Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot Boxer III, 2.2hdi puma - Niestabilne ciśnienie paliwa + P0093

24 Sep 2019 22:14 2016 4
  • Level 10  
    Witam, dostałem auto w którym problem jest z dopisaniem fabrycznie nowych wtryskiwaczy. Diagbox przyjmuje kody, później kolejnym krokiem w przypisywaniu jest adaptacja(uczenie) nowych wtryskiwaczy i tutaj pojawia się problem w postaci komunikatu, że uczenie niezakończone z powodu niestabilnego ciśnienia paliwa (nierównej pracy). Komunikat wywala po chwili od odpalenia silnika po słyszalnej zmianie charakterystyki jego pracy. Do tego po przygazowaniu lub ostrzejszej jeździe auto gaśnie i zapisuje błąd P0093 (nieszczelność układu paliwowego). Wycieków nigdzie nie widać, zrobiłem inspekcje sitka, w koszu zbiornika znalazłem grubsze metalowe opiłki koloru brązowego coś jak piasek ale to metal co wskazywałoby na zużycie pompy tylko której? Wymieniony był też filtr paliwa na nowy i regulator ciśnienia na pompie wtryskowej. Wtryski pomimo tego, że są nowe również zostały sprawdzone na przelewy i są bez zastrzeżeń. Załączam zdjęcia z podglądu parametrów po odpaleniu silnika i zaraz po ok 30sek.
    Jak sprawdzić pompę wstępną i jakie ciśnienia w jakich warunkach powinny panować? Jak ocenić stan pompy WC? Podejrzewam też czujnik ciśnienia?
    Jest jeszcze mechaniczny zawór nadmiarowy ciśnienia na listwie wtryskowej?
    Pozdrawiam
    Peugeot Boxer III, 2.2hdi puma - Niestabilne ciśnienie paliwa + P0093
    Peugeot Boxer III, 2.2hdi puma - Niestabilne ciśnienie paliwa + P0093 Peugeot Boxer III, 2.2hdi puma - Niestabilne ciśnienie paliwa + P0093 Peugeot Boxer III, 2.2hdi puma - Niestabilne ciśnienie paliwa + P0093 Peugeot Boxer III, 2.2hdi puma - Niestabilne ciśnienie paliwa + P0093
    Peugeot Boxer III, 2.2hdi puma - Niestabilne ciśnienie paliwa + P0093
    Peugeot Boxer III, 2.2hdi puma - Niestabilne ciśnienie paliwa + P0093[/url]
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 18  
    Masz wyłechtany układ paliwowy , w tej sytuacji nie da się wykonać uczenia wtrysków , jeśli rozpoczaleś te procedurę to zapewne nie ukończyłeś i efektem jest palący czek i tryb awaryjny silnika

    W tej sytuacji trzeba doprowadzić do całkowitej sprawności układ paliwowy , skoro są opiłki to jeszcze zniszczą się nowe wtryski , myśle że trzeba pompę regenerować bo z niej mogą być opiłki , czyszczenie układu z opiłków a i tak może być problem z uczeniem

    pompę WC sam nie sprawdzisz tylko serwisy dieslowskie na stole zweryfikują , dobrze byłoby obejrzeć części pompy pod mikroskopem , pompkę wstępną możesz sam sprawdzić mierząc ciśnienie , tak powinno być 0,5 do 1 bar , ona służy tylko do wypełnienia układu paliwem

    Ja miałem kilka takich przypadków i najczęściej problem rozwiązywałem ze przekładałem ecu bsi i klucze to innego sprawnego auta robiłem procedurę a potem spowrotem do auta

    mysle ze właściciel popłynie z tym autem na wieksza kasę
  • Level 27  
    Zmien czujnik cisnienia na listwie tak na wszelki wypadek ze szrotu dostaniesz za 2 dyszki jezeli dalej bd problem to pompa wc jak najszybciej
  • Level 10  
    Mógłby ktoś wytłumaczyć mi co to za "reduktor ciśnienia"? Ciśnienie z pompy elektrycznej za filtrem nabija 5bar a za tym magicznym zaworkiem ciśnienia na wejściu pompy wc już nie ma. Uszkodzony czy tak ma być?
    Zaworek znajduje się pomiędzy filtrem paliwa a pompą wc. Łączy zasilanie z przelewem gdy zadziała.
    Wątpię aby miał on zbijać ciśnienie do 0bar.
    Nr. OE PSA: 1563 L9
    Nr. OE Fiat: 1350647080
    Peugeot Boxer III, 2.2hdi puma - Niestabilne ciśnienie paliwa + P0093
  • Level 10  
    Dla jasności pompa wysokiego ciśnienia razem z czujnikiem była wysłana i sprawdzona w Bosch serwisie.
    Pozdrawiam