Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Man TGX 480 euro 6 - Brak mocy

wisniak222woo 17 Sep 2019 20:59 7968 29
  • #1
    wisniak222woo
    Level 10  
    Dzień dobry, mam problem z tym samochodem, nie wiem dlaczego nie ma mocy. Mamy w firmie jeszcze jednego mana ale 440 i wszyscy mówią że ten 440 to jedzie jak samolot w porównaniu do tego 480. To co jest pewne to to że nie pobiera prawie wcale adblue ale jednak troche pobiera, naprawdę niewiele. Nie ma żadnych błędów. W złączu obd zauważyłem stopiony plastik w okolicy pinu chyba masowego nie mam pojęcia co tam sie stało. I czy to jest normalne że przy wyświetleniu błędu 04603 ebs-czujnik zużycia klocków na liczniku włączyła sie awaria silnika??? Silnik ma dwie turbosprężarki i jeszcze to co jest niepokojącego to dziwne jakieś wycie jak sie przegazuje, nie przypomina to uszkodzonego turbo. Ogólnie to fajnie wygląda ten motor jak sie otworzy kabinę, robi wrażenie :) Proszę o pomoc, pojutrze mam zamiar tam zajrzeć tylko nie wiem gdzie :D
  • Helpful post
    #2
    Bulos5
    Level 11  
    Kiedys mialem przypadek, że uszkodzona była dolna turbina. Objawy takie jak u Ciebie, błędów żadnych A jednak ciśnienie doładowania małe. Jeżeli nie masz w silniku żadnych błędów, zajrzyj do tej turbiny
  • #3
    wisniak222woo
    Level 10  
    Ok,zerknę w obie
  • Helpful post
    #4
    Dagomir
    Level 20  
    Jeśli samochód jeździ na 1/2 gwizdka to i adblue będzie mało pobierał bo emisja gazów jest mniejsza. Jak wygląda spalanie przy problemie z mocą? W jakim stanie jest dpf i scr pomiar przeciwciśnienia układu wydechowego? Kontrola wskazania czujnika ciśnienia doładowania względem ciśnienia atmosferycznego, aby wyeliminować błędne wartości pomiarowe/ przekłamania czujnika.
  • #6
    wisniak222woo
    Level 10  
    Wiem,widziałem.A błędów żadnych nie ma.Myślicie że mogą to być np pierścienie?Zajechane cylindry?Ten wynalazek ma 630 000km
  • #7
    kakibara
    Level 34  
    Mogą być - a ile potrzebujesz dolać oleju na 5 czy 10tys km?
    Napisz ile procent zapylenia filtra dpf.
    Po 5 czy 10 minutach pracy silnika odkrecajac korek od plynu masz duże cisnienie w układzie?
    Sprawdz czy była wymieniana pompa adblue.
    Nie ma błędów zczytanych z tablicy czy z urządzenia diagnostycznego?
    Pozdrawiam i przepraszam z nik korzystam z telefonu wisniak a nie wiesiu.
  • #8
    wisniak222woo
    Level 10  
    Nie był podłączany,nie ma błędów na tablicy a tester może coś pokazać?Reszte sprawdze,co do oleju to chyba nie bierze nic ale jeszcze sie upewnie.A ze sprawdzeniem np dpfu,czy jak kolega wyżej pisał ciśnienia to będzie problem ponieważ nie mam kompa,trzeba by było dać do serwisu a to już nie odemnie zależy.Tak czy inaczej dziękuje
  • #9
    wisniak222woo
    Level 10  
    Hej,oleju nie bierze wcale,no chyba że bez wymiany jedzie więcej od 60 000km,wtedy pobiera.Ciśnienie w układzie chłodzenia jest i to niemałe ale nigdy problemów z wodą nie było.Pompa adblue nie była wymieniana.Zapylenia nie mogę sprawdzić bo niestety nie mam czym.Ale w piątek po trasie na wyświetlaczu pojawiły się błędy.
    Edc 03781-01 passiv
    Edc 03748-04 passiv
    Edc 04382-01 passiv
    Edc 04385-09 passiv
    Edc 04549-01 passiv
    I po odpaleniu 2 razy pojawił sie aktywny błąd Edc 03748-10 + plus czerwona kontrolka silnika z wykrzyknikiem.Wyczytałem że to jakiś zawór na pompie cp3.Może od niego nie ma mocy?
  • #11
    wisniak222woo
    Level 10  
    Hej błąd 3748-10 udało sie naprawić.Na tym elektrozaworze na cp3 był wypalony jeden pin,4 czarne punkty,2 z jednej i 2 z drugiej strony pinu+wypalony styk w kostce.Zlutowane i błąd zgasł odrazu ale mocy jak nie było tak nie ma.Może kupimy ten man cats i wtedy będziemy próbować.Szef mówi że chce wszystkie ciężarówki firmy man
  • #13
    sebastian607
    Level 17  
    Miałem podobny przypadek, powodem była wykręcona śruba m8 w kolektorze dolotowym z przodu silnika. Te śruby wykręcały się w naszych mańkach nagminne po około 100 tyś. km od nowości auta.
  • #15
    wisniak222woo
    Level 10  
    Spoko Ziomal,dziękuje na 100% to sprawdze i zdam relacje,mam zamiar jeszcze spojrzeć w te turbiny jak podpowiadali koledzy na początku tylko troche nie było czasu ale chyba niedługo sie uda.Jak coś to napisze co było
  • #16
    wisniak222woo
    Level 10  
    Witam ponownie,man znów pokazał coś nowego i może ktoś z was coś podpowie,tamtych rzeczy jeszcze nie sprawdzałem.Otóż w trakcie jazdy często i gęsto wyświetla komunikat "Regenerate dpf when stationary" + żółta lampka tłumika.I w związku z tym mam pytanie.Czy waszym zdaniem jest to tylko skutek niedziałania czegoś innego czy jednak ten dpf jest faktycznie zapchany.Dodam że ten wkład wyciągałem i wyglądał całkiem nieźle,wszędzie przelatuje powietrze jak sie dmucha pistoletem
  • #18
    wisniak222woo
    Level 10  
    A mógłbym go wypalić palnikiem jakbym go wyjął?
  • Helpful post
    #19
    kakibara
    Level 34  
    Ale po co wystarczy go aktywować z pulpitu przyciskiem z dymkiem auto rozgrzane zaciagniety reczny, trzymasz przycisk około 3-4 sekund procedura sama sie uruchomi
    Jezeli obroty same się nie zwiększa - podniosą. Trzeba podlaczyc komputer i sprawdzić czy sa jakues bledy ktore nie pozwalaja na rozpoczęcie procedury.
    P.s. wyżej pisałeś że wkład jest ladny a teraz chcesz go wypalić palnikiem?
  • #20
    wisniak222woo
    Level 10  
    No bo jest ładny.A mógłbym kolego wyjąć ten wkład,zmontować wszystko bez niego i przejechać się z ładunkiem?
  • #22
    wisniak222woo
    Level 10  
    Hej,próbowałem włączyć tą regenerację jak mówiłeś Kakibara ale nie działa.W książce od samochodu wyczytałem że jeśli razem z tym żółtym dymkiem tłumika pojawia się żółty wykrzyknik w żółtym trójkącie to nie da sie tego włączyć i trzeba jechać do serwisu.Czy to jakaś blokada czy co innego?Błędów w diagnostyce na samochodzie niby nie ma.Jeszcze ostatnio dowiedziałem sie czegoś ciekawego-jak ten samochód był kupowany to zwrócili go z powrotem do Man Odense bo brał olbrzymie ilości oleju.Wygląda na to że komuś zaczął brać olej i postawił go do tego komisu-serwisu i później moja firma go kupiła.No ale zrobili to wymienili niby pierścienie,turbine jedną i któreś tłoki ale nie wszystkie.Przed naprawą wziął podobno 17 litrów na 10 000 km.Czy jest możliwość że ten olej zablokował dpf?Co sądzisz kolego Kakibara?
  • #23
    kakibara
    Level 34  
    Nie widze nie sądzę.
    Podłącz komputer bo , jeżeli palą się lampki ostrzegawcze jest problem termometr mówi o problemie z dpf. Może drobnostka a może za chwilę bedziesz się pytać jakim momentem dokrecac glowice bo tuleje zmieniłeś.
  • #24
    arek888
    Level 11  
    udało się rozwiązać problem z tym manem?
  • #25
    wisniak222woo
    Level 10  
    Hej,problem nie rozwiązany ponieważ szef to lekceważy.Man jeźdźi a kierowca mówi że jest co raz gorzej.Walczyłem z wszystkim co się świeciło,z błędami itp.Został tylko błąd o dpf i ciągły komunikat o czyszczeniu dpf.Jestem na 99% pewny że problem dotyczy tłumika,może samego filtra,może jakiegoś czujnika.Niestety nie mam komputera więc nie włącze tej regeneracji.Jak by sie coś ruszyło w temacie to napewno napiszę
  • #26
    wisniak222woo
    Level 10  
    Witam,man klęknął tzn stracił kompresję na jednym cylindrze.Nie sprawdzałem ciśnienia ale jak sie kręci rozrusznikiem to słychać że na jednym przelatuje luźno bez oporu.A jak odpali to słychać w kolektorze wylotowym dokładnie taki dźwięk jakby wypalił sie lekko zawór wydechowy i przepuszczał.Dodam że na 3 cylindrach nie było luzów na zaworach(w tym na tym który nie działa).Mam ściągnąć głowicę a jeszcze nigdy tego nie robiłem w takich dużych silnikach i proszę ludzi co już to robili o jakieś wskazówki,na co uważać i czy są potrzebne jakieś specjalne narzędzia.I jeszcze jedno pytanie,czy jakby wydmuchnęło uszczelkę wtryskiwacza to będzie dmuchać do środka motoru czy jest jakiś specjalny kanał skierowany w wydech??? Man TGX 480 euro 6 - Brak mocy
  • Helpful post
    #27
    kakibara
    Level 34  
    Nie potrzebujesz żadnych specjalnych narzędzi do ściągnięcia głowicy.
    Do tuleji mamy ściągacz,
    Glowice już odkrecona zdejmuje za pomocą widlaka - zakładam oczko z tyłu aby ja podnieść.
    Ogólnie bardzo prosta robota rzekłbym dziecinna - ustawienie.
    Głowice dociagasz ze schematu który dostaniesz do nowej uszczelki.
    Klucz dynamometryczny mocny i do niego rura - już na końcu 90 -90 -90.lekki fitnes za darmo akurat dla mnie bez problemu ale niektórzy proszą o zmianę przy pierwszej 90tce😂.
    Śruby nowe + pasta, uszczelnienia do kanałów wodnych i olejowych , nowy filtr oleju i olej, w twoim przypadku egr i Coolerr do sprawdzenia, dpf, wtryski.
    Z wtrysku wali na dół lub do góry zobaczysz jak go wyjmiesz.
    Jak oddasz głowicę do sprawdzenia nie pomyl łożysk i patrz na nr nóżek które trzymaja wałek rozrządu masz nr wybite u góry.
    Daj nową uszczelkę na pokrywę zaworowa . Zawory ssa 0.5 wyd 0.8. Hamulec 0.6.
    I odpalaj bez strachu.
  • #28
    wisniak222woo
    Level 10  
    Jak to głowice do sprawdzenia???To żeliwne też pękają?Dziękuję bardzo za odpowiedź,domyślam się że cooler to chłodnice powietrza doładowanego tak?I czy w tych silnikach tak sie dzieje że zawór sie wypali?
  • #30
    wisniak222woo
    Level 10  
    Witam,zdjąłem turbo i widać że coś jest nie tak z jednym zaworem wydechowym.Wygląda na to że chyba coś wpadło i zawór dostał w łeb bo nawet widać że prowadnica jest pokruszona i jest duży luz w prowadnicy.Na zdjęciach 5 i 6 wylot. Man TGX 480 euro 6 - Brak mocy

    Dodano po 2 [minuty]:

    Man TGX 480 euro 6 - Brak mocy Man TGX 480 euro 6 - Brak mocy Man TGX 480 euro 6 - Brak mocy Man TGX 480 euro 6 - Brak mocy