jaka wybrac baterie do hulajnogi

    czy sa moze jakies inne opcje na baterie?
    (zalezy mi na dostawie do Niemiec w szybkim terminie)

    pozdrawiam

    Dodano po 4 [godziny] 18 [minuty]:

    przejrzałem troche internetu

    i powiedzcie mi prosze czy lepiej wziac ta baterie z aliexspress:
    270 zl = 62 euro = Liitokala 24 v 10ah lithium-ionen akku 7s bms 10000 mAh 18650
    Akumulator do silnika 250W 24V - jaka wybrac baterie do hulajnogi

    czy moze firmowa:
    350 zl = 80 euro = Turnigy Heavy Duty 5000mAh 7S 60C Lipo Pack w/XT90
    Akumulator do silnika 250W 24V - jaka wybrac baterie do hulajnogi
    + jakas ladowarka
  • Helpful post
    #5
    web69
    Level 32  
    Turnigy jest bez BMS (biała wtyczka) i pewnie też wyprodukowana w Chinach...
  • #6
    kamil88teza
    Level 3  
    Witam

    Mam już wszystko dostarczone :)

    Pytanie laika mam jeszcze jedno

    Jak to podłączyć ? tzn które przewody jaką "przejściówke" mam zakupić,
    aby było to dobrze zrobione.

    1) silnik - ktore przeciaz końcówki aby dopasować do drugiej strony ?
    Akumulator do silnika 250W 24V - jaka wybrac baterie do hulajnogi
    http://energyup.pl/img/psilnik.jpg

    2) potencjometr - tutaj po dwoch stronach są identyczne,
    jak nazywa się końcówka aby można ją było podpiąć pod drugą ?
    Akumulator do silnika 250W 24V - jaka wybrac baterie do hulajnogi
    http://energyup.pl/img/ppotencjometr.jpg

    3) bateria - tutaj jest chyba najprosciej, bo tylko włożyć i zalutować ?
    czy inaczej byście zrobili ?
    Akumulator do silnika 250W 24V - jaka wybrac baterie do hulajnogi
    http://energyup.pl/img/pbateria.jpg

    Ogólnie chodzi mi żeby to było bardzo dobrze zrobione bo wiadomo ze na drodze są nierówności itp
    zeby nie stanęła hulajnoga w najmniej oczekiwanym mijescu bo coś nie łączy

    pozdrawiam i nie moge sie juz doczekac :)
  • #7
    kamil88teza
    Level 3  
    WItam

    Niestety mam problem,
    wszystko podłączyłem:

    silnik:
    Akumulator do silnika 250W 24V - jaka wybrac baterie do hulajnogi

    +5 przewodów od silnika:
    Akumulator do silnika 250W 24V - jaka wybrac baterie do hulajnogi


    potencjometr:
    Akumulator do silnika 250W 24V - jaka wybrac baterie do hulajnogi


    bateria:
    Akumulator do silnika 250W 24V - jaka wybrac baterie do hulajnogi


    i nic nie działa. Probowalem przy 5km/h ale nic sie nie zalacza

    Dotknąłem przypadkiem minus z plusem od bateri, czy sterownik mogl sie spalic od tego ? :(

    pozdrawiam
  • Helpful post
    #8
    wibi
    Level 21  
    Oczywiście, że mógł się spalić tylko raczej nie sterownik (jeśli zwarłeś "+"baterii przed sterownikiem) a BMS baterii i teraz bateria nie ma napięcia na wyjściu.
    W Częstochowie jest sklep? z rowerami elektrycznymi,silnikami do rowerów,itp. tam się udaj,może ci pomogą.
  • #9
    kamil88teza
    Level 3  
    ok jestem :)

    Zmierzylem napiecie baterii: 25v
    podczas ladowania: 26,8v

    sprwadzalem rezystancje sterownika ale jakies ziwne pomiary:
    miernik na rezystancje 200K
    minus z : czerwonym 38, zielonym 4,8, zoltym 4,8, niebieskim 4,8
    plus odpowiednio: 36, 41, 44, 45

    napiecie po zalaczeniu stacyjki:
    na czujnikach halll: 0
    na manetce: 0v

    Pytania:

    1) bateria powinna nie dzialac przeciez (kilka razy dotknalem + z - )
    a jest napiecie czyli jest sprawna ?

    2) czy wystarczy wymienic ten sterownik ? bylbym wdzieczny za podeslanie linku do jakiegos spwadzonego/lepszegp

    3) jak sprawdzic czy silnik dziala ?

    4) jak sprawdzic czy manetka dziala ?

    pozdrawiam serdecznie
    i z gory dziekuje za pomoc laikowi :)
  • Helpful post
    #10
    W.P.
    Computer PSUs specialist
    kamil88teza wrote:
    3) bateria - tutaj jest chyba najprościej, bo tylko włożyć i zalutować ?
    czy inaczej byście zrobili ?
    Podłączenie akumulatorów do układu w sposób uniemożliwiający ich szybkie odłączenie to duży błąd. Jakkolwiek zespół zasilający jest wyposażony w BMS zapewniający m. in. rozłączenie w razie zwarcia to tak się nie robi.
    Zawsze musi być możliwość szybkiego odpięcia akumulatorów.

    Próbowałem odnaleźć złącze, które wykorzystałem w akumulatorze w swoim rowerze w zasobach tme czy wektonu ale jest ich tam kilkanaście tysięcy i nie sposób znaleźć. Pozostaje wypatrzeć właściwe (przynajmniej 40A) w gablocie sklepu elektronicznego. Kosztowało poniżej 10 zł.
    Akumulator do silnika 250W 24V - jaka wybrac baterie do hulajnogi
    kamil88teza wrote:
    Dotknąłem przypadkiem minus z plusem od baterii
    Uważaj, by tego więcej nie zrobić. Na szczęście układ BMS wyposażony jest w układ odcinający akumulatory ale... lepiej go nie prowokować.
    Wszystko może się zdarzyć, łącznie z uszkodzeniem tranzystora w BMS-ie a wtedy ratunkiem będzie gaśnica.
    kamil88teza wrote:
    sprawdzałem rezystancje sterownika
    To pomiar mało miarodajny poza tym, że wykazuje brak lub obecność zwarcia.
    Pomiar omomierzem obwodów nieliniowych nie ma sensu.
    kamil88teza wrote:
    1) bateria powinna nie działać
    Możesz użyć samochodowych żarówek (2 identyczne szeregowo) do sprawdzenia napięcia pod obciążeniem.
    kamil88teza wrote:
    3) jak sprawdzić czy silnik działa ?
    To silnik BLDC, niestety wymagany jest sterownik do uruchomienia.
  • #11
    kamil88teza
    Level 3  
    czy przy takim połączeniu żarówki powinny się zaświecić ?
    Akumulator do silnika 250W 24V - jaka wybrac baterie do hulajnogi
    Akumulator do silnika 250W 24V - jaka wybrac baterie do hulajnogi
  • #12
    wibi
    Level 21  
    Jeśli żarówki nie spalone to powinno się żarzyć (napięcie wskazuje na kompletne rozładowaną baterię względnie uszkodzoną cele) a jak za chwilę nie naładujesz baterii (przez BMS) to możesz mieć następne problemy.
  • Helpful post
    #13
    W.P.
    Computer PSUs specialist
    Żarówka to dość specyficzne obciążenie.
    Jeśli przyjąć, że użyłeś włókna świateł mijania (nie pamiętam wyprowadzeń) zakładam, że 55W to ustalony prąd osiąga wartość nieco ponad 4,5A.

    Niestety, rezystancja zimnego włókna jest blisko 11 krotnie mniejsza od ustalonej. Z tego wniosek, że obciążyłeś akumulator prądem blisko 50A. Trochę dużo jak na taki akumulator. Zbyt duża żarówka.

    Oczywiście, to tylko chwila, ułamek sekundy ale dalej to hazard. Słowem - żaden wynik.
    Może wystarczyć energii na rozżarzenie żarówki (żarówek) i prąd zmniejszy się do wartości "rozsądnej" dla akumulatora. Ale może być tak, że przeciążony akumulator nie będzie w stanie rozgrzać włókien żarówek i te pozostaną ciemne.

    Trudno wtedy o miarodajne wnioski.

    Jedno jest pewne. Tak duże żarówki nie nadają się do takiego testu. A przynajmniej tak podłączone.
    Pozostaje teraz naładować akumulator, długo (zielone światełko na ładowarce nie oznacza całkowitego naładowania).

    Tych samych żarówek można użyć łącząc je wzajemnie szeregowo ale tak, by ich włókna świateł mijania i drogowych były połączone szeregowo. Tym sposobem powstanie szeregowe połączenie 4 żarników.

    Takie obciążenie można podłączyć do naładowanego akumulatora. Oczywiście warto wcześniej zapisać wartość napięcia na nieobciążonym, potem nie odłączając miernika podłączyć obciążenie na 5-10 sek. i ponownie dokonać odczytu.

    Ostatni pomiar to pomiar prądu podczas obciążenia.
    Miernik przestawiony na amperomierz 10A ma być połączony szeregowo z żarówkami, czyli (piszesz, że jesteś laikiem) niebieski przewód żółtego złącza do żarówki A, za żarówką A np. czarny przewód amperomierza, czerwony przewód do żarówki B, z żarówki B do drugiego niebieskiego przewodu żółtego złącza. Czas pomiaru - 3-5 sek.
    Robiąc podobny pomiar użyłbym żarówek mniejszych np. 21W.
  • #14
    kamil88teza
    Level 3  
    Jestem z powrotem :)

    Kupiłem wyswietlacz LCD i sterownik razem z komplecie.

    1. Podłączyłem ladowarke - sprawdziłem napięcie na końcówce = 29,6v
    czyli ladowarka chyba sprawna

    2. Podlaczylem bezposrednio zasilacz do sterownika = wszystko działa ! :) nawet kółko się kręci :D


    Tak wyglada moj zestaw teraz:
    Akumulator do silnika 250W 24V - jaka wybrac baterie do hulajnogi Akumulator do silnika 250W 24V - jaka wybrac baterie do hulajnogi

    a) pytanie pierwsze: od ekranu lcd wychodzi kabelek biało-brązowy
    od czego on jest ? gdzie to połączyć ?

    b) wyszło nam, że bateria uwalona. Co teraz robić ?
    zamówić bms i powinno działać ?
  • Helpful post
    #15
    wibi
    Level 21  
    Na pierwszym zdjęciu (tym na szwabskich gazetach) widać białą złączkę zmostkowaną czerwonym kabelkiem, to ograniczenie prędkości, jak rozewrzesz będziesz pędził.Co do kabelka to trudno wyrokować? może to jest oświetlenie? może przełącznik wspomagania (bo sterownik chyba rowerowy) lub kabelek do podłączenia klamki hamulca? Musiał byś zrobić kilka zdjęć podłączenia wyświetlacza i elementów powiązanych bo kolor kabelka nic nie mówi,nie ma standardu kolorów kabelków w takich instalacjach.Jeśli bateria uwalona to najprościej (i najtaniej) pomierzyć napięcia na każdej celi których jest siedem.Pomiaru możesz dokonać na złączu BMSa (to te białe kabelki+czarny i czerwony,w sumie 8) mierząc od czarnego (-) do następnego białego1,od białego1 do białego2,itd.....od białego7 do czerwonego(+).Zapisać wyniki pomiaru i porównać,prawdopodobnie będzie minimum jedna cela "odstawała" napięciowo więcej niż 0.3V. Gdy nie da się jej (ich) podładować zwykłą ładowarką do komórki (Aby wyrównać napięcia na celach-Uwaga na podłączenie) przy pomocy dodatkowych kabelków po przez te kabelki idące do BMSa lub przy naładowaniu samoczynnie się rozładowują (takie "wyrównywanie" napięć na celach trochę trwa,nawet dobę gdy prąd jest mały). Mierząc napięcie i ew. wyrównując napięcie cel należy BARDZO UWAŻAĆ by nie zrobić jakiegoś zwarcia gdyż skutki mogą być opłakane z pożarem włącznie. Cele są połączone szeregowo czyli MINUS BATERII= minus1-plus1 połączony minus2-plus2 połączony minus3-plus3 itd. do minus7-plus7=PLUS BATERII.
  • #16
    kamil88teza
    Level 3  
    1. bez ladowarki:
    miedzy B i P brak napiecia
    0.38v miedzy B i C

    2. z ładowarką podłączoną
    miedzy B i P brak napiecia
    3.79v miedzy B i C

    3. napiecia na wtyczce:
    1 - 0 - czarny kabelek
    2 - 4.2
    3 - 8.4
    4 - 12.6
    5 - 16.8
    6 - 21
    7 - 21.6 - przedostatni (ostatni z białych)
    8 - 25.8 - czerwony

    P- wygląda na nadpalony
    Akumulator do silnika 250W 24V - jaka wybrac baterie do hulajnogi

    co teraz :) ?

    Dodano po 2 [godziny] 13 [minuty]:

    update
    po badaniu miernikiem w jakiś sposób bateria zaczęła normalnie działać.
    Zestaw działał, wyświetlacz normalnie się załączył, tylko że kółko kręci się max 5-6 km/h

    Założyłem wszystko na zestaw, chcialem się przejechać i wyświetlacz podświetlił się na 1-2 sekundy
    i później jakby brak prądu (odcięcie) i nic nie działa.

    Podłączyłem ładowarkę. Przejechałem się pierwszy raz z ładowarką podłączoną.
    Wszystko fajnie, ale jest tylko predkosc jedna = 6 km/h
    1) nie ma regulacji predkosc
    2) max tylko 5-6 km/h

    Teraz pozaklejałem wszystko taśmą i nawet z podłączoną ładowarką do siecie = nic nie działa.

    Zatem teraz pytania:
    Akumulator do silnika 250W 24V - jaka wybrac baterie do hulajnogi
    1) od czego może być wtyczka niebieski-czerwony-czarny ?

    2) dlaczego hall sensor posiadał 6 kabelków ? razem z białym?
    co z nim zrobić ? czy będzie wszystko dobrze funkcjonowało bez tego połączenia ?

    3) jak usunąć ograniczenie prędkości ?
    (wyciagniecie fioletowego i czerwonego połączenia to nie to = jest to stacyjka)

    4) i na koniec bateria: coś nie łączy (raz działa, raz nie)
    gdzie szukać przyczyny ?

    pozdrawiam i dziekuje bardzo za pomoc
  • Helpful post
    #17
    web69
    Level 32  
    Patrząc na ten sposób podłączenia i czytając co wyczyniasz... podpalisz chałupę, zrobisz sobie krzywdę... Nie zadawaj pytań do czego służy zielona wtyczka, wersji i wykonań tego samego sterownika jest już kilkadziesiąt, czasami w tym samym roku nie pasuje zamiennie sterownik do wyświetlacza z innej hulajnogi. Kup nową baterię i nie dotykaj przypadkowo różnymi kabelkami do siebie i będziesz miał sprawny napęd.
  • Helpful post
    #18
    wibi
    Level 21  
    Masz uszkodzoną 6-tą cele (pomiędzy 6 i 7) a ponieważ nie da się jej naładować (pozostałe cele są OK) to musisz ja wymienić.To właśnie ta uszkodzona cela powoduje, że BMS blokuje zasilanie silnika i nie da się korzystać z baterii.Próby jazdy na podłączonej ładowarce nieuchronnie spowodują jej spalenie, więc więcej tego nie rób a o ograniczeniu szybkości będzie można rozmawiać jak będziesz miał sprawną baterię. Jeśli chodzi o halle to zapewne ten szósty przewód to albo sygnał obrotów (do wskazania prędkości) albo zabezpieczenie termiczne,skłaniał bym się do pierwszego.
  • #19
    kamil88teza
    Level 3  
    Dziekuje wibi,
    ale podobno nie można wymienić tylko jednej tej 6 celi ?
    pozostałe baterie mam: xsl 18650 3000mah

    jeśli bym chciał wymienić 6 cele to musiałbym kupić 8 innych baterii:
    np takie:
    Akumulator do silnika 250W 24V - jaka wybrac baterie do hulajnogi

    więc chyba zostaje tylko spróbować sprzedać tą baterie ?
    i kupić nową...
  • #20
    wibi
    Level 21  
    Nie sądzę abyś potrzebował 8 ogniw 18650-3000mh, bo gdyby tak było twoja bateria miała by pojemność 8x3000mh=21Ah a to już "ogromna" pojemność dla hulajnogi. Sądzę, że każda cela składa się z trzech a max.czterech takich ogniw co w przypadku trzech dało by pojemność baterii 9Ah a czterech 12Ah. Bateria powinna mieć jakąś naklejkę informującą o pojemności i budowie np.10Ah 7s4p. Co to znaczy 7s4p? to znaczy, że bateria złożona jest z 7 cel połączonych szeregowo (7s) a każda cela złożona jest z 4 ogniw połączonych równolegle (4p). Pojemność jednej celi = pojemności baterii.Zazwyczaj jeśli "pada" cela to nie znaczy, że każde ogniwo wchodzące w jej skład jest uszkodzone,wystarczy, że tylko jedno ma np.zwarcie wewnętrzne i już pozostałe nie dadzą się naładować gdyż ta zwarta do tego nie dopuszcza.Trzeba "wyjąć" tą uszkodzoną celę,rozczłonkować na poszczególne ogniwa i każde sprawdzić osobno (to najtańszy,najprostszy i najszybszy sposób) a uszkodzone ogniwo wyrzucić.Pozostałe,gdy nie mają zwarć można spróbować naładować,gdy trzymają napięcie,ponownie połączyć równolegle (już bez tego uszkodzonego ogniwa) i dołączyć do baterii.Należy się wówczas liczyć ze zmniejszoną pojemnością całej baterii która będzie taka jak tej wymienionej celi no i to jest tylko tymczasowa prowizorka, gdyż ta cela będzie się szybko degradować z racji mniejszej niż pozostałe pojemności.Lepiej jednak kupić podobne jak reszta ogniwa w ilości jaka jest w celi,zmontować (zgrzać względnie zlutować-potrzebna lutownica sporej mocy by lutowanie trwało jak najkrócej aby nie przegrzać ogniw w trakcie lutowania,bardzo ważne!) i ponownie dołączyć do pozostałych.teraz wystarczy tylko naładować całość i powinno być? w miarę dobrze.
  • #21
    kamil88teza
    Level 3  
    Przyszła ładowarka to działam dalej :) BMS gdzieś zaginął w drodze…

    Ładowałem cele 6p aż stanęło do 3.79 i nie chciało iść dalej.
    Bałem się, że może wybuchnąć to odłączyłem jedną baterią (tą zardzewiałą)
    o 15:23 miała 3.66v -> 43 minut ładowania -> +684mah, 4.20v

    o 16:20 zacząłem ładować ponownie cele 6p
    o 17:30 na ładowarce było 4.20v -> odłączyłem i po chwili na mierniku było 4.07v

    Teraz jest 18:30
    na zardzewiałej baterii jest cały czas: 3.9v

    Podłączyłem całą baterie do roweru bez tej jednej zardzewiałej baterii

    Na wyświetlaczu wyskoczył błąd: e 06 Battery undervoltage

    Zmierzyłem napięcie na wyjściu baterii: 25.2v
    (przed podłączeniem było coś ok 29v)
    i uwaga na 6 celi: 0v

    I teraz pytanie:
    zardzewiała bateria wygląda o dziwo na ok, więc problem jest chyba z bms ewidentnie ?
    Czekać na bms i go podmienić ? czy odłączyć pozostałe 3 baterie i sprawdzić je przez weekend ?

    Dodano po 2 [godziny] 10 [minuty]:

    web69 wrote:
    Patrząc na ten sposób podłączenia i czytając co wyczyniasz... podpalisz chałupę, zrobisz sobie krzywdę... Nie zadawaj pytań do czego służy zielona wtyczka, wersji i wykonań tego samego sterownika jest już kilkadziesiąt, czasami w tym samym roku nie pasuje zamiennie sterownik do wyświetlacza z innej hulajnogi. Kup nową baterię i nie dotykaj przypadkowo różnymi kabelkami do siebie i będziesz miał sprawny napęd.


    jaką polecasz do tego zestawu ?

    pozdrawiam
  • #22
    wibi
    Level 21  
    Hmm, rzeczywiście, BMS dla tej celi też może być uszkodzony i to on może powodować zwarcie na tej celi. Poczekaj więc na nowy BMS a w tym czasie, po odłączeniu BMSa spróbuj tą "podejrzaną" cele naładować tak aby miała napięcie porównywalne jak pozostałe-zapisz wyniki pomiaru.Następnie odczekaj dobę a następnie zmierz ponownie napięcie na wszystkich celach,jeśli będą niewiele różnić się od wcześniejszych ,zapisanych pomiarów to będziesz miał prawie pewność o uszkodzeniu BMSa i konieczności jego wymiany. Gdy przyjdzie nowy BMS a wtyczka będzie pasować (konieczne jest sprawdzenie czy w nowym BMSie kolejność cel jest taka sama jak w tym odłączonym-zepsutym) podłącz baterię i spróbuj naładować a po naładowaniu ponowna kontrola napięć poszczególnych cel,zapisanie wyników pomiaru i porównanie.Napięcia poszczególnych cel nie powinny się różnić o więcej niż 0.03V,gdy tak będzie to teraz tylko zmontować wszystko "do kupy" i sprawdzić używając. W sklepach modelarskich można kupić za parę złotych tester baterii LiJon który można używać czasami do pomiaru naładowanych cel.Takie testery umożliwiają pomiar baterii składających się z max. 8 cel szeregowych (od 2s do 8s), tańszy po podłączeniu wskazuje sekwencyjnie napięcia poszczególnych cel a droższy ma wyświetlacz na których wyświetla wszystkie cele i ich napięcia.Czasami taki przyrząd się przydaje.
  • Helpful post
    #23
    W.P.
    Computer PSUs specialist
    wibi wrote:
    BMS dla tej celi też może być uszkodzony i to on może powodować zwarcie na tej celi.
    Jeśli masz podejrzenia co do BMS-a to zawsze możesz to sprawdzić wykorzystując amperomierz.
    Tutaj istnieje podejrzenie, że jedna z sekcji rozładowuje ogniwo. Można więc podłączyć miernik w szereg z przewodem łączącym obserwowane ogniwo z BMS. Każda sekcja modułu BMS nadzoruje napięcie na swoim ogniwie. Spodziewałbym się, że pobierany w tym celu prąd nie powinien przekraczać 1mA, a taka wartość nie rozładuje ogniwa.

    Oczywiście na początek dla bezpieczeństwa, przed podłączeniem do BMS-a amperomierz podłączałbym przez niewielki rezystor rzędu 10÷100Ω.

    Trzeba tu pamiętać o zachowaniu szczególnych warunków bezpieczeństwa. Zwarty naładowany akumulator nie zna litości.
  • #24
    kamil88teza
    Level 3  
    Witam ponownie :)

    1) wymieniłem BMS`a na nowy.

    2) Kupiłem 4 nowe baterie do celi "6P" - Ultra Fire 2000 mAh
    (przy rozładowaniu 3 pozostałych baterii wyszło mi ok 2050-2100 mAh)

    Podłączyłem wszystko i wreszcie działa :)

    Akumulator do silnika 250W 24V - jaka wybrac baterie do hulajnogi

    Bardzo dziekuje za każdą pomoc !

    Przejechałem może z 300m na największym biegu i bateria się rozładowała.
    (szybkość dla mnie super zadowalająca , jestem zadowolony z prędkości max)

    Mam pytanie:
    -jak ustawić opcje na wyświetlaczu dla optymalnych wartości ?

    Akumulator do silnika 250W 24V - jaka wybrac baterie do hulajnogi

    -ustawiłem 24v, zmieniłem rozmiar koła na 5.5",
    p07 magnetic steel - nie mam pojecia - jest na 80 default,
    p09 - ustawiłem na non start zero - ale mimo tego i tak włącza się silnik od 0 km/h
    p13 - pas sensor - nie mam pojecia
    p14 - battery max discharge - mam na 1 ustawione - nie mam pojecia
    p15 - voltage protection - na 19v ustawiłem
    p20 - protocol - nie mam pojecia



    specyfikacja baterii:
    Akumulator litowo-jonowy 24 V 10Ah z obudową pcv i wbudowanym BMS do skuterów elektrycznych
    Model baterii: 24V10Ah
    Nominalna pojemność: 10000 mAh
    Napięcie nominalne: 24 V
    Napięcie odcięcia rozładowania: 20 ± 1 v
    Napięcie odcięcia ładowania: 29.4 V
    Metoda kombinacji: 7 ciągów 4 i
    Znamionowy prąd rozładowania: 15A
    Natychmiastowy maksymalny prąd rozładowania: 36A
    Maksymalny ciągły prąd rozładowania: 15A
    Maksymalny ciągły prąd ładowania: 5A
    Tryb ładowania: CC/CV
    Standardowy prąd ładowania: 2A
    Czas ładowania pod standardowym prądem ładowania: 5 godzin
    Szybki prąd ładowania: 3A
    Czas ładowania pod szybkim prądem ładowania: 3 godziny
    Zakres temperatury ładowania-20-60 ° C
    Zakres temperatury rozładowania-20-60 ° C
    Rozmiar baterii 257*67*38mm
    Bateria waży około 1300g
    Cykl życia: ponad 1000 razy
    Akumulator litowy 1*24 V (7 S) 10Ah
  • #25
    wibi
    Level 21  
    Nie na wszystkie pytania jestem w stanie odpowiedzieć ale po kolei.p07-magnetic steel- to chyba ilość nabiegunników w silniku i jeśli to prawda to jest stanowczo za duża,nie ma chyba takich silników, raczej bliżej 20-tu.p09- może z powodu jak wyżej rusza od zera? musisz sam sprawdzić.p013-PAS sensor- ciebie nie dotyczy gdyż to "Pedal Assist System" czyli ustawienie funkcji wspomagania pedałowania w rowerze.p014 ustawiłeś za nisko,szybko baterię uśmiercisz,minimum powinno być ok.22V.p20? też nie mam pojęcia.Specyfikacja baterii też nie do końca prawdziwa gdyż dotyczy baterii żelowej (kwasowej) a ty masz litową i tu napięcie nominalne wynosi 25.2V a pojemność taka jak pojemność jednej,najsłabszej celi.Ogniwa które kupiłeś raczej nie są dobre do hulajnogi-roweru gdyż są do latarek,Ty potrzebujesz ogniw wysokoprądowych mogących oddać co najmniej 5A/ogniwo i to pewnie ta cela szybko się rozładowała,napięcie baterii spadło i zasięg jest skromny.Ale trzeba też stwierdzić, że to zima i pojemność każdej baterii może spaść o połowę.
  • #26
    kamil88teza
    Level 3  
    Dzięki wibi za pomoc,

    a czy można z tych baterii zrobić pakiet 7s3p ?
    bo tak sobie kiedyś usiadłem i pomyślałem, że po co kupowałem 4 baterie nowe skoro mogę zrobić 7s3p z tych samych ogniw :)

    2) zastanawia mnie też jaka będzie różnica w dystansie między takimi pakietami ?

    a) 7s3p = chińskie ogniwa ok 2000 mah
    b) 7s3p = SONY 18650 VTC4 2,1Ah 30A
    c) 7s4p = SONY 18650 VTC4 2,1Ah 30A
    d) 7s5p = SONY 18650 VTC4 2,1Ah 30A
    e) 7s3p = SANYO NCR18650GA 3500mAh Li-ION 3,7V
    f) 7s4p = SANYO NCR18650GA 3500mAh Li-ION 3,7V
    g) 7s5p = SANYO NCR18650GA 3500mAh Li-ION 3,7V
  • #27
    wibi
    Level 21  
    Tak,można zrobić pakiet 7s3p i przy okazji odrzucić najsłabsze (jak rozpakietujesz poszczególne cele,najsłabsze w celi będzie to o najmniejszym napieciu). Nie wiem jaka będzie różnica chociaż na pewno będzie gdyż nie znam stanu ogniw w Twojej baterii oraz nie wiem jaki dystans możesz na obecnej baterii przejechać.Wszystko zależy od poboru mocy przez silnik (ile A). Te które wymieniłeś wyżej to dobre ogniwa.
  • #28
    kamil88teza
    Level 3  
    Dziekuje wszystkim za pomoc.

    Podsumowując:
    - uszkodziałem bms oraz 4x baterie (wtedy kiedy dotknąłem "+" i "-" baterii )
    - wyrzuciłem baterie co nie trzymały napięcia
    - kupilem nowy bms
    - zrobiłem pakiet 7s3p

    i wszystko działa jak należy :)


    Pozdrawiam serdecznie