Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Seat Corrdoba Vario 97'''' - podłączenie uniwersalne sterownika centralnego zamk

29 Wrz 2019 19:07 237 23
  • Poziom 4  
    Witam, jestem amatorem, ale wziąłem się za montaż uniwersalnego sterownika zamka centralnego, niestety zgłupiałem i poległem na etapie ogarniania schematu, który załączam poniżej. Samochód posiada fabryczny pneumatyczny zamek centralny, pompka do zamka jest w bagażniku, idą do niej 3 przewody, w kabinie nie ma żadnego przełącznika zamykania/otwierania drzwi ani nie wiem pod który przekaźnik moglbym sie podpiąć z nowym sterownikiem. jak to podłączyć?? Sterownik to Blow S4

    Seat Corrdoba Vario 97'''' - podłączenie uniwersalne sterownika centralnego zamk Seat Corrdoba Vario 97'''' - podłączenie uniwersalne sterownika centralnego zamk Seat Corrdoba Vario 97'''' - podłączenie uniwersalne sterownika centralnego zamk Seat Corrdoba Vario 97'''' - podłączenie uniwersalne sterownika centralnego zamk
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Na chłopski rozum pompa sterowana jest zmiana polaryzacji ma jednym z przewodów. Zapewne jeden przycisk od otwierania powoduje zamkniecie jednego przekaznika na NC a drugi od otwierania drugiego przekaznika. Oba oczywiście na sekunde lub krócej. Wspolny kabel z pompy na oba przekazniki i jeden z nich dostaje na kotwe mase a drugi na kotwe plus.
  • Poziom 4  
    Walczyłem dzisiaj z tym sterownikiem, zrobiłem podłączenie zgodnie z załączonym schematem pod układ pneumatyczny i nie działą, słychać prace przekaźników w sterowniku ale zamki nie reagują. Pomarańczowy złączyłem z biało-czarnym, biały podpiąłem do 'linii głównej' pompki, żółty i czarny do masy, pomarańczowo-czarny do linii głównej, zółto-czarny z czerownym do 12v, brązowych od kierunkowskazów nie podłączałem. Nie rozumiem czemu to dalej nie trybi, czy ja źle rozumiem schemat?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 15  
    Tam jest chyba szary sterujący chyba w pompie
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Wg. schematu sterowanie jest na przewodach czerwono-zielony i czerwono-niebieski. Takie powinny być przy pompce i takie wychodzą z wkładki zamka. Jeden zamyka, drugi otwiera po podaniu plusa. Podaj impuls plusa na te przewody przez małą żarówkę, jeśli są faktycznie przy pompce. Jak zadziała to sterownik połączyć jak do sterowanie plusem, czas ustawić ten krótszy i powinno działać.
  • Poziom 4  
    Próbowałem teraz wg schematu podłączyć na sterowanie plusem i dalej nie działa... Jak podłączyć ten sterownik żeby podawał plus na zamkniecie i plus na otwarcie przez pare sekund?

    abart64 napisał:
    Jak zadziała to sterownik połączyć jak do sterowanie plusem, czas ustawić ten krótszy i powinno działać.

    Jak mogę ustawić czas?

    Poniżej schemat którym teraz zastosowałem.
    Seat Corrdoba Vario 97'''' - podłączenie uniwersalne sterownika centralnego zamk
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Watek jest bardzo prosty. Sterujesz plusem, dlugosc impulsu 3,5 sekundy. Wpinasz sie prosto w przewody pompki.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=17832731&highlight=#17832731
    Na tym linku, gdzie opisalem co i jak, wraz z Twoimi dlonmi podlaczysz wszystko aby gralo.
  • Poziom 4  
    piachu1994 napisał:
    Watek jest bardzo prosty. Sterujesz plusem, dlugosc impulsu 3,5 sekundy. Wpinasz sie prosto w przewody pompki.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=17832731&highlight=#17832731
    Na tym linku, gdzie opisalem co i jak, wraz z Twoimi dlonmi podlaczysz wszystko aby gralo.


    Widziałem ten temat i nawet im sie posiłkowałem, podłączyłem tak jak mówisz i nie hula. Słychać tylko tykanie w sterowniku po naciśnieciu pilota. Przewód biały podpiałem do jednego przewodu pompki, biało-czarny do drugiego przewodu. żóły i żółto-czarny do akumulatora, pomarańczowy i pomarańczowo-czarny nie podłączone, no i oczywiscie czerwony do akumulatora, czarny masa. Jak wydlużyć impuls?
    Seat Corrdoba Vario 97'''' - podłączenie uniwersalne sterownika centralnego zamk
    Seat Corrdoba Vario 97'''' - podłączenie uniwersalne sterownika centralnego zamk
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Jak masz domykanie szyb to czas 3 sekundy bedzie ci otwieral okna. Ile czasu trzyma przekaźnik po wcisnieciu pilota? Lutujesz biały z bialoczarnym i podajesz na nich plus. Do żółty lutujesz z czerwono niebieskim z pompy a żółto czarny z czerwono zielonym z pompy. Te pola J1 i J2 to J2 powinno być zmostkowane. Od drugiej strony płytki nie masz czasem założonego jakiegoś łącznika na J1?
  • Poziom 34  
    PussyDestroyerr69 napisał:

    Widziałem ten temat i nawet im sie posiłkowałem, podłączyłem tak jak mówisz i nie hula. Słychać tylko tykanie w sterowniku po naciśnieciu pilota. Przewód biały podpiałem do jednego przewodu pompki, biało-czarny do drugiego przewodu. żóły i żółto-czarny do akumulatora, pomarańczowy i pomarańczowo-czarny nie podłączone, no i oczywiscie czerwony do akumulatora, czarny masa. Jak wydlużyć impuls?

    Szukaj w module zworki aby przerzucić na pneumatykę - wydłuża impuls na 3.5 sekundy.
  • Poziom 4  
    miroslaw wielki napisał:
    Ile czasu trzyma przekaźnik po wcisnieciu pilota?


    przy naciskaniu zamknięcia na pilocie są 2 tyknięcia, przy otwarciu jedno.

    miroslaw wielki napisał:
    Lutujesz biały z bialoczarnym i podajesz na nich plus. Do żółty lutujesz z czerwono niebieskim z pompy a żółto czarny z czerwono zielonym z pompy.


    OK, przerobię wiązke w ten sposób i zobaczymy jak będzie.

    miroslaw wielki napisał:
    Te pola J1 i J2 to J2 powinno być zmostkowane. Od drugiej strony płytki nie masz czasem założonego jakiegoś łącznika na J1?

    piachu1994 napisał:
    Szukaj w module zworki aby przerzucić na pneumatykę - wydłuża impuls na 3.5 sekundy.


    Płytka od tyłu wygląda tak:
    Seat Corrdoba Vario 97'''' - podłączenie uniwersalne sterownika centralnego zamk
    [qu

    EDIT:
    Podłączyłem na stole jak jak napisał mirosław, podpiałem akumulator, multimetr pod przewody żółty i żółto-czarny, pojawia się 12v, jednak na pół sekundy, jak wydłużyć trwanie impulsu na te 3,5sekundy?
  • Poziom 15  
    Teoretycznie to teraz powinieneś mieć pneumatic bez zworki.
    Jakby było przejście na górnych pinach J1 to wtedy czas sie skraca. Tak wyglada z płytki. A zmostkuj piny J1 moze żółtym sie popieprzyly piny
  • Poziom 4  
    Mostykuję na rózne sposoby i ciągle jest tak samo, napiecie na mierniku pojawia sie na pol sekundy.
  • Poziom 4  
    Dobra, też podejrzewam że to co kupiłem to nadaje się tylko do spuszczenia w kiblu, więc kupiłem dzisiaj lepszy sterownik, jest w nim normalna regulacja dlugosci impulsu poprzez jumpera ktorego sie po prostu przekłada z 0,5 na 3,5sekundy, wiązke zrobiłem tak jak samo jak w poprzednim, jak kolega mirosław napisał, sprawdzam na stole miernikiem napięcie na tych 2 przewodach które mam podpiąć pod pompe, pojawia sie 12v na te 3,5 sekundy na jednym i na drugim, zależnie co naciskam na pilocie, jednak po podpięciu do pompy cisza, pompka ani drgnie. Jakieś sugestie?
  • Poziom 15  
    Podaj na ten czerwono niebieski i czerwono zielony plusa i zobacz czy wachluje zamkami. Może bezpiecznik siadł.
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Rozumiem że podłączasz się pod te przewody sterujące czerw-nieb i czerw-zielony ?
  • Poziom 15  
    Plusa raz na jeden raz na drugi podaj.
  • Poziom 4  
    miroslaw wielki napisał:
    Podaj na ten czerwono niebieski i czerwono zielony plusa i zobacz czy wachluje zamkami. Może bezpiecznik siadł.

    miroslaw wielki napisał:
    Plusa raz na jeden raz na drugi podaj.


    Gdy podpinam na krzyż przewody to pracują zamki, bo zawsze w jednym z nich jest 12v. Pompka pracuje.

    abart64 napisał:
    Rozumiem że podłączasz się pod te przewody sterujące czerw-nieb i czerw-zielony ?


    Tak, do tych przewodów dokładnie a środkowy brązowy nie ruszany.
  • Poziom 4  
    Centralny działa! Powodem nie załączania pompki była słaba masa. Dziekuję wszystkim zaangażowanym za pomoc. :)
  • Poziom 4  
    Centralny działa! Powodem nie załączania pompki była słaba masa. Dziekuję wszystkim zaangażowanym za pomoc. :)

    Dodano po 2 [minuty]:

    pomoc użytkowników forum