Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Skuter elektryczny Barton Energy (2019) - jak zdjąć blokadę?

lukaso666 20 Sep 2019 22:03 9777 12
lampy.pl
  • #1
    lukaso666
    Level 2  
    Od niedawna jestem posiadaczem Bartona Energy, skutera elektrycznego. Póki co sprzęt spisuje się OK, ale w kagańcu 45 km/h jazda bez korków w mieście, czy poza nim jest po prostu nudna, a czasem wkurzająca; wie to chyba każdy, kto wcześniej jeździł odblokowaną, spalinową 50-tką...

    Sprzedawca stwierdził, że ten elektryczny model Bartona jest zbyt nowy, by pojawiły się w necie sposoby jego odblokowania; fakt posiadania trzech "przełożeń" prędkości jak i zapewnienia testerów tego modelu (vide YouTube), że ostatnie, trzecie, przełożenie odpowiada jeździe z prędkością 60 km/h, dają mi podstawę do tego, by wierzyć, że z Bartona Energy da się wykrzesać coś więcej, niż 40-45 km/h..

    Dodam, że deklarowana przez producenta moc silnika, to 1600W, a akumulator (72V 20Ah) pozwala na przejechanie 50 km na jednym ładowaniu.

    Czy ktoś mógłby napisać, jak wyglądałaby sprawa odblokowania tego Bartona? Z góry wielkie dzięki!
  • lampy.pl
  • Helpful post
    #2
    robbo_pv
    Level 23  
    On nie ma żadnej blokady te kwasowe akumulatory przy obciążeniu prądem 1C po prostu siadają.
    Jakbyś włożył Litówki np 24S (88V) to byś miał 60-70km/h bez problemu.

    Z kwasów bata nie ukręcisz
  • lampy.pl
  • #4
    tomek701
    Level 12  
    Raczej nie ma blokady. Tylko to jego maksymalne obroty przy tym napięciu. Użytkuje skuter elektryczny Greenstrice https://www.bitchute.com/video/s7JA019f5uVD/ w nim przy sterowniku też można zewrzeć przewody aby ograniczyć go do 25/h. Akumulator zrobiłem litowy na takie same napięcie jak był oryginalnie 48volt 13 S na litówkach. Ty żeby zwiększyć prędkość powinieneś zwiększyć napięcie = więcej akumulatorów w szeregu ale razem trzeba wymienić sterownik na wyższe napięcie bo go spalisz {sterownik} Wymiana na litowe to ,mniejsza waga, szybsze ładowania więcej cykli ale jak dasz takie same napięcie na litowych co na żelowych prędkość pozostanie co najwyżej będzie żwawszy bo lżejszy i jak dostatecznie dużo P to mniej będą siadać przy rozpędzaniu a co za tym idzie lepsze przyśpieszenia.
  • #5
    wnoto
    Level 34  
    Czy napięcie na prędkości maxymalniej nie będzie też lepsze na większej litowej niż słabszej żelowej tzn spadek napięcia z powodu obciążenia aku ?
  • #6
    tomek701
    Level 12  
    Wygląda to tak bateria litowa dla nominalnego napięcia 48v składa się z trzynastu sekcji czyli jak by to wytłumaczyć trzynastu cel połączonych szeregowo. Każda cela składa się z np 10 połączonych równolegle ogniw 18650 czyli łączysz 10 12 15 20 ogniw równolegle takich sekcji robisz 13 czyli 13x powiedzmy 20 to się równa 260 ogniw i zasada jest taka im więcej ogniw dasz w jednej sekcji tym mniejszy będziesz miał spadek napięcia. Jak dasz np 8 w sekcji to spadek możesz mieć nawet większy niż na żelowym.
  • Helpful post
    #7
    wnoto
    Level 34  
    tomek701 wrote:
    im więcej ogniw dasz w jednej sekcji tym mniejszy będziesz miał spadek napięcia. Jak dasz np 8 w sekcji to spadek możesz mieć nawet większy niż na żelowym.


    Nie pomyliłeś się ?
    Mi generalnie chodziło o obniżenie napięcia żródła przy zwiększaniu poboru mocy.
  • Helpful post
    #8
    tomek701
    Level 12  
    W skuterze są u ciebie akumulatory kwasowe żelowe przyjmiemy 24 v czyli dwa akumulatory żelowe 12 v 30 Ah dla uproszczenia, masz określony spadek napięcia przy ruszaniu powiedzmy 3 v jak dołożysz równolegle takie same dwa akumulatory będziesz miał w sumie 4 sztuki 12v 20 Ah spadek napięcia będziesz miał powiedzmy 1,5 v To samo się tyczy Akumulatorów litowo jonowych jak dasz za mało powiedzmy 5 sztuk równolegle możesz mieć większy spadek napięcia niż przy kwasowych teraz, rodzaj akumulatora to nic nie pomoże oczywiście rozmawiamy o ogniwach litowo jonowych wysoko prądowych troszkę inaczej się ma sprawa jeśli użyjesz litowo polimerowych te trzymają napięcie prawie linia równa na wykresie ale też gwałtownie przy końcu rozładowania napięcie spada. Słyszałem że dobra opcja troszkę droższa niż samodzielne zbudowanie akumulatora z ogniw 18650 to kupienie "konserw" ogniw baterii z Nissana lefta tylko wtedy chyba ładowarkę trzeba inną zastosować. Ogólnie bateria litowa w skuterze to inna klasa szybkie ładowanie lżejsza pojemniejsza więcej cykli. Np moja jak jest rozładowana nisko potrafi przyjąć 20 amper czyli przy napięciu ładowania 54v ponad 1000wat i to nie jest dla niej szkodliwe bardzo szybko możesz podładować skuter w trasie co nie raz robiłem pól godzinki ładowania i masz w moim przypadku prąd na przejechanie 25km 30 km na twoich kwasowych to nie możliwe.
    moje zdanie wykorzystaj te kwasówki aż padną lub sprzedaj i przez zimę rozglądaj się za akumulatorem litowym. Ale prędkości przez wymianę na litowe nie zwiększysz chyba że wymienisz sterownik i dasz akumulator na wyższe napięcie ale też bez przesady wyższe. To napięcie zwiększa prędkość obrotową silnika a nie ile amper da sterownik czy jest w stanie dać akumulator . Tak troszkę w uproszczeniu :)
  • #9
    Kuri007
    Level 6  
    Masz 2 biegi 1,2 i jakie prędkości bo też mam chińczyka 72v20ah żelowe i włączyłem 3 bieg. Zablokowany był bo ma homologacjie i nie może więcej wyciągnąć jak 45km/h a nie bo sterownik bo bateria, bo na tych wszystkich forach to fachowców.Ja nie wkładając 1 zł mam 55km/h i co najważniejsze kopa (co niestety wpływa na zasięg i tu kłania się bateria).
  • #10
    kxt3
    Level 8  
    Napisz, jak możesz, w jaki sposób udało Ci się zrobić tzw. 3 bieg? Chodzi o zwore przewodów manetki, czy o co?
  • #11
    Kuri007
    Level 6  
    Ile masz teraz biegów

    Dodano po 8 [minuty]:

    Tak trzeba zrobić zworkę tylko nie pomyl z nakrętką gazu .Sprawdź czy do przełącznika biegów przychodzą od sterownika trzy przewody.
  • #12
    kxt3
    Level 8  
    Dzieki za szybką odpowiedź. W moim skuterze SUNRA GRACE jest manetka z 2 biegami. Rozebralem ja z ciekawości i działa tylko tak, że jak jest załączony bieg EKO to zwiera 2 dochodzące przewody i ogranicza prędkość. Sterownik jest też 2 biegowy i sądzę, że że sterownika wychodzą tylko 2 przewody do włączenia biegu ECO. Skupił bym się chyba bardziej na zabezpieczeniu skutera, a nie na prędkości max, bo zabezpieczenie jest słabe. Żeby skuter szybciej jechał musi być wymieniony sterownik, silnik, bateria i wyświetlacz. Można też oczywiście przerobić sterownik. Jest wiele możliwości, prawdopodnie jest tam też jakiś rezystor, ktòry można pominąć i pojazd będzie jechał szybciej, ale warto wtedy wykonać do tego dodatkowa instalację z ukrytym przełącznikiem. Linka do otwierania kanapy biegnie ze stacyjki w taki sposób, że wystarczy włożyć rękę między przedni błotnik, a przód skutera i odkręcić nakrętkę linki, następnie pociągnąć i już potencjalny złodziej ma dostęp do naszej baterii i instalacji. Warto poświęcić temu czas, tak żeby przypadkiem nie stracić choć by naszej baterii. Poza tym wszystkie przewody są mocno napięte, kiepsko zarobione, połączone marnej jakości kostkami, tylko część kostek jest hermetycznych. Trzeba uszczelnić od wody dokładnie miejsce montażu sterownika. Niestey pod przednim panelem skutera z lampą są kable od alarmu i 2 przewody od stacyjki, które można bez problemu zawrzeć i skuter jest gotowy do jazdy. To jest do poprawy. Warto zamontować lepszy alarm z niezależnym zasilaniem 12V, ukryty lokalizator GPS i GSM, stalowy mocny pancerz linki otwierania siedzenia na stałe mocno osadzony i przewody zasilające również można zrobić w oplotach stalowym linki hamulcowej motocykla bez kostek albo dodać więcej przewodów czerwonych i żółtych dla zmyłki, a oryginalne żółte i czerwone wymienić na inny kolor np. polutować wszystko na stałe. Dodatkowe 2 ukryte odcięcia zasilania też nie zaszkodza. Wtedy dopiero można będzie wymienić baterie na 60Ah i wymienić żarówki na LED 😋 sprawdzą się jeszcze blokada na koło z alarmem, żeby skuter był do czegoś przypięty i spolerowanie łebków śrub od blokady kierownicy, bo też szybko można się jej pozbyć!
  • #13
    lukaso666
    Level 2  
    Rzeczywiście, przy kwasowych akumulatorach, cudów nie ma. Wraz ze znajomym wyjąłem akumulatory. Okazało się, że są suche jak pieprz.

    Mój problem "rozwiązałem", sprzedając w cholerę tego Bartona. Rozmaite kalkulacje co do kupna nowych akumulatorów (żelowych, bądź litowo-jonowych) skłoniły mnie do powrotu do 50-tki, spalinówki. Chińskie elektryki, to wywalanie kasy w błoto.