Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] opel astra J 1.7 cdti - błędy P2598 P003A

26 Wrz 2019 17:48 1857 7
  • Poziom 27  
    Witam. Trafiłą do mnie taka astra, oczywiście juz po innych mechanikach. Auto trafiło z tymi błędami, w turbosprężarce był uszkodzony wirnik i poszła do regeneracji. Wróciła, założyłem ją, ciagnie ładnie ale wyskakują te błędy.
    P003A- NIE PRZYUCZONE POŁOŻENIE MODUŁU STERUJĄCEGO DOŁADOWANIEM SPRĘŻARKI i P2598
    opis błędu p2598 jest w tym pliku tylko po angielsku, do jakiegoś amerykańskiego chevroleta.
    zakład regenerujący turbo zarzeka sie że wszystko jest idealnie.
    w programie diagnostycznym położenie aktuatora jest od 0 do 82% co odpowiada od 0 do 3,9Volta mierzone na czujniku położenia gruszki. Gdy poluzuje śrubę zderzakową turbo i dojdę do 95% to błąd p2598 nie wyskakuje, ale robi sie też duża turbodziura. wtedy zostaje P003A, najlepsze że mogę go skasować i auto jeździ, później przychodzę zapalam i kontrolka silnika już swieci i jest ten błąd w pamięci komputera.
    Myslałem że robi się adaptację tego czujnika położenia turbo, auto było w ASO opla, ale oni zaproponowali tylko wymianę turbosprężarki na nową kompletną. Może ktoś mi z tym pomóc?
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Błąd DTC P2598
    Charakterystyka położenia łopatek turbosprężarki - pozycja niska , ECM wykrywa, że czujnik położenia łopatek turbosprężarki jest poza zakresem lub utknął w położeniu niskim...
  • Poziom 27  
    Tak. Wyskakuje gdy wartość z czujnika położenia sztangi odbiega o 15 procent od zamierzonej przez ponad 10s. Ten regulacja śruby zderzakowej mogę usunąć. Gorszy jest p003a, który wyskakuje od razu po zapaleniu
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    To usuń P2598 regulacją sztangi i spróbuj przyuczyć pozycję testerem najlepiej MDI (w tym silniku po wymianie turbo konieczne jest wuczenie pozycji )...
  • Poziom 27  
    jesteś pewien? bo właśnie w aso opla w rzeszowie powiedzieli że tu sie nic nie przyucza, tylko zaproponowali wymianę turbo na nowe.
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Info z oryginału:

    Pomoc diagnostyczna
    Po wykonaniu obsługi serwisowej turbosprężarki lub jej części składowych trzeba wykonać ponowne wuczenie turbosprężarki. Zaniedbanie wykonania procedury wuczania turbosprężarki może spowodować ustawienie innych kodów DTC.

    Procedura wuczania turbosprężarki jest niezbędna po wykonaniu następujących procedur serwisowych:

    •Wymiana elektromagnetycznego zaworu nastawczego pozycji łopatki turbosprężarki
    •Wymiana czujnika pozycji łopatki turbosprężarki
    •Wymiana modułu ECM
    •Wymiana turbosprężarki
    •Wszelkie czynności serwisowe powodujące zakłócenie części składowych turbosprężarki

    Dotyczy silnika :
    Zespół sterowania silnika/układu paliwowego - 1.7L Diesel (LKR, LUD i LUE)
  • Poziom 27  
    Dziękuję Ci bardzo. Teraz tylko kwestia znaleźć jakieś ogarnięte ASO, albo kogoś z MDI na Podkarpaciu.
  • Poziom 27  
    Na powracające błędy pomogla wymiana sprężarki na używana kompletna oryginalna. W MDI nie ma opcji przuczenia czujnika na gruszce turbosprężarki.