Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Man TGX 480 euro 6 - Brak mocy

17 Wrz 2019 20:59 861 22
  • Poziom 9  
    Dzień dobry, mam problem z tym samochodem, nie wiem dlaczego nie ma mocy. Mamy w firmie jeszcze jednego mana ale 440 i wszyscy mówią że ten 440 to jedzie jak samolot w porównaniu do tego 480. To co jest pewne to to że nie pobiera prawie wcale adblue ale jednak troche pobiera, naprawdę niewiele. Nie ma żadnych błędów. W złączu obd zauważyłem stopiony plastik w okolicy pinu chyba masowego nie mam pojęcia co tam sie stało. I czy to jest normalne że przy wyświetleniu błędu 04603 ebs-czujnik zużycia klocków na liczniku włączyła sie awaria silnika??? Silnik ma dwie turbosprężarki i jeszcze to co jest niepokojącego to dziwne jakieś wycie jak sie przegazuje, nie przypomina to uszkodzonego turbo. Ogólnie to fajnie wygląda ten motor jak sie otworzy kabinę, robi wrażenie :) Proszę o pomoc, pojutrze mam zamiar tam zajrzeć tylko nie wiem gdzie :D
  • MetalworkMetalwork
  • Pomocny post
    Poziom 9  
    Kiedys mialem przypadek, że uszkodzona była dolna turbina. Objawy takie jak u Ciebie, błędów żadnych A jednak ciśnienie doładowania małe. Jeżeli nie masz w silniku żadnych błędów, zajrzyj do tej turbiny
  • Poziom 9  
    Ok,zerknę w obie
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Jeśli samochód jeździ na 1/2 gwizdka to i adblue będzie mało pobierał bo emisja gazów jest mniejsza. Jak wygląda spalanie przy problemie z mocą? W jakim stanie jest dpf i scr pomiar przeciwciśnienia układu wydechowego? Kontrola wskazania czujnika ciśnienia doładowania względem ciśnienia atmosferycznego, aby wyeliminować błędne wartości pomiarowe/ przekłamania czujnika.
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Wiesiu nie zaglądaj tam. Po co? Zobacz jakie są błędy.
    Wiesz ile jest roboty żeby dostać się do turbin?
  • Poziom 9  
    Wiem,widziałem.A błędów żadnych nie ma.Myślicie że mogą to być np pierścienie?Zajechane cylindry?Ten wynalazek ma 630 000km
  • Poziom 30  
    Mogą być - a ile potrzebujesz dolać oleju na 5 czy 10tys km?
    Napisz ile procent zapylenia filtra dpf.
    Po 5 czy 10 minutach pracy silnika odkrecajac korek od plynu masz duże cisnienie w układzie?
    Sprawdz czy była wymieniana pompa adblue.
    Nie ma błędów zczytanych z tablicy czy z urządzenia diagnostycznego?
    Pozdrawiam i przepraszam z nik korzystam z telefonu wisniak a nie wiesiu.
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 9  
    Nie był podłączany,nie ma błędów na tablicy a tester może coś pokazać?Reszte sprawdze,co do oleju to chyba nie bierze nic ale jeszcze sie upewnie.A ze sprawdzeniem np dpfu,czy jak kolega wyżej pisał ciśnienia to będzie problem ponieważ nie mam kompa,trzeba by było dać do serwisu a to już nie odemnie zależy.Tak czy inaczej dziękuje
  • Poziom 9  
    Hej,oleju nie bierze wcale,no chyba że bez wymiany jedzie więcej od 60 000km,wtedy pobiera.Ciśnienie w układzie chłodzenia jest i to niemałe ale nigdy problemów z wodą nie było.Pompa adblue nie była wymieniana.Zapylenia nie mogę sprawdzić bo niestety nie mam czym.Ale w piątek po trasie na wyświetlaczu pojawiły się błędy.
    Edc 03781-01 passiv
    Edc 03748-04 passiv
    Edc 04382-01 passiv
    Edc 04385-09 passiv
    Edc 04549-01 passiv
    I po odpaleniu 2 razy pojawił sie aktywny błąd Edc 03748-10 + plus czerwona kontrolka silnika z wykrzyknikiem.Wyczytałem że to jakiś zawór na pompie cp3.Może od niego nie ma mocy?
  • Poziom 30  
    Masz problem z ukladem paliwowym.
    Diagnostyka hydrauliki, wykres.
  • Poziom 9  
    Hej błąd 3748-10 udało sie naprawić.Na tym elektrozaworze na cp3 był wypalony jeden pin,4 czarne punkty,2 z jednej i 2 z drugiej strony pinu+wypalony styk w kostce.Zlutowane i błąd zgasł odrazu ale mocy jak nie było tak nie ma.Może kupimy ten man cats i wtedy będziemy próbować.Szef mówi że chce wszystkie ciężarówki firmy man
  • Poziom 30  
    To jak najbardziej polecam jeżeli chcecie wszystkie ciężarówki jednej firmy.
  • Poziom 16  
    Miałem podobny przypadek, powodem była wykręcona śruba m8 w kolektorze dolotowym z przodu silnika. Te śruby wykręcały się w naszych mańkach nagminne po około 100 tyś. km od nowości auta.
  • Poziom 30  
    Ta sruba nie ma nic wspólnego z tym problemem błędem.
    Zlamanie pekniecie wykrecenie się śruby powoduje tylko świst turbiny slyszalny z dużym obciążeniem silnika.
    Zero błędów generujacych.
  • Poziom 9  
    Spoko Ziomal,dziękuje na 100% to sprawdze i zdam relacje,mam zamiar jeszcze spojrzeć w te turbiny jak podpowiadali koledzy na początku tylko troche nie było czasu ale chyba niedługo sie uda.Jak coś to napisze co było
  • Poziom 9  
    Witam ponownie,man znów pokazał coś nowego i może ktoś z was coś podpowie,tamtych rzeczy jeszcze nie sprawdzałem.Otóż w trakcie jazdy często i gęsto wyświetla komunikat "Regenerate dpf when stationary" + żółta lampka tłumika.I w związku z tym mam pytanie.Czy waszym zdaniem jest to tylko skutek niedziałania czegoś innego czy jednak ten dpf jest faktycznie zapchany.Dodam że ten wkład wyciągałem i wyglądał całkiem nieźle,wszędzie przelatuje powietrze jak sie dmucha pistoletem
  • Poziom 30  
    Doprasza się o regenerację stacjonarną.
  • Poziom 9  
    A mógłbym go wypalić palnikiem jakbym go wyjął?
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Ale po co wystarczy go aktywować z pulpitu przyciskiem z dymkiem auto rozgrzane zaciagniety reczny, trzymasz przycisk około 3-4 sekund procedura sama sie uruchomi
    Jezeli obroty same się nie zwiększa - podniosą. Trzeba podlaczyc komputer i sprawdzić czy sa jakues bledy ktore nie pozwalaja na rozpoczęcie procedury.
    P.s. wyżej pisałeś że wkład jest ladny a teraz chcesz go wypalić palnikiem?
  • Poziom 9  
    No bo jest ładny.A mógłbym kolego wyjąć ten wkład,zmontować wszystko bez niego i przejechać się z ładunkiem?
  • Poziom 30  
    Tak ale to ci nic nie da i beda bledy wiec to go nie uleczy.
  • Poziom 9  
    Hej,próbowałem włączyć tą regenerację jak mówiłeś Kakibara ale nie działa.W książce od samochodu wyczytałem że jeśli razem z tym żółtym dymkiem tłumika pojawia się żółty wykrzyknik w żółtym trójkącie to nie da sie tego włączyć i trzeba jechać do serwisu.Czy to jakaś blokada czy co innego?Błędów w diagnostyce na samochodzie niby nie ma.Jeszcze ostatnio dowiedziałem sie czegoś ciekawego-jak ten samochód był kupowany to zwrócili go z powrotem do Man Odense bo brał olbrzymie ilości oleju.Wygląda na to że komuś zaczął brać olej i postawił go do tego komisu-serwisu i później moja firma go kupiła.No ale zrobili to wymienili niby pierścienie,turbine jedną i któreś tłoki ale nie wszystkie.Przed naprawą wziął podobno 17 litrów na 10 000 km.Czy jest możliwość że ten olej zablokował dpf?Co sądzisz kolego Kakibara?
  • Poziom 30  
    Nie widze nie sądzę.
    Podłącz komputer bo , jeżeli palą się lampki ostrzegawcze jest problem termometr mówi o problemie z dpf. Może drobnostka a może za chwilę bedziesz się pytać jakim momentem dokrecac glowice bo tuleje zmieniłeś.