Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opony całoroczne premium czy dwa komplety klasy średniej?

Piotrek#G 25 Sep 2019 07:22 8577 55
  • #31
    Piotrek#G
    Level 25  
    anchilos wrote:
    Raczej odpuść.

    Dlaczego? Miałem w poprzednim aucie i jedyną wadą może być szybkie zużycie. Za to na mokrym jechały jak po kleju.
    anchilos wrote:
    Jak wymieniłem Vredsteiny całoroczne QUatrac 5, Małżonka jeździ po 50 km na zadupiu na Podlasiu , i ma średnią ok. 60 km/h.

    Rozwiniesz proszę to zdanie. Jakoś nie bardzo mogę zrozumieć o co chodzi.
  • #32
    anchilos
    Level 33  
    Ad1 . Moja subiektywna ocena.
    Ad2. Dobrze sobie radzą zimą nie tylko w mieście, ale także na drogach niekoniecznie dobrze zimą utrzymanych.


    Dlatego nabyłem komplet do drugiego auta.
  • #34
    RNIC
    Level 15  
    anchilos wrote:
    Piotrek#G wrote:
    Jeżeli chodzi o zimowe, to celowałem w Nokian WR D4,

    Jak najbardziej.


    Niestety, z przykrością muszę stwierdzić, że Nokian już nie jest oponą godną polecenia.
    O ile Nokian "Made in Finland" był oponą naprawdę świetną, tak obecny Nokian "Made in Russia" już niestety nie. I chodzi mi wyłącznie o trwałość gumy. Po 3 - 4 sezonach są do wyrzucenia ze względu na spękania i stwardnienie gumy. Niby "mięcha" jeszcze dużo a jeździć strach.
    Na fińskich Nokianach jeździłem do zużycia bieżnika i do końca były dobre.
    Natomiast dwa komplety rosyjskich Nokianów nie nadawały się do jazdy po 3 - 4 sezonach (opony letnie i zimowe). Letnie zamieniłem na "polskie" Dębice Presto HP i po 3 sezonach nie mam uwag (polskie - made in slovenia). Te Dębice można też trafić jako polskie, francuskie i niemieckie.
    Obecnie muszę kupić coś na zimę ... i nie wiem co. Może Frigo 2 ???
  • #35
    anchilos
    Level 33  
    RNIC wrote:
    Nokian "Made in Russia"

    Nie wiedziałem

    Tak jak Polsilver z fabryki lemieszy w Petersburgu.
  • #36
    RNIC
    Level 15  
    Niestety dwa komplety ruskich przerobiłem. I na Polskę nie ma innych a przynajmniej u lokalnych gumiarzy (Podkarpackie).
  • #37
    kris8888
    Level 33  
    Letnie opony Nokian "Made in Russia" też są chyba kiepskie. W zeszłym roku kupiłem parę w popularnym sklepie internetowym i niestety mocno różniły się między sobą parametrami. Po założeniu na przód samochód zaczęło silnie ściągać na jedną stronę. Wizualnie nie było nic widać. Przerzuciłem na tył i jakoś na razie jeżdżę. Jak kupowałem to nie wiedziałem że są produkowane również poza Finlandią.

    Sam też przymierzam się do kupna jakichś opon wielosezonowych więc z chęcią poczytam opinie.
  • #38
    anchilos
    Level 33  
    kris8888 wrote:
    Sam też przymierzam się do kupna jakichś opon wielosezonowych więc z chęcią poczytam opinie.

    Toyo Vario, Jak znajdziesz.
    Mojego rozmiaru nie ma.
  • #39
    RNIC
    Level 15  
    Na dzień dzisiejszy mogę z czystym sumieniem polecić letnie Dębice Presto HP. Po trzech sezonach nie ma z nimi problemów. Bieżnik może troszkę znika ale jest to opona cicha. Nawet stwierdzę, że bardzo ciche. Samochód "klasyk" Passat B5FL w gnojówce i kombi. Jazda autostradowa - bez problemów, na suchym i mokrym też. Wcześniejsze Nokiany (letnie) były fajne przez jeden sezon. W drugim były zdecydowanie głośniejsze, później jeszcze gorzej. Wywaliłem ten produkt oponopodobny po 5 sezonach z bardzo ładnym bieżnikiem (ok 5mm, fabrycznie było 8mm) ale stan gumy to była tragedia. Spękania po bokach oraz wzdłuż bieżnika były już po 4 sezonie i w zasadzie już wtedy nadawały się do wywalenia ale wytrzymałem jeszcze jeden sezon z jazdą głównie lokalną.

    Co do zimowych Nokianów (3 sezony przejechane) - bieżnik też jest jeszcze ok ale po ostatniej zimie nie da się jechać szybciej niż 80 - 90 km/h. Tłuką jakby koła były zupełnie niewyważone. Próby wyważenia pomagają na 50 - 100 km i znowu tłuką. Na ten sezon muszę zmienić bo nie wytrzymam. Sama guma, o dziwo jest w przyzwoitym stanie, bez spękań.

    A i żeby nie było, że odbiegłem mocno od głównego tematu, to autorowi pierwszego posta zdecydowanie polecę dwa komplety opon (letnie i zimowe). Wielosezonowe, w mojej ocenie są ok w samochodach małych, typowo miejskich, o niezbyt dużej dynamice jazdy. Tylko, czy inni kierowcy jadący za takim, delikatnie mówiąc zawalidrogą będą zadowoleni ?
  • #40
    nspd
    Level 8  
    No właśnie też szukam opon zimowych i najlepiej gdyby to byłe jakieś budżetowe pod względem kosztów, ale przyzwoite pod względem jakości.
    RNIC wrote:
    Na dzień dzisiejszy mogę z czystym sumieniem polecić letnie Dębice Presto HP.

    Czy to samo możesz powiedzieć o oponach zimowych od Dębicy?
    Mam tutaj na myśli Dębica frigo hp2 205/60r16: https://www.sklepopon.com/opona-zimowa/debica-frigo-hp-2-205-60-r16-96-h-xl-82488
  • #41
    RNIC
    Level 15  
    Niestety. Na temat zimowych opon z Dębicy nic nie wiem. Sam stoję przed wyborem: Co na zimę.
    Wrócę znowu do Nokianów.
    Zimowe WR D3 pod względem trzymania się drogi jest jak najbardziej OK.
    Problemem w nich jest trwałość samej gumy. Jeżeli zajeździsz bieżnik w 2 - 3 sezony to je bierz. Prawdopodobnie będziesz zadowolony.
  • #42
    arekwij
    Level 14  
    Ja bym stawiał jednak na całoroczne z segmentu premium. Do tej wyliczanki, która się przewinęła dodałbym jeszcze Yokohamę Geolandar A/T G015.
  • #43
    Piotrek#G
    Level 25  
    Trochę poczytałem, po analizowałem i chyba stanie na tym, że kupię dwa komplety.
    Zimowe 215/55 R16:
    https://www.oponeo.pl/dane-opony/nexen-winguard-snow-g-wh2-215-55-r16-93-h#258814054
    Letnie 235/40 R18:
    https://www.oponeo.pl/dane-opony/hankook-vent...evo2-k120-235-40-r18-95-y-xl-mfs-zr#263775564

    Z ciekawostek doczytałem, rozmiar 225/45 R18 na którym ten Signum wyjechał z fabryki dopuszczony jest przez Opla tylko jako koła letnie dla tego auta.
  • #44
    RNIC
    Level 15  
    Bo 40 R18 to już chyba zbyt niski profil jak na zimę
  • #45
    anchilos
    Level 33  
    Piotrek#G wrote:
    Z ciekawostek doczytałem, rozmiar 225/45 R18 na którym ten Signum wyjechał z fabryki dopuszczony jest przez Opla tylko jako koła letnie dla tego auta.
    RNIC wrote:
    Bo 40 R18 to już chyba zbyt niski profil jak na zimę

    Raczej zbyt szeroki.
  • #46
    Toporek98
    Level 11  
    Skoro pokonujesz dystanse 20 tys km to według mnie całoroczne w klasie premium się sprawdzą bez problemu. W dobrej cenie masz np Yokohame 4S AW21. Tak jak już ktoś tu wspomniał na w gołoledź nawet opona zimowa nie za wiele zdziała. A nawet mają dwa komplety kół na zmianę powinno się je i tak przed założeniem wyważyć.
  • #47
    Piotrek#G
    Level 25  
    Znalazłem główny powód, który mnie hamuje przed żonglowaniem rozmiarami, oraz założeniem opon całorocznych 18" - ubezpieczenie AC na auto...
  • #48
    fan_r
    Level 10  
    A jak wam się wydaje? Lepszą opcją będzie zakup opon mniejszych, ale klasy premium, czy większych ale np ze średniej lub budżetowej półki?
  • #49
    tzok
    Moderator of Cars
    Zdecydowanie mniejszych (oczywiście w zakresie dopuszczonym przez producenta samochodu) klasy premium. Zawieszenie i konstrukcja samochodu będą Ci wdzięczne ;) Profil 40-45 poza autostradami i drogami szybkiego ruchu to katorga dla wszystkich elementów podwozia.
  • #50
    Piotrek#G
    Level 25  
    tzok wrote:
    Profil 40-45 poza autostradami i drogami szybkiego ruchu to katorga dla wszystkich elementów podwozia.

    Ale za to auto jedzie jak po szynach, coś za coś. No i pamiętajmy, że określenie "Profil 40-45" niewiele mówi nam o wysokości opony.

    Ja finalnie zakupiłem jednak komplet zimowych opon w rozmiarze 215/55/R16. Na wiosnę kupię jakieś Letnie 18".
  • #51
    tzok
    Moderator of Cars
    Z własnego doświadczenia powiem Ci tak - na nasze drogi rozsądna granica to 225/45R17, 225/40R18 to już przegięcie, trzeba strasznie uważać i praktycznie dowolny krawężnik staje się przeszkodą nie do pokonania. Pierwsza "zaliczona" dziura (a zimą ciężko tego uniknąć) i felga do prostowania. Tak niski profil jest dobry na tor, na drogach publicznych nie pokonujesz zakrętów z taką prędkością by praca ściany opony miała większe znaczenie.
  • #52
    sanfran
    Level 40  
    Zdecydowałem się na komplet całorocznych Michelin Crossclimate+ 205/55 R16 H
    Klimat u mnie jest bardziej łagodny, więc nie ma ekstreamalnych temperatur - w większości się utrzymuje 5-15c.

    Pomimo "traktorowego" bieżnika są bardzo ciche.

    Opony całoroczne premium czy dwa komplety klasy średniej?


    Przyjechał wan z warsztatem na pace (łącznie z wyważarką) i wymienił opony pod domem.
    W przeliczeniu na złote cała przyjemność kosztowała mnie 1412 zyla i jeszcze gratis jakąś smart-durnostojkę dostanę w cenie (Amazon Echo Show 5).
  • #53
    Piotrek#G
    Level 25  
    tzok wrote:
    Z własnego doświadczenia powiem Ci tak - na nasze drogi rozsądna granica to 225/45R17, 225/40R18 to już przegięcie, trzeba strasznie uważać i praktycznie dowolny krawężnik staje się przeszkodą nie do pokonania. Pierwsza "zaliczona" dziura (a zimą ciężko tego uniknąć) i felga do prostowania. Tak niski profil jest dobry na tor, na drogach publicznych nie pokonujesz zakrętów z taką prędkością by praca ściany opony miała większe znaczenie.

    Przejechałem 100 tys. polówką na kołach 195/50/15, czyli w zasadzie wysokość gumy nawet nieco niższa niż przy 225/45R17 i nie mogę powiedzieć, że było źle. Owszem, na krawężniki trzeba było uważać, ale też bez przesady. Wystarczyło starać się najeżdżać bardziej prostopadle i nie było problemów.
  • #54
    Toporek98
    Level 11  
    Ja bym stawiał na opony całoroczne w klasie premium niż wydawać pieniądze na klasę średnia czy też ekonomiczną. Np opony Yokohama 4S AW21 klasy premium mają bardzo dużo pozytywnych opinii i myślę, że nie będzie dużej różnicy między sezonowymi klasy średniej.
  • #55
    chojinka
    Level 29  
    Miałem całoroczne Nokian i spisywał się świetnie, w owym czasie kosztowały mnie 215zl sztuka i wiem że to był bardzo dobry wybór. Po około 80tys km przednie były łyse a tylne miały jakieś 5-6mm
  • #56
    żałosna udręka
    Level 33  
    Moim skromnym zdaniem najważniejszym parametrem opon, jest długość drogi hamowania na mokrej nawierzchni. Aktualnie zima tak u nas wygląda. Jak ktoś jeździ stricte po śniegu to tylko zimówki, ale one są słabe na mokrym. Oprócz symbolu M+S opony zimowe powinny mieć oznaczenie certyfikatu.