Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

przenośny głośnik bluetooth - szumy i "pykanie'' podczas włączania oraz prz

14 Wrz 2019 20:48 354 3
  • Poziom 3  
    Witam, jestem początkującym hobbystą elektroniki i po kilku mniejszych projektach przyszedł czas na zrobienie głosnika bluetooth. I tu pojawił się problem gdyż przy połączeniu ze sobą głośników, modułu wzmacniacza wraz z wbudowanym modułem bluetooth oraz zasileniu wszystkiego z sieci, głośniki podczas grania melodii towarzyszącej włączeniu modułu strasznie "pykają" oraz lekko piszczą.
    Głosniki to PEIYING PY-1310C 13cm 60W 4Ohm, natomiast moduł wzmacniacza jest to zbudowany w oparciu o układ TDA7492P 2X25W wraz z wbudowanym modułem bluetooth. Całość zasiliłem napieciem 12V z zasilacza który kupiłem dawno na aliexpress do ledów RGB, impulsowy. Próbowałem już szukać przyczyny: zasilałem układ z zasilacza laboratoryjnego KORAD, podłączałem inne głosniki, próbowałem sygnał audio puścić przez AUX zamaist bluetooth - i tu jest mały sukces ponieważ przy pauzowanu i włączaniu muzyki już nie "pyka" jak to miało miejsce przy połaczeniu przez bluetooth ale niestety sa inne szumy. Przy włączaniu układu, "melodii poczatkowej" towarzyszy pykanie i lekki pisk. Na pauzie, podczas słuchania muzyki słychać za to szum.
    Czym to może być spowodowane i gdzie szukać przyczyny? Chciałbym by ten głosnik grał czysto, co do samej jakości, wiem że nie jest to najwyższych lotów projekt, ale chciałem od czegoś zacząć, będzie on stał w warsztacie i wystarczy mi do słuchania sobie muzyki przy pracy.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 43  
    Możesz zamieścić próbkę tych dźwięków?
  • Poziom 3