Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Zintegrowana grafika Intel HD Graphics gryzie się z dedykowana GeForce 940MX

07 Paź 2019 12:46 399 26
  • Poziom 4  
    Witam.
    Najpierw chcialbym serdecznie przywitać wszystkich na forum :-)
    Jest to mój pierwszy post - mam nadzieję że pomożecie.
    Mam problem ze sterownikami do karty graficznej GeForce 940MX lub kartą Intel HD Graphics 620. Szczerze mówiąc nie jestem do końca pewien która karta powoduje problem, ale podejrzewam bardziej GeForce.
    Laptop to model R558UQ-DM513.
    Ma zintegrowana grafikę Intel HD Graphics 620 i dedykowana GeForce 940MX.
    Po przełączeniu tylko na GeForce na ekranie pojawiają się ruchome poziome paski i efekt śnieżenia.
    Widać to na screenach oraz filmiki (odtworzy się w Windows Media Player).
    System jaki zainstalowałem to Windows 10, ale problem wystepował również na Ubuntu 18.04.
    Zainstalowalem wszystkie sterowniki GeForce ze strony Asusa. Bez efektu.
    Zainstalowalem później również nowsze wersje sterowników GeForce wraz z GeForce Expiereience ze strony producenta i również bez efektów.
    Sterowniki że strony Asusa instalowałem do modelu Asus Vivobook X556UQK, gdyż była to jedyna opcja po wpisaniu mojego modelu.
    Zainstalowalem wszystko oprócz BIOSA.
    Wchodziłem również na stronę Intela gdzie zainstalowałem te sterowniki które podpowiadała aplikacja na ich stronie (autowykrywanie).
    Laptop był w naprawie w serwisie, gdzie ponoć podłączali własny dysk i problem u nich nie występował. Odesłali mi laptop bez naprawy czegokolwiek.
    Zaobserwowałem równie, że po zainstalowaniu systemu przez moment karta działa poprawnie (widać to w centrum zarządzania Nvidia na podglądzie). Ale jak tylko z automatu zainstalują się sterowniki do karty Intel, to GeForce znów zaczyna śnieżyć.
    Efekt śnieżenia występuje wszędzie. Zarówno w grach czy aplikacjach jak i nawet np. w przeglądarce - w załącznikach widać Google Chrome.
    Szczerze mówiąc skończyły mi się pomysły...
    Pomożecie?
    Zintegrowana grafika Intel HD Graphics gryzie się z dedykowana GeForce 940MX Zintegrowana grafika Intel HD Graphics gryzie się z dedykowana GeForce 940MX
  • Użytkownik obserwowany
    Fenirek1 napisał:
    ze strony Asusa. Bez efektu.

    Nie ze strony asusa tylko nvidii zainstaluj. Zainstaluj nvidia experiens i tam zaktualizuj sterowniki.
    Fenirek1 napisał:
    Laptop był w naprawie w serwisie, gdzie ponoć podłączali własny dysk i problem u nich nie występował. Odesłali mi laptop bez naprawy czegokolwiek.

    Mają naprawić i sprzęt ma działać na tym co w nim jest. Jak nie działa to jest źle. Co to znaczy że na ich działa. Odeślij jeszcze raz jak jest na gwarancji. Sprawę opisz do biura konsumenta.
  • Poziom 4  
    bumble napisał:
    Fenirek1 napisał:
    ze strony Asusa. Bez efektu.

    Nie ze strony asusa tylko nvidii zainstaluj. Zainstaluj nvidia experiens i tam zaktualizuj sterowniki.
    Fenirek1 napisał:
    Laptop był w naprawie w serwisie, gdzie ponoć podłączali własny dysk i problem u nich nie występował. Odesłali mi laptop bez naprawy czegokolwiek.

    Mają naprawić i sprzęt ma działać na tym co w nim jest. Jak nie działa to jest źle. Co to znaczy że na ich działa. Odeślij jeszcze raz jak jest na gwarancji. Sprawę opisz do biura konsumenta.

    Tak właśnie zrobiłem przy kolejnej reinstalacji systemu - zaisntalowałem sterowniki ze strony Nvidii (GeForce Expierience) i już mi dobrało sterowniki - niestety wciąż bez efektu.
    Problem w tym, że kupiłem laptop bez systemu operacyjnego - Asus twierdzi, że w takiej sytuacji sam instaluję oprogramowanie (oni zwracają laptop taki jak był fabrycznie - z wyczyszczonym dyskiem). Z ich strony sam sprzęt został sprawdzony i działa poprawnie.
    Niestety jak widać na wysłanych screenach czy filmiku wcale tak nie jest... z tym, że najprawdopodobniej to wina sterowników, a nie samego sprzętu.
    Z tym, że nie wiem dlaczego te dwie karty zaczęły się gryźć i jak to rozwiązać... ;(
  • Pomocny post
    Użytkownik obserwowany
    Laptop został sprzedany bez systemu?
  • Poziom 4  
    Tak.
    Laptopa kupiłem bez systemu.
    Asus twierdzi, że podłączał swój dysk (ze swoim systemem i sterownikami) i nie udało im się zaobserwować błędu.
    Ze względu na brak systemu przy sprzedaży czyszczą dysk przy zwrocie sprzętu.
  • Red. Komputery FAQ
    Raczej uszkodzenie sprzętowe, BIOS pewnie wgrali aktualny ale dla pewności sprawdź wersję. Zazwyczaj obraz z geforce idzie przez kartę zintegrowaną...
    Jak na linuxie to samo było można software wykluczyć. Wysyłaj na serwis, wyślij zdjęcia problemu i walcz do skutku.
    Porady z instalacją bezużytecznego w tym wypadku geforce experience nie skomentuję.
  • Poziom 4  
    Będę do Asusa dzwonił dziś.
    Z ich strony, jeśli po raz kolejny powiedzą, że to software to obciąża mnie kosztami mimo gwarancji.
    Zasnatawiam się dlaczego karta działa bez zarzutu od razu po zainstalowaniu systemu (do momentu automatycznego zainstalowania sterowników Intela).
    To raczej przemawia za oprogramowaniem...
  • Pomocny post
    Red. Komputery FAQ
  • Poziom 4  
    sylweksylwina napisał:
    GPU bez sterowników nie pracuje. Tak samo jak nvidia na pulpicie.


    Czy możesz napisać coś więcej?
    Nie wiem czy dobrze rozumiem - nie powinienem patrzeć na podgląd na pulpicie?
    Czy może brakuje mi jakichś sterowników do GPU?
  • Pomocny post
    Użytkownik obserwowany
    Ze strony Asusa po instalacji systemu zainstaluj wszystkie sterowniki. Kart, chipsetu etc. Jest tam tez sterownik grafiki intel.

    Dodano po 34 [sekundy]:

    Po zainstalowaniu grafika ma być widoczna w menedzerze urządzeń.
  • Poziom 4  
    bumble napisał:
    Ze strony Asusa po instalacji systemu zainstaluj wszystkie sterowniki. Kart, chipsetu etc. Jest tam tez sterownik grafiki intel.

    Tak właśnie zrobilem i to nie rozwiązało problemu...
    Obie karty graficzne są widoczne w managerze urządzeń i przy obu wyswi tła się komunikat że działają poprawnie.
    Jednak dzieje się to co widać na screenach i filmiku, gdy przełączam na dedykowana grafikę... :-/
  • Pomocny post
    Red. Komputery FAQ
    Sterowniki są, nawet po czystej instalacji system sam je zainstaluje.

    Karta geforce działa tylko w wymagających aplikacjach/grach ewentualnie przy wymuszeniu działa we wszystkich aplikacjach i grach ale czy działa zawsze na pulpicie to nie był bym pewien(tu mogę się mylić - niżej wyjaśnienie) Najlepiej sprawdź w menadrzeże urządzeń użycie konkretnego GPU podzas występowania artefaktów.

    Tak samo jak karta Intela bez sterowników po za wyświetlaniem obrazu nic nie robi, GPU nie pracuje, nie ma żadnej akceleracji sprzętowej, prawdopodobnie nie przekazuje też obrazu z geforcea na monitor - w tym wypadku i w przypadku jak by geforce przejął funkcje intela nawet na pulpicie - nie wykluczam uszkodzenia karty geforce lub jej pamięci.

    Najlepiej uruchom jakąś starszą i wymagającą grę (by sensownie działała na intelu) raz na geforce raz na intelu. Jak zobaczysz artefakty na którejś z kart - masz winnego.
  • Poziom 4  
    sylweksylwina napisał:
    Najlepiej uruchom jakąś starszą i wymagającą grę (by sensownie działała na intelu) raz na geforce raz na intelu. Jak zobaczysz artefakty na którejś z kart - masz winnego.

    Przetestowałem na Neverwinter Online i wygląda to tak.
    1) Uruchomiona na Intelu po automatycznym zainstalowaniu sterowników do karty - automatycznie dobrało ustawienia średnie i gra działała płynnie,
    2) Uruchomiona na Intelu po zainstalowaniu wszystkich sterowników ze strony Asusa oraz z autowykrywania ze strony Intel - automatycznie dobrało ustawienia wysokie i gra działała płynnie.
    3) Uruchomiona na GeForce po zainstalowaniu najnowszych sterowników za pomocą GeForce Expierience - automatycznie dobrało ustawienia na niskie, gra ledwo działała, a na całym ekranie pojawiły się artefakty i efekt śnieżenia.
    Uruchamiałem grę też po zaisntalowaniu sterowników GeForce ze strony Asusa (starszych), ale efekt był ten sam.

    Użycie karty wymuszałem poprzez kliknięcie prawym na pulpicie i wejście w Centrum Zarządzania Nvidia - tam mogę określić jaka karta obsługuje jaką konkretną aplikację.
  • Pomocny post
    Użytkownik obserwowany
    Tak. Wyglada na uszkodzenie karty nVidii.
  • Pomocny post
    Red. Komputery FAQ
    Uszkodzone GPU lub VRAM moim zdaniem. Może w serwisie nie testowali karty nvidii, tak czy inaczej odsyłaj na gwarancję bo więcej chyba nie ma co się zastanawiać nad problemem.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Klasyczna zagrywa serwisu (grunt to wystraszyć klienta że zapłaci - może nie wróci). Według mnie uszkodzony jest GPU nvidii ( pewnie klasycznie kuleczki bga nie stykają :), lub ma problem z pamięcią karty graficznej. Artefakty twoje na 99% nie są spowodowane złymi sterownikami.
  • Poziom 4  
    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi :)
    Jutro po komputer przyjeżdża kurier i zabiera go prosto do serwisu Asusa do Koszalina.

    Jednym z elementów, jakie będą im wysłane, do ponowienia reklamacji jest link do tego tematu na forum i Wasze odpowiedzi.
    Dodatkowo wysłałem również nagrania obrazujące problem.

    Naprawa zdaniem Asusa średnio trwa ok. tygodnia (maksymalnie 45 dni roboczych, ale mam nadzieję, że zajmie to znacznie mniej).

    Dam znać, gdy tylko laptop wróci z naprawy i jeśli zostanie naprawiony zamknę temat.
    Jeszcze raz dziękuję za pomoc :)
  • Użytkownik obserwowany
    Miałem również złe doświadczenie z monitorem Asusa. Drogim monitorem i trochę to zajęło. Ale nie będę się rozpisywał. Mam nadzieję, że sprzęt tym razem wróci bez wad. Czekamy na info.
  • Poziom 4  
    Dziś dostałem wiadomość od Asusa - szybko, bo w piątek otrzymali laptopa, a dziś już zdiagnozowali problem.
    Tym razem znacznie dokładniej obejrzeli laptopa :)

    Do wymiany jest płyta główna (X556UQK MB._4G/I5-7200U/AS) i ją wymienią w ramach gwarancji oraz bateria (X556 BATT/LG POLY/C21N1509), która była spuchnięta.
    Za wymianę baterii będę musiał zapłacić ok. 117 zł, to w sumie nie jest tak źle.

    Widocznie po prostu za pierwszym razem, laptop nie był otwierany, bo to spuchnięcie jest dość poważne - przynajmniej według Konsultantów Asusa - dołączam zdjęcia dla ciekawskich :)

    Już wypełniłem dyspozycję i wybrałem płatność za pobraniem, więc przystąpią do naprawy jak najszybciej.
    Jak tylko będę miał już laptopa i sprawdzę, że wymiana części rozwiązała awarię, zamknę temat.

    Od razu podpytam.
    Czy wiecie może skąd mogło powstać spuchnięcie i jak mogę mu zapobiegać?

    Zintegrowana grafika Intel HD Graphics gryzie się z dedykowana GeForce 940MX
    Zintegrowana grafika Intel HD Graphics gryzie się z dedykowana GeForce 940MX
    Zintegrowana grafika Intel HD Graphics gryzie się z dedykowana GeForce 940MX

    Zintegrowana grafika Intel HD Graphics gryzie się z dedykowana GeForce 940MX
  • Użytkownik obserwowany
    Fenirek1 napisał:
    Za wymianę baterii będę musiał zapłacić ok. 117 zł, to w sumie nie jest tak źle.

    A dla czego? Bateria ma też gwarancje najczęściej pół roku. Jeśli jest po niech odeślą stara.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Fenirek1 napisał:

    Czy wiecie może skąd mogło powstać spuchnięcie i jak mogę mu zapobiegać?

    Wada baterii. Było to problemem telefonów samsung jednej z serii.
  • Red. Komputery FAQ
  • Użytkownik obserwowany
    A no ciekawe czy to prawda?
  • Poziom 4  
    Bateria już jest niestety po gwarancji.
    Miałem 12 miesięcy na baterię, minęły już w sumie 24.
    Laptopa oddałem do naprawy pierwszy raz miesiąc przed końcem gwarancji.
  • Użytkownik obserwowany
    A to trudno. Ale pierwszym razem zlali sprawę cieplutkim moczem. Co za serwis. Co ciekawe tutaj też ludzie narzekają. Padła grafika albo kulki trzeba przylutować a oni cała płytę wymieniają.
  • Poziom 14  
    Zalecam kontrolowanie temperatur i dbanie o układ chłodzenia.
  • Poziom 4  
    Wczoraj już otrzymałem przesyłkę z laptopem, a dziś mogłem go przetestować.
    No i po wymianie płyty głównej oraz baterii wszystko już działa :)

    Co ciekawe serwis Asus nie wyczyścił dysku, więc wszystko działa poprawnie na tych samych sterownikach, na których wcześniej działać nie chciało.
    No i bardzo miło ze strony serwisu, że nie wyczyścili dysku (a warunki gwarancji mówią, że jest to warunek konieczny) - oszczędziłem trochę czasu.
    Po wymianie płyty wszystko działa super, bez potrzeby przeinstalowywania systemu :)

    Dziękuję bardzo wszystkim, którzy pomagali w tym temacie :)
    Dzięki Wam udało się rozwiązać ten problem :)

    Temat zamykam.
  • Poziom 4  
    Wczoraj już otrzymałem przesyłkę z laptopem, a dziś mogłem go przetestować.
    No i po wymianie płyty głównej oraz baterii wszystko już działa :)

    Co ciekawe serwis Asus nie wyczyścił dysku, więc wszystko działa poprawnie na tych samych sterownikach, na których wcześniej działać nie chciało.
    No i bardzo miło ze strony serwisu, że nie wyczyścili dysku (a warunki gwarancji mówią, że jest to warunek konieczny) - oszczędziłem trochę czasu.
    Po wymianie płyty wszystko działa super, bez potrzeby przeinstalowywania systemu :)

    Dziękuję bardzo wszystkim, którzy pomagali w tym temacie :)
    Dzięki Wam udało się rozwiązać ten problem :)

    Temat zamykam.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Na podstawie filmów oraz linku do tego tematu wysłanych do serwisu Asus, wymieniona została płyta główna.
    Dodatkowo podczas naprawy wszyła kolejna usterka - spuchnięta bateria - która również została naprawiona przez serwis.