Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ursus c 330 - hydraulika z opóźnieniem?

lukasz8920 03 Oct 2019 23:06 4050 34
  • #1
    lukasz8920
    Level 10  
    Witam, mam problem z hydrauliką w moim Ursusie c330, a mianowicie taki ze została wymieniona pompa podnośnika na wzmocniona z aluminiową obudową, olej i wszelkiego rodzaju uszczelnienia. Gdy chcę podnieść tura to reaguje dopiero po ok. 1min. A gdy opuszczę i tur znajduje się na ziemi to po chwili słychać jak olej z układu wraca z powrotem do komory przekładniowej. Dodam że wyjście do tura jest wyprowadzone z rozdzielacza pod siedzeniem. Mógłby ktoś pomoc z tym problemem? Mi już brakuje pomysłów.
  • #2
    LENIWIEC_PL
    Level 28  
    Witam serdecznie.
    Jaki olej zastosowałeś?
    Czy próbowałeś odpowietrzyć tura?
  • #3
    lukasz8920
    Level 10  
    Jak tylko pamiętam to był zalany HIPOL i teraz również zalany został nowy HIPOL. Odpowietrzenie na nic nie zdaje się się, bo po opuszczeniu tura olej zcieka z powrotem do komory przekladniowej i ponowne podnoszenie jest znów z powietrzem.
  • #4
    PICIA
    Level 33  
    a masz olej spieniony????? zobacz
  • #5
    lukasz8920
    Level 10  
    Tak, pieni się olej
  • #6
    PICIA
    Level 33  
    zdejmij podnosnik i wymień oring na bloku skrzyni - zapewne go przyciołeś albo przy pompie jest przeciek na sróbunku innej opcji niema
  • #8
    lukasz8920
    Level 10  
    Wczoraj zdejmowalem ponownie podnośnik i wymieniłem wszystkie oringi na nowe bo myślałem że są przyciete ale nie były, srubunki też sprawdzałem i docisniete

    Dodano po 6 [minuty]:

    Myślisz że nowa pompa i może mieć odrazu uszkodzony simering na walku? Filtr olejowy jest czysty bo dokładnie było wyczyszczona komora przeklodniowa i sprawdzałem parę razy filt.
    Cały czas mnie zastanawia dlaczego jak rozdzielacz jest w pozycji opuszczania to wszystkie olej wraca do komory i pompa wpierw zasysa powietrze a dopiero później olej.
  • #9
    SKM 1964
    Level 33  
    Tak ci się tylko wydaje . Po prostu powietrze jest sprężyste a olej nie .
    Trzeba trochę odczekać aby urosło ciśnienie w przewodach i wtedy widać efekt
    podnoszenia . Przy opuszczaniu natomiast , powietrze próbuje się rozprężać
    i wywala olej do skrzyni , to będzie nawet słychać . TUR na tej mieszance lub
    tylny podnośnik będzie elastyczny po podniesieniu , bo układ cały czas się zapowietrza . Szczególnie to widać podczas jazdy z podniesionymi widłami .
    Co do zimeringu na wałku pompy , to zdarzały się nieszczelności .
    Rzadko był wyciek oleju na zewnątrz , przeważnie pod sysały powietrze .
    Spróbuj go wymienić na nowy , to nie duży koszt albo oddaj pompę na gwarancji . :|
  • #10
    LENIWIEC_PL
    Level 28  
    lukasz8920 wrote:
    Cały czas mnie zastanawia dlaczego jak rozdzielacz jest w pozycji opuszczania to wszystkie olej wraca do komory i pompa wpierw zasysa powietrze a dopiero później olej.

    Bo może tego oleju masz za mało.

    Dodano po 2 [minuty]:

    lukasz8920 wrote:
    Jak tylko pamiętam to był zalany HIPOL i teraz również zalany został nowy HIPOL.

    Jaka klasa oleju? Bo to że to hipol to mówi mi niewiele.
  • #11
    lukasz8920
    Level 10  
    Oleju napewno nie mam za malo.
    HIPOL, ten Orlenowski, nie pamiętam jakie on tam ma parametry.

    Dodano po 4 [minuty]:

    SKM 1964 wrote:
    Tak ci się tylko wydaje . Po prostu powietrze jest sprężyste a olej nie .
    Trzeba trochę odczekać aby urosło ciśnienie w przewodach i wtedy widać efekt
    podnoszenia . Przy opuszczaniu natomiast , powietrze próbuje się rozprężać
    i wywala olej do skrzyni , to będzie nawet słychać . TUR na tej mieszance lub
    tylny podnośnik będzie elastyczny po podniesieniu , bo układ cały czas się zapowietrza . Szczególnie to widać podczas jazdy z podniesionymi widłami .
    Co do zimeringu na wałku pompy , to zdarzały się nieszczelności .
    Rzadko był wyciek oleju na zewnątrz , przeważnie pod sysały powietrze .
    Spróbuj go wymienić na nowy , to nie duży koszt albo oddaj pompę na gwarancji . :|



    Odpowietrzylem układ tak że jak podniosłem Tura to nawet centymetra nie ugiał się, ale gdy odpuściłem tura to wszystko jedno olej wrócił do komory i następne podnoszenie było już z powietrzem... Dziś nie miałem kiedy zdjąć podnośnik i sprawdzić tego uszczelniacza...
    Tak zastanawiam się czy to przypadkiem nie przez rozdzielacz tak się dzieje...
  • #12
    anchilos
    Level 37  
    Pompy hydrauliczne mają zwykle kierunek obrotów określany przez położenie (obrócenie) tylnej pokrywki . Sprawdź , czy zgadza się wlot i wylot. W przeciwnym w przypadku wywróciło pierścień uszczelniający (siemmering). Pozdrawiam.
  • #13
    lukasz8920
    Level 10  
    anchilos wrote:
    Pompy hydrauliczne mają zwykle kierunek obrotów określany przez położenie (obrócenie) tylnej pokrywki . Sprawdź , czy zgadza się wlot i wylot. W przeciwnym w przypadku wywróciło pierścień uszczelniający (siemmering). Pozdrawiam.


    Ale przecież inaczej nie da się zamontować pompy 🤔🤔
    I zkolej jakby był wlot z wylotem na odwrót podłączone to by nie podnosiło wogóle. No chyba że się mylę...
  • #14
    anchilos
    Level 37  
    Ursus c 330 - hydraulika z opóźnieniem? Ursus c 330 - hydraulika z opóźnieniem? Ursus c 330 - hydraulika z opóźnieniem?

    Pz-18. Fabryczna. Zdjęcia moje. Należy obrócić dekiel, bo wlot w C-330 jest z drugiej strony.


    Jak na środkowym zdjęcie, ale wisi do góry nogami i wlot jest na???
  • #15
    lukasz8920
    Level 10  
    No i obrócenie tylnego dekla załatwi sprawę? Zmieni kierunek obrotu pracy pompy? 🤔

    Dodano po 1 [minuty]:

    Odkrecenie tego dekla jest równoznaczne z utratą gwarancji
  • #16
    anchilos
    Level 37  
    lukasz8920 wrote:
    Odkrecenie tego dekla jest równoznaczne z utratą gwarancji


    Śruby nie są PLOMBOWANE.
    lukasz8920 wrote:

    Zmieni kierunek obrotu pracy pompy?

    Dopasuje do kierunku!


    Najlepiej zwróć i niech CI sprzedadzą z właściwym kierunkiem obrotów do C-330. Najprawdopodobniej (jeśli było jak na moim zdjęciu) masz już "wyrzeźbione" (zajechane) czołowe płytki kompensacyjne.
  • #17
    lukasz8920
    Level 10  
    Szczerze mówiąc to nie zwróciłem uwagi na strzałki na obudowie 😣
    Czy przez taki defekt może być tak jak opisuje, że podnosi i non stop zapowietrza układ? Dzis robiłem taki test na beli z kiszonka i raz podnosiło normalnie bez żadnych problemów ale oczywiście z zapowietrzonym układem a innym razem był już problem z podniesieniem...
    Śruby nie są zapląbowane ale podobno na gwarancji zauważą że było rozkręcane...
  • #18
    anchilos
    Level 37  
    lukasz8920 wrote:
    ale podobno na gwarancji zauważą że było rozkręcane...


    Powinni Cię poinformować, że dekiel masz obrócić zgodniez wlotem.
    anchilos wrote:
    Najlepiej zwróć i niech CI sprzedadzą z właściwym kierunkiem obrotów do C-330.
    anchilos wrote:
    Najlepiej zwróć i niech CI sprzedadzą z właściwym kierunkiem obrotów do C-330. Najprawdopodobniej (jeśli było jak na moim zdjęciu) masz już "wyrzeźbione" (zajechane) czołowe płytki kompensacyjne.



    Nie mam nic do dodania.
    Pozdrawiam.
  • #19
    lukasz8920
    Level 10  
    No ale niestety nie poinformowali o tym. Jak będę miał chwilę czasu to rozbiore i sprawdzę ten dekiel
  • #20
    PICIA
    Level 33  
    [quote="anchilos"]
    lukasz8920 wrote:


    Powinni Cię poinformować, że dekiel masz obrócić zgodniez wlotem.

    bez jaj
  • #21
    SKM 1964
    Level 33  
    O ile pamiętam to w ruskich pompach , które dostosowywaliśmy do
    wózków widłowych same obrócenie dekla nic nie dawało .
    Trzeba było jeszcze wyjąć panewki i je zamienić , bo różniły się na wejściu
    i wyjściu oleju . Po takiej zamianie mogła pracować w drugą stronę . :|


    Pozdrawiam
  • #22
    anchilos
    Level 37  
    SKM 1964 wrote:
    Trzeba było jeszcze wyjąć panewki i je zamienić , bo różniły się na wejściu
    i wyjściu oleju . Po takiej zamianie mogła pracować w drugą stronę .


    Pompy "wzmocnione" są na igłach.
  • #23
    LENIWIEC_PL
    Level 28  
    lukasz8920 wrote:
    I zkolej jakby był wlot z wylotem na odwrót podłączone to by nie podnosiło wogóle. No chyba że się mylę...

    Owszem podnosiło by lecz uszkodziło by uszczelniacz na pompie.
    lukasz8920 wrote:
    Odkrecenie tego dekla jest równoznaczne z utratą gwarancji

    A kupiłeś o lewym czy prawym kierunku obrotów? Bo do kupienia są jedne i drugie.
    anchilos wrote:
    Pompy "wzmocnione" są na igłach.

    Niewzmocnione też są na igłach.
    Rozebrałem już wiele pomp od c330 i nigdy w życiu nie widziałem w c330 pompy na panewkach. Wszystkie są na łożyskach igiełkowych.
  • #24
    lukasz8920
    Level 10  
    LENIWIEC_PL wrote:
    lukasz8920 wrote:
    I zkolej jakby był wlot z wylotem na odwrót podłączone to by nie podnosiło wogóle. No chyba że się mylę...

    Owszem podnosiło by lecz uszkodziło by uszczelniacz na pompie.
    lukasz8920 wrote:
    Odkrecenie tego dekla jest równoznaczne z utratą gwarancji

    A kupiłeś o lewym czy prawym kierunku obrotów? Bo do kupienia są jedne i drugie.
    anchilos wrote:
    Pompy "wzmocnione" są na igłach.

    Niewzmocnione też są na igłach.
    Rozebrałem już wiele pomp od c330 i nigdy w życiu nie widziałem w c330 pompy na panewkach. Wszystkie są na łożyskach igiełkowych.


    Nawet nie mam pojęcia czy z lewym czy prawym kierunkiem obrotów kupiłem, nawet nie wiedziałem że takie coś może być...
    Z tego co patrzyłem na zdjęciach to na pompie wzmocnionej o aluminiowej obudowie z Tucholi to nie ma strzałki w która stronę ma obroty.
    Mam nadzieję że jak obrocie dekiel no i wymienię uszczelniacz to będzie dobrze.
  • #25
    LENIWIEC_PL
    Level 28  
    Daj zdjęcia pompy to ci powiemy czy z prawym czy lewym kierunkiem obrotów.
  • #26
    lukasz8920
    Level 10  
    Jak będę miał wymontowana to zrobię i wyślę.
    Patrzyłem na internecie na zdjecia
  • #27
    anchilos
    Level 37  
    anchilos wrote:
    Pompy "wzmocnione" są na igłach.
    LENIWIEC_PL wrote:
    Niewzmocnione też są na igłach.
    Rozebrałem już wiele pomp od c330 i nigdy w życiu nie widziałem w c330 pompy na panewkach. Wszystkie są na łożyskach igiełkowych.

    Obaj G.... wiemy na temat "nowoczesności".
    http://hs.hylmet.pl/pompa-hydrauliczna-wzmocn...0-wzm-premium-4337-1292-pz2-as-20l-p-248.html



    Cytat z linku:

    Podstawowe różnice:
    Cechy pomp HYLMET Cechy podróbek
    nowoczesne łożyskowanie kół zębatych – na łożyskach ślizgowych archaiczne łożyska toczne, obecnie niestosowane przez zachodnich producentów



    :D :D :D







    Ważne . Jest złota (anodowana).

    Dodano po 12 [minuty]:

    anchilos wrote:
    Ważne . Jest złota (anodowana).



    Czy jest możliwe anodowanie otworów takich jak w Pz.




    Coś mi świta studnia potencjału.


    Może ktoś "kumaty" się wypowie.
    Pozdrawiam.
  • #29
    lukasz8920
    Level 10  
    Rozdzielacz wymieniony na nowy i dalej to samo :(
  • #30
    Jerzy Trojniarz
    Level 17  
    Witam.Czy filtr oleju był kiedyś czyszczony?