Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 307 1.6 - Kręci, ale nie odpala

Marcin Kawa 20 Sep 2019 19:34 1023 13
  • #1
    Marcin Kawa
    Level 11  
    To jest już trzecia cewka zapłonowa- podejrzenie właśnie na nią padło, bo co innego mogło by to być, kręci się a jeden z błędów gdy jeszcze odpalał wskazywał na to - czyli dwa razy już wymieniłem tą część. Akumulator naładowany przez noc, bo od stania i czekania na zamówienie nowej części zdążył się rozładować. Rano i po południu kręciłem i dalej nie odpala :/ Publikuję filmik z ostatniego razu, jakby to coś miało komuś pomóc w postawieniu diagnozy.



    https://www.youtube.com/watch?v=a8jdSqDZIn0

    Pompa do paliwa ta z tyłu pod kanapą pewnie działa, i przepustnica też daje powietrze do silnika ale jeszcze się z tym upewnię: proszę jakieś nowe pomysły na to co to może być :D

    Tani czytnik błędów U480 jak działał to pokazywał 3 błedy: jeden w czujniku abs w kolel (tam coś koło tarczy jest więc nic wspólnego z odpalaniem), drugi z cewką na którymś cylindrze a trzeci coś z jakością spalin
    (Braking Fault, Antipolution Fault, ABS Fault)
    P0122
    P0711
    P1B00
    Wszystkie trzy błędy wyskakiwały jak jeszcze auto odpalało.
  • #2
    beryas
    Level 30  
    komputer to podstawa, bez mozesz sobie sprawdzic czy jest iskra. Warto tez sprawdzic czy jest synchronizacja walu/walek itp
  • #3
    Marcin Kawa
    Level 11  
    Okey, to dodam, może od razu bo właśnie o tym się dowiedziałem: jeżdzenie na rezerwie może uszkodzić pompę paliwa.
    Otóż mogło się zdarzyć ostatnio, nie raz i nie dwa :) ale będąc kompletnie nie świadomym tego, że coć może złego to zrobić :O

    link do filmiki podaję mojej pompy gdy odpalam auto - ja nic nie słyszę by pracowała
    (dla jeszcze mniej wtajemniczonych, jest ona pod tylnm siedzeniem w aucie)
    https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=n_Grg_Gu1Rk
  • #4
    beryas
    Level 30  
    Jesli pompa nie dziala, mozesz zdjac dekielek pod siedzeniem i sprawdzic w kostce pompy czy dochodzi +12 po zaplonie. Jak nie ma sprawdz bezpieczniki. Jak bd palic bezpiecznik non stop to pompa, jak we wtyczce jest +12 to tez pompa
  • #5
    Marcin Kawa
    Level 11  
    beryas wrote:
    jak we wtyczce jest +12 to tez pompa

    Masz na myśli, że jeśli jest 12 voltow na wtyczce to znaczy że pompa jest zepsuta ?
  • #6
    beryas
    Level 30  
    Tak, bo skoro dostaje 12 znaczy powinna pracowac i buczec/szumiec itp
    Nic innego w plywaku nie dostaje 12v
  • #7
    Marcin Kawa
    Level 11  
    Niestety to chyba raczej nie pompa.
    Co prawda nie było napięcia 12V ale tylko ok. 6V ale po przekręceniu kluczyka pompa zadziałała - było wyraźnie słychać, że tam buczy, co na filmiku można potwierdzić

    https://www.youtube.com/watch?v=Y0X4NndtYy4
  • #8
    beryas
    Level 30  
    6v? dziwne, a paliwo plynie do silnika?

    Dodano po 35 [minuty]:

    Peugeot 307 1.6 - Kręci, ale nie odpala Peugeot 307 1.6 - Kręci, ale nie odpala

    Tu masz schemat, jezeli masz 1.6 16v to powinno byc 12V, zalaczam zdj pierwszej lepszej znalezionej pompy
  • #9
    Marcin Kawa
    Level 11  
    Gdy wyciągnąłem n na chwilę przewód obok białej strzałki do wytrysneło trochę paliwa, oczywiście zaraz wcisnołem to z powrotem. Więc raczej pompa działa.
    Peugeot 307 1.6 - Kręci, ale nie odpala
  • #10
    beryas
    Level 30  
    Paliwa ma byc 2-3 bary, sprawdz prz silniku
  • #11
    pepe150
    Level 36  
    Marcin Kawa wrote:
    Gdy wyciągnąłem n na chwilę przewód obok białej strzałki do wytrysneło trochę paliwa, oczywiście zaraz wcisnołem to z powrotem. Więc raczej pompa działa.


    A pomyślałeś, że paliwo w tym momencie mogło się cofnąć?
    Wszak zbiornik paliwa jest najniżej położonym elementem w układzie paliwowym.
  • #12
    Marcin Kawa
    Level 11  
    pepe150: otóż myślałem o tym, ale jak to zobaczyłem to raczej zwykłe ciśnienie samej cieczy od cofnięcia się to było za mało: i to zdecydowanie tryyysnęło :) a nie tylko wyciekło. Takie moje wrażenie. Sprawdzam dalej :P
  • #13
    Marcin Kawa
    Level 11  
    A więc najnowsze wnioski są takie: immobilizer zablokował dopływa paliwa (możliwe ze kluczyk upadł albo coś, takie tam bla bla tłumaczenie, bo mam 4 kluczyki - i co ? wszystkie na raz się popsuły? ). Tak to jest z filozofią w elektronice, najwięcej problemów to jest dla Ciebie, no bo przecież nie dla złodzieja.
    A Ja jak kręciłem, i kręciłem tym autem, a potem ładowałem akumulator, i znowu kręciłem bo myślałem, że może był zbyt rozładowany, ...i tak jeszcze pary razy pokręciłem bo coś tam jeszcze sprawdzałem, to za którymś razem musiałem rozrusznik rozwalić. Wczoraj auto do elektromechanika dałem, (na rakowej we Wrocku) to mi o tym powiedział i od razu zamówił nowy.
    Dziś rano zamontowany nowy rozrusznik, tylko teraz ten problem z kluczykiem wyszedł i immobilizerem.
    Podobno powinienem mieć jakiś 4-ro cyfrowo/literowy kod, ale nic takiego od poprzedniej właścicielki nie dostałem, więc teraz to elektryk robi. Skończy programować to dam znać czy to się na tym skończyło.
  • #14
    pepe150
    Level 36  
    Kod można kupić w ASO ale jak siedzi oryginalne BSI z tego auta.
    Równie dobrze kod można wyciągnąć z BSI - dla elektronika robota.