Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Insignia 2.0 CDTi EcoFlex - Rozrząd

06 Paź 2019 22:34 81 3
  • Poziom 14  
    Mam pewną wątpliwość. Po pierwsze, czy w Insigni Ecoflex jest taki sam rozrząd jak w zwykłęj Insigni?

    Opel Insignia 2.0 CDTi EcoFlex - Rozrząd

    Po drugie, procedura nakazuje założyć blokady na wał korbowy i wałek rozrządu a następnie napiąć pasek. Ale przecież jeśli nie luzujemy koła wałka rozrządu to w ten sposób napina się tylko ta zaznaczona na czerwono część paska. Wtedy po wyjęciu blokad i obróceniu dwa razy wałem napewno napięcie się zmieni. Moim zdaniem już lepiej wcale nie używać blokad, albo użyć tylko jednej. Przecież i tak pasek ma swoje znaki odpowiadające kołom.
  • Admin grupy komputery
    Porównaj sobie:
    Opel Insignia 2.0 CDTi EcoFlex - Rozrząd
    marszałekkom napisał:
    przecież jeśli nie luzujemy koła wałka rozrządu
    Jeśli nie luzujesz, to już w tym momencie zakładasz niezgodnie z instrukcją, więc dalsze kroki i tak robisz "po swojemu". Co w przypadku gdy będzie przesunięcie o pół zęba na kole względem wałka? Silnik zapewne by pracował, ale czujniki położenia mogą generować błędne odczyty.
  • Poziom 14  
    Chodzi o to że instrukcja do tego schematu który wrzuciłem nie zaleca luzowania koła wałka. Każą zablokować oba wały, napiąć pasek i tyle.
    EDIT:
    W każdym razie instrukcja z Autodaty nie zaleca.