Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daewoo lanos 1.5 8v - Brak sterowania wtryskami i cewką WN

krystian250692 18 Sep 2019 00:08 1200 8
  • #1
    krystian250692
    Level 10  
    Witam. Mam dość dziwny problem z lanosem. 1.5 SOHC 98r. Mianowicie jak w tytule brak wysterowywania wtryskami i iskrą to znaczy pojawiaja się one ale bardzo sporadycznie raz na kilka obrotów silnikiem. Wiem ze tematów z tym zwiazanych była cała masa ale wszystko juz zrobiłem co chyba tylko możliwe. Usunąłem wykładzinę i wszystkie złączki i fabryczne mostki pousuwałem i zlutowalem kable. Kostki przy prawym amrtyzatorze sa w nienagannym stanie. Wyjałem całą instalację silnika od właśnie tych wtyczek przy amortyzatorze sprawdzilem masy i kabel po kablu. Podmieniłem cały komputer z immo i kluczykiem oraz czujnik położenia wału ze sprawnego auta. Ogólnie kontrolka immo gaśnie. Wszystkie kable do ecmu tj: dwa stałe plusy są plus po zapłonie jest i wszystkie masy sa. Sprawdzałem żarówka 21W. Napięcie wyjściowe czujnika wału z pinu A2 jest 1V czasem 0.95V co dziwnie na powrocie z czujnika do pinu B3 jest prawie identyczne ok 0.90V (czujnik oczywiscie odpięty) na mój rozum nie powinno być chyba tam prądu więc proszę też kolegów o pomóc z tym faktem i ogólnie z całym tym problemem bo juz nie mam pomysłów. Co dziwne samochód czasem odpali i wtedy pracuje wszystko jak należy do zgaszenia i znów jest problem z odpaleniem. A i Jeszcze jedna rzecz kostka C210 bodajże w której jest sygnal z immo też jest w stanie idealnym. Liczę na waszą pomoc panowie. Pozdrawiam

    Dodano po 10 [minuty]:



    Napięcie do puszki immo przy kolumnie kierowniczej tez jest. Zólty kabel stały plus 30 jest różowy 15 po zapłonie jest masa czarny kabel też jest. Wszystko sprawdzałem podczas kręcenia rozrusznikiem bo liczyłem na kostke stacyjki jednak ona tez jest sprawna.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Instalacji gazowej nie ma.
  • #2
    sigwa18
    Level 39  
    Lanos to technologia opla bodajże a tam wtryski były sterowane masą (tzn po przekręceniu stacyjki na wtyczkach wtrysków pojawiało się +12V a komputer jak chciał otworzyć wtrysk to podawał na niego masę). Jak jest złącze OBD spróbował by podłączyć jakieś narzędzie diagnostyczne i zobaczyć może jakieś błędy są.
  • #3
    g107r
    Level 40  
    Immo blokuje tylko podawanie paliwa, benzyny - nie iskry. Jakbyś miał gaz, to z zepsutym immo byś pojechał.
    krystian250692 wrote:
    Wszystkie kable do ecmu tj: dwa stałe plusy są plus po zapłonie jest

    Jakie wtyczki ma sterownik?
    Daewoo lanos 1.5 8v - Brak sterowania wtryskami i cewką WN
    http://daewooforum.pl/temat81859.html ale english.
    http://daewooforum.pl/temat25538.html lub http://daewooforum.pl/temat83247.html, gdzie dałoby się podejrzeć kilka parametrów, np czy sterownik widzi obracający się wał.
    Daewoo lanos 1.5 8v - Brak sterowania wtryskami i cewką WN
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=10773680#10773680
    Daewoo lanos 1.5 8v - Brak sterowania wtryskami i cewką WN
    Daewoo lanos 1.5 8v - Brak sterowania wtryskami i cewką WN
    Nie pamiętam skąd...
    http://daewooforum.pl/temat77325.html
    krystian250692 wrote:
    Usunąłem wykładzinę i wszystkie złączki i fabryczne mostki pousuwałem i zlutowalem kable. Kostki przy prawym amrtyzatorze sa w nienagannym stanie. Wyjałem całą instalację silnika od właśnie tych wtyczek przy amortyzatorze sprawdzilem masy i kabel po kablu.

    http://daewooforum.pl/temat67184.html
    http://daewooforum.pl/temat77637.html
    Jesteś pewny takich złącz i wszystkich "blaszek"? To nie jedyne blaszki na silniku.

    Pompę zawsze słyszysz, masz wymagane ciśnienie na listwie wtryskowej?
    Próbowałeś odpalać "na plaka"?
    Bez pracującej pompy paliwa?
    Może zalewać silnik benzyną, sam plak umożliwi własne dozowanie paliwa.
    Może nie podawać w ogóle, na plaku zagada.
    Jeśli jest iskra.
    Mam nadzieję, że po ciemku nie widać, że jest?
    Świece są mokre po próbach odpalania?
    Z iskrą problem najczęściej sprawia DIS, czyli cewka. Najpewniejsze są oryginały GM.
    Możesz mieć taką, która działa "na gorąco", a zimna nie bardzo. Zwykle jest odwrotnie, błędy działania są po jej rozgrzaniu, ale to tylko większy element elektroniczny.

    Dioda LED na 12V we wtyczki wtryskiwacza i DIS, może da pogląd, czy tracisz zasilanie/sterowanie podczas odpalania. I czego.
  • #4
    krystian250692
    Level 10  
    Wtyczki sa jasno niebieskie, błekitne. Zasilanie 30 pin B1 i C16. 15 po zapłonie pin C4 i masy A12, B10, C12, C13, D1 wszystko jest. Listwe wtryskową odkreciłem i patrzę czy wtryskuje paliwo i wtryskuje tak samo jak i iskrę czyli sporadycznie. Gdy raz na kilkadziesiąt razy zatrybi i podaje paliwo iskra też wtedy jest. Sprawdziłem napięcie według schematów które podałeś kolego g107r i wszystko jest jak należy. Trapi mnie rezystancja czujnika położenia wału. W poście wyżej jest miedzy 400 a 600 ohm. Moje maja 830 i 900. Wskazówka obrotomierza stoi w miejscu czasami podskoczy dwa razy i znów stoi.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Pompe paliwa słyszę zawsze i jest sprawna wężyk powrotowy od paliwa zdjąłem i nie można palcem utrzymać więc daje ciśnienie. Zresztą nie ma to nic do tego skoro brak iskry i sterowania wtryskami. Zasilanie 12v po zapłonie oczywiście jest na wtryskach i cewce. Brakuje tylko sterowania masą ze sterownika. Ten czujnik położenia wału co prawda rezystancje ma inna niż powinna byc ale w identycznym samochodzie pracuję bezproblemowo więc...
  • #5
    sigwa18
    Level 39  
    Odległość czujnika od koła fonicznego ma być 0,7 km i stała. Bicia na kole przestawiające się koło będą powodować takie problemy. Czujnik najlepiej ustawiać tak by był jak najbliżej ale nie ocierał o koło.
  • #6
    krystian250692
    Level 10  
    Koło wyczyściłem całe dokładnie jest proste nie ma bić. Zamówiłem czujnik nowy ze sklepu dziś przyjechał Del*hi odrazu go oddałem po sprawdzeniu 970ohm. Wogóle o częściach del*hi nie chcę gadać mam chyba z każdym złe doświadczenia hehe. Nie polecam. Jutro ma być innej firmy zobaczymy. Będę pisał co jest na nowym czujniku. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
  • #7
    g107r
    Level 40  
    https://www.youtube.com/watch?v=yYqhg9spjfU
    Nie chciałbym się wypowiadać, ale jeśli jest tu autor filmu, to może wypowie się z jakiego to samochodu i co mierzy.
    Dla mnie czujnik podobny.
    g107r wrote:
    Możesz mieć taką, która działa "na gorąco", a zimna nie bardzo. Zwykle jest odwrotnie, błędy działania są po jej rozgrzaniu, ale to tylko większy element elektroniczny.

    krystian250692 wrote:
    W poście wyżej jest miedzy 400 a 600 ohm. Moje maja 830 i 900

    Mój na 530Ω, mam taki jeszcze z nubiry 1,6 16V.
    Tylko nie wiem czy dobry, chyba na nim nie jeździłem.
    Jakieś takie głupie zależności w działaniu od temperatury?
    Sprawdź.

    g107r wrote:
    http://daewooforum.pl/temat67184.html
    http://daewooforum.pl/temat77637.html
    Jesteś pewny takich złącz i wszystkich "blaszek"? To nie jedyne blaszki na silniku.

    Dałeś czujnik z palącego jak rozumiem samochodu.
    krystian250692 wrote:
    Podmieniłem cały komputer z immo i kluczykiem oraz czujnik położenia wału ze sprawnego auta.

    Dalej nie pali.
    Dopytuję, bo połowa usterek to instalacja elektryczna, druga, jednak padł czujnik, cewka...
    Instalacja została rozpracowana już dawno, http://daewooforum.pl/temat16318.html
    https://www.google.com/search?q=TPS+wi%C4%85z...AgJEAE&biw=1440&bih=725#imgrc=ag9KvBGI_zbPDM:
  • #8
    sigwa18
    Level 39  
    Po pierwsze nie wiesz czy to brak prawidłowego sygnału z czujnika obrotów wału. Rezystancja tych czujników niewiele mówi widziałem czujnik które miały za mała rezystancję i za duża a pomimo tego podawały prawidłowy sygnał. Dopiero permanentna przerwa przesądzała o niesprawności czujnika. Ja bym podpiął komputer i sprawdził czy nie widzi sygnału . Komputery silnika też padają rzadko ale zdarza się.
  • #9
    krystian250692
    Level 10  
    Sprawa wyglada następująco. Wymieniłem czujnik położenia wału na nowy rez 540ohm. Czujnik odpada niemożliwe ze trzy sa uszkodzone. Zrobiłem nowa osobną instalacje bezpośrednio z czujnika do ecm i mase bezpośrednio do akumulatora. Co zauważyłem, podczas kręcenia rozrusznikiem wskazówka prędkościomierza zachowuje sie tak jak powinna sie zachowywać ta od obrotomierza podczas odpalania czyli podnosic sie lekko względem obrotów silnika natomiast ta od obrotomierza zdarza sie że podskoczy czasem na 2 tyś obrotów czasem na 3 tyś a czasem zachowuje sie normalnie i wtedy samochód zapali i już pracuje normalnie. Dziś zapalił parę razy odrazu czasem po dłuższym kreceniu teraz wcale. Juz zgłupiałem. Pytanie o co chodzi z tym predkosciomierzem. Samochod nie stoi na podnosniku i koło zadne sie nie kręci jakby co. Wyjałem czujnik prędkości ze skrzyni i nadal to samo.