Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Volvo V50 1,6D 2007 - ECM-A610 Additve dosing module (ADM) / Czy jest FAP?

19 Wrz 2019 19:32 1005 1
  • Poziom 17  
    Czołgiem!

    Być może temat który poruszam był omawiany gdzieś a ja go nie odnalazłem ale proszę uwierzyć od 2 dni szukam rozwiązania w internecie (jasno rozwiązanego problemu) i nie mogę znaleźć. Są to zazwyczaj rozpoczęte wątki bez rozwiązań

    Od kilku dni "zaświeca mnie" czerwony trójkąt i komunikuje konieczność pilnego serwisu silnika. Standard.
    Kontrola Vidą i dwa błędy:

    ECM-A610 Additve dosing module (ADM) - Qualifier unknown
    ADM-0003 / naprzemiennie z ADM-0002 Addive level sensor Faulty signal.

    Internet mówi dolać płynu Eolys. Ok. Niestety nie mogę sprawdzić poziomu płynu Eolys. Vida każe gasić i uruchamiać silnik trzykrotnie i nic. Brak wskazań. Błędy się kasują z poziomu Vidy i pojawiają się ponownie po każdym uruchomieniu silnika (jakieś 20s po starcie). Problem elektryczny w połączeniu czujnika poziomu? Sprawdziłem wtyczkę/gniazdo w zbiorniku Eolys - nieskazitelna. Aktywacja pompy - OK. Po zdjęciu króćców kapała brązowa ciecz.

    Mój pojazd nie cierpi na niedobór mocy. Komunikacja modułów z poziomu Vidy OK. Wszystko jest ok tylko ten czerwony trójkąt...

    Kupiłbym ten płyn i go wlał. Ale czy to rozwiąże problem? Czy moduł ADM padł?

    Nie znam historii samochodu. I pytanie jak sprawdzić czy jest FAP i czy kupno płynu Eolys ma sens?

    Czujnik spadku ciśnienia na filtrze cząstek stałych na biegu jałowym pokazuje 1hPa. Jazda z nogą w podłodze to chwilowy wzrost do ok 150hPa. Przy czym wzrost ten jest chwilowy. Jazda po obwodnicy trójmiasta z prędkością 120km/h to 30-40 hPa spadku ciśnienia. Postój na światłach 1 hPa. Te wartości nie są za niskie? Czy one nie wskazują na nieudolnie wycięty FAP? Czy może on jest i ma się w porządku?

    Wlać paliwa zamiast Eolys do tego zbiornika czy proponujecie inną metodę diagnozowania tych błędów?


    Może trochę chaotycznie opisałem problem ale sam nie wiem co z tym zrobić.

    Pozdrawiam
    FSOliebhaber

    [PS] końcówka wydechu czarna jak komin
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 17  
    Tak jak przypuszczałem nieudolnie wycięty FAP z programu ECU.
    Naprawą zajął się specjalista - szczegółów nie znam i nie chce znać - to jego chleb.