Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 5 - Auto się przegrzewa

06 Paź 2019 23:32 225 15
  • Poziom 4  
    Witam nabyłem wczoraj mazdę 5 7-osobowa z silnikiem 2.0 w dieslu po przejechaniu ok 150km z prędkością 100-140km/h zaczęło grzać się auto , zjechałem na pobocze okazało się że wężyk między korkiem wlewu a zbiornikiem wyrównawczym się odczepił i uciekł płyn. Po zalaniu płynu i odpowietrzenie układu przejechałem 50 km i ta sama awaria znów ten sam wężyk spadł i wychlapał płyn chłodniczy wygląda to tak jakby zbierało się za duże ciśnienie tylko nie wiem do końca od czego to może być. Dodam jeszcze że gdy zaczyna się grzać auto automatycznie przestaje lecieć ciepłe powietrze w kabinie. Jeśli miałby ktoś jakiś pomysł bardzo prosiłbym o podpowiedź . Pozdrawiam
  • Poziom 30  
    Spróbuj założyć wężyk i umocować go na króciec dokładając obejmę. Potem zalej płynem, odpowietrz układ i zrób jazdę testową. W układzie chłodzenia jest ciśnienie, a stary wężyk może się już po prostu nie trzymać na końcówce.
  • Poziom 4  
    Mobali napisał:
    Spróbuj założyć wężyk i umocować go na króciec dokładając obejmę. Potem zalej płynem, odpowietrz układ i zrób jazdę testową. W układzie chłodzenia jest ciśnienie, a stary wężyk może się już po prostu nie trzymać na końcówce.


    Dziś chciałem dolać płynu ponieważ wczoraj trochę uciekło przy awarii odkręcam korek a tu takie ciśnienie że korek odleciał do góry na gorącym silniku zrozumiem takie rzeczy ale auto całą noc stało i silnik był zimny
  • Poziom 31  
    To może być tak że spaliny dostają się do układu chłodzenia, czyli uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica albo cylinder.
  • Poziom 4  
    grzeskk napisał:
    To może być tak że spaliny dostają się do układu chłodzenia, czyli uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica albo cylinder.

    A jeśli nie to? To co jeszcze mogłoby być? Dziś będę robił test głowicy i zobaczymy co wyjdzie
  • Poziom 30  
    tytan53 napisał:
    Dziś będę robił test głowicy i zobaczymy co wyjdzie
    Warto sprawdzić też uszczelkę! Są dostępne proste i tanie testery do sprawdzenia, czy spaliny dostają się do układu chłodzenia. Bez względu na wynik, zarówno uszkodzenie głowicy jak i uszczelki to awarie wymagające natychmiastowej naprawy. Korzystanie z samochodu w tym stanie skończy się jedynie poważnym pogłębieniem problemów.
  • Poziom 36  
    Zapchane ujście ze spadającego wężyka, korek z zaworkami, bo to on reguluje ciśnienie, turbo jeśli chłodzone.
    tytan53 napisał:
    Dodam jeszcze że gdy zaczyna się grzać auto automatycznie przestaje lecieć ciepłe powietrze w kabinie.
    Brak płynu w nagrzewnicy, w silniku też, dlatego dolewałeś.
    Chłodnica i oba węże do niej są gorące?
    Wentylator się włącza?
  • Poziom 4  
    Wentylator się włącza wężyk od wlewu do zbiorniczka drożny robiłem test głowicy na jałowym w testerze kolor się nie zmienia jest niebieski natomiast gdy przygazowalem ciśnienie wypchnęło płyn i to co zostało w testerze miało kolor zielonkawy ale wydaje mi się że kolor zmienił barwę ponieważ został wypchnięty i rozcięczony jedyny problem jaki zauważyłem to za duże ciśnienie w układzie . Na jałowym jest ok może stać cały dzień i nic się nie dzieje (jedynie trochę słabo grzeje) natomiast wyjadę w trasę przejadę na rozgrzanym silniku z 3-4 km i ciśnienie zwala mi wężyk między wlewem a zbiorniczkiem. Jeszcze jedna nie posiada kojąca rzecz która zauważyłem to przy odpalonym silniku przy otwartym wlewie bardzo się bąbluje i wypycha coś w podopie do piany nigdy się z takim czymś nie spotkałem . Jakieś pomysły ?
  • Poziom 25  
    Tak. Odpowietrza sie układ lub uszkodzona uszczelkaa pod głowicą
  • Poziom 4  
    LENIWIEC_PL napisał:
    Tak. Odpowietrza sie układ lub uszkodzona uszczelkaa pod głowicą


    Mogę spróbować na otwartym korku go trochę potrzymać żeby się odpowietrzyl bo nie ma żadnego odpowietrznika w układzie przynajmniej ja nigdzie owego nie znalazłem.

    Na teście głowicy nic nie wyszło to co? Uszczelka raczej by wyszła ze jest rozwalona czy nie ?
  • Poziom 36  
    Różni ludzie, różnie oceniają ten test.
    Wiesz co? Załóż balonik zamiast korka chłodnicy, ciekawe czy go napompuje na wolnych... Przy malutkiej przygazówce,
    tytan53 napisał:
    odkręcam korek a tu takie ciśnienie że korek odleciał do góry na gorącym silniku zrozumiem takie rzeczy ale auto całą noc stało i silnik był zimny

    Że gorące może być niebezpieczne, to wiesz...
    Gdy napompuje, będziesz się mógł zastanawiać komu oddać. Ogólnie popsułeś, lub kupiłeś popsute.
    Dodatkowo, na ten fakt, https://www.google.pl/search?client=opera&q=K...ak+działa%3F&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8
    "Dziura w silniku" może objawiać się po rozgrzaniu, po rozszerzeniu "dziury", i na obrotach.
    Masz te turbo, czy nie? https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=85&t=3238
    Jeśli tak, to przy takim chłodzeniu, też mogło by pompować powietrze w układ. Ale nie znam sprawy, nie wiem czy możliwe - jest płyn, mogła pęknąć obudowa i turbina ładuje również w układ chłodzenia.
  • Poziom 4  
    Witam ponownie jeszcze raz przedstawię sytuację z wczoraj robiony był test głowicy na jałowym płyn nie zmienia koloru auto nie kopci na biało na korku od oleju nie ma śmietany w zbiorniczku wyrównawczym nie widać oleju ze zbiorniczka nie śmierci spalinami. Na jałowym auto może stać godzinami i sie nie grzeje temperatura na wskazówce dochodzi do połowy i stoi ogrzewania ciepłego w środku brak . Natomiast po trasie gdy przejadę kilka kilometrów auto zaczyna się grzać przez chwilę jest ogrzewanie w środku później znika wskaźnik od temperatury idzie na czerwone pole i wywala wężyk pomiędzy wlewem a zbiorniczkiem wyrównawczym mechanik twierdzi że na 100 procent głowica ale jakoś nie bardzo chce w to wierzyć mówi że wymiana uszczelki to 2 tys ale jak chce to ma na sprzedaż cały silnik za 2 tysiące + wymiana podejrzana sprawa jakieś pomysły ? Możecie coś doradzić bo już sam nie wiem co mam myśleć
  • Poziom 25  
    tytan53 napisał:
    Na jałowym auto może stać godzinami i sie nie grzeje temperatura na wskazówce dochodzi do połowy i stoi ogrzewania ciepłego w środku brak .

    Świadczy to o słabym obiegu cieczy chłodzącej czyli uszkodzonej pompie wody lub mocno zapowietrzonym układzie chłodzenia. Termostat wymieniony?
    tytan53 napisał:
    Natomiast po trasie gdy przejadę kilka kilometrów auto zaczyna się grzać przez chwilę jest ogrzewanie w środku później znika wskaźnik od temperatury idzie na czerwone pole i wywala wężyk pomiędzy wlewem a zbiorniczkiem wyrównawczym mechanik twierdzi że na 100 procent głowica

    A czy to nie jest czasem blokujący się termostat który zacina się w pozycji zamkniętej lub niecałkowicie zamkniętej?
    tytan53 napisał:
    mówi że wymiana uszczelki to 2 tys ale jak chce to ma na sprzedaż cały silnik za 2 tysiące + wymiana podejrzana sprawa jakieś pomysły ?

    2 tysiące wymiana uszczelki pod głowicą mimo faktu, że mechanik stwierdził uszkodzenie głowicy. Po co wymieniać uszczelkę skoro uszkodzona jest głowica?
    Silnik za 2 tysiące może być sprawny a może być w stanie gorszym niż twój, chociażby kompresyjnie.
    Ja osobiście jeśli miałbym wybierać to wybrałbym wymianę głowicy razem z uszczelką pod głowicą gdyż wtedy wiem, że problem zostanie zażegnany (pod warunkiem stwierdzenia trafnej diagnozy).
  • Poziom 4  
    LENIWIEC_PL napisał:
    tytan53 napisał:
    Na jałowym auto może stać godzinami i sie nie grzeje temperatura na wskazówce dochodzi do połowy i stoi ogrzewania ciepłego w środku brak .

    Świadczy to o słabym obiegu cieczy chłodzącej czyli uszkodzonej pompie wody lub mocno zapowietrzonym układzie chłodzenia. Termostat wymieniony?
    tytan53 napisał:
    Natomiast po trasie gdy przejadę kilka kilometrów auto zaczyna się grzać przez chwilę jest ogrzewanie w środku później znika wskaźnik od temperatury idzie na czerwone pole i wywala wężyk pomiędzy wlewem a zbiorniczkiem wyrównawczym mechanik twierdzi że na 100 procent głowica

    A czy to nie jest czasem blokujący się termostat który zacina się w pozycji zamkniętej lub niecałkowicie zamkniętej?
    tytan53 napisał:
    mówi że wymiana uszczelki to 2 tys ale jak chce to ma na sprzedaż cały silnik za 2 tysiące + wymiana podejrzana sprawa jakieś pomysły ?

    2 tysiące wymiana uszczelki pod głowicą mimo faktu, że mechanik stwierdził uszkodzenie głowicy. Po co wymieniać uszczelkę skoro uszkodzona jest głowica?
    Silnik za 2 tysiące może być sprawny a może być w stanie gorszym niż twój, chociażby kompresyjnie.
    Ja osobiście jeśli miałbym wybierać to wybrałbym wymianę głowicy razem z uszczelką pod głowicą gdyż wtedy wiem, że problem zostanie zażegnany (pod warunkiem stwierdzenia trafnej diagnozy).



    Witam dziś ponownie zrobiłem test testerem głowicy i pojawił się kolorem zielony byłem u drugiego mechanika powiedział że albo uszczelka albo pęknięta głowica dokładna diagnoza po rozebraniu i zobaczymy niech diagnozują czemu tak się stało bo wydaje mi się że awaria wystąpiła od czegoś np awaria termostatu lub pompy wody. W poniedziałek auto jedzie na serwis więc działu nie zamykam i dam znać co się stało
  • Poziom 40  
    Skoro zakup świeży to sprzedający o tym wiedział i zataił to przed Tobą. Dlaczego nie oddasz auta?
  • Poziom 30  
    sebap napisał:
    koro zakup świeży to sprzedający o tym wiedział i zataił to przed Tobą. Dlaczego nie oddasz auta?
    Bardzo cenna uwaga! Wbrew obiegowej opinii, także w tym wypadku obowiązuje rękojmia. Można więc oddać auto, domagać się usunięcia wad, lub skutecznie uzyskać zwrot kosztów poniesionych na naprawę.