Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kosiarka - silnik Kohler 17KM nie odpala

16 Wrz 2019 18:40 153 7
  • Poziom 2  
    Witam, mam problem z silnikiem Kohler 17KM, silnik odpala i ma wysokie obroty. Po ustawieniu niskich obrotów nie odpala, reguluje srubka k na załączonym obrazku, może ktoś wie co jest grane. Dziękuję za odpowiedzi
  • Poziom 2  
    Witam. A regulowałeś gaźnik na rozgrzanym silniku? Może trzeba gaźnik rozebrać i wyczyścić, tudzież filtr paliwa i powietrza?
  • Poziom 2  
    Tak regulowalem na ciepłym silniku, po ustawieniu niskich obrotów silnik nie chce odpalić, jak wrócę do ustawień że obroty silnika będą wysokie odpala normalnie. Filtr powietrza i paliwa wymienione. Wykrecalem świece i iskra jest.
  • Poziom 2  
    Tak się zastanawiam, czy czasem nie zawiesza się zawór mieszanki paliwo-powietrze (dławik) (A) i czyni mieszankę zbyt bogatą, dlatego wchodzi na wysokie obroty, czy nawet linka gdzieś się blokuje, jeżeli takowa jest. Może któryś element w gaźniku się blokuje? Przebity pływak (I)? Jeśli tak, będzie w nim benzyna. Nie znam tego gaźnika, ale widzę, że jest w nim elektrozawór odcięcia paliwa (G). Możliwe, że jest uszkodzony i źle dawkuje benzynę. Może jakaś nieszczelność i łapie "lewe" powietrze (znów za bogata mieszanka)? Pytań wiele, ale życzę powodzenia.
  • Poziom 2  
    Ale jak by się zawieszam coś to też nie odpala by na odkreconej dyszy niskich obrotów K, jest tam linka i raczej pracuje poprawnie. Czy jest ktoś na stanie wytłumaczyć mi jak działa regulator obrotów, jak ta dźwignia powinna się poruszać?
  • Poziom 2  
    Regulacja tą śrubą powoduje dostarczenie większej (wykręcanie) lub mniejszej (wkręcanie) ilości powietrza do gaźnika i analogicznie bogatszej lub uboższej mieszanki paliwowo-powietrznej na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku. Wystarczą delikatne obroty. Natomiast dźwignia (A) powinna poruszać się góra-dół zwiększając lub zmniejszając dawkę benzyny dostarczaną do gaźnika. Iglica, po pociągnięciu linki podnosząc się zwiększa dawkę paliwa, opadając- przeciwnie. Nie wiem, czy w tym przypadku jest jest możliwa regulacja położenia iglicy, tak jak to było np. w przypaku Komara. To tak, jeżeli się dobrze zrozumieliśmy, co do regulatora i dźwigni. Nie wiem, na ile znasz zasadę działania gaźnika w ogóle, bo może moje "mędrkowanie" jest dla Ciebie oczywiste, ale skoro pytasz...
    Możliwe, że gdzieś w gaźniku jest utrudniony przepływ paliwa/powietrza i dlatego potrzebuje konkretnego odkręcenia śruby (ssania). A filtry są takie, jakie powinny być (odpowiedniej jakości)?
  • Poziom 2  
    Dzięki za info, dokładniej chodzili mi o regulator ( wałek ) który wychodzi z silnika i jest połączony cieglem z gaznikiem, wkrecajac ta śrubke reguluje te cieglo.
  • Poziom 2  
    Spróbowałbym sprawdzić ten elektrozawór, czy w ogóle działa poprawnie. Jeżeli kosiarka jest na gwarancji to w firmowym serwisie nie powinno być problemu. Jak w grę wchodzi elektronika, to sprawa się komplikuje, bo to już nie są tylko elementy mechaniczne i obawiam się, że samo kręcenie śrubą nie wystarczy. Szczerze, powodzenia.