Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szczelina między zamkami pierscieni tłokowych

18 Wrz 2019 14:05 1098 18
  • Poziom 6  
    Ile powinna wynosić szczelina między zamkami 0.40 to chyba za dużo prawda?
    Szczelina między zamkami pierscieni tłokowych
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 6  
    No to nowy cylinder przecież tam powinno być na zyletke A tu taka szpara i pomiar ciśnienia na tym ponad pięć barów tylko

    Dodano po 1 [minuty]:

    No to nowy cylinder przecież tam powinno być na zyletke A tu taka szpara i pomiar ciśnienia na tym ponad pięć barów tylko więc moje pytanie pierscienie do zmiany na inne?
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 38  
    Luz nieprawidłowo zmierzony - pierścień w trakcie pracy nie idzie tak wysoko. Można dać z mniejszym luzem np. 0,2 mm ale trzeba to z głową dotrzeć.
  • Poziom 38  
    oldking napisał:
    Mniejszy luz grozi zatarciem tłoka.

    Dokładnie dlatego w zestawach zazwyczaj są pierścienie z większym luzem aby nie było problemów (reklamacji części).
  • Poziom 6  
    To dlaczego tak niska kompresja?uszczelniacze łozyska nowe glowica nowa
  • Poziom 17  
    To ma coś wspólnego z „rozszerzalnością cieplną”, dlatego np. szyny kolejewe potrafią się wyginać przy upałach.
    Ja bym kupił nadwymiarowe pierścienie i spiłowałbym je na taki zamek, to zawsze u mnie działało bez problemów.
    No, chyba że takie OEM też są dostępne, to bym je kupił.
    Szczelina między zamkami pierscieni tłokowych
  • Poziom 18  
    W dwusuwie podczas rozruchu proces sprężania (dokładniej wzrostu ciśnienia) zaczyna się po zamknięciu kanału wylotowego przez krawędź denka tłoka, więc znaczna część skoku tłoka nie jest wykorzystywana. Przy wyższych: prędkościach obrotowych, ciśnieniach i temperaturach spalin zjawiska falowe w układzie wydechowym powodują że rzeczywiste ciśnienie sprężania rośnie.Aby zmniejszyć wpływ nieszczelności pierścieni tłokowych podczas pomiaru wlej na denko tłoka niewielką ilość oleju i wtedy zmierz ciśnienie sprężania.
  • Poziom 38  
    łukasz19ll napisał:
    To dlaczego tak niska kompresja?uszczelniacze łozyska nowe glowica nowa

    Przy małej pojemności skokowej silnika trudno dokładnie zmierzyć kompresję (pojemność "pasożytnicza" miernika kompresji).
    Kolejną kwestią jest, to że świeżo złożony silnik 2T nigdy nie będzie mieć pełnej kompresji dopiero po okresie docierania kompresja wzrośnie (nawet 2-3 bary po docieraniu).
    Przypominam, że pomiar kompresji robimy na rozgrzanym silniku.
  • Moderator Samochody
    Panowie, ja Was serdecznie proszę - jeśli nie macie pojęcia o zagadnieniu, to przestańcie pisać bzdury.
    E8600 napisał:
    Luz nieprawidłowo zmierzony - pierścień w trakcie pracy nie idzie tak wysoko.
    W nowym cylindrze bez znaczenia.
    oldking napisał:
    Mniejszy luz grozi zatarciem tłoka.
    Bzdura, czytaj wyżej.
    Jędrek59 napisał:
    Przy wyższych: prędkościach obrotowych, ciśnieniach i temperaturach spalin zjawiska falowe w układzie wydechowym powodują że rzeczywiste ciśnienie sprężania rośnie.
    Bzdura.
    E8600 napisał:
    Przy małej pojemności skokowej silnika trudno dokładnie zmierzyć kompresję (pojemność "pasożytnicza" miernika kompresji).
    Również nieprawda...
    Luz zamka pierścienia ma się zawierać w przedziale 0,3-0,6 mm - nic się nie zatrze, mogą za to same pierścienie popękać jeśli będzie za ciasno. Niska kompresja na pewno nie wynika z tego, że przerwa ma 0,4mm.
    Millaka napisał:
    To ma coś wspólnego z „rozszerzalnością cieplną”, dlatego np. szyny kolejewe potrafią się wyginać przy upałach.
    No właśnie.
    Chińczyki robią luźne pasowania, żeby to się nie zatarło od razu - z racji niskiej jakości materiałów.
  • Poziom 6  
    Czyli co złożyć spowrotem i może się to dotrze?Odpalac i niech to pracuję robić mu przerwy?
  • Poziom 25  
    W nie chromowanych cylindrach nowy tłok powinien być spasowany bardzo ciasno tzn. ręką nie powinno dać się go przesunąć w górne położenie lub powinno się to odbywać pod naciskiem co najmniej kilku kilogramów. Nie powinien być jednak dopasowany zbyt ciasno dlatego że nie będziemy mogli obrócić wałem silnika po jego złożeniu. Takie pasowanie daje później dużą żywotność oraz moc i dynamikę silnika. Po uruchomieniu silnika dociera się on wstępnie momentalnie w ciągu kilkudziesięciu sekund. Po którym to czasie powinno dać się silnikowi odpocząć kilka minut. Później zaczyna już normalnie się przesuwać. Wymaga jednak normalnego czasu docierania minimum 500km z początkowymi niedługimi czasami pracy rzędu kilku, później kilkunastu minut i tak dalej na obrotach nie przekraczających 50% obrotów maksymalnych. Jeżeli będzie za mała szczelina to pierścień może pęknąć. 0.4 mm to moim zdaniem nie jest wcale za dużo biorąc pod uwagę że nowy tłok i pierścień będą się znacznie nagrzewać podczas pracy nie dotartego silnika i może pęknąć podczas pracy. Pamiętajmy że to dobrze dopasowany tłok przede wszystkim jest podstawą prawidłowej pracy silnika. Nie polecam kupować tanich tłoków. Przez krótki czas działają one normalnie ale na dłuższą metę to myślę że te droższe byłyby lepsze.

    Dodano po 34 [minuty]:

    Gdy tłok jest luźno dopasowany to silnik nie ma mocy na wysokich obrotach i wogóle nie ma wysokich obrotów.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Tłok wówczas lata na boki powodując przyspieszone zużywanie samego siebie oraz cylindra.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Pierścienie trą o cylinder ostrymi krawędziami jak pilnik przyspieszając jego zużycie.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Ja bym zmontował silnik i sprawdził jak to jeździ a nie mierzył kompresje. Może kolega szuka dziury w całym.
  • Moderator Samochody
    Łukasz.K napisał:
    W nie chromowanych cylindrach nowy tłok powinien być spasowany bardzo ciasno tzn. ręką nie powinno dać się go przesunąć w górne położenie lub powinno się to odbywać pod naciskiem co najmniej kilku kilogramów.
    Jeszcze lepiej. Bzdura totalna. Tłok zawsze ma i musi mieć luz w cylindrze, obojętnie z czego by nie był. Takie pasowanie, to z reguły wartości poniżej 0,1 mm różnicy między średnicą cylindra a tłoka.

    Dodano po 1 [minuty]:

    łukasz19ll napisał:
    Czyli co złożyć spowrotem i może się to dotrze?Odpalac i niech to pracuję robić mu przerwy?
    Jeśli to chińszczyzna z jednego zestawu, to tak. Bo może okazać się, że tłok jest zbyt luźno spasowany.
  • Poziom 25  
    Mi kiedyś mechanik zrobił szlif cylindra w WSK na taki wcisk że trzeba było spuścić olej i tarcze sprzęgłowe umyć benzyną żeby móc obrócić wałem korbowym na pych dlatego że na kopniaka to trzeba by w kilka osób stawać. Po trzydziestu sekundach tłok się dotarł elegancko i działało to bardzo dobrze. Silnik osiągał takie obroty że bałem się że mi siła odśrodkowa wyrzuci tłok głowicą. Lecz nic takiego się nie stało. Co prawda jeden tylko egzemplarz tak złożyłem ale nic się nie zatarło ani nie popękało. Silnik chłodzony powietrzem, to w chłodzonym wodą powinno działać jeszcze lepiej. Aż takich dopasowań to ja nie polecam.
  • Poziom 6  
    U mnie jest 0.40 A nie 0.04 A to różnica A jeździ strasznie

    Dodano po 26 [minuty]:

    Wiem że to coś od producenta dlatego chcę by ktoś podpowiedział czy położyć drugie pierscienie
  • Moderator Samochody
    Łukasz.K napisał:
    Mi kiedyś mechanik zrobił szlif cylindra w WSK na taki wcisk że trzeba było spuścić olej i tarcze sprzęgłowe umyć benzyną żeby móc obrócić wałem korbowym na pych dlatego że na kopniaka to trzeba by w kilka osób stawać.
    A świstak siedział i zawijał je w te sreberka. Bladego pojęcia nie masz, o czym piszesz. Aluminiowy tłok ma większą rozszerzalność cieplną, od żeliwnej tulei cylindra. Przy zbyt ciasnym pasowaniu, po rozgrzaniu silnika następowało by zatarcie.
    Łukasz.K napisał:
    Silnik osiągał takie obroty że bałem się że mi siła odśrodkowa wyrzuci tłok głowicą. Lecz nic takiego się nie stało.
    Jasne. Pewnie jeszcze samym gazem, bez strzelania ze sprzęgła stawała na kole.
    łukasz19ll napisał:

    Wiem że to coś od producenta dlatego chcę by ktoś podpowiedział czy położyć drugie pierscienie
    Ale to nie z pierścieniami masz problem, tylko ze zbyt luźnym tłokiem jak mi się zdaje.Szczelinomierz daje się wcisnąć pomiędzy płaszcz tłoka, a cylinder?
  • Poziom 38  
    Zacznijmy od tego, że autor nie podał z czego to silniki i jaka pojemność (50 czy 70 ccm)?
    Wówczas można by znaleźć wymiar przerwy na pierścieniach zalecany przez producenta.

    Osobiście widziałem a nawet sam składałem silniki 2T bez żadnej przerwy na pierścieniach i nic się nie zacierało przy tak małych pojemnościach. Wymaga to jednak większej uwagi podczas docierania oraz zwiększonej dawki paliwa dla lepszego chłodzenia i smarowania.
    Czasem nawet wstępnego dotarcia silnika na zimno.

    Mimo iż sam tak robiłem to komuś raczej bym tak nie założył silnika.