Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra G 1.8 16v X18Xe1 - Błąd P0115 działające wentylatory

16 Wrz 2019 08:55 414 27
  • Poziom 3  
    Cześć wszystkim.
    Mam problem ze swoją astra rok 98 silnik x18xe1 1.8 16v mianowicie podczas jazdy w pewnym momencie zaświeciła mi się kontrolka "chłodnica z wiatrakiem w środku" samochód wszedł w tryb awaryjny włączyły się wentylatory obydwa znaczy się klimatyzacji i chłodnicy czy po przejechaniu około 10 km problem znikł kontrolka zgasła. Około tygodnia temu zaczęło się na nowo kontrolka się zapalała nawet na zimnym silniku, wskazówka opadała do zera bądź wogole się nie podnosiła więc problem zaczął pojawiać się częściej podlaczyłem samochód pod Opcom wywaliło błąd P0115 - za wysokie napięcie temperatura środka chłodniczego - nie występuje stwierdziłem że wymienię czujnik temperatury który wkręcany jest w termostacie. Niestety po wymianie problem zwiększył się gdyż teraz wskazanie temperatury to 79 stopni i wskazówka spada na dół i nie chce się podnieść. Zmierzyłem przepływ prądu na wtyczce wynosi 4,97 V więc ok raczej, ale sprawdziłem też wiązkę idącą do ECU w listwie która znajduje się nad wtryskami na oko wszystko wygląda w niej ok. Szukałem czujnika kolejnego w termostacie niestety ani po prawej stronie ani po lewej go nie ma. Nie wiem może gdzieś indziej się znajduje ja go niestety szukałem i nie znalazłem. W chłodnicy także niestety nie ma czujnika. Czyżby została mi wymiana sterownika elektrycznego wentylatorów prose o pomoc
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 25  
    W X18Xe1 czujnik temperatury płynu chłodzącego jest jeden na obudowie termostatu, wspólny dla zegarów, klimatyzacji i ECU. Prawdopodobnie masz uszkodzony termostat - nie puszcza na duży obieg, stąd uruchamianie się obu wiatraków. Po zagrzaniu silnika (uruchomieniu wiatraków) sprawdź ostrożnie czy oba grube przewody dochodzące do chłodnicy (górny i dolny) mają zbliżoną ciepłotę. Jeśli nie -> termostat.
    Innym powodem, może być usterka od klimatyzacji - Link
  • Poziom 3  
    Jeśli chodzi o klimatyzację gdy wyciągnąłem bezpiecznik 35 odpowiadający za wentylator klimatyzacji wywaliło mi błąd p1540 żądanie sprężarki systemu klimatyzacji za silny sygnał- obecny, więc przypuszczam że z kostką a raczej wtyczka jest wszystko ok zmierzę jeszcze dziś po pracy napięcie w niej chyba też powinno być 5V gdzieś tak czytałem. Sprawdzę te węże jeszcze w takim razie i ich ciepłotę bo na to nie wpadłem. Czyli jeden problem mam rozwiązany - szukanie kolejnego czujnika którego nie ma bo jest jeden. Dzięki na pewno dam znać czy udało mi się rozwiązać problem, czy dalej jest to samo 🙂
  • Poziom 3  
    robin161 napisał:
    W X18Xe1 czujnik temperatury płynu chłodzącego jest jeden na obudowie termostatu, wspólny dla zegarów, klimatyzacji i ECU. Prawdopodobnie masz uszkodzony termostat - nie puszcza na duży obieg, stąd uruchamianie się obu wiatraków. Po zagrzaniu silnika (uruchomieniu wiatraków) sprawdź ostrożnie czy oba grube przewody dochodzące do chłodnicy (górny i dolny) mają zbliżoną ciepłotę. Jeśli nie -> termostat.
    Innym powodem, może być usterka od klimatyzacji - Link


    Więc powiem Ci że wymieniłem termostat i niestety dalej mam ten sam problem. Samochód przez dobre 20 minut działał bez problemu błędu, zostawiłem go na chwilę odpaliłem znów i problem wrócił.
    Sprawdziłem przewody chłodnicy i tak jeden ten który jest od termostatu był ciepły natomiast ten który jest po prawej stronie jak stoisz od przodu nie był zbyt ciepły po wymianie już sprawdzałem.
    Kwestia kolejna hm....klimatyzacja wtyczka która jest podłączona do sprężarki wskazuje mi 0 V ale być może czegoś nie załączyłem i silnik nie pracował tylko stacyjka była przekręcona.
    Wentylatory no co temperatura na zegarach 0 nawet wskazówka nie drgnie a wentylatory działają.
    Masz może jakiś pomysł prócz tej klimatyzacji? Nie wiem może jakieś zwarcie na wentylatorze?
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Zobacz jakie temperatury widzi sterownik silnika. Prawdopodobnie się uszkodził.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 35  
    Co się dzieje z czujnikiem ciśnienia klimatyzacji? Okablowaniem ? Parametrami?
  • Poziom 9  
    Czujnik nowy ze sklepu a czy na pewno dobry? Ostatnio w audi wymieniłem 2szt febi dopiero trzeci był sprawny. Trochę dziwny przypadek u mnie ale może przypadkiem u ciebie też jest to.
  • Poziom 3  
    krystian250692 napisał:
    Czujnik nowy ze sklepu a czy na pewno dobry? Ostatnio w audi wymieniłem 2szt febi dopiero trzeci był sprawny. Trochę dziwny przypadek u mnie ale może przypadkiem u ciebie też jest to.


    Czujnik był w termostacie z obudową nie kupiłem najtańszego bo Vernet miał tylko taki termostat. Wydaje mi się że jest ok bo na wcześniejszym termostacie był ten sam problem.

    Dodano po 12 [minuty]:

    lukasz12345678910 napisał:
    Zobacz jakie temperatury widzi sterownik silnika. Prawdopodobnie się uszkodził.


    Nie sprawdzałem go na nowym termostacie.
    Jeśli zaś chodzi o stary i o temperaturę jaka wskazywał mi OP-COM to między 89-100 stopni się wahało po wymianie czujnika wskazywał temperaturę 79 stopni i stał. A wentylatory dalej pracowały.
    Sterownik silnika około 3 miesiące temu był sprawdzany przez firmę która się tym zajmuje i był sprawny - innych błędów komputer nie widzi i nie ma problemu z innymi błędami.

    Dodano po 37 [minuty]:

    jurekk55 napisał:
    Co się dzieje z czujnikiem ciśnienia klimatyzacji? Okablowaniem ? Parametrami?

    Dobre pytanie. Mianowicie już ci mówię. Odpalam auto mija chwila włącza się błąd i teraz działaj na pełnej mocy obydwa wentylatory. Po odłączeniu czujnika wentylatora chłodnicy zaczyna przechodzić na większą moc wentylator od klimy, po odłączeniu czujnika od klimy na pełnej mocy zaczyna dzialać wentylator chłodnicy.
    Wczoraj mierzyłem napięcie we wtyczce czujnika klimatyzacji przy włączonym wentylatorze wynosiło 8,68 V z tego co wskazywało mi narzędzie.
    Bezpieczniki sprawdzałem wszystkie też są ok.

    Ogólnie zawsze włączają się dwa wentylatory i działają wspólnie.
    Dodatkowo tak jak pisałem wczoraj na przekręcone stacyjce sprawdzałem wtyczkę która wychodzi od sprężarki wskazywała 0 V dziś sprawdzę jak to wygląda na działającym silniku.

    Wygląd wtyczki nie budzi we mnie zastrzeżeń ani wygląd okablowania ale tylko wodze je od wtyczki musiałbym wyciągnąć okablowanie dalsze klimy i sprawdzić po kolei kabel po kablu - zamierzam to zrobic, ale dopiero w weekend.
  • Poziom 3  
    Wymieniłem sterownik wentylatorów na inny podmiana problem dalej występuje po odłączeniu czujnika klimatyzacji odrazu włączają się wentylatory błąd p1540 po wrzuceniu go na nowo wentylatory przestają działać po włożeniu na miejsce błąd gaśnie lecz niestety po nagrzaniu się do 80 stopni powraca już z włożonym czujnikiem temperatury. Gdzie szukać dalej?
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Jeżeli sprawdziłeś instalację,czujniki pozostaje....


    lukasz12345678910 napisał:
    Zobacz jakie temperatury widzi sterownik silnika. Prawdopodobnie się uszkodził.
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Miałem ostatnio Zafirę z tym silnikiem i identycznymi objawami, tylko w sterowniku silnika widać było temperature -50 stopni i był też błąd od czujnika temperatury. Ale nie zawsze. Wiązka czujnik oczywiście dobre. No i że względu na drogie używane sterowniki, auto jeździ tak dalej.
  • Poziom 24  
    Mając dostęp do OPCOM-a połącz sie za jego pomocą ze sterownikiem wentylatorow(nie ze sterownikiem silnika)-odczytaj w nim błędy i podglądnij parametry.Sterownik wentylatorow powinien Ci wskazać przyczynę załączania sie wentylatorów,bo to on bezpośrednio nimi steruje.Moze on wogole nie widzi temperatury silnika,ciśnienia w układzie klimatyzacji itd.
  • Poziom 3  
    pusty20 napisał:
    Mając dostęp do OPCOM-a połącz sie za jego pomocą ze sterownikiem wentylatorow(nie ze sterownikiem silnika)-odczytaj w nim błędy i podglądnij parametry.Sterownik wentylatorow powinien Ci wskazać przyczynę załączania sie wentylatorów,bo to on bezpośrednio nimi steruje.Moze on wogole nie widzi temperatury silnika,ciśnienia w układzie klimatyzacji itd.


    Problem polega na tym że nie mogę się połączyć z modułem chłodzenia w OP-COM próbowałem wczoraj i pisze że nie może się połączyć. Nie wiem co jest przyczyną może faktycznie gdzieś coś nie łączy nie wiem. Właśnie będę zabierał się do sprawdzania kabli od wentylatora klimatyzacji
  • Poziom 24  
    A wtyczki od modułu oglądałeś dokładnie?
    Poszukaj na forum schematu układu chłodzenia z modułem i klimatyzacja z Astry G lub Zafiry A(to to samo) i posprawdzaj porządnie wiązki bo tam przeważnie tkwi problem.
  • Poziom 3  
    Więc moduł tak sprawdzalem, wtyczki też - zero rdzy-, kable organoleptycznie te wszystkie sprawne , podmienilem też moduł na inny ten sam problem. Teraz kwestia kolejna.
    Robiłem pomiar w kwestii sprawdzenia przerwy w przewodach wtyczek.
    Zacząłem od wtyczki ciśnienia klimatyzacji, masa,napięcie,powrót gdyż wtyczka jest 3 pinowa.
    Mianowicie miernik czerwony, czarny - kabel masa dotknalem czerwonym połączyłem czarnym z napięciem wynik 5 V, to samo zrobiłem dalej napięcie czerwonym czarnym powrót 0 V, napięcie czerwonym masa czarnym 0 V , wszystko na włączonym silniku.
    Kolejna obserwacja to trochę dziwna sprawa wyłączyłem wtyczkę przekaźnika wentylatora klimatyzacji i teraz błąd wyświetla mi się na desce natomiast nie działa wentylator od chłodnicy, oczywiście musiałem odłączyć osuszacz - nie mam czynnika w klimatyzacji i nie miałem go od początku.
    Kolejna kwestia mierzyłem przejście na wentylatorze klimy i teraz ustawiłem miernik na piszczenie i teraz sprawdzając wtyczkę wentylatora stykając plus oczywiście zaczęło piszczeć natomiast robiąc to samo z wtyczka połączona do modułu cisza.
    Czy mogę mieć np. zwarcie na wentylatorze klimy i tym sposobem włączają się obydwa? Czy bardziej uderzać w czujnik ciśnienia klimatyzacji bądź wtyczkę?
  • Poziom 3  
    Dziwna sprawa wymieniłem czujnik ciśnienia klimatyzacji błąd nadal występuje. Wymieniłem rezystor / opornik wentylatora klimatyzacji gdyż miał taką korozję że głowa boli / oczywiście żeby nie uderzać w koszty wymieniłem na używkę. Błąd dalej występuje. Teraz kwestia kolejna jeśli przyciskam męska końcówkę sterownika głównego wentylatory przestają działać. Sterownik wentylatorów nie jest ani skorodowany ani zalany. Więc już szczerze nie mam pomysłów bo przejrzałem całą instalację.

    Kwestia pytania czy cewka sprężarki może wywoływać błąd w sterowniku klimatyzacji? Czy dalej mam szukać powodu w wentylatorach? Nie mam już żadnego pomysłu.
  • Poziom 24  
    Złącza czy jak wolisz kostki modułu wentylatorów gniły na potegę.Zarowno piny we wtyczkach jak i przewody w środku w izolacji na odcinku kilku cm od wtyczki.Tam masz przyczynę na 99%.Zarowno niewłaściwego działania wentylatorów jak i braku komunikacji z modułem.
  • Poziom 3  
    Tylko przewody sprawdzałem od każdej wtyczki czy to od sprężarki klimatyzacji, czy od czujnika klimatyzacji czy od wentylatora klimatyzacji rozesłałem wszystkie ochronki po koleji, zdejmowałem i sprawdzałem dodatkowo mierzyłem je też i nie ma przerwy prądu. Więc stawiam że sterownik wentylatorów jest po prostu wadliwy.

    Dodano po 22 [minuty]:

    pusty20 napisał:
    Złącza czy jak wolisz kostki modułu wentylatorów gniły na potegę.Zarowno piny we wtyczkach jak i przewody w środku w izolacji na odcinku kilku cm od wtyczki.Tam masz przyczynę na 99%.Zarowno niewłaściwego działania wentylatorów jak i braku komunikacji z modułem.


    Z modułem wentylatorów połączył mi się bez problemu ale nie za pomocą OP&COM bo on nie ma takiej funkcji tzn ma ale z tego pinu który wybiera mi nie czyta.
    Skorzystałem z innego programu i połączył się bez problemu. Później podeślę foty.
  • Poziom 3  
    Znam powód problemu.

    Po wciśnięciu wtyczki męskiej sterownika głównego i trzymaniu jej objawy ustępują. Pytanie czy ma ktoś moze jakiś film poglądowy albo schemat wymiany samego złącza?
    Czy bardziej stawiać na wymianę całego sterownika?
    Bo powiem szczerze że nie wiem czy to po prostu jakiś zimny lut puścił i dlatego jak się tą złączkę wciśnie to działa i winny jest pin czy po prostu to wina sterownika bądź kostki
  • Poziom 35  
    Piny można dokonać , wkrętak zegarmistrzowski. Może w zestawie do cerowania skarpetek gruba igła i do dzieła.
    Zimne luty? Cienki cynel 0.8 ,1mm i dobra lutownica.

    Dobrze by było sprawdzić połączenia pinów z konektorami, przewody potrafią ulec przełamaniu w dziwnych miejscach.
  • Poziom 24  
    Modul wentylatorów juz podobno podmieniales i było to samo.Podmien jeszcze raz jak masz możliwość ale ja osobiście diagnozę obstawilem juz we wcześniejszym poście-wtyczki do modułu lub przewody zaraz przy wtyczkach.Mozesz tez spróbować jakas igła jak kolega wyżej radzi podoginac lekko piny.
  • Poziom 3  
    jurekk55 napisał:
    Piny można dokonać , wkrętak zegarmistrzowski. Może w zestawie do cerowania skarpetek gruba igła i do dzieła.
    Zimne luty? Cienki cynel 0.8 ,1mm i dobra lutownica.

    Dobrze by było sprawdzić połączenia pinów z konektorami, przewody potrafią ulec przełamaniu w dziwnych miejscach.


    Jak najlepiej sprawdzić te piny z konektorami? Podpowiedź?

    Dodano po 2 [minuty]:

    pusty20 napisał:
    Modul wentylatorów juz podobno podmieniales i było to samo.Podmien jeszcze raz jak masz możliwość ale ja osobiście diagnozę obstawilem juz we wcześniejszym poście-wtyczki do modułu lub przewody zaraz przy wtyczkach.Mozesz tez spróbować jakas igła jak kolega wyżej radzi podoginac lekko piny.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Modul wentylatorów juz podobno podmieniales i było to samo.Podmien jeszcze raz jęk masz możliwość ale ja osobiście diagnozę obstawilem juz we wcześniejszym poście-wtyczki do modułu lub przewody zaraz przy wtyczkach.Mozesz tez spróbować jakas igła jak kolega wyżej radzi podpinać lekko piny.


    Tylko ja mówię o sterowniku głównym który znajduje się przy silniku, nie o sterowniku wentylatorow on działa i jest sprawny wsadziłem następny po diagnozie wcisnąłem złącze męskie głównego sterownika i problem znikł dlatego pytam czy ktoś ma schematy wymiany wtyczki głównej męskiej.
  • Poziom 35  
    Lupa i do dzieła szukasz rozgiętego, sorry ale trudno pomyśleć?
    Po co chcesz wymieniać wtyczkę łatwiej wymienić konektor, nawet gdyby miał być z kawałkiem kabla (używka)
  • Poziom 3  
    W sterowniku znalazłem zagięty pin ale niestety błąd nadal występuje. Pytanie wiem że do mojego modelu Astry były produkowane trzy typy modułu klimatyzacji / wentylatorów. Mój numer seryjny który miałem to WG 24 642 343 a założony mam moduł FR zaczynający się od 09 czy przypadkiem nie jest tak że każdy z tych modułów był inny? Może powodem występowania błędów jest po prostu zły dobór sterownika czy ktoś orientuje się czym różnią się te moduły?
  • Poziom 24  
    Choćby tym czy jest klimatyzacja czy nie.
    A z tym modułem chłodzenia w końcu sie polaczyles?Jakie wyniki są z jego diagnostyki?
  • Poziom 3  
    No więc wymieniłem sterownik wentylatorów na taki jaki powinien być i błąd pojawił się znów.
    Oddałem sterownik do naprawy okazało się że jest spalony i niestety do wymiany na inny. Więc dziękuję wszystkim za pomoc w rozwiązaniu problemu.
    Temat zamykam.

    Dodano po 46 [sekundy]:

    lukasz12345678910 napisał:
    Zobacz jakie temperatury widzi sterownik silnika. Prawdopodobnie się uszkodził.

    Miałeś rację dziękuję za pomoc.
  • Poziom 24  
    Rozwiń pojęcie spalony? Tam masz Siemensa? Uszkodzony jest tak ze nie da się naprawić? Pytam bo mam Zafirę z tym silnikiem i identyczna usterka, doszło jeszcze to że po przymrozku nie odpala, chyba że się podgrzeje sterownik silnika opalarka. I nie wiem czy jest sens próbować to naprawiać czy szukać drugiego. Ceny są niestety z kosmosu.
  • Poziom 3  
    Wymiana sterownika głównego samochodu na inny poprzez wgranie softu z mojego starego sterownika. Wszystko działa jak na razie bez problemu.

    Dodano po 10 [godziny] 51 [minuty]:

    lukasz12345678910 napisał:
    Rozwiń pojęcie spalony? Tam masz Siemensa? Uszkodzony jest tak ze nie da się naprawić? Pytam bo mam Zafirę z tym silnikiem i identyczna usterka, doszło jeszcze to że po przymrozku nie odpala, chyba że się podgrzeje sterownik silnika opalarka. I nie wiem czy jest sens próbować to naprawiać czy szukać drugiego. Ceny są niestety z kosmosu.


    Tak jak wczoraj pisałem objawy spalonego sterownika to ::
    1. Błąd wentylatorów pojawiający się za każdym razem bądź po nagrzaniu silnika z opadającą wskazówka temperatury do 0 stopni - świąteczny to o tym iż po nagrzaniu sterownik dostaje temperatury i przestaje działać.
    2. Wyrzucanie błędów typu czujnik ciśnienia klimatyzacji, błędna temperatura czujnika chodź jest wymieniony.
    3. ciężkie odpalanie silnika a nawet jego brak dopiero po kilku próbach - odpala.

    Przesyłam poglądowe zdjęcia spalonego sterownika.

    Opel Astra G 1.8 16v X18Xe1 - Błąd P0115 działające wentylatory Opel Astra G 1.8 16v X18Xe1 - Błąd P0115 działające wentylatory Opel Astra G 1.8 16v X18Xe1 - Błąd P0115 działające wentylatory

    Niestety sterownik nadawał się do wyrzucenia. Po podmianie na inny i wgranie softu auto działa bez zastrzeżeń od wczoraj.
    Mam nadzieję że pomogę rozwiązać problem nie tylko twój ale większości.

    Jeśli ktoś ma więcej pytań to odpowiem. Pozdrawiam