Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Włączanie ledów wraz z włączeniem TV

07 Paź 2019 00:19 255 22
  • Poziom 3  
    Witam,
    Kupiłem szafkę pod TV z oświetleniem LED, taśma jest zasilana przez zasilacz z włącznikiem taki jak na zdjęciu. Mam pytanie czy jest możliwość przerobienia tego zestawu tak, aby ledy włączały się wraz z włączeniem TV? Np. czy da się przerobić zasilanie na USB, a nie na ten zasilacz albo zostawić zasilacz, a zastosować jakiś przekaźnik jeżeli taki w ogóle istnieje :D Jestem w tym temacie zielony, będę wdzięczny za pomoc :)

• Relpol przekaźniki
  • Poziom 29  
    Możesz z portu USB telewizora zasilić przekaźnik, który załączy zasilanie do ledów.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 3  
    @jakubek56 mógłbyś mi to opisać szczegółowo? Jak mówiłem jest w tym totalnie zielony, jak wygląda taki przekaźnik? Mógłbyś dać link do jakiegoś, który by się tutaj nadał? Przekaźnik wepnę do portu USB w TV a jak sie go łączy z ledami i zasilaczem?
  • Poziom 40  
    https://sklep.avt.pl/modul-przekaznika-1-kanal-5v-10a-250v-kontrola-led.html

+ przewód USB > do modułu

Wtyczka USB --- przewód USB > wykorzystujesz dwa przewody, plus (5V) i minus
    (plus)USB ---> pin VCC + pin IN

Ma być
    (plus)USB ---> pin VCC
    (minus)USB ---> pin GND, dodatkowo zwarty z pin IN

Złącza niebieskie ARK(3), podłączasz zamiast tego przełącznika nożnego. na płytce powinny być opisane jako COM, NC, NO - podłączasz pod COM i NO.

Po zlutowaniu trzeba z 2-3 razy sprawdzić poprawność montażu, zaizolowanie przewodów - podłączasz pod USB telewizora, można sobie uszkodzić port USB w telewizorze

Dodano po 9 [minuty]:

Edycja1:
    Zaczekaj, bo ten moduł jest dziwnie opisany "Załączenie modułu odbywa się po przez podanie stanu niskiego LOW, a więc masy na wejścia sygnałowe In1.

Edycja2:
    Moduły są załączane stanem niskim
  • Poziom 3