Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] VW CADDY ''04-15 - Wpięcie w kierunkowskazy w okolicach przycisku awaryjnych

04 Paź 2019 22:27 336 8
  • Poziom 14  
    Dzień dobry,
    Montuje alarm w swoim caddy, prawie wszystkie etapy montażu mam za sobą poza jednym, otóż mam 2 przewody wychodzące z centralki alarmu z diodami, które służa do informowania światłami o zamknięciu/otwarciu drzwi, o ile teoretycznie wpięcie w kierunkowskazy wydaje się prostą czynnością to w tym samochodzie mam ogromny problem ze znalezieniem kabli kierunkowskazu idących w wiazce - głównie z powodu słabego dostepu do wiązek, więc skłoniło mnie to do wpięcia w przycisk awaryjnych, i tu znowu problem - mierząc próbówką po włączeniu awaryjnych/kierunkowskazu w żadnym kablu nie pojawia się przerywane światło a co za tym idzie nie wiem w które kable się wpiąć, patrząc na kostkę (foto w załączniku) doszedłem, że kabel zielony odpowiada za podświetlenie przycisku, natomiast brązowo czerwony po podaniu na niego masy uruchamia awaryjne, nie wiem do czego służą pozostałe 2 brązowe - nie reagują ani na masę, ani na +12v, myślałem o przekaźniku, który z tych 12v podawanych z centralki zwierałby masę która szłą by właśnie na brązowo-czerwony, no ale przy zamykaniu pojawia się jeden impuls prądu 12v czyli dałoby to efekt w postaci włączonych świateł awaryjnych na stale, podpowie ktoś jak jak w tym samochodzie wpiąć się w kierunki? Ew. gdzie szukać przerywacza? Wydawało mi się, że jest za zegarami, ale okazało się że to tylko jakiś element akustyczny, dziwnie wogóle w tych samochodach jakoś rozwiązany jest temat kierunków.
  • Poziom 29  
    Może zamiast do przycisku, to lepiej wepnij się na sterowanie przekaźnikiem kierunkowskazów awaryjnych. Będzie prościej znaleźć.
  • Poziom 14  
    Czy chodzi ci o przerywacz? Tu właśnie jest problem bo z tego co wywnioskowałem to w tym samochodzie nie ma takowego, wydaje mi się ze kierunkowskazami steruję jakiś moduł, bo jak pisałem cyknie cewki które myślałem że pochodzi od przerywacza okazało się efektem akustycznym w zegarach (po odłączenieniu zegarów efektu nie było A mimo to kierunki działały), jest jakiś inny przekaznik od kierunków ?
  • Poziom 29  
    Przerywacza nie ma, ale sprawdź pod maską w skrzynce z bezpiecznikami i przekaźnikami, czy jest do awaryjnych.

    Moderowany przez ociz:

    To nie jest Fiat 126p.
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • Pomocny post

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    pavel007 napisał:
    VW CADDY ''04-15

    Caddy z rocznika 2004 - 2010 oraz 2010 - 2015 to zupełnie inna instalacja elektryczna - inny moduł Bordnetz (CECM).
    pavel007 napisał:
    Wpięcie w kierunkowskazy

    W tych modelach samochodów wpinasz się impulsami masy w parametryczne sterowanie kierunkowskazami (awaryjnymi).
    Każda "dobra" centralka alarmu posiada taką możliwość.
    W rocznikach 2004-10: złącze G, pin 9 (przewód brązowo/czerwony)
    W rocznikach 2010-15: złącze brązowe C, pin 7 (przewód brązowo/czerwony)

    pavel007 napisał:
    mam 2 przewody wychodzące z centralki alarmu

    W roczniku 2004 - 2010 poszukaj przewodów w okolicy Bordnetz'a:
    Złącze A - Pin6-prawy przód żarówka kierunkowskazu
    Złącze B - Pin10-prawy tył żarówka kierunkowskazu
    Złącze C - Pin11-lewy tył żarówka kierunkowskazu
    Złącze D - Pin 11-lewy przód żarówka kierunkowskazu
  • Poziom 14  
    CameR, dziekuję za obszerną informacje - pytanie dotyczy Caddy z 04 roku, przewody które wymieniłeś zwróciły moją uwagę od początku ale jakoś nie miałem co do nich pewności stąd manipulacje przy przycisku awaryjnych, generalnie na tą chwilę rozważam 2 opcje - przekaźnik NO sterowany impulsami z centralki alarmu, który po ich otrzymaniu będzie zwierał masę i podawał ją na wymienione przez ciebie przewody, albo iść po mniejszej linii oporu i wpiąć się w światła postojowe. CameR, co miałeś na myśli pisząc:
    CameR napisał:
    W tych modelach samochodów wpinasz się impulsami masy w parametryczne sterowanie kierunkowskazami (awaryjnymi)


    Rozumiem, że nie działa to na zasadzie podanie masy = świecenie kierunku, tylko tak jak przy tym przycisku awaryjnych że podając masę uruchomimy kierunki ale żeby je wyłączyć potrzeba jeszcze raz podać masę, dobrze mówię?
  • Pomocny post

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    pavel007 napisał:
    podając masę uruchomimy kierunki ale żeby je wyłączyć potrzeba jeszcze raz podać masę, dobrze mówię?

    Tak to właśnie działa.
  • Poziom 14  
    Dziękuję, temat w sumie wyczerpany - jednak zdecydowałem się wpiac w światła postojowe prościej i szybciej bo odpowiedni kabelek miałem zaraz przy włączniku świateł. Mimo wszystko dziękuję za pomoc.
  • Poziom 14  
    Wpięto się w inny obwód - świateł postojowych.