Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Focus Mk2 1.6 Ti-VCT - Spadające obroty

sebek3 21 Sep 2019 22:08 3783 16
Texa Poland
  • #1
    sebek3
    Level 29  
    Jakiś miesiąc temu padła mi pompa paliwa. Do momentu padnięcia wszystko było ok. A że temperatury były bardzo na plusie, to odpalałem auto na gazie, i nie było problemów. Zrobiłem tak może z 5-6tys. km. Teraz wymieniłem pompę i zauważyłem mały problem. Autko dobrze pali, obroty nie falują ani na zimnym ani ciepłym, ma przyspieszenie, zarówno na gazie jak i na benzynie. Tylko problem jest przy zmianie biegu itp. gdy wciskam sprzęgło. Obroty spadają do około 400, ale samochód nie gaśnie. Po chwili obroty wskakują na takie jak powinny, ale zanim wskoczą telepie silnikiem. Dodam, że nie dzieje się to zawsze, nie ma reguły. Co mogłoby być przyczyną ? Świece kable nowe fordowskie, układ zapłonowy sprawdzony, błędów nie łapie.
  • Texa Poland
  • #2
    20614hdi
    Level 9  
    Taką przypadłość miały już foki mk1. Kiedyś pamiętam w swojej też walczyłem ze spadającymi obrotami po wysprzęgleniu, udało się ale przypadkowo i nie pamiętam co było przyczyną. Wiem, że też role odgrywał zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej taki szary z wężykami pod kolektorem ssącym. W dodatku przepustnica wraz z krokowcem do sprawdzenia, tam najmniejsza lewizna i mogą być cyrki.
  • Texa Poland
  • #3
    sebek3
    Level 29  
    Dzięki za odpowiedź. Poszukam takiego zaworka.
    Co do krokowca, jeśli byłoby coś nie halo, to czy nie powinny falować obroty na jałowym? Bo właśnie u mnie ładnie trzyma tak jak powinno około 950rpm, zarówno na PB jak i LPG.
    Ostatnio przy wymianie filtra powietrza zdjąłem węża do przepustnicy i zauważyłem, że jest lekko pokryta takim tłustawym nalotem. Czy mogę to wyczyścić jakimś sprayem np. mam taki spray który ładnie rozpuszcza tłuszcz i szybko odparowuje ? Czy może konieczne rozbieranie wszystkiego ?
  • #4
    20614hdi
    Level 9  
    Ja już zbytnio nie pamiętam jak wygląda ten silnik, ale jeżeli chodzi jeszcze o zaworek może być niekoniecznie szary, od niego idą takie trzy wężyki
    Ford Focus Mk2 1.6 Ti-VCT - Spadające obroty
    Co do tego wężyka zapewne masz na myśli coś takiego na wzór "masełka", najlepiej zdjąć wężyk i przedmuchać.
  • #5
    sebek3
    Level 29  
    Nie, to nie "masełko" ;) Po prostu na przepustnicy jest taki delikatny, tłustawy i lepki w dotyku nalot. Podejrzewam, że to raczej nie przyczyna mojego problemu, bo raczej było to wcześniej a mimo to auto chodziło tak jak powinno, ale ogólnie chciałbym to zmyć.
    Ogólnie myślałem, że może mapy wtrysku się rozjechały czy coś.. ale ogólnie jest takie coś w ogóle możliwe i czy da się to zresetować np. przez odpięcie aku ?
  • #6
    20614hdi
    Level 9  
    W takim razie ten nalot to opary z silnika które wracają do przepustnicy, przepustnicę zaleca się czyścić. Ja w swoim samochodzie robię to przy każdej wymianie oleju, niby tylko 9/10k km, ale bywa bardzo brudna.

    Powinno zresetować nastawy komputera po odłączeniu akumulatora, wówczas trzeba zrobić adaptację przepustnicy i pojeździć trochę na samej benzynie. Osobiście posiadam coś innego niż ford, bo citroena c5 v6 i mi jak miałem źle ustawiony lpg który rozjechał mapy, to kasowałem nastawy komputerem podłączałem sobie coś na wzór elm327 i jeździłem na benzynie do momentu aż korektry długoterminowe ustawiły się na równo. Później ustawiłem lpg i jest spokój.

    W Twoim przypadku dobrze jest podjechać do kogoś ogarniętego kto nie tylko podłączy pod kompa, zobaczy "nie ma błędów, jeździj Pan dalej", ale i skrupulatnie obejrzy parametry bieżące.

    Przyczyn może być wiele, podstawa to diagnostyka.

    I na początek to co pamiętam ze swojej foki to sprawdź, bo kiedyś też długo walczyłem.
  • #7
    sebek3
    Level 29  
    Te opary to raczej byłyby od strony wlotu do silnika, a są od strony filtra, a z tego co kojarzę, przepustnica nie kręci się o 360 stopni :D
    Ale dzięki za radę, przejadę się do gazownika, może coś znajdzie.
    Dziwi tylko, że przed wymianą pompy było ok zarówno na gazie jak i benzynie. Później miesiąc na gazie bez problemu, a po wymianie zacząłem jeździć na benzynie i LPG i pojawił się problem.
  • #8
    sebek3
    Level 29  
    Ford Focus Mk2 1.6 Ti-VCT - Spadające obroty Ford Focus Mk2 1.6 Ti-VCT - Spadające obroty

    Ostatnio auto zaczęło łapać takie błędy, tylko na benzynie. Panowie gdzie szukać przyczyny? Przejrzałem układ zapłonowy i niczego niepokojącego nie znalazłem..
    Na gazie pracuje idealnie, na benzynie trzęsie silnikem, przy dodawaniu gazu na chwilę jest przyduszenie, czuć paliwem, ale na wyższych obrotach ładnie ciągnie. Czy to może być cewka?
  • Helpful post
    #9
    20614hdi
    Level 9  
    sebek3 wrote:
    Ford Focus Mk2 1.6 Ti-VCT - Spadające obroty Ford Focus Mk2 1.6 Ti-VCT - Spadające obroty

    Ostatnio auto zaczęło łapać takie błędy, tylko na benzynie. Panowie gdzie szukać przyczyny? Przejrzałem układ zapłonowy i niczego niepokojącego nie znalazłem..
    Na gazie pracuje idealnie, na benzynie trzęsie silnikem, przy dodawaniu gazu na chwilę jest przyduszenie, czuć paliwem, ale na wyższych obrotach ładnie ciągnie. Czy to może być cewka?


    Bardziej układ paliwowy PB. Zamień miejscami wtryskiwacze benzyny i zobacz czy błąd zmieni miejsce bytowania.
    Nie zaszkodzi też wieczorem na odpalonym motorze popsikać wodą po przewodach czy nie mają przebicia.

    W ostateczności znaleźć kogoś z forum forda i podmienić cewki na chwilę.
  • #10
    sebek3
    Level 29  
    Dzięki za zainteresowanie. Powodem łapania błędu był luźny przewód w kostce cewki. To juz naprawione, błędów nie łapie. Pozostał problem spadających obrotów. Zarówno na pb jak i lpg, a co najlepsze, nie zawsze i nie ma reguły. Czasami jest idealnie, czasami obroty spadają przy hamowaniu. Brak mi pomysłów.
    Edit: cewke podmienialem bo mam drugą sprawną ale to samo :)
  • Helpful post
    #11
    20614hdi
    Level 9  
    sebek3 wrote:
    Dzięki za zainteresowanie. Powodem łapania błędu był luźny przewód w kostce cewki. To juz naprawione, błędów nie łapie. Pozostał problem spadających obrotów. Zarówno na pb jak i lpg, a co najlepsze, nie zawsze i nie ma reguły. Czasami jest idealnie, czasami obroty spadają przy hamowaniu. Brak mi pomysłów.
    Edit: cewke podmienialem bo mam drugą sprawną ale to samo :)


    Hmm pomysł jeszcze się nasuwa na wytarte ścieżki w czujniku tps. który jest odpowiedzialny za odczyt położenia przepustnicy.
  • #12
    sebek3
    Level 29  
    Dzięki :) czujnik rozumiem znajduje się gdzieś w okolicach przepustnicy tak? ;)
  • #13
    20614hdi
    Level 9  
    W Twoim przypadku zintegrowany z przepustnica, bo zakładam masz elektryczną z Boscha. Są pewnie zakłady które sprawdzają takie przepustnice, ale tego nie wiem.

    Nie zaszkodzi adaptacja przepustnicy, nie wiem czy o tym już pisałem. Nie mam podglądu bo piszę z tel.

    Te wężyki pod ssącym sprawdzałeś?
  • #14
    sebek3
    Level 29  
    Dzięki za chęć pomocy ;) wężyki kiedyś tam wszystkie sprawdzałem po tym jak wystrzelił mi wąż z chłodnicy, ale przejrze jeszcze raz,a które dokladnie masz na myśli? Od kolektora ssacego do...? Jestem w stanie taką adaptację sam wykonać czy trzeba jakiś specjalistyczny sprzęt?
  • Helpful post
    #15
    20614hdi
    Level 9  
    Wężyki te pokazywałem Ci na zdjęciu kilka postów wyżej. Powinny byś hmm jak to ująć: W środku kolektora ssącego, ale nie w środku w środku tylko zewnętrznym środku ;p hehe

    Nie wiem jak wygląda przy tym motorze, ale z reguły zazwyczaj robi się tak. Jak nie masz komputera diagnostycznego, odpinasz aku tak najlepiej z 30 minut (ważne, abyś poczekał aż sterownik odłączy napięcie przykładem... jak zgaśnie zegar przebiegu wtedy bezpiecznie możesz odpiąć akumulator). Niekiedy może być tak, że jak na żywca odłączyć aku możesz uwalić sterownik (tak znajomy zrobił w mercedesie)..

    Później podłączasz przekręcasz zapłon czekasz 30 sekund, wyłączasz zapłon znów 30 sekund.
    Włączasz ponownie zapłon i naciskasz pedał przyśpieszenia do oporu, puszczasz i odpalasz.
    Później zalecana jest praca silnika na biegu jałowym przez kilka minut, następnie jazda w trybie miejskim przez kilka km.

    Taką procedurę mam w citroenie c5 3.0, jak jest w fordzie szczerze nie wiem. Musisz pogrzebać w internecie.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Jeszcze odnośnie przepustnicy coś takiego mam.

    Ford Focus Mk2 1.6 Ti-VCT - Spadające obroty


    A tutaj odnośnie nierównej pracy, jakiś odnośnik Twojego problemu zawsze może się sprawdzić.

    Ford Focus Mk2 1.6 Ti-VCT - Spadające obroty
  • #16
    sebek3
    Level 29  
    Super wielkie dzięki za pomoc, trochę mi to naświetliło sprawę gdzie szukać problemu.
    Co to za program z którego screeny dodałeś? Można to gdzieś pobrać?
  • #17
    20614hdi
    Level 9  
    Autodata, nawet na chomikach można znaleźć.