Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot Boxer III, 2.2hdi puma - Niestabilne ciśnienie paliwa + P0093

24 Wrz 2019 22:14 180 4
  • Poziom 10  
    Witam, dostałem auto w którym problem jest z dopisaniem fabrycznie nowych wtryskiwaczy. Diagbox przyjmuje kody, później kolejnym krokiem w przypisywaniu jest adaptacja(uczenie) nowych wtryskiwaczy i tutaj pojawia się problem w postaci komunikatu, że uczenie niezakończone z powodu niestabilnego ciśnienia paliwa (nierównej pracy). Komunikat wywala po chwili od odpalenia silnika po słyszalnej zmianie charakterystyki jego pracy. Do tego po przygazowaniu lub ostrzejszej jeździe auto gaśnie i zapisuje błąd P0093 (nieszczelność układu paliwowego). Wycieków nigdzie nie widać, zrobiłem inspekcje sitka, w koszu zbiornika znalazłem grubsze metalowe opiłki koloru brązowego coś jak piasek ale to metal co wskazywałoby na zużycie pompy tylko której? Wymieniony był też filtr paliwa na nowy i regulator ciśnienia na pompie wtryskowej. Wtryski pomimo tego, że są nowe również zostały sprawdzone na przelewy i są bez zastrzeżeń. Załączam zdjęcia z podglądu parametrów po odpaleniu silnika i zaraz po ok 30sek.
    Jak sprawdzić pompę wstępną i jakie ciśnienia w jakich warunkach powinny panować? Jak ocenić stan pompy WC? Podejrzewam też czujnik ciśnienia?
    Jest jeszcze mechaniczny zawór nadmiarowy ciśnienia na listwie wtryskowej?
    Pozdrawiam
    Peugeot Boxer III, 2.2hdi puma - Niestabilne ciśnienie paliwa + P0093
    Peugeot Boxer III, 2.2hdi puma - Niestabilne ciśnienie paliwa + P0093 Peugeot Boxer III, 2.2hdi puma - Niestabilne ciśnienie paliwa + P0093 Peugeot Boxer III, 2.2hdi puma - Niestabilne ciśnienie paliwa + P0093 Peugeot Boxer III, 2.2hdi puma - Niestabilne ciśnienie paliwa + P0093
    Peugeot Boxer III, 2.2hdi puma - Niestabilne ciśnienie paliwa + P0093
    Peugeot Boxer III, 2.2hdi puma - Niestabilne ciśnienie paliwa + P0093[/url]
  • Poziom 18  
    Masz wyłechtany układ paliwowy , w tej sytuacji nie da się wykonać uczenia wtrysków , jeśli rozpoczaleś te procedurę to zapewne nie ukończyłeś i efektem jest palący czek i tryb awaryjny silnika

    W tej sytuacji trzeba doprowadzić do całkowitej sprawności układ paliwowy , skoro są opiłki to jeszcze zniszczą się nowe wtryski , myśle że trzeba pompę regenerować bo z niej mogą być opiłki , czyszczenie układu z opiłków a i tak może być problem z uczeniem

    pompę WC sam nie sprawdzisz tylko serwisy dieslowskie na stole zweryfikują , dobrze byłoby obejrzeć części pompy pod mikroskopem , pompkę wstępną możesz sam sprawdzić mierząc ciśnienie , tak powinno być 0,5 do 1 bar , ona służy tylko do wypełnienia układu paliwem

    Ja miałem kilka takich przypadków i najczęściej problem rozwiązywałem ze przekładałem ecu bsi i klucze to innego sprawnego auta robiłem procedurę a potem spowrotem do auta

    mysle ze właściciel popłynie z tym autem na wieksza kasę
  • Poziom 17  
    Zmien czujnik cisnienia na listwie tak na wszelki wypadek ze szrotu dostaniesz za 2 dyszki jezeli dalej bd problem to pompa wc jak najszybciej
  • Poziom 10  
    Mógłby ktoś wytłumaczyć mi co to za "reduktor ciśnienia"? Ciśnienie z pompy elektrycznej za filtrem nabija 5bar a za tym magicznym zaworkiem ciśnienia na wejściu pompy wc już nie ma. Uszkodzony czy tak ma być?
    Zaworek znajduje się pomiędzy filtrem paliwa a pompą wc. Łączy zasilanie z przelewem gdy zadziała.
    Wątpię aby miał on zbijać ciśnienie do 0bar.
    Nr. OE PSA: 1563 L9
    Nr. OE Fiat: 1350647080
    Peugeot Boxer III, 2.2hdi puma - Niestabilne ciśnienie paliwa + P0093
  • Poziom 10  
    Dla jasności pompa wysokiego ciśnienia razem z czujnikiem była wysłana i sprawdzona w Bosch serwisie.
    Pozdrawiam