Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sharp ARM-160 - Po wymianie developera i bębna bez zmian.

25 Wrz 2019 15:00 234 5
  • Poziom 8  
    Witam.
    Klient zgłaszał problem z wydrukiem Ad1. po sprawdzeniu kopiarki i licznika wydruków (ponad 314tyś.) stwierdziłem że czas na wymianę developera razem z bębnem i listwą czyszczącą bo był już czas ponad 50tyś od ostatniej wymiany. Myślałem że problem zniknie ale wydruk jest taki sam. Zrobiłem wydruk jeszcze przy otwartej klapie skanera i wyszło mi to Ad2. Wymieniałem z innej kopiarki wywoływaczkę myśląc że być może to jest wałek magnetyczny lecz wydruk jest ten sam. Być może to elektroda na bębnie jest czysta lecz lekko zdeformowana (wygięta delikatnie) w jednym miejscu.

    Cała maszyna została wyczyszczona, developer oryginał bęben zamiennik.
    AD1.Sharp ARM-160 - Po wymianie developera i bębna bez zmian.AD2.
    Sharp ARM-160 - Po wymianie developera i bębna bez zmian.
  • Poziom 28  
    Sprawdź czy listwa od wałka magnetycznego nie ma nagaru ja przecieram ją (wewnętrzną stronę) drobnym papierem ściernym
  • Poziom 8  
    Niestety to nie to, powymieniałem wszystko co można było wymienić z innej kopiarki sprawnej czyli cały moduł bębna cała wywoływaczkę i jest to samo więc już nie wiem o co chodzi?
  • Specjalista - zasilacze komputerowe
    Podaj trochę więcej informacji.
    Zrób kilka kopii gęsto zapisanej strony (może być gazeta) zapisanej tekstem. Łatwiej analizować zakłócenia wydruku jeśli kartka położona na szybie skanera jest trochę przekoszona, tak przynajmniej o ok. 20°.

    Dużo daje do myślenia kilka kolejno po sobie zrobionych kopii nie ruszanego oryginału, wykonywanych bądź seryjnie (1 x 3 kopie) lub po kolei (3 x po 1 kopii).
    Łatwiej wtedy o jakieś wnioski.

    Co do wąskich białych linii (Ad 2.) to przyjrzałbym się rolce magnetycznej. Czy szczotka magnetyczna na niej jest równomierna.
    Zastanawia mnie biały, poprzeczny jasny pasek. Wygląda jak skutek chwilowego braku napięcia na elektrodzie transferowej. Kilka kopii może rzucić więcej światła na tę przypadłość.

    Wracając do błędów kopii (Ad 1.) to przyjrzałbym się skanerowi. Mam na myśli jednorodność prędkości przemieszczania się nad dokumentem.
  • Poziom 23  
    Usterka wskazuje na uszkodzony napęd , dostępny łatwo od tyłu kopiarki - nie pourywaj kabli z elektromagnesów. Kiedyś wymieniałem koła zębate odpowiedzialne za napęd bębna.
  • Poziom 11  
    Żeby sprawdzić czy bęben obraca się płynnie, wystarczy zdjąć małą ściankę i palcem kręcić silnikiem głównym. Wyczujesz czy któraś z zębatek przeskakuje. Rozchyl tylko wałki w piecu, będzie lżej. Jak nie, to wyjęcie zespołu napędowego, to góra 5 min.
    Możesz puścić wydruk przy otwartych prawych drzwiach. Będzie widać jak się obraca.
    Zamiast kopii puść w menu serwisowym test 64-01.