Hej,
Mam taki problem, zmieniłem wiązkę złącza X2(odpowiada za oświetlenie auta, czujnik poziomu płynu hamulcowego, obsługę ABS+TC, czujniki zużycia klocków itd) w Opel Vectra B 2.5 99r. z komputerem prawdopodobnie jest to Motronic 2.8 w mojej wersji komputera posiadałem pompę powietrza wtórnego, która po swapie nie była zamontowana. Zmieniłem wiązkę na obsługującą w originale xenony, ta wiązka pozbawiona jest instalacji pompy powietrza wtórnego, dzięki czemu zanotowałem błąd P0410
Prześledziłem instalację i według informacji z sieci, błąd nie wyskakuje gdy odłączymy pompę, ale przekaźnik musi być sprawny bo wyskakuje błąd u mnie go nie ma i dlatego pewnie mam ten błąd, a ja nie chcę dodawać wiązki od przekaźnika i rozbierać enty raz wiązkę pod maską.
Moje pytanie brzmi czy jeśli ECU z pinów zasila przekaźnik pinem 54 i 37 to da się ominąć ten przekaźnik np łącząc te przewody, czy trzeba dodawać jakiś opornik, bo np cewka zmienia napięcie, skąd Ecu wie, że musi wywalić błąd P0410, a może zawór Y15 ma jakiś powrót do ECU który informuje, że coś jest nie tak.
Sprawdził bym to podłączając się przekaźnikiem do złącza X2 pinami 41 i 42 czy to rozwiąże problem, ale nie mam jak skasować teraz błędu stałego "Check Engine" tylko żeby sprawdzić darmo 50zł kasowanie błędu
54 - Przekaźnik wtryskiwacza/pompy paliwa(punkt pomiaru zasilania napięciem dla diagnozy końcowego)
37 - Przekaźnik wdmuchiwania powietrza dodatkowego (chyba sterowanie masą)
Przekaźnik K12, czyli pompy powietrza podaje napięcie na pompę powietrza M27 i przekazuję też napięcie na zawór Y15
Rozebrałem przekaźnik oprócz cewki nie ma tam żadnej elektroniki
Dziękuje za wszelkie sugestie, drugi dzień nie daje mi to spokoju, a nie mam żadnej wiedzy w elektryce a ze schematami elektrycznymi mierzę się w sumie pierwszy raz
Mam taki problem, zmieniłem wiązkę złącza X2(odpowiada za oświetlenie auta, czujnik poziomu płynu hamulcowego, obsługę ABS+TC, czujniki zużycia klocków itd) w Opel Vectra B 2.5 99r. z komputerem prawdopodobnie jest to Motronic 2.8 w mojej wersji komputera posiadałem pompę powietrza wtórnego, która po swapie nie była zamontowana. Zmieniłem wiązkę na obsługującą w originale xenony, ta wiązka pozbawiona jest instalacji pompy powietrza wtórnego, dzięki czemu zanotowałem błąd P0410
Prześledziłem instalację i według informacji z sieci, błąd nie wyskakuje gdy odłączymy pompę, ale przekaźnik musi być sprawny bo wyskakuje błąd u mnie go nie ma i dlatego pewnie mam ten błąd, a ja nie chcę dodawać wiązki od przekaźnika i rozbierać enty raz wiązkę pod maską.
Moje pytanie brzmi czy jeśli ECU z pinów zasila przekaźnik pinem 54 i 37 to da się ominąć ten przekaźnik np łącząc te przewody, czy trzeba dodawać jakiś opornik, bo np cewka zmienia napięcie, skąd Ecu wie, że musi wywalić błąd P0410, a może zawór Y15 ma jakiś powrót do ECU który informuje, że coś jest nie tak.
Sprawdził bym to podłączając się przekaźnikiem do złącza X2 pinami 41 i 42 czy to rozwiąże problem, ale nie mam jak skasować teraz błędu stałego "Check Engine" tylko żeby sprawdzić darmo 50zł kasowanie błędu
54 - Przekaźnik wtryskiwacza/pompy paliwa(punkt pomiaru zasilania napięciem dla diagnozy końcowego)
37 - Przekaźnik wdmuchiwania powietrza dodatkowego (chyba sterowanie masą)
Przekaźnik K12, czyli pompy powietrza podaje napięcie na pompę powietrza M27 i przekazuję też napięcie na zawór Y15
Rozebrałem przekaźnik oprócz cewki nie ma tam żadnej elektroniki

Dziękuje za wszelkie sugestie, drugi dzień nie daje mi to spokoju, a nie mam żadnej wiedzy w elektryce a ze schematami elektrycznymi mierzę się w sumie pierwszy raz
