Witam,
- dokładnie od 4 dni jestem posiadaczem modemu B715, który to modem dokupiłem w Play po podpisaniu umowy "Internet 200GB". Po podłączeniu modemu, po jakiejś minucie, wskaźnik sygnału pokazał 5 kresek (kropek) i czasami tylko spadał do 4. W trzecim dniu użytkowania wyłączyłem i załączyłem modem i pojawił się problem, - modem połączył się po jakichś 2 godzinach. Wskaźnik sygnału, tzn. te 5 kropek co kilkadziesiąt sekund zamigotały, ale do połączenia nie dochodziło. W takiej sytuacji ponownie wyłączyłem i załączyłem modem i do kolejnego połączenia doszło dopiero chyba 5 godzinach! Trzykrotny telefon na infolinię Playa/Sprzęt nie przyniósł żadnej istotnej informacji. Spakować paczkę i wraz z wypowiedzeniem umowy odesłać, bądź odesłać tylko modem do serwisu do naprawy gwarancyjnej. I tak pewnie zrobię, jak mi tu ktoś nie pomoże, ale: wypowiadając umowę zapłacę 39zł za aktywację i pewnie z 15 za nadanie paczki. Poza tym policzą mi za te bajty, które wybrałem z puli 200BG no i dalej nie będę znał przyczyny występującego problemu.
============
Wracając do tematu, doszedłem do dziwnej przyczyny niełączenia się modemu. Dzieje się tak, kiedy w ustawieniach połączenia jest wartość domyślna, czyli "Automatycznie", natomiast kiedy dam "Tylko 3G", to łączy się natychmiast, ale niestety pozostaje na tym 3G na stałe. Kiedy natomiast po kilku godzinach oczekiwania połączy się jednak w trybie automatycznym, to najpierw, na kilka sekund wskaźnik sygnalizuje 3G, ale potem "przeskoczy" na LTE, zazwyczaj na 5 kresek.
Jak kartę SIM przełożę do telefonu, to też krótki czas odczytuję H+ (w aplikacji Nework Cell Info Lite jest to HSPA+), a potem - myk i jest LTE lub LTE+ z transferem ca DL30 do 60 i UL5 do 10MBps.
Czemu ten nietani modem nie łączy się w trybie automatycznym?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
- dokładnie od 4 dni jestem posiadaczem modemu B715, który to modem dokupiłem w Play po podpisaniu umowy "Internet 200GB". Po podłączeniu modemu, po jakiejś minucie, wskaźnik sygnału pokazał 5 kresek (kropek) i czasami tylko spadał do 4. W trzecim dniu użytkowania wyłączyłem i załączyłem modem i pojawił się problem, - modem połączył się po jakichś 2 godzinach. Wskaźnik sygnału, tzn. te 5 kropek co kilkadziesiąt sekund zamigotały, ale do połączenia nie dochodziło. W takiej sytuacji ponownie wyłączyłem i załączyłem modem i do kolejnego połączenia doszło dopiero chyba 5 godzinach! Trzykrotny telefon na infolinię Playa/Sprzęt nie przyniósł żadnej istotnej informacji. Spakować paczkę i wraz z wypowiedzeniem umowy odesłać, bądź odesłać tylko modem do serwisu do naprawy gwarancyjnej. I tak pewnie zrobię, jak mi tu ktoś nie pomoże, ale: wypowiadając umowę zapłacę 39zł za aktywację i pewnie z 15 za nadanie paczki. Poza tym policzą mi za te bajty, które wybrałem z puli 200BG no i dalej nie będę znał przyczyny występującego problemu.
============
Wracając do tematu, doszedłem do dziwnej przyczyny niełączenia się modemu. Dzieje się tak, kiedy w ustawieniach połączenia jest wartość domyślna, czyli "Automatycznie", natomiast kiedy dam "Tylko 3G", to łączy się natychmiast, ale niestety pozostaje na tym 3G na stałe. Kiedy natomiast po kilku godzinach oczekiwania połączy się jednak w trybie automatycznym, to najpierw, na kilka sekund wskaźnik sygnalizuje 3G, ale potem "przeskoczy" na LTE, zazwyczaj na 5 kresek.
Jak kartę SIM przełożę do telefonu, to też krótki czas odczytuję H+ (w aplikacji Nework Cell Info Lite jest to HSPA+), a potem - myk i jest LTE lub LTE+ z transferem ca DL30 do 60 i UL5 do 10MBps.
Czemu ten nietani modem nie łączy się w trybie automatycznym?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam