Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Focus Mk2 1.6 tdci 90KM - tryb awaryjny, niskie ciśnienie paliwa

Sakada 30 Sep 2019 14:55 10905 4
  • #1
    Sakada
    Level 5  
    Witam,
    Mam problem z nowo zakupionym Fordem Focusem 1.6 tdci 90KM z 2008r. Auto jakieś dwa tygodnie temu przeszło pierwszy raz w tryb awaryjny. Do tego na desce zapaliła się kontrolka usterki zespołu napędowego (czerwony wykrzyknik w zębatce). Po ponownym uruchomieniu silnika było ok, ale po jakimś czasie kontrolka wyskoczyła ponownie. Do tego na postoju cała buda mocno drgała. Mechanik sprawdził błędy - trochę tego było i je wykasował, bo nie wiadomo z jakiego okresu one są do tego dotyczyły niskiego ciśnienia paliwa, więc wymienił filtr i dodatkowo rurę dolotu do przepustnicy, bo była na niej dziura. Po tych zabiegach auto przejechało około 100 km bez żadnego problemu i bez błędów. A dziś rano powtórka - kontrolka się zapaliła i wywaliło błędy, jak poniżej. Dodam, że samochód już nie drga, zapala normalnie, obroty nie falują. Po ponownym włączeniu silnika wychodzi z awaryjnego i można nim jeździć normalnie aż do następnego razu. Gdzie może tkwić problem? Nie chcę znowu naprawiać czegoś w ciemno.
    Ford Focus Mk2 1.6 tdci 90KM - tryb awaryjny, niskie ciśnienie paliwa Ford Focus Mk2 1.6 tdci 90KM - tryb awaryjny, niskie ciśnienie paliwa
  • Helpful post
    #2
    moto-kord
    Level 28  
    Witaj podjedź i sprawdź które błędy powróciły po wymianie filtra i rurze dolotu.
  • #3
    Sakada
    Level 5  
    moto-kord Dzięki za odpowiedź, no to są właśnie te błędy, które wkleiłam do postu. Wcześniejsze zostały już skasowane.
  • Helpful post
    #4
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Przetarta wiązka.
  • Helpful post
    #5
    moto-kord
    Level 28  
    Podam Ci co należało by sprawdzić odnośnie tych błędów
    1.P0087 Zbyt niskie ciśnienie w szynie paliwowej/układzie paliwa :
    1 Czujnik ciśnienia paliwa
    2 Elektrozawór dozowania paliwa
    2.P0171 Mieszanka zbyt uboga (rząd 1) :
    1 Miernik masowego przepływu powietrza z czujnikiem temperatury powietrza
    2 Czujnik temperatury powietrza
    3 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
    4 Czujnik ciśnienia doładowania
    5 Zawór regulacji układu recyrkulacji spalin z czujnikiem położenia
    6 Czujnik ciśnienia paliwa
    7 Wtryskiwacz 1/2/3/4
    3.P0150 Czujnik tlenu przed katalizatorem 2, obwód/otwarty :
    Do sprawdzenia jak wyżej.
    4.P0100 Obwód miernika masowego przepływu powietrza 1/otwarty:
    5.p0100 Silnik przełącza się w tryb powolnego powrotu; Utrata mocy; Świeci się lampka ostrzegawcza silnika:
    Objaw
    Silnik przełącza się w tryb powolnego powrotu
    Utrata mocy
    Świeci się lampka ostrzegawcza silnika
    Kod usterki: P0100
    Przyczyna
    Uszkodzony elastyczny przewód podciśnieniowy turbosprężarki
    Przewód elastyczny ociera o głowicę cylindrów
    Rozwiązania
    Podłączyć przyrząd diagnostyczny
    Odczytać kody usterek
    Usuń wszystkie kody usterek
    Sprawdzić parametry przepływomierza masowego powietrza
    Sprawdzić ciśnienie ładowania
    Oczekiwana wartość: 1942 mbar
    Jeżeli wykryto usterkę, sprawdzić elastyczny przewód podciśnieniowy turbosprężarki pod względem uszkodzenia
    W razie potrzeby wymienić elastyczny przewód podciśnieniowy .
    Pokaż to swojemu mechanikowi.Niech zrobi solidną diagnostykę silnika sprawdzenie parametrów,
    czujników na zimnym i ciepłym silniku.
    Pozdrawiam