Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SCANIA R HPI - niskie ciśnienie paliwa na listwie.

29 Wrz 2019 11:16 138 5
  • Poziom 8  
    SCANIA R 420 HPI 2007 - autocom pokazuje około 14 bar na wolnych obrotach.
    Podmieniłem czujnik ciśnienia, czujnik przelewowy, cewkę gaszenia, filtr paliwa nowy.
    Regulowane zawory i pompowtryski.
    Pompa paliwowa nowa.
    Musi być gdzieś ubytek ciśnienia, pytanie gdzie?
  • Moderator - Na Wesoło HydePark
    14 Barów to w miarę normalne ciśnienie.
    zula15 napisał:
    Podmieniłem czujnik ciśnienia, czujnik przelewowy, cewkę gaszenia, filtr paliwa nowy.

    Po co? Odpala normalnie?
  • Poziom 8  
    W/g mnie nienormalne - przyczyna dużego spalania 40l/100km.
    U kolegi w dwóch samochodach ciśnienia 16,2 wolne obroty, 17,1 1500obr.
    Spalanie 32l/100km.
    U mnie ciśnienie 14,7 wolne obroty, 15,7 1500obr.
    Spalanie 40l/100km.
  • Moderator - Na Wesoło HydePark
    W takim wiekowym aucie całkiem normalne zużycie paliwa ( zależy też od kierowcy). Silnik w jakiej kondycji? Układ doładowania sprawny? SCR działa?
  • Poziom 8  
    Silnik w dobrej kondycji. Układ doładowania sprawny. SCR - brak euro 4.
    Układ wtryskowy
    Scania HPI i EDC S6
    Zasada działania
    Ciśnienie paliwa w układzie utrzymywane
    jest na stałym poziomie za pomocą zaworu
    przelewowego. Ciśnienie paliwa w czasie
    przepływu powinno wynosić około 17-20 bar

    Czy możliwe ubytki ciśnienia na uszczelkach listwy paliwowej?
  • Poziom 8  
    Dwa tłumiki wahań ciśnienia na listwie paliwowej - czy ktoś wie jak są zbudowane oraz zasada działania.

    Rzeczywiście ArturAVS miał rację z ciśnieniem, okazuje się że są dwa różne zawory 14,5 bar oraz 17 bar.
    W zależności od silnika ciśnienie jest inne.