Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Skoda Octavia I 1.9 TDI 110 KM - Rozrusznik Bosch coś go trzyma.

18 Wrz 2019 20:52 375 10
  • Poziom 11  
    Witam wszystkich. Rozrusznik Bosch 001 125 012, 02A 911023R. Pierwszy rozruch i coś " trzyma go" jest spory opór zanim obróci kołem zamachowym. W rozruszniku były wymieniane wszystkie tulejki, łacznie z tulejka główną, szczotkotrzymacz i bendiks. Poprzedni bendiks jaki miałem zamontowany był firmy Magnetti Marelli i robiło sie na nim charakterystyczne zatarcie, w tym miejscu , w którym jest bendiks w spoczynku. Tak myślę, że zatarcie powoduje to przeciąganie "trzymanie" przy pierwszym rozruchu i ostatnio miałem, nie odbicie bendiksa. Głownie zastanawia mnie ta powierzchnia zacierająca się, czym może to byc spowodowane, bo juz drugi bendiks testuje i dalej to samo? Zdjęcia poniżej jak to wygląda.
    Dzięki z góry za wszelkie sugestie, może ktoś z was miał taki problem?.
  • Poziom 32  
    Z tego co pamiętam w tym miejscu powinna być tulejka z brązu albo łożysko igiełkowe w obudowie rozrusznika. Najczęściej spotykanym problem przeze mnie jest zła instalacja szczotek czy całego szcztkotrzymacza. Często przewody do szczotek są złe prowadzone i robią zwarcia do obudowy. Plus zatarcia łożysk i tulejek.
  • Poziom 39  
    Dwie opcje. Ciężko pracuje zwora elektromagnes lub uszkodzoną sprężyna w zworze. Dwa przednia tuleja źle nabita tj. ona ma taką małą przerwę aby ciasno wchodzić. Jeśli była krzywo wbitą lub zostały zadziory w głowicy to będzie się blokować. Tuleja ma numer sbu9022. Po montażu musisz złapać za zęby i ręką wyciągnąć jeśli tak będzie to masz ok.
  • Poziom 38  
    Witam .
    Bendix w tym miejscu jest podparty na takiej panewce w całości .Dodatkowo jest takie uszczelnienie w rodzaju simera ,by nie wchodził pył na panewkę i bendix.Sprawdź na stole działanie rozrusznika ,zwłaszcza bendix czy dobrze się wysuwa i chowie.Ślady widoczne na zdjęciu mogą świadczyć o zacieraniu się bendixa ,lub długiej pracy rozrusznika z silnikiem.Sprawdziłbym dodatkowo stan wieńca koła zamachowego.Do sprawdzenia koniecznie masa do silnika ,czy nie ma spadków napięć.
  • Poziom 11  
    nikusert napisał:
    Ślady widoczne na zdjęciu mogą świadczyć o zacieraniu się bendixa ,lub długiej pracy rozrusznika z silnikiem

    Tzn. jeśli chodzi o to, to bardzo mało jeżdże autem i to miejsce zatarcia jest akurat w miejscu, gdzie tuleja jest w spoczynku.
    decybel91 napisał:
    Po montażu musisz złapać za zęby i ręką wyciągnąć jeśli tak będzie to masz ok.

    Po zmontowaniu rozrusznijka robiłem test wysuwania bendiksa, podłaczając pod akumulator. Ręcznie nie wiem czy to wyjdzie jak jest sprzęgnięte z elektromagnesem. Jak sprawdzałem samą tuleje po zmontowaniu bendiksa to ładnie przesuwalo się ręką.

    Dodam jeszcze jak to miejsce zapieczenia papierem wodnym przeszlifuje do metalu i nasmaruje calość to wszystko ladnie pracuje. Tuleje mam Bosch dzieloną, to raczej jej nie można krzywo nabić, gdyż zmniejsza ona średnice przy nabijaniu co innego jakby byla tuleja stała. Nie wiem czy smar PTFE z teflonem jest ok, doszedłem do wniosku, że ta warstewka teflonu na powierzchni ułatwi poślizg.
  • Poziom 38  
    OK.Sprawdź jeszcze masę na silniku,dodatkowym przewodem z amperomierzem ,lub samym przewodem.Nie mając amperomierza ,to sam przewód dokładaj podczas startowania(dwie osoby muszą być),i sprawdź czy iskrzy,drugi koniec przewodu do (-)klemy akumulatora.Jeżeli iskrzy ,to świadczy to o słabej masie.
  • Poziom 11  
    nikusert napisał:
    Sprawdź jeszcze masę na silniku

    Sprawdziłem przejście masy na silniku, jest ok, chciałem profilaktycznie odkręcić masę na silniku wyczyścić i nasmarować ale troche obawiam sie aby śruby nie ukręcić, Nie wiem czy miernikiem ( test ciągłości, który robilem) to taki sam test jak z tym dodatkowym przewodem, który bardziej "powie" o stanie masy to jeszcze to zrobię?. Jeszcze przed zimą zdemontuję rozrusznik nasmaruje go ponownie i przy okazji wymienie elektromagnes, bo jeszcze tylko automat nie był w nim wymieniany. Zastanawia mnie to zacieranie na obwodzie bendiksa i tak myślę czy to nie za częstego użytkowania samochodu mogło zrobić się to zatarcie, bo to akurat w tym miejscu gdzie bendiks jest w spoczynku. Napisalem maila do sprzedawcy i wysłałem zdjęcia mają napisać do producenta bendiksa, jak dostanę info. od nich to dam znać.
  • Poziom 38  
    OK.Czekam na wiadomość.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    No i mam wyczerpującą odpowiedź od producenta aby.....im to wysłać na reklamację albo uznają albo nie a ja dalej nie wiem jaka jest przyczyna zacierającego się bendiksa. Prawdopodobnie by reklamacji nie uznali, gdzyż poprzedni bendiks miał identyczne zatarcie....
  • Poziom 11  
    Wczoraj rozrusznik zdemontowałem wymyty i nasmarowany, i wymieniony automat na nowy. Troche tylko nie daje mi spokoju pierścień z drutu stalowego mocujący wałek bendiksa, ciężko było go wyciągnąć i póznie nie tak łatwo wszedł, chociaż nie wiem czy nie za lekko, idealnie nie siedzi w rowku, ale nie powinno nic sie z nim dziać. Bendiks miał pasek jakies 3 mm na obwodzie gdzie go "brało" błyszcząca powierzchnia, dziwne że nie na całej powierzchni. Mam nadzieje, że już nie będzie "trzymania" przy rozruchu, a jeśli tak to pozostaje zamontowanie bendiksa Magnetti lub Bosch.

    Pare dni temu miałem niespodziewaną sytuację a mianowicie zawiódł nowy elektromagnes, w taki sposób, że po wyłączeniu stacyjki, elektromagnes został w takiej pozycji, że rozrusznik nie był zazębiony z kołem zamachowym i kręcił się rozrusznik cały czas po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki, taka złapał temperature aż dymiło sie z pod maski. Felerny elektromagnes wysyłam na reklamację, jednak juz zamiennika "dobrej jakości" nie kupię, to taka informacja dla potomnych.
  • Poziom 11  
    Zamówiłem używany rozrusznik z tego mojego i z zamówionego zrobiłem jeden, jak narazie kręci pięknie już myślę, że nie powinno być z nim problemów.