Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opony całoroczne premium czy dwa komplety klasy średniej?

Piotrek#G 25 Wrz 2019 07:22 1761 53
  • #31
    Piotrek#G
    Poziom 24  
    anchilos napisał:
    Raczej odpuść.

    Dlaczego? Miałem w poprzednim aucie i jedyną wadą może być szybkie zużycie. Za to na mokrym jechały jak po kleju.
    anchilos napisał:
    Jak wymieniłem Vredsteiny całoroczne QUatrac 5, Małżonka jeździ po 50 km na zadupiu na Podlasiu , i ma średnią ok. 60 km/h.

    Rozwiniesz proszę to zdanie. Jakoś nie bardzo mogę zrozumieć o co chodzi.
  • #32
    anchilos
    Poziom 26  
    Ad1 . Moja subiektywna ocena.
    Ad2. Dobrze sobie radzą zimą nie tylko w mieście, ale także na drogach niekoniecznie dobrze zimą utrzymanych.


    Dlatego nabyłem komplet do drugiego auta.
  • #34
    RNIC
    Poziom 15  
    anchilos napisał:
    Piotrek#G napisał:
    Jeżeli chodzi o zimowe, to celowałem w Nokian WR D4,

    Jak najbardziej.


    Niestety, z przykrością muszę stwierdzić, że Nokian już nie jest oponą godną polecenia.
    O ile Nokian "Made in Finland" był oponą naprawdę świetną, tak obecny Nokian "Made in Russia" już niestety nie. I chodzi mi wyłącznie o trwałość gumy. Po 3 - 4 sezonach są do wyrzucenia ze względu na spękania i stwardnienie gumy. Niby "mięcha" jeszcze dużo a jeździć strach.
    Na fińskich Nokianach jeździłem do zużycia bieżnika i do końca były dobre.
    Natomiast dwa komplety rosyjskich Nokianów nie nadawały się do jazdy po 3 - 4 sezonach (opony letnie i zimowe). Letnie zamieniłem na "polskie" Dębice Presto HP i po 3 sezonach nie mam uwag (polskie - made in slovenia). Te Dębice można też trafić jako polskie, francuskie i niemieckie.
    Obecnie muszę kupić coś na zimę ... i nie wiem co. Może Frigo 2 ???
  • #35
    anchilos
    Poziom 26  
    RNIC napisał:
    Nokian "Made in Russia"

    Nie wiedziałem

    Tak jak Polsilver z fabryki lemieszy w Petersburgu.
  • #36
    RNIC
    Poziom 15  
    Niestety dwa komplety ruskich przerobiłem. I na Polskę nie ma innych a przynajmniej u lokalnych gumiarzy (Podkarpackie).
  • #37
    kris8888
    Poziom 31  
    Letnie opony Nokian "Made in Russia" też są chyba kiepskie. W zeszłym roku kupiłem parę w popularnym sklepie internetowym i niestety mocno różniły się między sobą parametrami. Po założeniu na przód samochód zaczęło silnie ściągać na jedną stronę. Wizualnie nie było nic widać. Przerzuciłem na tył i jakoś na razie jeżdżę. Jak kupowałem to nie wiedziałem że są produkowane również poza Finlandią.

    Sam też przymierzam się do kupna jakichś opon wielosezonowych więc z chęcią poczytam opinie.
  • #38
    anchilos
    Poziom 26  
    kris8888 napisał:
    Sam też przymierzam się do kupna jakichś opon wielosezonowych więc z chęcią poczytam opinie.

    Toyo Vario, Jak znajdziesz.
    Mojego rozmiaru nie ma.
  • #39
    RNIC
    Poziom 15  
    Na dzień dzisiejszy mogę z czystym sumieniem polecić letnie Dębice Presto HP. Po trzech sezonach nie ma z nimi problemów. Bieżnik może troszkę znika ale jest to opona cicha. Nawet stwierdzę, że bardzo ciche. Samochód "klasyk" Passat B5FL w gnojówce i kombi. Jazda autostradowa - bez problemów, na suchym i mokrym też. Wcześniejsze Nokiany (letnie) były fajne przez jeden sezon. W drugim były zdecydowanie głośniejsze, później jeszcze gorzej. Wywaliłem ten produkt oponopodobny po 5 sezonach z bardzo ładnym bieżnikiem (ok 5mm, fabrycznie było 8mm) ale stan gumy to była tragedia. Spękania po bokach oraz wzdłuż bieżnika były już po 4 sezonie i w zasadzie już wtedy nadawały się do wywalenia ale wytrzymałem jeszcze jeden sezon z jazdą głównie lokalną.

    Co do zimowych Nokianów (3 sezony przejechane) - bieżnik też jest jeszcze ok ale po ostatniej zimie nie da się jechać szybciej niż 80 - 90 km/h. Tłuką jakby koła były zupełnie niewyważone. Próby wyważenia pomagają na 50 - 100 km i znowu tłuką. Na ten sezon muszę zmienić bo nie wytrzymam. Sama guma, o dziwo jest w przyzwoitym stanie, bez spękań.

    A i żeby nie było, że odbiegłem mocno od głównego tematu, to autorowi pierwszego posta zdecydowanie polecę dwa komplety opon (letnie i zimowe). Wielosezonowe, w mojej ocenie są ok w samochodach małych, typowo miejskich, o niezbyt dużej dynamice jazdy. Tylko, czy inni kierowcy jadący za takim, delikatnie mówiąc zawalidrogą będą zadowoleni ?
  • #40
    nspd
    Poziom 6  
    No właśnie też szukam opon zimowych i najlepiej gdyby to byłe jakieś budżetowe pod względem kosztów, ale przyzwoite pod względem jakości.
    RNIC napisał:
    Na dzień dzisiejszy mogę z czystym sumieniem polecić letnie Dębice Presto HP.

    Czy to samo możesz powiedzieć o oponach zimowych od Dębicy?
    Mam tutaj na myśli Dębica frigo hp2 205/60r16: https://www.sklepopon.com/opona-zimowa/debica-frigo-hp-2-205-60-r16-96-h-xl-82488
  • #41
    RNIC
    Poziom 15  
    Niestety. Na temat zimowych opon z Dębicy nic nie wiem. Sam stoję przed wyborem: Co na zimę.
    Wrócę znowu do Nokianów.
    Zimowe WR D3 pod względem trzymania się drogi jest jak najbardziej OK.
    Problemem w nich jest trwałość samej gumy. Jeżeli zajeździsz bieżnik w 2 - 3 sezony to je bierz. Prawdopodobnie będziesz zadowolony.
  • #42
    arekwij
    Poziom 14  
    Ja bym stawiał jednak na całoroczne z segmentu premium. Do tej wyliczanki, która się przewinęła dodałbym jeszcze Yokohamę Geolandar A/T G015.
  • #43
    Piotrek#G
    Poziom 24  
    Trochę poczytałem, po analizowałem i chyba stanie na tym, że kupię dwa komplety.
    Zimowe 215/55 R16:
    https://www.oponeo.pl/dane-opony/nexen-winguard-snow-g-wh2-215-55-r16-93-h#258814054
    Letnie 235/40 R18:
    https://www.oponeo.pl/dane-opony/hankook-vent...evo2-k120-235-40-r18-95-y-xl-mfs-zr#263775564

    Z ciekawostek doczytałem, rozmiar 225/45 R18 na którym ten Signum wyjechał z fabryki dopuszczony jest przez Opla tylko jako koła letnie dla tego auta.
  • #44
    RNIC
    Poziom 15  
    Bo 40 R18 to już chyba zbyt niski profil jak na zimę
  • #45
    anchilos
    Poziom 26  
    Piotrek#G napisał:
    Z ciekawostek doczytałem, rozmiar 225/45 R18 na którym ten Signum wyjechał z fabryki dopuszczony jest przez Opla tylko jako koła letnie dla tego auta.
    RNIC napisał:
    Bo 40 R18 to już chyba zbyt niski profil jak na zimę

    Raczej zbyt szeroki.
  • #46
    Toporek98
    Poziom 10  
    Skoro pokonujesz dystanse 20 tys km to według mnie całoroczne w klasie premium się sprawdzą bez problemu. W dobrej cenie masz np Yokohame 4S AW21. Tak jak już ktoś tu wspomniał na w gołoledź nawet opona zimowa nie za wiele zdziała. A nawet mają dwa komplety kół na zmianę powinno się je i tak przed założeniem wyważyć.
  • #47
    Piotrek#G
    Poziom 24  
    Znalazłem główny powód, który mnie hamuje przed żonglowaniem rozmiarami, oraz założeniem opon całorocznych 18" - ubezpieczenie AC na auto...
  • #48
    fan_r
    Poziom 9  
    A jak wam się wydaje? Lepszą opcją będzie zakup opon mniejszych, ale klasy premium, czy większych ale np ze średniej lub budżetowej półki?
  • #49
    tzok
    Moderator Samochody
    Zdecydowanie mniejszych (oczywiście w zakresie dopuszczonym przez producenta samochodu) klasy premium. Zawieszenie i konstrukcja samochodu będą Ci wdzięczne ;) Profil 40-45 poza autostradami i drogami szybkiego ruchu to katorga dla wszystkich elementów podwozia.
  • #50
    Piotrek#G
    Poziom 24  
    tzok napisał:
    Profil 40-45 poza autostradami i drogami szybkiego ruchu to katorga dla wszystkich elementów podwozia.

    Ale za to auto jedzie jak po szynach, coś za coś. No i pamiętajmy, że określenie "Profil 40-45" niewiele mówi nam o wysokości opony.

    Ja finalnie zakupiłem jednak komplet zimowych opon w rozmiarze 215/55/R16. Na wiosnę kupię jakieś Letnie 18".
  • #51
    tzok
    Moderator Samochody
    Z własnego doświadczenia powiem Ci tak - na nasze drogi rozsądna granica to 225/45R17, 225/40R18 to już przegięcie, trzeba strasznie uważać i praktycznie dowolny krawężnik staje się przeszkodą nie do pokonania. Pierwsza "zaliczona" dziura (a zimą ciężko tego uniknąć) i felga do prostowania. Tak niski profil jest dobry na tor, na drogach publicznych nie pokonujesz zakrętów z taką prędkością by praca ściany opony miała większe znaczenie.
  • #52
    sanfran
    Poziom 38  
    Zdecydowałem się na komplet całorocznych Michelin Crossclimate+ 205/55 R16 H
    Klimat u mnie jest bardziej łagodny, więc nie ma ekstreamalnych temperatur - w większości się utrzymuje 5-15c.

    Pomimo "traktorowego" bieżnika są bardzo ciche.

    Opony całoroczne premium czy dwa komplety klasy średniej?


    Przyjechał wan z warsztatem na pace (łącznie z wyważarką) i wymienił opony pod domem.
    W przeliczeniu na złote cała przyjemność kosztowała mnie 1412 zyla i jeszcze gratis jakąś smart-durnostojkę dostanę w cenie (Amazon Echo Show 5).
  • #53
    Piotrek#G
    Poziom 24  
    tzok napisał:
    Z własnego doświadczenia powiem Ci tak - na nasze drogi rozsądna granica to 225/45R17, 225/40R18 to już przegięcie, trzeba strasznie uważać i praktycznie dowolny krawężnik staje się przeszkodą nie do pokonania. Pierwsza "zaliczona" dziura (a zimą ciężko tego uniknąć) i felga do prostowania. Tak niski profil jest dobry na tor, na drogach publicznych nie pokonujesz zakrętów z taką prędkością by praca ściany opony miała większe znaczenie.

    Przejechałem 100 tys. polówką na kołach 195/50/15, czyli w zasadzie wysokość gumy nawet nieco niższa niż przy 225/45R17 i nie mogę powiedzieć, że było źle. Owszem, na krawężniki trzeba było uważać, ale też bez przesady. Wystarczyło starać się najeżdżać bardziej prostopadle i nie było problemów.
  • #54
    Toporek98
    Poziom 10  
    Ja bym stawiał na opony całoroczne w klasie premium niż wydawać pieniądze na klasę średnia czy też ekonomiczną. Np opony Yokohama 4S AW21 klasy premium mają bardzo dużo pozytywnych opinii i myślę, że nie będzie dużej różnicy między sezonowymi klasy średniej.