Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

dobry prostownik (raczej impulsowy) dla amatora

14 Wrz 2019 22:49 237 10
  • Poziom 4  
    Mam tzw. "lidla", ale podobno jest niewystarczajacy. Fakt - po pierwsze jak akumulator jest bardzo rozladowany, to lidl nie chce odpalic. Wiec przydalby sie zwykly prostownik.

    Ale z drugiej strony potrzebuje tez dobry impulsowy - moj prawdziwy zelowy akumulator nie chce sie naladowac na 100% juz kilka dni i napiecie rosnie niezwykle powoli, a lidl daje prad 1A. Obecnie ma 13.5V, kilka dni temu mial 13.15V. SLyszalem, ze lidl jest za slaby - nie naladuje w 100%.

    Ktos moze cos polecic? Szukam impulsowego z opcja odsiarczania (jak sie zapomne i aku kwasowy mi padnie z wyczerpania) i mocnym pradem ladowania, ale jednoczesnie takim, ktory jest bezpieczny dla akumulatora. Najwieksza pojemnosc z posiadanych przeze mnie akumulatorow to 96Ah, wiec wydajnosc prostownika do 120Ah wystarczy.

    Kwota nie jest az taka istotna - jesli warto, to moge wydac 200-300zl, zakladam, ze to zakup na lata. ALe jak nie warto, to nie ma sensu przeplacac. Np ostatnio bardzo sie zdziwilem, jak w Leclercu znalazlem jakis absaar 11A przeceniony z 240zl na 160zl, a ten sam absaar w interencie jest za 140zl :)

    Pozdrawiam
  • Poziom 4  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Oczywiście kup Boscha, w zależności ile masz na to PLN przeznaczonych. Polecam C7.


    dziekuje, ale ja mam akumulatory zazwyczaj 74Ah i AGM 96Ah (przynajmniej tyle kiedys bylo), a ten C7 jest do 50Ah i na poczatku filmu jest powiedziane, ze z wiekszymi sobie nie poradzil.
  • Poziom 43  
    jacek lisiecki napisał:
    dziekuje, ale ja mam akumulatory zazwyczaj 74Ah i AGM 96Ah (przynajmniej tyle kiedys bylo), a ten C7 jest do 50Ah i na poczatku filmu jest powiedziane, ze z wiekszymi sobie nie poradzil.


    A skąd ja go mam do wszystkiego nawet 200Ah ładuje pod 24v. WIęc kolega z linka wypisuje niestworzone bzdety.
  • Poziom 4  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    jacek lisiecki napisał:
    dziekuje, ale ja mam akumulatory zazwyczaj 74Ah i AGM 96Ah (przynajmniej tyle kiedys bylo), a ten C7 jest do 50Ah i na poczatku filmu jest powiedziane, ze z wiekszymi sobie nie poradzil.


    A skąd ja go mam do wszystkiego nawet 200Ah ładuje pod 24v. WIęc kolega z linka wypisuje niestworzone bzdety.


    To brzmi zachecajaco. Tylko czy mozna ladowac akumulator 12V napieciem 24V? Ja sie nie znam, wole glupio zapytac profilaktycznie niz byc madrym po szkodzie:)
  • Poziom 4  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    jacek lisiecki napisał:
    Tylko czy mozna ladowac akumulator 12V napieciem 24V?

    Nie można ale jak się ma instalacje 24V to ten prostownik tez obsługuje.


    No to wracamy do punktu wyjscia - czy ten prostownik naladuje 96Ah? Jesli autor filmiku sie myli, to ja chetnie kupie, ale wole sie upewnic, bo on twierdzi, ze powyzej 50Ah jest za slaby.

    Dodano po 36 [sekundy]:

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    jacek lisiecki napisał:
    Tylko czy mozna ladowac akumulator 12V napieciem 24V?

    Nie można ale jak się ma instalacje 24V to ten prostownik tez obsługuje.


    mialem na mysli, ze ja nie mam instalacji 24V
  • Poziom 17  
    Nie ma czegoś takiego jak za słaby prostownik. Sprawny akumulator będzie ładował się dłużej - odpowiednio dłużej niżby ładowany prądem dziesięciogodzinnym.
    Ta ładowarka ładuje akumulatory 12V i 24V, więc mógłbyś ładować np. dwa połączone szeregowo. Dla Ciebie ten fakt jest bez znaczenia.
    Co do jakości sprzedawanych urządzeń zgodzę się z opinią użytkownika uosiumen zamieszczoną pod filmem:
    Cytat:
    Sprzedaje się je jako wygodę dla użytkownika :) Nie musi znać się na tym, by odkręcać korki, dozorować gazowania elektrolitu ani mieć areometr. Po prostu podłącza i ładuje.
    Napięcie końcowe jest tak dobrane, że akumulator będzie miał w sobie wystarczająco dużo energii by było OK (ale nie super) i nie powodował jakichkolwiek problemów przy ładowaniu (czyli nie zacznie gazować). Po prostu ładowarka nie robi SUPER roboty, ale po prostu spełnia swoje zadanie dostarczenia energii do aku.
  • Poziom 4  
    Awyrdonyt napisał:
    Nie ma czegoś takiego jak za słaby prostownik. Sprawny akumulator będzie ładował się dłużej - odpowiednio dłużej niżby ładowany prądem dziesięciogodzinnym.


    I o to dluzej mi rowniez chodzi - obecnie juz chyba 5 dni laduje moj AGM 91Ah i konca nie widac. A ja ewentualnie potrzebuje cos, czym moge na fulla naladowac ten AGM w jedna noc, maksymalnie w jedna dobe - jak mi zabraknie pradu na kempingu. Na razie nie jezdze z przyczepa, ale zamierzam wreszcie zaczac.

    [/quote] Ta ładowarka ładuje akumulatory 12V i 24V, więc mógłbyś ładować np. dwa połączone szeregowo. Dla Ciebie ten fakt jest bez znaczenia. [/quote]

    Wbrew pozorom bardzo mnie to zaciekawilo - ja mam obecnie 5 sprawnych samochodow i 2 nieruchomosci:)

    Co do jakości sprzedawanych urządzeń zgodzę się z opinią użytkownika uosiumen zamieszczoną pod filmem:
    Cytat:
    Sprzedaje się je jako wygodę dla użytkownika :) Nie musi znać się na tym, by odkręcać korki, dozorować gazowania elektrolitu ani mieć areometr. Po prostu podłącza i ładuje.
    Napięcie końcowe jest tak dobrane, że akumulator będzie miał w sobie wystarczająco dużo energii by było OK (ale nie super) i nie powodował jakichkolwiek problemów przy ładowaniu (czyli nie zacznie gazować). Po prostu ładowarka nie robi SUPER roboty, ale po prostu spełnia swoje zadanie dostarczenia energii do aku.
    [/quote]

    OK, ale Ultimate speed (z Lidla) tez mial taki byc, ale najwyrazniej nie spelnia zadania dostarczenia odpowiedniej ilosci energii do mojego AGMa. Chyba, ze AGM mam slaby - kupilem jako uzywany od zaufanego sprzedawcy, ktory w razie czego wymieni mi go nawet po gwarancji, wiec wykluczam zla wole.
  • Poziom 17  
    Końca nie widać, bo może już jest u kresu sił? A jak wygląda napięcie na nim? Jeśli zależy Ci na czasie, to trzeba kupować ładowarki o większym prądzie. Ja używam transformatora z odczepami - napięcie wtórne do 20V, prąd do 20A. Konstrukcja starsza chyba ode mnie i do ładowania sprawdza się. Na jednym z odczepów napięcie tak wypada, że akumulator ładuje się do 14.4V prawie tak, jakby był w samochodzie (w samochodzie alternator ma mniejszy opór wewnętrzny niż moja ładowarka) ładując się maksymalnie prądem 10 godzinnym. Gdybym był pod presją czasu, to mogę jeszcze powiększyć prąd ładowania i napięcie końcowe.
    W Twoim wypadku szukałbym czegoś o prądzie ładowania min. 10A.