Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bardzo słaba prędkość internetu w komputerze.

28 Wrz 2019 21:50 381 15
  • Poziom 4  
    Witam.

    Posiadam internet 700Mb/s jednakże na komputerze nigdy nie jest więcej niż 230Mb/s. Zawsze mam prędkość miedzy 90Mb/s a 230Mb/s.
    Nie posiadam routera od wifi, a korzystam z modemu przewodowego od lokalnego dostawcy z którego mam internet. Modem był testowany u dostawcy jak i kabel wtedy prędkość była normalna czyli 700Mb/s. Dodam, że też był tester u mnie gdzie sprawdzał modem i tak samo pokazywało 700Mb/s. Reinstalowałem sterowniki, robiłem format komputera, skanowałem różnymi programami antywirusowymi jak Eset Nod32, Malwarebytes, CCleaner, a efekt został taki sam. Najdziwniejszy jest fakt, że w momencie kiedy był u mnie pan, który testował i w momencie po resecie modemu jak robiłem speed test to zdarzało się, że prędkość wskazywała 700Mb/s ale tylko w momencie kiedy zużycie procesora wzrosło na 100%. Dodatkowo bardzo mnie dziwi to, że te 700Mb/s wskazało tylko wtedy akurat on był u mnie. Jak samemu co jakiś czas robię speed testy to nigdy nie mam takiej prędkości.
    Dodam, że przed zmianą prędkości internetu na właśnie 700Mb/s miałem 300Mb/s i wtedy cały czas miałem właśnie prędkość w okolicach 280Mb/s a 290Mb/s.

    Modem - Arris CM 3200B
    Dostawca - lokalny Telewizja Kablowa Toruń
    Płyta główna - MSI Z170A Gaming M3
    Karta sieciowa - Killer E2400 Gigabit Ethernet Controller
    Windows 10 Home
    Karta graficzna - GeForce GTX 1060
    Procesor - Intel Core i5-6400, 2.7GHz, 6MB
    Zasilacz - SilentiumPC Enduro FM1 650W (SPC119)
    Usługa - dostawca internetu i telewizji
  • Admin grupy komputery
    Jaki masz dysk twardy? Może ten nie jest w stanie szybciej zapisać danych?
  • Poziom 4  
    Dysk SPCC Solid State Disk (SSD) 120gb SATA III 6.0Gb/s
    Dodam informacje z programu Speccy Bardzo słaba prędkość internetu w komputerze.
  • Poziom 4  
    Przy próbie wykonania pomiaru aby był certyfikowany wyskakuje informacja o Zbyt dużej liczbie urządzeń w sieci. Modem jest stacjonarny i jedyne urządzenie do niego podpięte to właśnie komputer.

    Bardzo słaba prędkość internetu w komputerze.
    Bardzo słaba prędkość internetu w komputerze.

    Za każdym razem kiedy przy pomiarze certyfikowanym sprawdzę ponownie czy da radę już go wykonać, to wykryta liczba aktywnych urządzeń waha się między 2 a 4. Czasami zdarzą się, że mogę wykonać test certyfikowany, ale w trakcie pomiaru już i tak wynik przychodzi w niecertyfikowanym.
  • Specjalista Sieci, Internet
    ZaxKrayt napisał:
    Przy próbie wykonania pomiaru aby był certyfikowany wyskakuje informacja o Zbyt dużej liczbie urządzeń w sieci.

    Odpiąć, odłączyć, wyłączyć wszystkie zbędne urządzenia.

    Test jest wiarygodny tylko wtedy, kiedy jest certyfikowany.
  • Poziom 4  
    Nawet po odpięciu wszystkiego zbędnego pojawia się informacja o dużej liczbie urządzeń, tylko teraz nie pokazuje między 2 a 4, a 1
  • Specjalista Sieci, Internet
    Zrestartuj prądowo router, potem komputer i spróbuj ponownie.

    Sprawdzasz oczywiście na połączeniu kablowym?
  • Poziom 4  
    Problem dalej taki sam. Tak tylko po kablu bo nie mam WiFi
  • Poziom 4  
    Próbowałem na różnych, obecnie korzystam właśnie z tych do podałeś bo największą prędkość stałą udaje mi się utrzymać. W granicach 250 Mb/s. Na innych przeważnie obniża się na 160Mb/s
  • Admin grupy komputery
    Sprawdź jeszcze opcje sterownika w menadżerze urządzeń, może tam są włączone jakieś ograniczenia.
    Dodatkowo sprawdź opcje zasilania.
  • Poziom 4  
    W opcjach zasilania mam ustawione na wysoką wydajność. A w właściwościach sterownika jest kilkanaście tych opcji. Część jest włączona a część wyłączona. Np. Energy Efficient Ethernet mam na disabled a Flow Control na Rx & Tx Enabled. Jeżeli o to Tobie chodziło.
  • Specjalista Sieci, Internet
    ZaxKrayt napisał:
    Problem dalej taki sam.

    Więc musisz ten problem zdiagnozować co jeszcze u Ciebie koliduje.
    Wyłącz w ogóle wifi na Twoim routerze i podepnij się pod router tylko jednym komputerem i zrób test.
  • Poziom 4  
    KOCUREK1970 napisał:
    ZaxKrayt napisał:
    Problem dalej taki sam.

    Więc musisz ten problem zdiagnozować co jeszcze u Ciebie koliduje.
    Wyłącz w ogóle wifi na Twoim routerze i podepnij się pod router tylko jednym komputerem i zrób test.


    Nie posiadam wifi. Modem podpięty tylko pod ten komputer kablem.
  • Specjalista Sieci, Internet
    ZaxKrayt napisał:
    Modem podpięty tylko pod ten komputer kablem.

    To zresetuj modem guzikiem i zrób test ponownie.
    Sam widzisz, że coś jednak z tego netu jeszcze korzysta i tester to wykrywa - no coś musi tam jeszcze szwankować.