Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] BMW E46 316i - Szarpie, gaśnie na zimnym silniku

02 Paź 2019 07:17 171 1
  • Poziom 32  
    Witam.
    Jakiś tydzień temu miałem problem z odpaleniem auta rano na zimnym silniku. Odpala od strzała i po sekundzie gaśnie i tak kilka razy. Trzeba go przytrzymać na gazie aż złapie temperaturę, wtedy się uspokaja i pracuje jak złoto.
    Zauważyłem, że na zimnym silniku (prawdopodobnie na ssaniu) w miejscu zaznaczonym na zdjęciach, pojawił się duży syk powietrza, jak odkurzacz niemalże. Wcześniej tak nie było a ten hałas aż słychać w kabinie. Macałem ręką, ale nie mogę wyczuć gdzie tak ciągnie (prawdopodobnie lewe powietrze). Sytuacja ucicha natychmiast jak tylko silnik złapie temperaturę i natychmiast uspokajają się obroty. Potem już jak ciepły to pali od strzała i pracuje stabilnie.
    Moje pytanie do Was: skąd to może ssać powietrze i co to za element zaznaczony strzałką? (bo mam wrażenie, że to jakiś zawór automatycznego ssania).
    Silnik 1,9; 105 KM; benzyna + LPG

    BMW E46 316i - Szarpie, gaśnie na zimnym silniku
    BMW E46 316i - Szarpie, gaśnie na zimnym silniku BMW E46 316i - Szarpie, gaśnie na zimnym silniku

    Edit: udało się nagrać film: https://youtube.com/watch?v=n4ECyrZJeFY
  • Poziom 32  
    Z tyłu na kolektorze dolotowym jest jakiś magiczny zaworek podciśnieniowy (w środku element uszczelniający ruchomy na sprężynie). Z jednej strony podpięty do niego wąż prowadzi do pokrywy zaworów a on sam przykręcony jest dwiema śrubami do kolektora.
    BMW E46 316i - Szarpie, gaśnie na zimnym silniku
    I właśnie tych dwóch srób nie było. Po uzupełnieniu oringa i przykręceniu na jego miejsce, auto pracuje prawidłowo. Jakieś 90 minut spokojnej roboty bo trzeba kolektor dolotowy zdjąć aby był tam dostęp.