Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podłączyć zdalne sterowanie bramy.

25 Wrz 2019 17:31 567 18
  • Poziom 3  
    Witam.
    Chciałbym zrobić brame garażową automatyczną na pilota. Kupiłem już wszytko. Zdalne sterowanie silniczek od wycieraczek i krańcówki. I teraz pytanie jak to podłączyć żeby wszystko działało.
    +i- to 1 i 2 od prawej od góry. Tyle wiem ze schematy. A nie wiem co to no nc com
    Czerwony od silniczka to + A czarny to minus. A żeby były lewe obroty to na obrót. I tego też nie wiem jak podłączyć. Dopiero zaczynam przygodę z majsterkowaniem więc proszę o wyrozumiałość. Z góry dzięki! Jak podłączyć zdalne sterowanie bramy. Jak podłączyć zdalne sterowanie bramy. Jak podłączyć zdalne sterowanie bramy. Jak podłączyć zdalne sterowanie bramy. Jak podłączyć zdalne sterowanie bramy.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post
    specjalista -automatyka bramowa
    Jak podłączyć zdalne sterowanie bramy.

    Użyte styki krańcówek to COM i NC.
    Diody - prostownicze, o mocy chociaż 5A. Twoje krańcówki z fot. nieco przydelikatne ale może dadzą radę.

    Odbiornik w trybie przerzutnika.
    Biegunowość podpięcia silnika ustal doświadczalnie - tak aby krańcówka z danej strony wyłączała odpowiednik kierunek obrotów silnika.

    Działanie: Każdy kierunek obsługuje jeden przycisk pilota,
    Naciskasz pierwszy przycisk pilota - silnik zaczyna otwierać bramę, po dojeździe do krańcówki silnik się zatrzymuje. Aby zamknąć - naciskasz kolejny przycisk i znowu brama się zamyka aż zatrzyma się na drugiej krańcówce.
    Naciśnięcie 3 lub 4 przycisku pilota zatrzyma silnik w trakcie ruchu - taki STOP - (i załączy odpowiednio 3 lub 4 kanał odbiornika ale to u ciebie nieprzydatne).
    Jeśli nie będzie ci odpowiadało przyporządkowanie kierunków do przycisków pilota - zamień kable na wyjściach COM odbiornika.

    Klasyczne sterowanie znane z fabrycznych bram (tzn jednym przyciskiem - w sekwencji otwiera-stop-zamyka-stop) tym odbiorniku w prosty sposób ciężko zrobić. W tym celu zamiast kupować chińczyka za 60 zł wystarczyło kupić pełnoprawny sterownik bramy z pilotami Elmes STP za 150 zł.
  • Poziom 3  
    Kotbury
    Dzięki wielkie za schemat. Już silnik chodzi. Ale wciąż nie wiem jak rozwiązać problem żeby zamienić obroty na lewe. Czyli masa ma iść tam gdzie plus. Próbowałem to mi zwarcie robi. A druga rzecz to jak dobrze do końca i krańcowka odemnie prąd to gdy brama s8e będzie wracać to ta krańcowka nie puści tego prądu ?
  • specjalista -automatyka bramowa
    Cytat:
    nie wiem jak rozwiązać problem żeby zamienić obroty na lewe. Czyli masa ma iść tam gdzie plus

    I właśnie taką zamianę realizują dwa przekaźniki z odbiornika. Musisz ustawić je w trybie 3 czyli przerzutnika.
    Cytat:
    A druga rzecz to jak dobrze do końca i krańcowka odemnie prąd to gdy brama s8e będzie wracać to ta krańcowka nie puści tego prądu?
    .
    Po to są diody prostownicze. Dioda przy krańcówce puszcza prąd powiedzmy tylko "w jedną stronę" - od plusa do minusa.
    Czyli analizując - brama się otwiera, dojeżdża do krańcówki która się rozwiera i silnik staje. Aby zaczęła się zamykać - klikasz pilota, przekaźniki zamieniają polaryzację i dioda przy krańcówce zaczyna przewodzić prąd (bo teraz jest ustawiona w kierunku przewodzenia) i silnik pomimo rozwartej krańcówki rusza. Po drugiej stronie analogicznie.

    Jeśli tekst " Czyli masa ma iść tam gdzie plus" oznacza zamianę polaryzacji na silniku to tak - tak jakbyż zamienił kable przy silniku. Ale co próbowałeś że robi zwarcie? Przy DOKŁADNIE takim podpięciu jak na schemacie nie ma opcji coby coś robiło zwarcie - Zaciski COM biorą przez przekaźniki prąd z zasilania i albo jest na obu plus zasilania w stanie spoczynku albo na którymś COMie pojawia się masa i silnik rusza. Nie ma opcji żeby COMy się zwarły i spowodował zwarcie na zasilaniu.
    Jeśli sobie nie radzisz z w/w schematem, sugeruje poproszenie kogoś troszkę bardziej kumatego - bo próbując może i się czegoś nauczysz, ale przy okazji puscisz z dymem trochę sprzętu...
  • Poziom 3  
    Kotbury
    Czyli com z 1 przekaźnika ma iść do masy A z 2 do plusa. I sam sterownik zmieni to gdzie idzie prąd ? A jeszcze gdzie dac diody prostownicze od strony silnika czy od strony sterowania?

    Dodano po 9 [godziny] 30 [minuty]:

    Kotbury zrobiłem tak z krańcowkami. Ale nadal nie mogę mieć lewych obrotów. Przycisk A włącza B wyłącza . Później działa tylko b i włącza silnik ale w te same obroty.co jeszcze mam zmienić? I gdzie dac te diody prostownicze.
  • specjalista -automatyka bramowa
    Coś czuję że bez znajomego elektryka/elektronika się nie obejdzie.
    Zrób połączenia KRÓTKIMI kabelkami tak,żeby WSZYSTKIE były widoczne a nie połowa uciekała z kadru. Płytkę sfotografuj pionowo z góry - pod takim kątem jak teraz kompletnie nie widać, który przewód gdzie idzie. Np schemat który dałeś wcześniej nie pasuje do kolejności wyjść sterownika na fotce - może jestem ślepy ale to inny odbiornik niż na pierwszej fotce - więc zeskanuj JEGO instrukcję - jego tez trzeba ustawić zworkami w tryb "Przerzutnik".
    Z obu COMów dwa kable przez krańcówki idą do silnika (u ciebie tak zdaje się jest). Reszta - jedna bozia wie. Nie możesz po prostu przy samym odbiorniku zrobić mostków : minus zasilania-NO1-NO2 oraz: plus zasilania-NC1-NC2 ? przestań w odniesieniu do silnika pisać plus i masa tylko pisz po prostu kable silnikowe. Jeszcze jedno - otwórz puszkę przekładni i sprawdź połączenia. Silnik wycieraczek ma po pierwsze 2 biegi, po drugie ma automatyczny wyłącznik (na pozycji spoczynkowej wycieraczek). Podpięcie ze sterownika ma ów wyłącznik omijać. Może być że w tym wyłączniku w puszce przekładni jest też dioda.
    Musisz wszystko ominąć i przypięć się bezpośrednio do silnika (i wskazany szybki bieg - wtedy napęd ma pełną moc). Czyli tak na początek podepnij silnik testowo bezpośrednio do zasilacza i zamieniając kable zasilające sprawdź czy kręci się w obu kierunkach.
  • Poziom 3  
    Kotbury
    Dodaje więcej zdj. Czerwony kabelek od silnika to szybki bieg A biały wolny. Jeśli podepnę +I-tak jak na zdj to są szybkie prawe obroty A jak na odwrót to szybkie lewe. Tak centrala jest inna ale podpięta wg schematu.
  • specjalista -automatyka bramowa
    Podłączenia dobre (za wyjątkiem bezsensownej plątaniny kabli do akumulatora . Wystarczyłyby krótkie mostki przy samym odbiorniku jak napisałem 2 posty wcześniej).
    I powtarzam kolejny raz - ODBIORNIK MA BYĆ W TRYBIE ZATRZASK. Jeśli nie wiesz o co kaman - daj całą instrukcję od niego albo chociaż link do sprzedawcy.

    Jak już będzie kręcił w obie strony - zajmij się diodami na krańcówkach.
  • Poziom 3  
    Kotbury
    https://allegro.pl/oferta/zdalne-sterowanie-r...WZiZjNiMzJlZDc5MDYxOWFmM2MyYzNiYTgzZTIzYjM%3D
    to link do allegro z którego kupiłem.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ale to kodowanie jak jest na instrukcji nie dokłada. Te 4 " bolce" że zdjęcia one zmieniają tryb. Jak wyjme całkowicie ten plasticzek to jest tryb chwilowy. Czyli jak włączę przycisk A to działa tylko gdy trzymam.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dodaje zdj instrukcji i tych ,, Bolców,,
  • Poziom 3  
    Kotbury
    Mam tryb przerzutnik. Jeśli klikne A to po kolejnym kliknięciu A nic się nie dzieje. BCD zatrzymują wtedy.ale jak już zatrzymam to przycisk B nie uruchomia żadnych obrotów. I mogę tylko znowu kliknąć A żeby silnik się włączył. Próbowałem zrobić A i D i bez różnicy.
  • specjalista -automatyka bramowa
    Jeśli masz (niezgodnie z instrukcją - która mówi o przełączaniu trybów już ma etapie dopisywania pilotów) to logika wskazuje że zworka powinna być raczej na 3-4 a 2-3 to tryb bistabilny i niezależne działanie przekaźników.
    Nie wiem co robisz źle - może coś z dopisywaniem pilotów - zachowanie silnika wskazuje że przekaźnik nr 2 (ani 3 i 4) nie reaguje na 2 (lub 3 i 4) przycisk pilota. Coś mi się zdaje że każdy przycisk pilota należy dopisać osobno (tzn dopisanie przycisku 1 nie dopisuje z automatu przycisków 2,3 i 4) - bo po co wzmianka w instrukcji o dopisaniu "wybranego" przycisku pilota?.
    Spróbuj.
  • Poziom 3  
    Kotbury.
    Dziękuję za cierpliwość do mnie i pomoc. Silnik chodzi w lewo i prawo. Była przerwana tasiemka od spodu sterownika. ( musiałem zrobić pewnie zwarcie) zakeilem ją folią aluminiową i teraz działa. Ale jeszcze proszę pomóż mi gdzie dac te diody prostownicze.
  • specjalista -automatyka bramowa
    Diody podpięte przy samych krańcówkach - na początek powiedzmy nóżka diody od strony paska na obudowie - do styku COM krańcówki, druga nóżka do styku NC krańcówki - tak samo w obu.
    Ale przede wszystkim montuj tak jak ma być mechanikę napędu i eksperymentuj na gotowym urządzeniu - kierunek wlutowania diod zależy od wynikowego kierunku ruchu wózka. Może tak być że trzeba będzie obie diody odwrócić - gdy krańcówki nie będą zatrzymywać silnika.

    Jak podłączyć zdalne sterowanie bramy.

    PS Łatałeś folią aluminiową? przecież ona się praktycznie nie lutuje - napraw ścieżkę miedzianym przewodem.