Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kabel XLR z kabla sterowniczego

17 Wrz 2019 13:34 159 13
  • Poziom 10  
    Dzień dobry, mam do podłączenia 4 głosniki kablami XLR, szukacjąc takowego kabla w internecie zawsze odsyła mnie do kabli mikrofonowych 2 żyłowych ekranowanych. W związku z tym zacząłem szukac dalej i natknąłem się na kable sterownicze które sa 3 razy tańsze a sepcyfikacja bardzo przypominaja kable mikrofonowe. Tu pojawia sie pytanie czy ktoś kiedyś używał kabla sterowniczego np. takiego Link
    zamiast takiego Link jako kabla XLR ?? czym może skutkować użycie takiego kabla ?? Sprawdzałem i oba maja takie same parametry ekranowania (ok.85%).
    Z góry dziękuje za odbopiwedz.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 29  
    Głośników nie łączy się takimi przewodami.
    Lepiej użyj przewodów głośnikowych.
  • Poziom 10  
    Wg. producenta głosników: Input Connectors: 2 x Balanced XLR / ¼” input, 2 x
    unbalanced RCA input
    głośniki to JBL PRX800
  • Poziom 29  
    A więc potrzebujesz zwykłego kabla XLR.
    Ten JBL ma dwa wejścia.
    Zależnie od tego do czego ma być podłączony używasz jednego lub dwóch wejść.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 10  
    Pytanie tyczy się właśnie kabla xlr, czy można go zastąpić sterowniczym ;)
  • Poziom 43  
    Nie kombinuj. Kiedyś miałem sterowniczy, źle się go zwijało i się skręcał.
    MY-206 kupisz już za ok. 5 PLN/mb a wcale niezgorsze kable Monacor za ok. 3 PLN/mb.


    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    jakubek56 napisał:
    Głośników nie łączy się takimi przewodami.
    Chyba, że chodzi o kolumny aktywne (słowo "głośnik" wprowadza ostatnio trochę zamieszania - określa się tym mianem - moim zdaniem niesłusznie - przenośne "samograje" podczas gdy zwyczajowo określenie dotyczy głośnika jako takiego - części składowej "samograja - lub KOLUMNY AKTYWNEJ). Co do pytania Autora: przede wszystkim chodzi o nieco inne właściwości mechaniczne - typowy przewód mikrofonowy/sygnałowy ma konstrukcję wewnętrzną umożliwiającą jego wielokrotne zwijanie/rozwijanie bez tendencji do skręcania się przewodów. Istotne jest tu wypełnienie przestrzeni pomiędzy przewodami wypełnieniem (może to być sznurek, lub linka igelitowa) i zatalkowanie przewodów tak, żeby mogły się nieco "ustalać" przy zwijaniu kabla. Sam ekran jest w obu wypadkach podobny, ale w opisie można doczytać, że podstawowym zastosowaniem np. kabla Klotz jest instalacja stała - a więc nie koniecznie przeznaczona do częstych zwijań, wyginań itp. Oczywiście inne parametry są również ważne - co prawda w wypadku przesyłania sygnałów do kolumn aktywnych mniej istotne (jak chociażby oporność falowa kabla), ale również mogą mieć wpływ na sam sygnał. Dość istotnym jest również szczegół jakim jest izolacja - kabel do pracy "na scenie" musi być odporny mechanicznie - deptanie, rozjeżdżanie deskorolkami czy tp.
    Osobiście wolałbym zainwestować raz a dobrze niż potem pluć sobie w brodę podczas zwijania kabla po kolejnej sztuce (nic bardziej wnerwiającego jak poskręcany jak jelito przewód mikrofonowy), czy nagle występujący brum bo izolacja nie wytrzymała i zmiażdżony ekran został przerwany lub zwarł z sygnałem.
    P.S.
    Kolega DjMapet to samo zawarł w "krótkich żołnierskich słowach " - no cóż, lubię być dokładniejszy widoczne... :)
  • Poziom 10  
    Dziękuje za pomoc, już wszystko wiem. Co do użycia kabla to będzie on biegł w suficie podwieszanym, więc jakiekolwiek uszkodzenia mechaniczne odpadają.
  • Poziom 43  
    Jakoś nie mam przekonania do ekranu z folii Al. Może masz jakieś doświadczenia z tymi kablami? Chętnie poznam?
  • Poziom 28  
    398216 Usunięty napisał:
    Jakoś nie mam przekonania do ekranu z folii Al. Może masz jakieś doświadczenia z tymi kablami? Chętnie poznam?

    Nie wiem, co ma do tego przekonanie, wszystkie stacjonarne instalacje są kablowane tym typem kabla. Moja też ;)
  • Poziom 43  
    Zadałem konkretne pytanie. Nie interesuje mnie odpowiedź że "ja tak mam i jest dobrze" - bardziej liczyłem na wypowiedź na co należy zwracać uwagę, jak wygląda np. wpływ zakłóceń elektromagnetycznych czy tego typu. W teatrze w którym kiedyś pracowałem także wymieniono okablowanie przy okazji remontu głównego. Kable były jak najbardziej profesjonalne, ale np. przy niektórych reflektorach na 50% dało się usłyszeć wpływ przydźwięku związanego z jego (kabla) prowadzeniem. Dopiero po naszej reklamacji ekipa zmieniła sposób prowadzenia tego felernego kabla i było ok. Nie wiem czy były one w Al czy w "normalnym" ekranie (oplocie), dlatego pytałem.
  • Poziom 28  
    398216 Usunięty napisał:
    Zadałem konkretne pytanie. Nie interesuje mnie odpowiedź że "ja tak mam i jest dobrze" - bardziej liczyłem na wypowiedź na co należy zwracać uwagę, jak wygląda np. wpływ zakłóceń elektromagnetycznych czy tego typu. W teatrze w którym kiedyś pracowałem także wymieniono okablowanie przy okazji remontu głównego. Kable były jak najbardziej profesjonalne, ale np. przy niektórych reflektorach na 50% dało się usłyszeć wpływ przydźwięku związanego z jego (kabla) prowadzeniem. Dopiero po naszej reklamacji ekipa zmieniła sposób prowadzenia tego felernego kabla i było ok. Nie wiem czy były one w Al czy w "normalnym" ekranie (oplocie), dlatego pytałem.


    Napisałeś, że nie masz przekonania, ale nie wiesz, czy problematyczny kabel był taki a nie inny. To są kable robione specjalnie do stałych instalacji, w związku z tym nie są przystosowane do wielokrotnego zginania, za to zapewne mają inne zalety, o które nam chodzi. Gdyby ich nie było, to wszyscy kablowali by zwykłym cienkim mikrofonowym, prawda? One nie są tańsze od "zwykłych" mikrofonowych 4mm. Nigdy nie miałem z nimi żadnego problemu, a ze zwykłymi się zdarzało - a przecież pracują w podobnych "okolicznościach elektromagnetycznych". Dlaczego taka folia miałaby gorzej przewodzić od plecionki czy wręcz "owijki" (pomijając materiał rzecz jasna)? Jest natomiast szczelniejsza od owijki.
  • Poziom 38  
    Moim zdaniem, na przewodzie LiY-CY w przekroju 2x0.25 lub 2x0.34 też przepuścisz sygnał Audio. Mam gdzieś takie, ale nigdy nie przyszło mi do głowy ich przetestować w audio. Zależy też czy będzie przesyłany sygnał niesymetryczny czy symetryczny. Jeżeli przewody będą naprawdę długie, to usłyszysz różnicę pomiędzy przewodem audio a przewodem sterowniczym, głównie w postaci stłumienia wysokich tonów. Skoro mają być użyte na stałe, jako okablowanie budynku, tym bardziej z możliwością wymiany, to bym spróbował sterowniczego.