Z tymi przeglądami za 10zł to są zwykle "zaocznie" robione i nikomu nie polecam się do takiej działalności najmować, bo ani się nic nie nauczy ani nie wzbogaci, a przyłoży do szemranych praktyk. A przy przeglądzie RTG to się materiałów więcej zużyje, bo tu smar, tam śrubka itp. Przyznam, że się z kwotą tego rzędu nie spotkałem w wypadku takiej aparatury.
Warunki, które trzeba spełnić zależą od konkretnego sprzętu i są określane przez:
a) producenta sprzętu,
b) ustawowo.
Co innego aparatura elektromedyczna z częściami aplikacyjnymi, co innego urządzenia czysto mechaniczne, co innego sprzęt objęty UDT itp.
Generalnie odradzam próby robienia przeglądów sprzętu, którego nie jest się w stanie serwisować - zwłaszcza większych maszyn, bo ze zgłoszeniem, że po przeglądzie aparat USG za paręset tysięcy przestał działać, albo w miesiąc po przegrzał się można mieć poważny problem.
Przepraszam, że celowo unikam podawania konkretnych ustaw, norm, mierników i innego sprzętu, ale jest to wątek ogólnodostępny, a nie chciał bym się przyczynić do kolejnej światłej decyzji typu - "kupimy miernik naszej "złotej rączce" i poza naprawą drzwi, żaluzji, gniazdek i hydrauliki obskoczy nam jeszcze pieczątki w paszportach.
Klient powie, że chce "tylko pieczątkę" a potem podczas kontroli sanepidu / akredytacji / wypadku będzie weryfikacja uprawnień i czy praca została wykonana należycie, a wtedy przewód który od 2 lat na przełamaniu ma ekranowanie połączone "na skrętkę" i zalepiony jest przylepcem albo zasilacz z giełdy elektronicznej jest dowodem winy.
Takie przeglądy to poza psuciem rynku (bo to interes głównie serwisów, choć nie tylko) zagraża klientowi, jego personelowi, pacjentom jak i samemu wykonującemu przegląd.
A to dopiero wierzchołek, pozostają w takiej sprawie jeszcze inne aspekty, np. nadmierne zużywanie niepoprawnie serwisowanego sprzętu, błędne pomiary w sprzęcie nieskalibrowanym, niska jakość obrazowania w sprzęcie źle skonfigurowanym / rozregulowanym i wiele innych konsekwencji oszczędzania na obsłudze wykwalifikowanego serwisu.
Proszę Użytkownika Mirojarcz o nie branie tego postu do siebie jako ataku. Zachęcam do nabrania wiedzy i umiejętności w dobrym serwisie i/lub na stosownych szkoleniach np. u producentów aparatury.