Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Play, modem B715 nie łączy się w trybie automatycznym

07 Paź 2019 13:29 234 16
  • Poziom 26  
    Witam,
    - dokładnie od 4 dni jestem posiadaczem modemu B715, który to modem dokupiłem w Play po podpisaniu umowy "Internet 200GB". Po podłączeniu modemu, po jakiejś minucie, wskaźnik sygnału pokazał 5 kresek (kropek) i czasami tylko spadał do 4. W trzecim dniu użytkowania wyłączyłem i załączyłem modem i pojawił się problem, - modem połączył się po jakichś 2 godzinach. Wskaźnik sygnału, tzn. te 5 kropek co kilkadziesiąt sekund zamigotały, ale do połączenia nie dochodziło. W takiej sytuacji ponownie wyłączyłem i załączyłem modem i do kolejnego połączenia doszło dopiero chyba 5 godzinach! Trzykrotny telefon na infolinię Playa/Sprzęt nie przyniósł żadnej istotnej informacji. Spakować paczkę i wraz z wypowiedzeniem umowy odesłać, bądź odesłać tylko modem do serwisu do naprawy gwarancyjnej. I tak pewnie zrobię, jak mi tu ktoś nie pomoże, ale: wypowiadając umowę zapłacę 39zł za aktywację i pewnie z 15 za nadanie paczki. Poza tym policzą mi za te bajty, które wybrałem z puli 200BG no i dalej nie będę znał przyczyny występującego problemu.
    ============
    Wracając do tematu, doszedłem do dziwnej przyczyny niełączenia się modemu. Dzieje się tak, kiedy w ustawieniach połączenia jest wartość domyślna, czyli "Automatycznie", natomiast kiedy dam "Tylko 3G", to łączy się natychmiast, ale niestety pozostaje na tym 3G na stałe. Kiedy natomiast po kilku godzinach oczekiwania połączy się jednak w trybie automatycznym, to najpierw, na kilka sekund wskaźnik sygnalizuje 3G, ale potem "przeskoczy" na LTE, zazwyczaj na 5 kresek.
    Jak kartę SIM przełożę do telefonu, to też krótki czas odczytuję H+ (w aplikacji Nework Cell Info Lite jest to HSPA+), a potem - myk i jest LTE lub LTE+ z transferem ca DL30 do 60 i UL5 do 10MBps.

    Czemu ten nietani modem nie łączy się w trybie automatycznym?

    Z góry dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam
  • Poziom 26  
    matek451 napisał:
    Na początek skorzystaj z http://www.mediafire.com/file/79obbe81eufdt7t/Huawei_Manager_1.2_PL.apk/file do zarządzania pasmami na B715, pozwala wymusić konkretne pasmo LTE na B715, Sprawdź po kolei LTE1800, LTE2100 i LTE800 oraz LTE2600.
    Na końcu wstawiam ekran HManagera po wybraniu w nim opcji "Tryb połączenia automatycznego: Dowolne" Jest mały sukces, bo modem jak patrzę na ekran HM najpierw łączy się przez HSPA+, potem po paru sekundach wskakuje LTE i tak pozostaje. OK, HM spełnił swoją rolę, jednak bez niego modem ustawiony inaczej niż 3G nie połączy się wcale, albo optymistycznie po kilku godzinach. Sprawia to wrażenie, że w modemie nie działa opcja "Automatycznie"?
    Jak pisałem w poprzednim poście, modem telefonu z tą samą karta SIM działa podobnie jak HM, - najpierw na chwilę jest HSPA+, a po krótkim czasie LTE.
    matek451 napisał:
    Test z B715 na zewnątrz.
    Zrobię jutro.
    matek451 napisał:
    Sprawdź też na innej karcie Play czy podobnie się zachowuje na B715 i telefonie.
    Jutro wezmę modem i podskoczę do salonu Play, może pożyczą na chwilę inną kartę.

    Dzięki, bo coś się rozjaśniło, choć jakby tak miało pozostać, to HM mi nie pomoże w przypadku np. chwilowego zaniku napięcia i braku domowników w domu.
    Play, modem B715 nie łączy się w trybie automatycznym
    Pozdrawiam
  • Specjalista Sieci, Internet
    Na auto się nie korzysta bo router wybiera wolne pasmo zasięgowe LTE800, z reguły wieczorami przeciążone. Wymusza się LTE1800 lub LTE2100 i agregację LTE1800+2100 bo te pasma są na BTS-ie na Zrembie tak jak to LTE800. Na LTE1800 Play ma 15MHz pasma a na LTE2100 10MHz, w agregacji LTE1800+2100 to łącznie 25MHz ale sygnał w domu na tych pasmach jest za słaby dlatego na Auto loguje się do LTE800 lub agregacji z tym LTE800 jako podstawowe i do niego LTE180/LTE2100. LTE2600 tak jak pisałem jest na BTS-ie Bukowina 3. Bez anteny zewnętrznej się nie obędzie.
  • Poziom 26  
    OK, wszystko co piszesz jest dla mnie - absolutnego laika z dziedziny internetu mobilnego mniej więcej zrozumiałe w sensie technicznym, ale nic nie rozumiem jako normalny klient. Piszesz, "Na auto się nie korzysta bo router wybiera wolne pasmo zasięgowe LTE800, z reguły wieczorami przeciążone...". No to ja myślę, że router za 7 stów powinien wybrać mi w trybie automatycznym pasmo nie najbardziej przeciążone, ale najlepsze, czyli najmniej przeciążone. Przecież nie korzystam z jakiegoś freewaru i druciarskiej anteny, tylko z niezwykle drogiej usługi, wsparty jak piszą najbardziej wypasionym modemem. Na dodatek mieszkam miedzy dwoma BTSami z których ten dalszy to 2km. I muszę wspomagać się aplikacją przy instalacji której dostaję ostrzeżenie o możliwości uszkodzenia sprzętu. Nic nie robię od kilku popołudni tylko łażę albo z telefonem, albo z tym badziewiem po chałupie. Mieszkam w najbardziej zurbanizowanym terenie w Polsce i by uzyskać jakiekolwiek połączenie mam w modemie ustawić nie Automatycznie, nie LTE, a 3G, a potem to 3G próbować podbić do LTE przez samoróbkę koreańskiego pasjonata. Katastrofa!.
    Ufff, musiałem to napisać, bo przed chwilą jadąc autem wysłuchałem dyskusji o naszych przygotowaniach do sieci 5G i naszym w tym przodownictwie. Ludzie, czymajcie mie :crazyeyes:
    Kolego matek451, wiele mi tu pomagasz, już w drugim wątku, ale powiem szczerze - myślałem, że będzie łatwiej. Pakuję jutro ten majdan w karton i odsyłam z umową. Spróbuję z T-Mobilem.
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Specjalista Sieci, Internet
    Nie , to radio, router wybiera pasmo LTE800 jako podstawowe bo sygnał na LTE1800/LTE2100 jest słabszy. To fizyka, zasięg na 800MHz jest dużo większy od tego na 1800/2100MHz. Jeśli sygnał na LTE1800/LTE2100 będzie w domu niedostateczny to router nie połaczy się na LTE180/LTE2100. Tym steruje stacja bazowa. Nawet jak router odbierze sygnał na tych pasmach( DL) to i tak nie odpowie(UL) bo ma dużo mniejszą moc od BTS-a. Jeśli pokaze się w HManagerze LTE+ oznacza to ze korzysta na DL z agregacji LTE800+LTE1800/LTE2100 jako pasma dodatkowe. Prędkości zależą też od parametrów sygnału i na LTE1800/LTE2100 przy szczatkowym sygnale będą z założenia niskie. Dlatego podstawą jest zapewnienie sobie wewnątrz prawidłowego sygnału, szczególnie na wysokich pasmach LTE. W Polsce normy PEM są do 100 razy niższe niż np. w Niemczech. A co do HManagera to pozwala wymusić na radiu skorzystanie z konkretnego pasma LTE i "oszukać" Automat i BTS. Huawei z Play i polskich operatorów nie ma tej opcji w WebUI więc korzystamy z aplikacji ale np. jest FW które ma taki wybór pasm w WebUI. Tak można wymusić pasma LTE też w sprzęcie od ZTE.
    A co chcesz zyskać w T-mobile? Dostaniesz do umowy B525, FW w nim jest jeszcze gorsze niż z Play, router ma zaslepione przez operatora porty RJ11( nie obsługuje bramki GSM i VoIP) i port USB( nie obsługuje pamięci masowych i drukarek). To jest dopiero dramat, tak samo nie ma wyboru pasm LTE w WebUI i też wymaga HManagera.
    Na Zrembie Play ma do dyspozycji klientów 25MHz pasma, tymczasem na tym BTS-ie NetWorks ze Zrembu jest potwierdzone tylko LTE1800NW, sam z niego korzystałeś 3 tygodnie temu. To jest tylko 15MHz pasma ale wspólne dla klientów T-Mobile i Orange i dzielone między nich ( czyli tak około 7,5MHz dla każdego operatora). Póki co BTS przewidziany do modernizacji i refarmingu ale kiedy dojdzie do tego i jakie pasma zostaną na nim uruchomione dla T-Mobile trudno powiedzieć. Na Bukowina 3 mają BTS z tym LTE1800NW jak na Zrembie ale tam jeszcze zasięgowe LTE800 T-Mobile na 10MHz. A Play ma tam 50MHz pasma na 4 pasmach więc o czym mowa? Ogólnie i tak tyłka nie urywa bo T-Mobile nałapał klientów na internet bez limitu za grosze i oni zapychają sieć aż miło. Od m-c wycofał te oferty i obecna jest już słaba i droga. Ale próbuj tylko nie licz na cuda. W T-Mobile masz słabiutki sygnał z LTE1800 na Zrembie i tu też antena konieczna. B525 z T-Mobile to ostro wykastrowany router, stąd te jego najniższe ceny na wolnym rynku. A co do %G w Polsce to długo się nie doczekamy,polski Rzad robi wszystko abyśmy z niego nie korzystali. W ostatnim czasie to decyzje MŚ utrudniające budowę stacji, nadal brak decyzji o podwyższeniu norm PEM, nadal brak decyzji co z pasmem 3,6-3,8GHz, nie wspominając o paśmie 700MHz. No i to chodzenie na pasku USA i kłody rzucane pod nogi Huawei . Ten producent jest 2 lata do przodu w temacie 5G przed Ericssonem i Nokią , jest tańszy i ma mnóstwo sprzętu zainstalowanego do LTE/3G na BTS-ach polskich operatorów a mimo to moze zostać wyeliminowany z 5G u nas. Dyskusje w radiu to pic na wodę i fotomontaż, do tego w Polsce masowo protestuja przeciw budowie nowych stacji szczególnie 5G.
  • Poziom 26  
    matek451 napisał:
    A co chcesz zyskać w T-mobile? Dostaniesz do umowy B525, FW w nim jest jeszcze gorsze niż z Play, router ma zaslepione przez operatora porty RJ11( nie obsługuje bramki GSM i VoIP) i port USB( nie obsługuje pamięci masowych i drukarek). To jest dopiero dramat, tak samo nie ma wyboru pasm LTE w WebUI i też wymaga HManagera.
    Chyba mnie przekonałeś. Twojego zdania jest też moja żona, która niczego już więcej nie pragnie, tylko bym zajął się czymś konkretnym. Poważnie mówiąc masz rację. Jakoś przez te dwa lata z Playem - z braku alternatywy wytrzymam. Co do anten zewnętrznych jeśli okażą się rzeczywiście niezbędne kupię, ale na razie musi wystarczyć to co mam. Za jakiś czas dam znać jak to u mnie wygląda z dłuższej perspektywy. Póki co, uważam, że ten cały w założeniu jego wynalazców bezpłatny net, to zdzierstwo jakich mało.

    Jeszcze raz dzięki, pozdrawiam.
  • Specjalista Sieci, Internet
    A ja mam inne zdanie, w Play teraz mam DL na poziomie 200-300Mb/s. Korzystam z niego do pobierania plików w godzinach 0-9 na pre-paid InK50, koszt 8 zł/m-c w zamian wykorzystuję nawet po 2TB danych, np.przy prędkości 25MB/s pobieram film 4K w 45 minut. A wcześniej przez 5 lat miałem w Play ofertę RBM 7 z usługa DIL i nielimitowany internet LTE ( 1-2TB na m-c) przez24h kosztował mnie 5 zł/m-c. To były piękne czasy.
    Teraz też są sposoby by mieć za około 50 zł/m-c około 1,5TB w Play ale wymaga to konkretnej taryfy i karty pre-paid i pewnych zabiegów. Sposoby dla wytrwałych z konkretną wiedzą. Ogólnie tam gdzie brak innego dostawcy często internet mobilny to jedyna możliwość.
  • Poziom 26  
    W poprzednich postach zapomniałem zadać Ci jedno istotne pytanie. Ten modem B715, to praktycznie jedyny w zakupie abonamentu w Play, - mało tego, nie można kupić abonamentu większego niż 100MB nie kupując tego modemu (nooo, jest jeszcze B311 za 1zł). Teraz to pytanie: czy ten modem podłączony pod zasilacz, z aktywną kartą SIM, ustawiony domyślnie (fabrycznie) na połączenie "Automatyczne" ma możliwość połączenia się z czymkolwiek??? Bo mój egzemplarz nie połączy się z niczym. Automatycznie, to w moim rozumieniu powinien się próbować połączyć albo poprzez 2G albo 3G, albo w końcu LTE, takie w każdym razie ma opcje w trybie nieautomatycznym, czyli wyborze ręcznym. Opcja "Połączenie Automatyczny" nie działa w modemie, natomiast zadziała, jeśli z Androida odpalę programik HManager i w nim tą automatykę modemu wymuszę. Pytam, bo może sprzedali mi modem uszkodzony?

    =================
    @matek451
    Dopisuję o 1:0 w nocy !
    Szukam jakiejś jeszcze pomocy w necie, i trafiłem na forum bez-kabli; tam w dosyć długim wątku pojawia się dokładnie mój problem. Modem B715 nie potrafi się łączyć automatycznie, - trzeba mu ustawić 3G lub pomóc to zrobić HMenagerem. ALLLE, jak piszą tam koledzy, problem z modemem pojawia się wtedy, kiedy choć raz kartę SIM włoży się do telefonu. No przecież ja też kartę otrzymaną z modemem najpierw włożyłem do telefonu, by posprawdzać androidowymi apkami sygnały z BTSów. To może być to! Co o tym sądzisz? Czy może tą kartę trafia szlag? Musisz coś wiedzieć, bo widziałem Cię w tej dyskusji :)


    Pozdrawiam
  • Specjalista Sieci, Internet
    W Play mogą być problemy z logowaniem na AUTO do LTE, uzytkownicy zglaszaja problemy z kartami SIM ale w Play nikt tego nie ogarnia, spróbuj z karta pre-paid.
  • Poziom 26  
    Zrobiłem to na dwóch wcześniej kupionych starterach PLAY - modem w trybie automatycznym łączy każdorazowo w ciągu kilku sekund do LTE. Czynność powtórzyłem kilkakrotnie, za każdym razem połączenie. Wynik tego doświadczenia potwierdza to co piszą inni: byle jak karta inicjuje połączenie, natomiast ta abonamentowa nie. Jeśli w PLAY tego nie ogarniają, to nie powinni takiej usługi abonamentowej sprzedawać, - chyba, że coś jest na rzeczy i to ich świadoma gra. W tej sytuacji, jeśli czegoś pozytywnego nie załatwię w salonie PLAYa, to zwracam komplet, za dużo to kosztuje, by potem przez dwa lata umowy uprawiać druciarstwo.
    To tak jakbym kupił brykę w automacie, a potem każde ruszenie z miejsca wymagałoby ręcznego wrzucenia trójki :( Wyobrażasz to sobie?
    Pozdrawiam
  • Specjalista Sieci, Internet
    Tylko co dalej? Jak nie Play to który operator?
  • Poziom 26  
    Pozostanę w PLAYu, ale wyślę im modem z kartą, bo mieszczę się jeszcze w 14 dniowym okresie, w którym mogę to zrobić. Zrobię po prostu to, co doradziła mi już trzecia osoba na infolinii - odesłać i zaraz podpisać nową umowę. Mógłbym nie odesłać, a oddać modem do naprawy gwarancyjnej, ale tu jestem w 100% pewny, że to ni nie da. Jest nadzieja, że dostanę komplet sprawny, a jak będzie się sprawował tak jak to co mam, to i tak gorzej nie będzie. Szkoda, że nikt w PLAYu nie podejmuje próby wyjaśnienia niejednostkowego przecież przypadku. W każdym razie jak dostanę nowy komplet, to absolutnie nie włożę karty do telefonu, od tego zaczynają się te problemy.
    Pozdrawiam!

    Aha, te prepaidowe karty też były w telefonie i to kilkakrotnie i nic złego się nie dzieje; to muszą być chyba czary.
  • Poziom 26  
    Byłem dzisiaj w salonie PLAYa, wymieniono mi bez problemu i gratisowo kartę. Miałem nadzieję, ale okazała się płonna. Jak było tak jest, tzn. modem połączy się tylko w dwóch przypadkach: 1. po ustawieniu w nim połączenia 3G lub po wymuszeniu LTE przez apkę HManager. Wieczorem dostałem z automatu maila:
    zmieniliśmy ustawienia sieci dla numeru xxxxxxxxx.
    typ ustawień: Własne
    roaming międzynarodowy: NIE
    Wi-Fi Calling Play: TAK
    T-MOBILE: NIE
    PLUS: NIE
    kolejność priorytetu roamingu krajowego: Brak
    blokada połączeń wychodzących: Brak, powód: Nie Dotyczy
    blokada wszystkich połączeń: Brak, powód: Nie Dotyczy
    Zleciliśmy synchronizację ustawień jakości sieci dla usługi.

    To byłoby na tyle. Nie przypuszczam, by coś się mogło jeszcze zmienić, aczkolwiek jak sprzedadzą tych modemów więcej, to będzie o nich więcej w necie. W akcie desperacji mam jeszcze zamiar opisać sprawę do PLAYa, ale nie wiem (na razie) pod jaki adres to wysłać.
    Pozdrawiam
  • Specjalista Sieci, Internet
    To problem konta lub kart SIM do niego skoro inne karty Play na Auto łaczą się od razu z LTE. Na Forum Play są użytkownicy mający te same problemy nie korzystajacy z B715.
  • Poziom 26  
    Pozostaje jeszcze pytanie, dlaczego modem za 7,5 stówy nie potrafi tego co robi darmowy, androidowy programik. Czy to przerosło Huawei - producenta modemu czy też producent dał taki soft jakiego zażyczył sobie PLAY? Jestem daleki od teorii spiskowych.

    Pozdrawiam
  • Poziom 38  
    Raczej taka drobnostka nie przerosła producenta, a po prostu z jakiegoś powodu on, lub ten, dla kogo router jest customizowany, nie widzą takiej potrzeby. Tak po prawdzie, przeciętnego użytkownika nie interesuje, jaki jest tryb nawiązywania połączenia i z którego pasma idzie w danym momencie łącze, dopóki system działa OK.

    Natomiast, gdybyś to ty był operatorem, zapewne bardzo byś pilnował procedur łączenia zaimplementowanych w systemie i routerach, bo wtedy można jakoś panować nad całym ruchem. A gdyby każdy tak mógł się logować, tam gdzie by uważał za stosowne w danym momencie - pewnie co chwilę wszystko by się blokowało...

    Ale, oczywiście, takie długie logowania do systemu po użyciu karty w telefonie, jest co najmniej upierdliwe dla użytkownika.

    Jeśli chcesz więc pisać do Playa w tej sprawie, to ja złożyłbym osobiście, jeśli już, to regularną reklamację. Z tym, że wcześniej przejrzałbym dokładnie umowę i wszystkie załączniki do niej (cenniki, warunki szczegółowe, stronę www, etc.), czy tam nie ma czegoś konkretnego na okoliczność posługiwania się kartą otrzymaną do do twojej umowy.

    Bo tak - albo jest w całokształcie umowy powiedziane, że karty od tej umowy nie można używać w urządzeniach innego typu (innej usługi), czyli np. w telefonie i wtedy masz realny problem naruszenia przez ciebie warunków umowy i trzeba szukać jakiegoś polubownego sposobu rozwiązania problemu. To może być powiedziane wprost, albo w sposób pośredni.
    Ale wtedy powinna być gdzieś jakaś informacja o skutkach takiego postępowania czy w ogóle o jego penalizacji.

    Albo - nie ma takich zapisów, zabraniających użycia karty w innego rodzaju sprzętu (realizującego inne typy usługi). Wtedy może zrobić się ciekawie - mogą pojawić się interpretację... ale mogłoby być, moim zdaniem, o czym dyskutować. W tym momencie można by już próbować podeprzeć się organizacjami konsumenckimi (UOKiK, UKE CIK i inne), bo wygląda, że problem nie jest jednostkowy, niezależnie, czy jest to jakiś błąd systemowy, z którym operator ma problem, czy jest jakaś inna przyczyna.