Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak ogólnie działa takie sterowanie w pneumatyce ?

04 Paź 2019 00:17 165 1
  • Poziom 8  
    Witam !

    Raczej szybkie pytanie.
    Wiecie może jak w praktyce działają te 2 sterowania ?

    Jak ogólnie działa takie sterowanie w pneumatyce ?

    Bo oba działają na zasadzie "Jak wzrośnie ciśnienie" to sterowanie się załączy.
    I mnie zastanawia jak działa to "wspomaganie" nie za bardzo mogę to sobie wyobrazić.

    Jest też wersja tego wspomagania bez tego doprowadzania ciśnienia bezpośrednio (czyli sterowanie pośrednie)
    I chyba to działa tak że sam zawór dostarcza to ciśnienie (ten pośredni sposób) mam rację ?

    Jeśli by ktoś mógł na to szybko odpowiedzieć to byłbym wdzięczny !
    Ale i tak dziękuję za przeczytanie i ewentualne odpisanie.

    Dodano po 1 [godziny] 5 [minuty]:

    PS 1
    CZy tu może chodzi o to że w tej wersji z wspomaganiem (mogę dopiąć sprężynę, guzik lub nic ?)

    Dodano po 55 [minuty]:

    A może to w bezpośredniej wersji tego :

    Jak ogólnie działa takie sterowanie w pneumatyce ?

    Nie dość że dostaje bezpośrednio ciśnienie to jeszcze ciśnienie z zasilania go jakby "Wspomaga".

    Dobrze tutaj myślę?

    Bo jest też takie samo sterowanie tylko bez tych kresek po lewej stronie (i jest jaki pośrednie). Czyli jakby tylko zasilanie (a nie bezpośrednie wpięcie ciśnienia na boku) załącza sterowanie ?
    Bo widziałem taki rysunek pokazujący takie sterowanie pośrednie.

    Jak ogólnie działa takie sterowanie w pneumatyce ?

    Tutaj ciśnienie jest doprowadzane z zasilania. Czyli analogicznie bez tej cewki (sterowania elektromagnetycznego) tylko samego ciśnienia to znaczy że się załącza jak wzrośnie ciśnienie, ale tylko wtedy jak będzie jakieś wysokie ciśnienie na wejściu. Jakoś tak ?

    Chciałbym usłyszeć waszej odpowiedzi na ten temat.
  • Poziom 29  
    Xenon02 napisał:
    Witam !

    Raczej szybkie pytanie.
    Wiecie może jak w praktyce działają te 2 sterowania ?



    Szybkie pytanie, szybka odpowiedź. Na dolnym rysunku masz zawór w przekroju. Wewnątrz porusza się tłoczek do osiągania poszczególnych nastaw zaworu. W przypadku, gdy mówimy o sterowaniu za pomocą ciśnienia, to powietrze doprowadzone z boku zaworu (sterujące) bezpośrednio przepycha tłoczek. Natomiast, jeżeli mówimy o sterowaniu ze wspomaganiem, to ciśnienie sterujące otwiera drogę dla ciśnienia głównego zaworu, tak że to właśnie ciśnienie główne przepycha tłoczek. Zabranie ciśnienia sterującego zamyka drogę dla ciśnienia głównego i tłoczek się cofa. Zrealizowane jest to za pomocą małego kanalika widocznego w przekroju zaworu pod cyfrą "4". Sterowanie ze wspomaganiem stosuje się przy większych zaworach, gdzie ciśnienie sterujące jest niewystarczające do wysterowania zaworu (lub zachodzi obawa, że zawór niepoprawnie osiągnie wymagane położenie pracy).
    Pozdrawiam