Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Palnik gazowy - obawa przed uruchomieniem

27 Wrz 2019 22:09 189 10
  • Poziom 14  
    Witam
    Mój palnik nie pasuje do żadnego tematu, bo to totalna samoróbka do żadnego urządzenia produkowanego seryjnie. Jest to palnik to popularnego na YouTube piecyka do topienia aluminium. Zupełnie nie znam się na gazie, nigdy nie miałem do czynienia z butlami stąd ten post, po prostu ze strachu przed tym.
    Popatrzcie na załączone zdjęcia i proszę o podpowiedź.
    1. Czy to zadziała? w sensie czy ogień będzie już poza otworem wylotowym (fi 5) czy może powstanie w środku tej dłuższej rurki, gdzie jest już powietrze i gaz.
    2. Czy płomień może się cofnąć do butli i spowodować eksplozję? Czy reduktor jest tym urządzeniem zabezpieczającym ?
    Palnik gazowy - obawa przed uruchomieniem Palnik gazowy - obawa przed uruchomieniem
  • Poziom 21  
    Cześć. Słabo widzę Twój pomysł. Nikt Ci tutaj nie zagwarantuje, że nie zabijesz siebie lub kogoś postronnego. Raz, że wykonałeś "palnik" i nie wiesz czy on zadziała i JAK zadziała a dwa, że nie masz pojęcia o fizyce gazu. Nie lepiej kupić gotowy palnik w markecie razem z osprzętem do butli?
  • Poziom 43  
    To jakaś kompletna herezja ten palnik. Brak możliwości poprawnego mieszania się gazu z powietrzem przed zapłonem ! Z czego on na być zasilony gazem ? Z butli lpg poprzez reduktor ? A powietrze skąd ? Z kompresora ? Zwykły palnik spawalniczy, inżektorowy (smoczkowy), za kilka złotych możesz spokojnie zasilić LPG i powietrzem.
    Poczytaj tutaj : http://www.ztch.umcs.lublin.pl/materialy/cw_dodatek-palniki-gazowe_ZTCH.pdf
  • Poziom 14  
    Tak, zasilony będzie z butli gazowej przy której jest reduktor, a powietrze będzie dostawał z kompresora.