Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia1 - Centralny zamek nie rozbraja alarmu

17 Wrz 2019 16:48 339 24
  • Poziom 4  
    Witam.
    Na wstępie opiszę problem.Octavia hatchback 1,9 TDI 2003 r.Moduł komfortu 1C0 959 799B
    Przestało działać sterowanie centralnym z pilota.Byłem u elektryka,ten sprawdzil i poradził aby założyć sobie dodatkową centralkę centralnego zamka (tak miało być najprościej) i tak też próbuję zrobić.W zestawie mam 2 piloty.Centralny włączony w wiązkę drzwi kierowcy tj.kolor czarno-żółty i biało-żółty pięknie otwierają i zamykają drzwi.Niestety alarm się uzbraja przy zamknięciu pilotem ale przy otwarciu nie rozbraja się.Po otwarciu drzwi muszę za każdym razem rozbroić go przez włączenie stacyjki.
    Pytanie czy muszę wciąć się w okablowanie modułu komfortu aby rozbroić alarm?Może kojarzycie Panowie który pin odpowiedzialny jest za rozbrojenie alarmu przy otwarciu drzwi pilotem?
    Gdyby potrzeba było podaję maila jacus266(malpa)wp.pl

    Pozdrawiam serdecznie /Jacek/
  • Poziom 11  
    Witam , jak zamontujesz dodatkowa centralkę to system całkowicie zgłupieje ...
    Podaj jaka to wersja modelowa skody ...
    Kiedyś sam miałem Skodę Octavie 1 lifting 2000 r Kombi w wersji Comfortline / 4 elektryczne szyby z modułem komfortu- domykanie szyb
    i podobne kłopoty a spowodowałem je przez odłączenie akumulatora przy otwartych drzwiach i braku kluczyka w stacyjce- alarm potraktował to jako włamanie, uzbroił centralny zamek i na koniec nie pozwoliła zamknąć elektrycznych szyb. a jak zamknąłem wewnątrz to po zamknięciu z Centralnego zamka otwierał szyby ...
    Rozumiem ze masz centralny zamek i alarm..
    sprawdź najpierw stan przewodów elektrycznych w słupku drzwi w przelotce od strony kierowcy ... przewody lubią się tu przecierać albo któryś jest urwany i wtedy wystarczy tylko polutować ... / wiązka jest w gumowej przelotce i trzeba uprzednio zsunąć osłonę
    Drugie- sprawdź stan samego pilota centralnego zamka- możesz mieć uszkodzoną gumkę a tym samym mikro wyłącznik- lub zanieczyszczone styki ...
    Kiedy wymieniałeś baterie- jeśli jest rozładowana to tez nie działa CZ . w pilocie- Scyzoryka w obudowie jest transponder immobilizera ..
    Może być też tak ze jeśli zamkniesz samochód z Pilota a otworzysz drzwi kluczykiem to nie odpalisz samochodu bo uzbraja się dodatkowo alarm?
    Ja tak miałem - zamykanie z kluczyka, otwieranie z kluczyka- wtedy odpalał
    Zamykanie z pilota i Otwieranie z pilota wtedy odpalał
    W przypadku zmiany konfiguracji był problem ...
    Sprawdź też sam element sterowania w drzwiach w panelu otwierania czy wszystkie połączenia są całe i nie uszkodzone
    Sprawdź i zdiagnozuj błędy- następnie spróbuj je skasować
    To parę porad- proponuje spróbować zdiagnozować stan faktyczny i pod żadnym pozorem nie montować dodatkowych zabezpieczeń..
    Bo wtedy potrzebne będzie zaadaptowanie całości do istniejącej instalacji a z tym może być kłopot- bo nie zostanie przyjęty przez system
    i całkowicie możesz zablokować uruchamianie pojazdu.. Powodzenia :bye:
  • Poziom 41  
    Zielony KIA napisał:
    ....
    i pod żadnym pozorem nie montować dodatkowych zabezpieczeń..
    Bo wtedy potrzebne będzie zaadaptowanie całości do istniejącej instalacji a z tym może być kłopot- bo nie zostanie przyjęty przez system
    i całkowicie możesz zablokować uruchamianie pojazdu.. Powodzenia :bye:

    Rozbawiłeś mnie tym.Adaptacja całości i przejęcie przez system w Octavii 1😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀
    Nie wiem jak w setkach takich octavek udawało mi się zabezpieczenia montować
  • Poziom 38  
    Zielony KIA napisał:
    Witam , jak zamontujesz dodatkowa centralkę to system całkowicie zgłupieje ...

    To też jest interesujące stwierdzenie. Ciekawe jak to by się miało stać??? Skoro jest dołożona to i można ją usunąć.
  • Poziom 41  
    Nie usuniesz bo system zgłupieje 😀😀😀😀😀😀
  • Poziom 4  
    Witam.
    Panowie Octavka zamyka centralny z zamka i otwiera również elegancko z zamka.Po otwarciu zamka z klucza po otwarciu drzwi muszę rozbroić alarm włączeniem stacyjki.Wszystkie szyby działają elegancko i z klucza i z paneli sterowania.Lusterka również.Adaptacja klucza (jajko) nie daje rezultatów stąd pomysł na założenie osobno centralki zamka.Okablowanie całe przejrzane,wszystko elegancko,żadnych podgnić czy wilgoci.Centralka Bloker 57 którą próbuję podłączyć jak wspomniałem powyżej włączona w układ sterowania drzwi kierowcy(kable czarno-żółty i biało-żółty otwieranie i zamykanie) pięknie zamyka z ryglowaniem i otwiera.Przy zamknięciu z pilota nowej centralki uaktywnia się alarm(dioda w drzwiach miga)Jak otworzę drzwi pilotem nowej centralki to alarm się nie rozbroi.Dioda miga dalej.Po otwarciu drzwi alarm wyje.
    Pytanie do Kolegów jak spowodować rozbrojenie fabrycznego alarmu aby przy otwarciu drzwi pilotem alarm się rozbroił(dioda w drzwiach kierowcy przestała migać)?

    Dziękuję z góry Wszystkim za zainteresowanie się moim problemem i serdecznie pozdrawiam/Jacek/
  • Poziom 38  
    Czy po zamknięciu drzwi kluczykiem i otwarciu też kluczykiem sytuacja jest taka sama? Alarm wyje?
  • Poziom 41  
    Dioda w drzwiach nie jest od alarmu.Wersje bez też ją mają.
    Rozumiem że to alarm fabryczny?Jeżeli vcds nie pomoże to trzeba będzie zmienić moduł komfortu.
  • Poziom 4  
    Witam!
    Po zamknięciu i otwarciu kluczykiem kiedy otworzę obojętnie jakie drzwi czy bagażnik alarm wyje.Dopiero kiedy włączę stacyjkę alarm się rozbroi i po otwarciu drzwi alarm nie wyje.
    Skodzina ma alarm fabryczny a mi chodzi tylko o to co takiego dzieje się,że po włączeniu stacyjki alarm się rozbroi.Czy podany jest impuls masowy czy może prądowy na któryś pin w module komfortu...
  • Poziom 38  
    Czyli z dodatkową centralką jest wszystko ok i działa prawidłowo. Nic z tym nie zrobisz prócz wyłączenia alarmu VCDS-em jeżeli się da lub wymiana modułu na taki bez alarmu.
  • Poziom 4  
    Piotrekwoj1 ... z dodatkową centralką otwiera i zamyka z ryglowaniem ale niestety nie rozbraja alarmu także po otwarciu drzwi z nowej centralki(pilota) po otwarciu drzwi klamką alarm wyje.Dopiero kiedy włączę stacyjkę,alarm zostaje rozbrojony.
  • Poziom 41  
    Sygnał idzie zapewne cyfrowy a nie że przecinasz jeden kabelek bądź podanie masy lub plusa.
  • Poziom 4  
    Myślałem,że skoro sterowanie centralnym zamkiem wyzwalane jest w moim wypadku masą tj. podanie impulsu z centralki na przewody otwierania i zamykania to tak samo będzie z rozbrojeniem alarmu.U mnie alarm uzbraja się kluczem po zamknięciu jak również nową centralką.Niestety rozbroić się już nie chce bez stacyjki w obu przypadkach :not:
  • Poziom 4  
    Mam elektryczne szyby we wszystkich drzwiach i nawet elektryczne lusterka
  • Poziom 34  
    Czyli sprawa bardzo prosta. Aby wszystko dzialalo musisz wlaczyc sie z modulem do przewodow miedzy zamkiem, a silniczkiem szyby. Sillniczek dostaje sygnal, uderza na impuls PWM i masz zamkniecie.
    Aby potwierdzic moja teze jaki masz modul? 1C0 czy 1J0?
  • Poziom 38  
    Jaca197612 napisał:
    Moduł komfortu 1C0 959 799B

    To nic nie da bo napisał że zamykając i otwierając kluczykiem ma dokładnie ten sam efekt.
  • Poziom 4  
    Koledzy wpiąłem się z nową centralką w okablowanie drzwi kierowcy dokładnie w przewody czarno-żółty i biało-żółty tj otwieranie i zamykanie.Tak jak pisałem nową centralką zamyka zamki z ryglowaniem i otwiera.Czy Któryś z Kolegów orientuje się czy takie podłączenie przy otwarciu zamka pilotem powinno rozbroić alarm?Komfort jaki siedzi u mnie to 1C0 959 799 B
    Na przewody wyżej wspomniane można też podać impuls masowy od karoserii i efekt jest ten sam jak nową centralką tj zamyka z ryglowaniem i otwiera.

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Jaca197612 napisał:
    wpiąłem się (...) w przewody czarno-żółty i biało-żółty tj otwieranie i zamykanie

    Jaca197612 napisał:
    czy takie podłączenie przy otwarciu zamka pilotem powinno rozbroić alarm?

    Nie rozbroi fabrycznego alarmu.
    W VAG i wielu innych markach, gdy uzbroisz pilotem fabryczny alarm,
    to otwarcie zamka drzwi mechanicznie kluczykiem (łamakiem) wyzwala alarm.
    Wtedy konieczne jest przekręcenie stacyjki w pozycję "zapłon".

    Sprawdź, czy zamknięcie / otwarcie samochodu "przyciskiem" na panelu drzwi kierowcy uzbroi / rozbroi alarm fabryczny ? Nie powinno uzbrajać alarmu.
    Wtedy wpinasz dodatkowy sterownik w inne miejsce instalacji samochodu.
  • Poziom 4  
    Kolego CameR z przycisku (zamknięcie,otwarcie) na panelu sterowania drzwi kierowcy zamyka zamki (na raz) tzn.bez ryglowania i nie uzbraja alarmu więc jest tak jak być powinno.Czy ten "dodatkowy sterownik" Masz na myśli dodatkową centralkę zamka?Co do innego miejsca wpięcia to właśnie ta informacja,której obecie najbardziej potrzebuję😃

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Jaca197612 napisał:
    "dodatkowy sterownik"

    To Twój
    Jaca197612 napisał:
    Centralka Bloker 57 którą próbuję podłączyć

    Jaca197612 napisał:
    Co do innego miejsca wpięcia

    Podłączasz do panelu z przyciskiem zamknij/otwórz w drzwiach kierowcy
    lub moduł komfortu na piny 7 i 13
    Zamykanie masą.
    Na otwieranie trzeba podłączyć masę przez rezystor 180 Ohm .
  • Poziom 4  
    Kolego CameR bardzo dziękuję bo nareszcie pojawił się jakiś konkret.Podłączenie pod panel zamknij-otwórz jest jak najbardziej możliwe ale wówczas zamek zamknie się bez ryglowania i z pominięciem alarmu.Chciałbym skorzystać z opcji drugiej tj.włączenie się w moduł komfortu pod wskazane przez Ciebie piny.U mnie piny 7 i 13 to odpowiednio kolory biało-niebieski oraz czarno-niebieski.Powiem ciekawostkę,że wymontowałem moduł komfortu z auta i się zdziwiłem ponieważ wszystkie szyby działają z panelu sterowania.Centralny zamyka wszystkie drzwi bez ryglowania,alarm nie załącza się co tutaj akurat jest normalne😃
    Mam jeszcze pytanie odnośnie funkcji z rezystorem,mianowicie czy się dolutować do istniejących przewodów czy oryginalne przewody usunąć a na ich miejsce włączyć się z blokerem 57 ?
  • Poziom 4  
    Dzięki Panowie za podpowiedzi.Jutro zabieram się za naprawę.Dam znać co i jak wyszło.Pozdrawiam/Jacek/
  • Poziom 4  
    Witam!
    Jestem już po próbie podłączenia (rozwiązania) zaproponowanego przez kolegę CameR.Sytuacja wygląda następująco.
    Włączyłem się ze swoim blokerem w okablowanie pin 7 zamykanie oraz pin 13 otwieranie.Do pinu 13 tj.otwieranie podłączyłem się tak jak Kolega CameR wskazał przez rezystor 180 ohm.Niestety nie ma reakcji na zamykanie z pinu 7.Jest natomiast reakcja z pinu 13 tj.zamki się otwierają,dioda gaśnie.Jeżeli chodzi o zamykanie to włączyłem się z wiązkę okablowania na drzwiach kierowcy (kabelek biało-żółty) i centralka ładnie zamyka wszystkie zamki z ryglowaniem.Niestety jak otworzę drzwi pilotem to zamki się otworzą,dioda na drzwiach przestaje migać ale po otwarciu drzwi alarm wyje.Wygląda na to,że cały czas problem jest aktualny. :(
    Z klucza jest taka sama sytuacja tj.po otwarciu drzwi,maski czy tylnej klapy,alarm wyje...
    Nie mam już pomysłu co dalej z tym zrobić...
    Może Koledzy coś jeszcze podpowiedzą?
    Pozdrawiam/Jacek/